[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:25

Goh, je zal je maar eens heerlijk uitgebreid uitrekken op je stoel met je vuisten gebald en je armen languit naar achteren... om vervolgens iemand die net achter je langs loopt per ongeluk een vuistslag in het gezicht te geven
#)

:oo Toch maar wat minder koffie drinken voortaan :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:29

Oh... dat is niet helemaal goed gegaan! Ik heb nog terug gestuurd dat zondag niet zou gaan lukken omdat we dan al om 11 uur zouden vertrekken.. helaas.. :(:)
Echt balen! Maar het bereik van de telefoons was daar ook zo slecht.. al gaf die wel aan dat ie verstuurd was :? Nouja, helaas... volgende keer beter!!

Karina... ik snap jou maar al te goed hoor... 2 kanjers van paarden, waar het niet goed mee gaat.. Dan baal je! Je wil gewoon dat je beestjes gezond zijn natuurlijk! :(:)
En het duurt nu toch al een tijdje... bah... Knuffels!

Gab: Wat goed zeg *\o/* !!! Echt netjes gedaan! Foto's!

Denise: Hoe is het met jou? Heb je niet meer zien reageren? Alles goed met jou en je vriend? En Heike?

Sanne: Jaa, straks al Iggie groot is gaan we ook! Het is daar prachtig :j .

Elise: _O- Jij bent me er 1 hoor............. :')

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:42

Heidi -> Ojee Heidi, hopelijk is het geen Rhino!
Is er al een VA bij geweest?

Natalia -> Dat is geen leuke keuze als je je hond moet laten inslapen, sterkte!
Garbosa was erg braaf las ik! :+

Madelief -> Ik weet zo niet wat voor merk deken het is, ik zal straks even voor je kijken. ;)

Ilona -> Ik had ook al visioenen van een Rintske met hele korte manen, een pluizebol op d'r kont en open geschuurde plekken, hahaha!
Nee hoor, dat is ietwat overdreven, maar ik was best wel bang dat het ZE zou zijn.....
De clinic was heel leuk om te doen, heb er best veel van opgestoken en doe het graag nog eens.
Er zijn foto's gemaakt en een filmpje, maar die moet ik nog krijgen.
Wat een gave hengst rij je op die foto, zeg!
Ik vind die vlammende kleur heel mooi!

Anita -> Veel plezier met rijden vandaag! Krijg je les?

Esther -> Ik had een poosje terug een update op m'n Tomtom gezet via de computer, dan zou ie sneller gevonden worden door de sateliet.....
Nou echt niet, het bereik is juist alleen maar slechter geworden!
Soms ben ik al een km of 5 van huis en dan pakt ie pas het signaal op.

Malin -> Hey manke! :P
Ik ga straks even kijken van welk merk mijn vliegendeken is en van welk materiaal het is gemaakt.
Deze deken had ik gekocht voor Lodewijk die ik mee had op vakantie vorig jaar, en nu ligt ie op Buehne.
Allebei hebben ze helemaal geen last van de deken.....
Ik vind het zo heerlijk dat ik nu lekker met Rintske er opuit kan met de trailer!
Ons volgende uitje staat al weer gepland; volgende week gaan we weer naar het bos! :D

Kelly -> Maar ik ga toch echt geen oorclips aan Rints d'r oren doen, hoor!
Die wordt echt gek dan! :7
Ik hoorde van verschillende friezeneigenaren dat de Leovet Power Phaser heel goed werkt, dus die ga ik maar even halen binnenkort.
Of Bremsebremsen, die schijnt ook goed te zijn.
Verder wat vliegendekens betreft kan ik je niet verder helpen, mijn enige ervaring is die van afgelopen week..... :\

Michelle -> Gefeliciteerd met je E! *\o/*

Gabriella -> Gefeliciteerd! *\o/* Was het officieel of onderlinge?

Karina -> Ik lees net dat je heel slecht nieuws hebt gehad over Rico..... :(:)
Wil je vertellen wat er aan de hand is? Mag ook via pb, hoor!

Elise -> _O- Ik moet telkens zo lachen om die akties van jou!
En nu? Collega met een blauw oog? #) %)

Jellie

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:47

Goedemorgen,

Ben een paar daagjes niet geweest maar is hier flink geklept :D
IK ga zo eens bijlezen op t gemakje :D

Fijne dag allemaal!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:53

@ Saida, jaaa... ze is niet zo groot. Ik sloeg precies in haar linkeroog #)

En nu ik zojuist, terwijl ik een telefoontje moest beantwoorden, brullend over de leuning van mijn bureaustoel op de grond viel, heb ik definitief en unaniem met mijzelf en de mij omringende celstoffen besloten:

GEEN KOFFIE MEER VANDAAG!!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:55

Saida, je moet het in de manen vlechten.. je kan het niet eens aan een oor vastmaken zonder label haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:57

Elise Is er ooit iets bij jou wat wel normaal gaat _O-

Ilona Wow mooi kleurtje heeft dat dier zeg :~

Heidi Hoe is het nu met het buurpaardjes en jullie paarden?

Ik ben nog steeds bekaf van het weekend en van de show maar het was echt geweldig!
Bello is zo'n stoer mannetje... nou ja stoer.. haha
Als het goed is dan komen er nog wel wat foto's.. die zal ik dan zeker plaatsen.

Met Perla gisteravond nog naar de dierenarts geweest voor de 2e scan.
Het zag er allemaal keurig uit en heb zelfs het hartje zien kloppen :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:02

Machonito schreef:
;( Paard naast Baron heeft hoge koorts ;(
Ohh ik hoop niet dat het de Rhino is ik ben zo Bang ;(
Ik ben al 1 paard door Rhino kwijt geraakt en Baron en Macho wil ik nog niet kwijt ;(
en mijn buurpaardje ook niet ze is zo lief :(:)

Pfffff... het gaat niet de goede kant op hier in deze regio. Ik moest gisteren een paard rijden, maar werd de toegang van het erf geweigerd. De stal is nu gesloten ivm angst voor Rhino besmetting. Ik mag er nog wel komen, maar dan alleen als ik kleding kan wisselen. Nou ja, geen probleem natuurlijk! Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

De mensen mogen daar nu ook met de paarden het erf niet meer af of direct het Balijbos in. Dit omdat die man had gehoord dat behalve BGV ook op de Nieuwkoopseweg een Rhino geval is en bij stal Wooning.

Wooning is droes, dat wist ik al, maar die man zei dat het toch Rhino zou zijn.

Gesproken met een meisje van stal en die heeft Meursing gebeld. Die bevestigde er idd een tweede stal is, aan de Nieuwkoopseweg, met Rhinobesmetting. Stal Wooning is echt droes. Ik dacht het al. Nu met die besmetting gaat de tamtam natuurlijk heel hard.

Maar bij jullie is nog niet bevestigd dat het daadwerkelijk om Rhino gaat?
Laatst bijgewerkt door Suelza op 30-06-09 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:02

Kelly_Taco schreef:
Elise Is er ooit iets bij jou wat wel normaal gaat _O-

Ilona Wow mooi kleurtje heeft dat dier zeg :~

:)) paardrijden

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:16

Oeps... was pbtje...

:o

Tja... die koffie :+

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:38

Ik zit lekker even in de meelees mode, maar ik wil Karina wel veel sterkte wensen met haar beestjes.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:42

Karina ik zal aan jullie denken vandaag en heel hard duimen! :(:) En ik kom nog steeds een keer naar jou he, als Gab dan ook komt kunnen we samen een lange rit of zoiets doen. Hebben wij ook een mini-veluwe vakantie ;) :P Met Veludo komt het vast goed, dat moet gewoon. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je zulk slecht nieuws hebt gehad over Rico |( Als je je hart wilt luchten kan je me altijd PBen he? Ik PB jou straks nog even iets waardoor je heel misschien een hele kleine glimlach op je gezicht krijgt vandaag...

Mies gefeliciteerd! Dat is super man, als ik weer op de been ben kunnen we afspreken! En hele gave foto's hoor, het ziet eruit of jullie het heerlijk gehad hebben. Die arme Benthe... :(:)

Elise geen koffie meer haha :P

Kelly fijn dat de show goed was gegaan, ben wel benieuwd naar de foto's als die komen!

Ila nee het zit niet mee maar daar probeer ik maar gewoon niet al te veel over na te denken |( Zonde trouwens van je telefoon, dat is wel balen! Ik wil ook mee hoor naar de veluwe, lijkt me zoooo gaaf daar!

Gab gefeliciteerd! Stoere Morrie :+:

Denise heb ik idd ook al even gemist, hoe gaat het met julllie? Hoe is het met de oma van je vriend?

Sanne ik ben ook jaloers hoor, als ik die foto's zie en alles dan wil ik ooooook!!!

Jan ze is stoer! :~ Maar Domi blijft mijn nummer 1 hahaha :D Heel erg bedankt voor de lieve felicitaties van jou en Lisenka, vond het zo leuk dat er een plaatje van hem bij stond!

Nou ik ga weer even terug naar de bank, als ik nou om de twee uur bij reageer kan ik het ook eens bijhouden hier :P

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:48

Mies: Gefeliciteerd !! *\o/* en leuke foto's !! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:08

Even Foto's Spammen.

Vandaag collega van mijn man op bezoek gehad. Zij rijdt al jaren paard en gaat mij 1 keer per week helpen met Jippe. Zowiezo zolang ik niet kan rijden en daarna wrs ook nog als bijrijdster. Samen gaan we alles opbouwen met Jippe zodat hij eraan went op de poetsplaats gepoetst en gezadeld te worden (dit was ie in de box gewend maar daar wordt hij nu heeeeeel onrustig in, omdat hij neit snapt dat hij "op stal" moet en zijn maatjes niet) Dus vandaag heb ik hem op de poetsplaats vastgehouden (bleef goed staan) en heeft Y hem gekrabd en geborsteld. Het was een grote wens van haar om eens op een Fries te rijden...

Nou daarna op de paddock gezet en even lekker laten showen: draven, galopje. Kon ze mooi de gangen even zien. En ja, wat doe ja dan als paard als je net geborsteld bent en je even ;lekker hebt laten gaan met dit weer:

Afbeelding

Rollen dus

Ja en dan grondwerk doen. Achetruit, omdraaien, volgen en stoel ernaast. Ik op de stoel gaan staan. Nou dat vindt Jippe inmiddels best. Toen ging Y op de stoel staan en die viel om. Dus lag Y ineens onder Jippe op de grond en meneer zette geen stap! We moesten allebei lachen want dit was dus de ultieme schriktraining na die val van mij! Toen ze opstond ging Jippe pas een pasje opzij, heel rustig :D Ben echt trots op hem. Klaar met grondwerk dus beloning: appeltje!

Afbeelding

Omdat Jippe van uit de hand voeren wat opdringerig kan worden krijgt hij zijn versnaperingen zoveel mogelijk in zijn teil.

Vervolgens hebben we het zadel gehaald en deze opgelegd. Want de laatste keer dat hij het zadel op had viel ik eraf en hing dat ding onder zijn buik. Dus even kijken hoe hij reageerde erop en of mijn nieuwe singel beter past (Die is langer). Dek erop, zadel erop, gaf allemaal geen probleem. Singel eraan en deze konden we dus meteen vastgespen itt de oude die te kort was. Rustig steeds stukje gelopen en weer gaatje gesingeld. Tot ie strak genoeg zat en toen is Y erop gegaan. Even lekker stappen aan de hand. Ging echt super!!!!

Toen zadel eraf en wilde ik nog even een fotootje maken. maar ja als baasje in de bak staat en je heet Jippe en je bent een knuffelkont en bent niet afgeleid door eten, rollen of lopen, krijg je dus dit effect:

Afbeelding

Met dit weer was ie al meteen aan het zweten onder de singel, dus ging meneer weer lekker rollen en daaran de wei op in alle rust. Ja het ging echt super!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:56

Saida: Helpt azijn niet? Atlas schuurde vroeger ook enorm, die masseerde ik dan 4 dagen in met azijn en dan was het over. Het stinkt wel vreselijk, maar het hielp. Ik weet niet of je dat wel eens geprobeerd hebt?
O, zie dat het inmiddels is opgelost. :P

Jolijn: Sterkte. :(:)

Anouk: Het is 1 deken hoor. :D Alles goed met Sam?

Heidi: Ik heb met Atlas ook schriktraining gedaan. Daar loopt hij als een dooie banketstaaf tussendoor!! Maar buiten is toch alles anders……….. _O-
Wat een eng idee die Rhino.
Jee, wat eng, dat je buurpaardje nu ziek is. Weet je al wat?

Angela: Ik denk dat het “gewoon” een teken is van Moppie aan jou. Kijk maar wat het jou zegt.

Jacintha: Welkom en leuk dat je Madelief ook kent.

Annick: Onwijs leuk. Den Haag is misschien net te ver weg. Jammer hoor. Leuke oppas. :D

Esther: Nou, ben benieuwd. Ik dacht dat je me op de hoogte zou houden?!

Cyrina: Ziet er goed uit zeg die foto’s. Zo’n uitzicht zou ik ook wel willen hebben. +:)+

Madelief: Ben nog bezig. Het heeft even stil gestaan, vanwege de blessure van Atlas. Ik ben nu mensen aan het uitnodigen die langskomen en niks met Atlas kunnen doen. Maar ja, het is nu even niet anders. :o

Natalia: Sterkte met het verlies van Sarah. Ik kan me goed voorstellen dat het wennen is. :(:)

Michelle: Hey wat goed. Super dat je geslaagd bent. Gefeliciteerd. *\o/*

Elise: Zo maak je geen vrienden ben ik bang. Haha.
En…….was de dag lang zo zonder koffie?

Karina: Sterkte.

Als ik mensen vergeten ben, sorrie. Ik liep een beetje achter. Dus als ik oude koeien }:0 uit de sloot haal, komt het omdat ze voor mij nieuw zijn.
Met Atlas gaat het inmiddels wat beter. We hebben hem gisteren uitgeprobeerd op het land om te draven. Hij liep niet meer kreupel of onregelmatig. Ik was erg blij. Zijn rug is nog steeds niet goed.
Ben bezig om iemand naar stal te krijgen om foto's en echo's van zijn rug te maken. Dit is op advies van mijn homeophaat. De da wil dat ik hem nu weer ga belasten in een zware longeerbak om te kijken of hij dan weer kreupel word! Dat ga ik natuurlijk niet doen. :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:09

zo, vanavond diploma uitreiking :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:38

Veel plezier en gefeliciteerd!

Wanda dat zijn leuke foto's, zo te horen hebben jullie je wel vermaakt!

Sterkte met Atlas, ben benieuwd wat er uit komt!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:30

@ Soeske: veel plezier vanavond!

@ Dinkeygirl: ja het is echt een grote knuffel. hij was ook helemaal bezig met Y, haar besnuffelen enzo. Maar toen het erop aan kwam (we gingen in de bak beide een andere kant uit) kwam ie toch achter mij aan :Y) Maar had wel grote interesse in die nieuwe mensenvriendin

@ Jolijn: sterkte (morgen geloof ik?)

@ Angela: veel sterkte komende tijd hoor. 't Is niet niks je maatje verliezen. Vond je beschrijving van dat je daar liep en hem voelde wel mooi. moest aan Derek Oglivil (hoe heet ie ook weer precies?) denken. Ben niet zo van het geestenwereldgedoe enzo maar vind het ook mooi om te denken dat geliefden (mens en dier) in spirit nog bij ons kunnen zijn.

@ Snowy: Ben ook benieuwd wat het wordt met Atlas. Effe kreupel laten worden... Raar advies van je DA. Zuinig zijn op hem hoor.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:52

Heey
Zilfstar :dankje :) Ik geloofde daar eerst ook niet in, maar het was echt moppie's neus en er was verder ook niks te zien en nu geloof ik er wel in. Mooie foto's :D
Snowy : Fijn dat ie niet meer kreupel of onregelmatig loopt :).
Wat een raar advies van de DA.
Karina : Jeetje, heel veel sterkte :(:).
Cyrina : Dat ziet er echt prachtig uit zeg :D
Saida : Fijn dat de jeuk weer helemaal weg is en dat de clinic geslaagd was :D
Mies : Gefeliciteert :D En leuke foto's :D
Benthe : Heel veel beterschap met je neus :(:).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:54

Mies gefeliciteerd met je E rijbewijs :D
Pff wat me vandaag weer gebeurd, eerst verbrand ik me hand aan een pannetje heete pindasaus. Maar gelukkig ben ik niet de enige die me verbrand :K

Daarna wil ik een broodje klaarmaken voor een klant snij ik in me vinger. Maar voelde het eerst niet. Gelukkig zag ik het optijd en de klant niet. Snel naar het cafe gerent en schoongemaakt. Maar bleek toch dat de snee te diep was.
Dus ik naar het ziekenhuis, gebracht door me baas. Ik wou hem niet laten wachten dus hij is terug gegaan. 2 uur later eindelijk werd ik geholpen. Nou zit ik met hechtingshit en verband om me vingers heen.
Ik voel nog steeds geen pijn ofz, alleen het jeukt onwijs onder het verband door het gaasje. En pas morgen mag me verband eraf :@
Echt, moet ik weer hebben haha

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:55

Gaat lekker michelle :(:)
Beterschap met je hand en vinger :(:)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:58

Ja gaat zeker lekker, echt weer MIES acties haha. Maar het doet gelukkig geen pijn :)

Dankjee (K)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:38

Beterschap met je hand Michelle dat klinkt niet fijn!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:45

Michelle lekker slim dan :P is wel zwaar K U T !
beterschap ermee en hopelijk kunnen de hechtingen er snel uit :)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:58

Koorts van mijn buurpaardje was vanochtend gelukkig gezakt.
Dierenarts was vanmorgen erweer en sprak ook met marcel.
hij denkt niet dat het Rhino was omdat de koorts tesnel gezakt was en verder geen snot vertoond of andere dingen die de Rhino aangeeft.
maar ze wachten nog op de bloed uitslag.
Ik ben blij dat het geen Rhino is maar toch eventjes uit kijken.
Macho blijft buiten slapen tot onze buur paardje echt weer goed beter is.
(macho kan namelijk neuzen met haar en Baron niet)
Baron laten we lang mogelijk buiten lopen.
dus vrooeg naar buiten en heel laat naar binnen.
je zou zeggen waarom laat je hem niet op zijn landje.
nou ja ik zou wel willen maar hij staat dan zielig alleen en kan hij uit zijn dak gaan en weet ik niet of de schikdraad hem houd.
maar het kan ook zo zijn dat ie gewoon rustig blijft staan.
overdags staat in elk weilandje paarden vandaar en s,avonds laat en snachts niet meer
Baron staat helemaal achterin en ziet Macho never nooit van zo ver.
Macho staat voor in met zijn landje.
en Macho naar achteren brengen gaat ook niet hij mag Baron totaal niet dus gaat ie vechten.

Maar gelukkig gaat het wat ik hoorde goed met mijn buur paardje.
ik hoorde wel dat er weer 1 ziek was geworden maar dat was haar weide maatje waar ze samen op het land mee staat.
verder niks gehoord.
gelukkig zijn ze goed bezig om de Rhino tegen tehouden.