[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:18

Waar kan je die halen? Paardendrogist, of gewoon ruitershop? Ik zal het onthouden! Sommige spray's zijn weer minder he.. Thanx voor de tip.

Mies, hahaha, maffie!! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:36

Ik kom net van stal af... Werd gebelt door een vriendin van mij, Atlas (mijn oude verzorgpaardje) is net ingeslapen. Sommige van jullie kennen vast zijn eigenaar ook nog wel, die heeft dit topic ook een tijdje gevolgd. Het ging de laatste tijd al niet goed, maar hij heeft zich toch telkens weer overal doorheen geslagen. Dus toen ik net gebeld werd kwam het toch nog wel onverwacht... Ik was twee uur daarvoor ook nog op stal en had hem nog zien lopen, dus het was echt zo onwerkelijk...

Ik ben samen met haar naar stal gereden om nog even afscheid te nemen van Atlas. Het was echt raar, maar hij lag er wel heel vredig bij... Gelukkig weet je dan ook gewoon dat het zo goed geweest is...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:23

@ Anouk: bij jullie gaat het goed, 2 verjaardagen van de kinderen op 1 dag. Helaas heb ik er zelf minder goede herinneringen aan. Mijn vader is de 10e jarig, veel visite. Zijn zus de 15e, ook veel visite. Ik de 17e en dan was er niemand want er waren net 2 verjaardagen geweest. Mijn broer de 28e en dan zat het huis weer vol en kreeg ik ook een cadeautje omdat ik jarig was geweest. Ik ben niet jaloers aangelegd, maar kan wel vertellen dat het als kind niet leuk was als jouw verjaardag massaal vergeten wordt door de familie en die van je broer

Jeetje Esther, wat sneu. Kan mij inderdaad Atlas nog herinneren. Sterkte want ondanks je hem niet meer verzorgde doet het je zeker verdriet.

Meiden, ben reuze benieuwd naar het verslag en de foto's!

Vandaag ook wedstrijd gehad. Inrijden in de binnenbak ging fijn. Frío liep lekker ontspannen en was licht in de aanleuning. Het was wel gruwelijk warm.
Buitenbak was erg spannend, Frío zag van alles maar liet zich uiteindelijk wel fijn rijden. Kwam met een tevreden gevoel de bak uit.
2e proef moest ik flink werken om hem lekker te laten lopen en die was dan ook minder dan de 1e.
Helaas was de jury wat minder tevreden over onze verrichtingen en hadden we 173 en 174 punten. De punten van de 2e proef had ik wel verwacht, maar was nogal verrast dat ik de 1e proef lagere punten had. Verder moest ik lachen dat ik mijn laagste punten voor de verzorging ooit. Totaal geen belangrijke punten en daarom wel grappig aangezien het totaal niet anders dan andere keren was :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:41

Idd, ik had weer een winstpuntje binnen. Het was warm haha! Ik zat ook mooi weer in de middenmoot, dus prima! Helemaal blij. Maar het zou mooi zijn als we de volgende keer met 2 puntjes komen. Maar als we zo doorgaan komen we er ook wel. Ik wil wel wat meer reserve op gaan bouwen. L2 is natuurlijk net wat moeilijker.

Ellis: Dank je! Ja, Sam kan heel lief zijn. <3

Esther! Ja, Atlas! Hij heeft nog lang meegekwakkeld. Vorig jaar al vonden een aantal van ons dat het er al op leek dat het einde in zicht was, zoals ze er over vertelde. Maar ja, een dier waar je van houdt, daar wil je dat niet over horen en lezen! Heel begrijpelijk! Volgens mij had hij veel pech op het einde hè? Ik weet nog die bloedende tong enzo. Eline zal er wel heel veel verdriet van hebben en jij ook! Als hij zo vredig erbij lag, is het goed hè? Wens haar maar heel veel sterkte van mij... Komt ze nog op bokt?

Branka: Ik heb veel familie die van ver moet komen (Provincie Zeeland en Kop van NH). Wij vieren de verjaardagen van de kids doelbewust níet op de dag zelf maar ergens in het midden. Ik kan niet van mijn familie verlangen om 2 keer te komen. Dat gaat simpelweg niet. En beide kids zijn dan echt heel jarig hoor. Ze krijgen op hun dag zowiezo wat visite van vrienden die ons heel na staan en ook vieren we de kinderfeestjes bewust apart. ;) En nu maar hopen dat ze er niet zo'n vieze nasmaak van krijgen. Bas is net 3 ook. Tot nu toe vierden we de verjaardag van Sabrina ietsje grootser, maar vanaf volgend jaar zal dat wel niet meer gaan. hihi.
Goh, was het bij jou ook al zo warm? Ik krijg mijn coupons nog toegestuurd, dus dat zie ik nog, maar idd wat een gekeuvel om op dat soort punten te bezuinigen! Jammer joh! Ik voel met je mee, met winst is leuker. Wel jammer, want op het filmpje zag het er heel winstwaardig uit! Het is je gegund.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:58

Het was vooral binnen erg warm. Was een afgesloten bak. Dus de warmte kon ook niet weg. Het regende hier al toen ik mijn proef moest rijden, maar ik had geluk tussen de buien door te kunnen rijden.
Echt balen doe ik er niet van hoor. Als ik de protocollen zie kan ik alleen maar bedenken dat deze jury blijkbaar niet de manier van rijden erg waarderen. Aanleuning in 1e proef was juist fijn voor mijn gevoel en zij vond dat niet. 2e proef was Frío wat vermoeider en zwaarder in de hand en toen vond ze het wel voldoende. En volgende keer tref ik een jury die dit wel weer waardeert en rij ik wel winst ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:23

ester: wat sneu! sterkte!
Voor atlas is het waarschijnlijk wel beter

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:32

Ach die Atlas... Zat nog vaak aan hem te denken hoe eht zou gaan. Wrs wel beter voor hem, maar jullie heel veel sterkte met het toch nog wel plotselinge verlies. :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:04

Machonito schreef:
ik zwaai ook maar weer eens. :wave:
ik heb het zo druk om erbij tehoren. :o
ons huisje word opgeknapt van binnen en buiten . :D
om klaar gemaakt teworden voor de verkoop. :D
we willen graag een huisje met een tuintje. *D
en dat hebben we nu niet. :(:)

druk op het land bezig geweest om alles op teknappen en palen in de grond slaan (marcel dan) draad trekken en inloop schuur van binnen opknappen voor een oude hengstje van een vrouwtje waar we samen het land mee doen. 8-)

druk dus. :roll:

van de week heeft mijn zoontje 2 dagen en 1 nacht in het ziekenhuis gelegen voor een onderzoek van zijn lucht wegen. :(:)
ze hebben hem in slaap gebracht en met een longscopie van binnen gekeken waarom hij zo benauwd heeft.
later nog een Echo en en spoed CT scan en de uitslag was slecht. ;(
hij moet geopereerd worden aan zijn longslagader die de luchtpijp bekneld.
ze moeten hierbij dus ook bij zijn hart.
omdat de luchtpijp klem zit en geen kraak been kan vormen is de kans groot dat ie ook kraakbeen in de luchtpijp geplaats krijgt wat ze weer afnemen van zijn ribben.
Jesse krijgt dus een zware hart /long operatie en tijdens de operatie word zijn hart en longen stil gelegt en via de hart long machine in leven gehouden. ;(
zijn mooie bostkast word dit open gesneden. ;(

is niet niks zo iets als je dit ook nog erbij krijgt. :n
ik zit al in de stres van het huisje en nu ook dit erbij. ;(
ik heb vele tranen gelaten toen we de uitslag kregen. ;( ;(

Heidi,
Heel veel sterkte ik weet niet wanneer ze je zoon gaan opereren maar ik zal voor je duimen.
Ingrid.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:59

Anouk gefeli weer! Haha stuitje doet idd pijn, maar heb gisteren toch al weer even een ritje gemaakt ;) zadel zijn we nog altijd mee bezig, is verkeerd gegaan met versturen maar als het goed is is hij nu onderweg :) maar iemand met verstand van zadels zou hier ook geen overbodige luxe zijn, hoewel veel locals er weinig om geven zijn er toch wel zo een paar adresjes van mensen die er wel blij mee zouden zijn :) leuke foto!

Meiden gezellig gemeet, waar blijven die foto's?

Esther sterkte voor jou en Eline.. Kan me hem ook nog goed herinneren.

Oei oei ik kon me gisterenmiddag echt niet meer inhouden, ben er toch weer even opgesprongen! Stuitje viel op zich mee, hoewel doorzitten makkelijker ging dan lichtrijden. Klein rondje gemaakt, na afloop wel iets meer last maar het was het wel weer helemaal waard! Flaaf was ook zo braaf, niks geen gekke sprongen ofzo. Hij was wel nogal voorwaarts :=

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:03

Wanda - dank je

Martine – ja ik heb nog wel gesport heel even maar hoor omdat het zo warm was, morgen ga ik weer

Alicia – tot nu toe ben ik 2x naar de duinen geweest en dat was op een zondag, alleen in wel in september en maart

Ellis – meestal kan ik alleen op een zondag dus ja maar ik zie wel wanneer ik binnenkort een keer ga :D
En wat een super foto van fifi, zal zo even in je topic reageren

Dank je frank ik wist het namelijk niet meer

Heidi – ik had het al gelezen op hyves maar nogmaals heel veel sterkte voor jou en marcel en Jesse als je wilt praten mijn pb staat open

Spannend shanna hopelijk is ze binnenkort drachtig en heb ook even gekeken Mooie hengst

Frank en Anouk – lekker naar het strand geweest heerlijk hoor en een beetje bruin geworden

Anouk – op concours geweest, fijn dat sam parasol proef is :D en fijn dat je toch nog lekker hebt gereden ben benieuwd naar je punten, 1 winst super jullie gaan hard nu
En wat een heerlijke foto <3

Ilona – fijn dat het een geslaagd weekend was daar doe het voor

Esther – tjee atlas ingeslapen ik ken de eigenaar idd ook nog wel sterkte ermee

Branka – fijn dat je voor je gevoel lekker gereden hebt alleen balen dat je punten minder waren, en soms snap ik idd ook niet waarom ze zulke lage punten voor verzorging geven als alles er tip top uit ziet :n

Hier ook een super weekend gehad druk aan het trainen met heike, en zondag weer wedstrijd ben benieuwd.
Ook nog lekker wezen varen dus we kunnen er deze week weer tegenaan :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:11

Branka, jammer dat je net geen wp had.. Je denkt er idd wel mooi over, zo kan je het ook zien! Volgende keer gewoon wel winst idd.. Hij heeft iig flink zijn best gedaan! ;)

Esther en Eline!.. jeetje, arme Atlas.. Ik kan hem ook heel goed herinneren.. en nu is hij er toch echt niet meer.. wat een vreselijk moeilijk besluit.. Sterkte :(:)

Denise, fijn dat Heike zo goed gaat! Mijn rijden staat vanwege hele drukke weken alweer op een laag pitje.. Deze week maar eens oppakken, hopen dat het droog blijft :P . Succes zondag!

Martine, hihi toch erop geklommen!! Flaaf had er zin in lees ik wel ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:31

Ja anouk, ik had geen cadeau voor Patrick met zijn verjaardag (had bedrust, mocht absoluut me bed niet uit) Dus denk, poep dat kind er maar uit haha. Nee was heel toevallig maar wel lekker makkelijk. Als Sam niet bij onze verjaardag jarig was geweest hadden we ook alleen Sam der verjaardag gevierd. Ik hou er niet zo van hihi

Meiden, Hoe was jullie weekend?

Jeetje esther, sterkte ermee! En ook voor Eline, als ze het topic nog meeleest! Wat een moeilijk besluit moet het geweest zijn. En zo ineens, dat je hem 2 uur daarvoor nog ziet lopen!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:21

Heey

Jeetje, daar schrik ik wel van. Via hyves had ik nog veel contact met eline.

Esther: Ook jij heel veel sterkte :(:).

Anouk: Netjes hoor :D. Fijn dat de wedstrijd lekker ging en wat een leuke foto van sam :D.

Machonito: Jeetje, heel veel sterkte, ik duim mee :(:).

Denise: Super dat jullie zo lekker gaan :D.

*\o/* We weten wat voor een hengst de vader van Nouchka is *\o/*
We hebben gister avond haar 1ste eigenaar gebeld. Hij heeft Shaddy ongeveer 1 jaar geleden verkocht. Bij hem in de kudde liep een 2 jarige hengst met Mustangbloed. Daar is ze 99 procent zeker door gedekt. Die hengst heeft daar nog meer merries gedekt en die hebben nu ook allemaal een veulentje ( rond dezelfde tijd geboren als dat Nouchka kwam).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:31

Tsjah nu nog een foto ;)!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:41

gaaf angela en nu idd alleen nog een foto :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:48

:D :D

Helaas hebben we geen foto's van de hengst. Ik weet ook niet of we die nog gaan krijgen. De hengst is net nadat Shaddy verkocht was ook weggegaan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:34

Bedankt voor al jullie berichtjes! Atlas heeft inderdaad veel pech gehad! Hij is de laatste tijd ook heel erg mager geworden en had vaak koorts. Voor Atlas is het dus inderdaad beter zo! Maar het blijft altijd moeilijk...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:27

Hallootjes.... Nou zaterdag voortuig en frontriem gehaald en vandaag gepast en uitgeprobeerd. Anouk heeft dit samen met haar zadelmaker gemaakt. Het was op een ontwerp van mijzelf op basis van het tuig uit de film Ladyhawke (het tuig dat Goltiath de Fries om heeft)

Jippe vond het allemaal best wat ik om hem heen hing. En een beetje bijstellen, passen en zorgen dat het goed zit. Meneer ging er lekker mee lopen en vond zichzelf een hele peer geloof ik. Foto's maken is niet zo goed gelukt (zeker niet dat ie bleef staan bijv) dus hier de twee beste (niet bewogen) foto's. Ik ga eerdaags weer foto's maken als ik meer tijd heb en miss ook dat ik erop zit laten maken.

Dus hier even het voortuig van voren:

Afbeelding

En hier loopt ie ermee

Afbeelding

DIT was mijn voorbeeld:

Afbeelding

Was weer superprettig werken met Jippe en hij loopt echter beter dan voorheen. Nou, morgen kennis maken met misschien onze instructrice... Ben benieuwd wat zij van Jippe (en mij) vindt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:49

Branka: Ik blijf toch vinden dat concoursen mét winst leuker zijn. :+ Maar je hebt gelijk hoor. We moeten ons er niet op blind gaan staren, want dan is de lol er zo af. Het gaat er om of je zelf tevreden bent hè?

Martine: Beter! Ik zal eens polsen of mijn leraar zin heeft in een vakantie in het buitenland. ;) Dan leren we er zeker van! Hij wilde ook al wel mee naar Spanje hihi. Ik vind mezelf nu nog niet goed genoeg om mezelf echt goed te noemen. Bescheidenheid dient de mens... :+
En gelijk heb je hoor! Met Sam durfde ik met mijn rug toen niet op te stijgen. Dat ging eindelijk goed en als ik dan ging krukken, was ik bang dat ie weer zou gaan rennen. Dus met mijn rug heb ik geoefend op Des. Toen het daar weer lukte ben ik pas weer op Sam gestapt. Wat was ik blij dat ik er weer op zat!
Maar vandaag vast geoefend voor je: Ik stond bij een arabiertje...

Michelle: Dat noem ik nou eens planning haha! Volledig bedrust, zwaar! Had je bekkeninstabiliteit?

Angela! Wat leuk! En mag je dat ook opnemen in het paspoort? Een nieuwe eventuele eigenaar kan dan tenminste nog vinden wat de papa was. ;)

Wanda: Staat hem tof! En ik kom het zeker ook nog een keer zien in het echie hoor!

Zooooo! Ben zoooo blij! Ik mocht het demo-zadel meenemen deze keer. Morgen gaat de zadelmaker naar Engeland, dus Frank en ik mogen het zadel 'lenen'. Ik heb al beloofd, dat ik het schoon terugbreng hihi. Ik wil het ook uitproberen in de clubles. Wie weet verkoop ik er nog ééntje. *D (Geintje natuurlijk)
Vandaag kon ik het helaas niet al proberen, want ik mocht nog even naar het zuiden om mijn ponyzadel even uit te lenen. Deze mensen hebben een leuke arabier en daar ging het zadel op, zodat ze het konden voelen of het wat was. Ik was er met de zadelmaker vorige week al geweest, maar voor hun beeldvorming wilden ze graag Prince zijn zadel zien en proberen. Dit omdat dat een veelzijdigheidmodel is. En ze vonden het, ondanks het 'maar' 16 inch was goed uit te zitten en lekker zitten. Ze waren zeer enthousiast! Voor hen zou het zadel natuurlijk groter moeten zijn. Maar dat wisten we van te voren al. Zit nét wat beter, maar voor hun beeldvorming was het wel perfect. En het misstond niet eens! Ik ben benieuwd wat ze besluiten. Prince zijn zadel is te krijgen tot en met 19 inch.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:41

wanda - fijn dat je weer zo lekker hebt gewerk met jippe en wat staat dat voortuig hem gaaf echt mooi hoor

Anouk - wat super dat je het demo zadel mag gebruiken/lenen ben benieuwd hoe je het vindt
en wie weet verkoop je er idd nog een, je bent iig lekker bezig zo te lezen

gister heike weer gereden niet lang en bijna alleen maar gestapt het leek er een beetje op dat die weer een verstopping had / gaskoliek dus even met de dierenarts overlegd wat we gingen doen want hij was wel constant aan het gassen maar er kwam maar niks uit, dus hebben we hem even een soort van laxeermiddel gegeven net als de vorige keer en na een half uurtje kwam er redelijk wat uit hij moes vandaag weer helemaal goed zijn dus ben benieuwd.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:52

Nee, met 36 weken was Sam veelste klein. Ze zou rond de 42 cm zijn en niet zwaarder dan 2200 gram. Dus dat werd verplicht plat liggen voor de groei.
Ben benieuwd wat de mensen besluiten over dat zadel!

Denise, hmm hoop dat die vandaag wel weer helemaal goed is! :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:23

Denise -> Sterkte met Heike, hopelijk gaat het vandaag beter en mest hij weer goed.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:56

Anouk: Nee, de espaniola wil ik niet verkopen, heb het net een jaartje en bevalt best goed. Dat van die onderbroek is naar aller waarschijnlijkheid er bewust ingestopt, iemand had weer zn lolbroek aan!
Wat super van Sam, zn angst aan het overwinnen, wat een leuke foto.

Frank: Aan de kant van Loon op Zand duinen, nog geen dazen te bekennen. Wel idd spray en vliegendeken gebruiken!

Machonito: Wat een vreselijk verhaal en al die stress wat er bij komt kijken. Ik wens jullie heel veel sterkte en dat jullie kleine man weer gezond in het leven kan staan.

Heikedenise: in september en maart valt het idd wel mee. Meestal vind ik het in de maanden april tm september op zondag druk (maar dan alleen als het mooi weer is).

Zilfstar: Borsttuig ziet er mooi uit! Ach jee, een verstopping...erg vervelend is dat. Gelukkig was het goed herkenbaar voor jullie zodat er snel actie is ondernomen. De mijne heeft dat in 2008 ook een keer gehad.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:01

En dan nu snel even een impressie van vandaag. Vanmorgen kwam Kim dus van Pallavi. Leuk mens, gevoelsmatig. Voelde mij en Jippe goed aan. Leuke klik mee. We hebben vooral grondwerk gedaan. Ik laten zien hoe hij liep, zij grondwerk a la Hempfling met hem gedaan. Ik daarna proberen :o :D Veel nuttige dingen geleerd! (Ik en Jippe haha) Ook heeft ze zijn rug enzo bevoeld. Er spelen zeg maar 2 dingen. Ten eerste is Jippe onzeker, zoekt in mij een sterke leider en ik ben daar nog te inconsequent in. Dus blijft ie onzeker. Maar wel een heel eerlijk paard. Ten tweede duidelijk een pijnplek links achter de schoft. Trap gehad? Van het krappe zadel? (wel de kant waar je altijd opstapt...) Ze vond wel dat ik afgelopen jaar al heel goed met hem bezig was, mijn gevoel volgend. Wat we nu gaan doen zijn 2 dingen.

* Onzekerheid aanpakken van mij en Jippe door grondwerken.
* Beweging aanpakken van Jippe dmv rechtrichten. En dan op termijn als hij beter heeft leren lopen/ bewegen miss een osteo erbij om wat aan die wervels evt te doen. Maar ze zei het kan ook zijn dat door het nieuwe, betere bewegen die rug al een stuk beter wordt.
* Voorlopig even niet rijden, wel longeren met het zadel om hem daaraan te blijven wenne, dat ie daar ontspanning onder kan zoeken.

Mijn eerste "les" om de komende 2 weken te onderzoeken: mijn persoonlijke ruimte bewaken en hem eruit kunnen sturen en te laten komen op mijn uitnodiging. Ik heb er zin in!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:38

Zilfstar: Fijn dat je les zo goed ging!

Mijn instructrice kwam vandaag met het leuke idee om een zitlesje te gaan doen :). Dus dat hebben we maar gedaan ;). Het was nog behoorlijk intensief!! Maar ook wel onwijs leuk! Shaggy liep super braaf aan de longe en was lekker relaxed, kon de oefeningen daardoor ook gewoon goed doen.