[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:17

ja het was wel leuk alleen had ik meer stand verw8 met paarden spullen er was er nu een die wel veel had maar meer stands mag altijd he Haha! Knipoog
alles goed met je kanjer esmee je hebt echt een plaatje wanneer laat je hem castreren?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:34

peetisgreat schreef:
ja het was wel leuk alleen had ik meer stand verw8 met paarden spullen er was er nu een die wel veel had maar meer stands mag altijd he Haha! Knipoog
alles goed met je kanjer esmee je hebt echt een plaatje wanneer laat je hem castreren?

Mooizo! Nee dat kan geen kwaad Haha! .
Gaat heel goed met m'n mannetje. Kon vandaag niet langs omdat ie dicht is maar morgen na school en na de siesta er gelijk heen! En dan heb ik morgen avond les, ben benieuwd hoe het gaat!

Hij word eind Oktober gecastreert. Dan zijn wij net verhuisd naar het nieuwe huis in Spanje, een grotere, daar ben ik wel blij om echt een mooi huis! Met zwembad en buitenkeuken en een buiten toilet met bbq, en een grote aangelgde tuin en Fuego komt achter het zwembad, daar zet de bouwer speciaal wat voor hem af. Een droom natuurlijk die uitkomt, dat als je uit je zwembad komt je paard ziet staan! En het zwembad is ook zooo groot Kwijl . Kan helemaal wegzwijmelen bij het gedachte van het nieuwe huisje! Maargoed, dan komt hij bij ons te staan, dat is ook dichter bij de manege, en dan laten we hem castreren en gelijk opnieuw beslaan, er is 1 hoefijzertje erraf, en dan mag ik 2 weekjes niet op hem rijden, maar dan kan ik wel wanneer ik wil lekker bij hem staan knuffelen Lovers .

@Furia: Hahah Clown . Maar na al die 'warme' daagjes ben je ook wel weer blij als het regent! Haha!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:41

Hallo, ik denk, ik meld me ook even, want sinds zaterdag
ben ik de eigenaresse van een Knabstrupper hengst Lachen

Nouja, ik stel eerst mezelf voor; Ik ben Nadia, 13 jaar en
rijd op dit moment op de Klassieke Dressuur manier, en
ben samen met mijn pony M1+8. Verder ben ik nu dus in
het bezit van Pathos aus der schützenden Hand, ofwel
Karel. Hij is 4 jaar en een Knabstrupper hengst zoals ik al
zei. Hij is goudeerlijk, heeft superbewegingen en wordt
waarschijnlijk een échte dressuurtopper. Ik heb een paar
uurtjes geleden een topic over hem geplaatst, dus als je
wilt reageren, graag... Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:15

even snel tussendor ene vraagje. Denkt een van jullie dat dit zadel op een kruiding anda kan passen. Gewoon voor erbij voor buitenritjes en springen enzo. Er wordt tegen de tijd een dr. zadel op maat gemaakt.

viewtopic.php?f=63&t=833076

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:28

Essssss schreef:
Maargoed, dan komt hij bij ons te staan, dat is ook dichter bij de manege, en dan laten we hem castreren en gelijk opnieuw beslaan, er is 1 hoefijzertje erraf, en dan mag ik 2 weekjes niet op hem rijden, maar dan kan ik wel wanneer ik wil lekker bij hem staan knuffelen Lovers .

Persoonlijk zou ik beslist niet zo lang wachten met een nieuw ijzer eronder laten zetten. Sterker nog, ik zou niet eens rijden als mijn paard een ijzer mist. De keer dat Frío zijn ijzer eraf had getrapt kwam de smid een dag later om er een nieuwe onder te zetten.
Denk jezelf eens in hoe jij loopt als je ene hak een halve cm korter is dan de andere? Loopt echt niet prettig.
Wel luxe hoor, je eigen paardje aan huis dat je over het zwembad heen kan zien. Pfffff, als ik naar buiten kijk zie ik regen en de flats aan de overkant Verdrietig

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:56

Lusitano, je haalde ons (madelief&mij) door de war Knipoog Bedankt voor het compliment over het springen! Lekker zo'n buitenrit he, dan word ik ook altijd extra verliefd op Fuur! Staat Sam trouwens nog steeds in Castricum? Ik kom elke dag er langs met de trein maar heb hem nog niet gezien.
Yenneke, haha dat Fuur met een paar ruintjes in het land stond toen ie hengst was probeerde hij ze te dekken Clown Leuk dat het met X goed gaat!
Sanne, ja ik ben ook zo verliefd op mn knappe hond Lovers Hij doet alles zo goed! Haha, in mn topic over hem kan je lezen hoe verliefd Madelief ook op hem is, die is altijd helemaal happy als ik hem weer eens meebreng Cool
Nee koliek is zeker niet altijd fataal, loopt vaak zat goed af, maar als het wel fataal is is het vaak zo onverwacht. Mijn allereerste echt grote liefde (ook manegepaard) is ook gestorven aan koliek, hij was altijd supersterk maar toch..
Wow idd een graswalhalla Clown Ik vind die foto mooi dat ie naar de koeien staart!
Saida Kwijl Wat een lekkere kerel! Wanneer is ze uitgerekend?
Ilona succes met de drukte, ken het gevoel Ja
Idra, succes met Licor..
Esss, ja dat geloof ik ook graag dat dat dan een opluchting is! Maar hier is het echt irritant hoor, geen dag zomer gehad alleen voorjaar en het is nu weer dik winter (lees: regen!)
Esperanca, welkom! Ga zo ff je topic bekijken Haha!
Blueberry, kan wel voor je kijken maar heb nogal weinig verstand er van Knipoog

Pff ben nu net een klein uurtje thuis, gelijk even met de hond gelopen want vriendlief was werken en Dizo zat dus 3 uurtjes alleen thuis, maar hij heeft zich prima gedragen (wel in de bench haha). En nu even alles op bokt bijreageren.
Wat een rotweer zeg! Was maar niet met de fiets naar het station, s morgens had mn vriend me gebracht maar die was nou werken, dus moest terug met de bus, kwamen er 2 bussen niet dus stond ik een half uur te wachten Scheve mond

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:30

Essss -> Als de manege dicht is dan kan en/of mag je niet bij je paard komen? Verward

Met 1 hoefijzer missende zou ik hem niet berijden als ik jou was.
Al is het 'maar' 1 of een 1/2 cm., het loopt toch scheef.
Ga jezelf maar eens na als je een plakaat modder onder je schoen hebt zitten, dat loopt niet.

Ennuh,..... gaan jullie ook wel eens met vakantie? Want dan weet ik wel iemand om op jullie huis te passen, hoor! Pling

Peetisgreat -> Klinkt als een geslaagde dag!

Esperanca -> Welkom hier!
Leuk paard, mooie kleur ook!

Blueberry -> Sorry, kan je er niet verder mee helpen, maar het lijkt me wel een handig zadel!

Furia -> Eind januari, begin februari is ze uitgerekend.
Ik weet nog niet de preciese datum.
De eigenaar vertelde mij dat ze in maart drachtig het land op is gegaan.

Erg fijn geregeld hè, dat openbaar vervoer.....

Grytsje heeft vandaag een vrije dag gekregen.
Vandaag had ik de oppas op mijn nichtjes, om half 5 nog ff snel de stad ingegaan om schoenen te kopen voor mijn zoon want de zijne kregen gisteren in ene erge honger Haha! , daarna hem snel omkleden want hij moest naar technische training (voetbal), nu eten klaarmaken en straks naar de nieuwe school van mijn dochter voor een informatieavond. (voortgezet onderwijs)
Morgen heb ik overdag lekker de tijd voor m'n paardje.
Morgenavond de eerste les van een cursus fotografie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:46

_Saida_ Wat een mooie hengst!

Essss Ik zou ook niet te lang wachten hoor met een nieuw ijzertje. En ook niet gaan rijden/lessen.

Bleuberry Zou je nu wel al een zadeltje kopen? Beessie is toch pas een half jaar oud?? Lijkt mij dat je nog minstens 3 jaar kan wachten voordat je een zadeltje op zijn rug legt. Die van mij is volgende maand 4,5 en heeft nog niet eens een zadel opgehad.
En als je het nu koopt dan wordt het alleen nog maar minder waard en straks past het niet.

Furia X-je hoefde dat echt niet te proberen bij dat ruintje. Zodra hij echt te dicht in de buurt kwam dan liet hij het goed merken en had X zoiets van ok even een beetje afstand houden dan maar Haha! Maar ze hebben wel leuk met elkaar gespeeld.
't is dat er nog wat onder hangt en hij herrie maakt als hij terug op stal wordt gezet, maar verder zou je echt niet denken dat het een hengst is! Koe

Zo ga nu nog even m'n showroom opruimen. Zit nog op m'n werk en heb zo om 19:00 de laatste klant.
Hoop dat ze niet zo traag zijn dan ben ik nog redelijk 'optijd' thuis! Uurtje of 22:00 ofzo...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:58

Blueberry schreef:
even snel tussendor ene vraagje. Denkt een van jullie dat dit zadel op een kruiding anda kan passen. Gewoon voor erbij voor buitenritjes en springen enzo. Er wordt tegen de tijd een dr. zadel op maat gemaakt.

viewtopic.php?f=63&t=833076

ik denk dat het wel zou passen maar heb een mogelijkheid om het te passen altijd doen!!!!!!!
lijkt me wel lekker zitten als ik eerlijk ben
hoop dat je snel wat weet suc6

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:00

welkom aan de nieuweling (esperanza geloof ik)graag foto`s zijn we gek op Pling

saida, leuk die fotocursus

en morgen veel plezier met je schatje geef haar maar een dikke knuf van tsjillert

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:46

esmee me moeder had ik nog even gesproken wonen ook in spanje en die zei dat het wel 450 km was naar jullie toe dus ik zal niet langs komen ik moet ook weer trg he
maar ik had wel de slappe lach zei zo tegen me moeder he dat is dichtbij he ik ga daar ff langs nou zei ze lekker eind weg hoor
oeps ok dan Bloos Bloos dan weet je het

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:01

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:11

@Yenneke; je hebt helemaal gelijk, voor zijn 4de komt er geen mens op zijn rug en misschien ookwel geen zadel. Maar ik ken de zadels en weet dat ze erg fijn zijn. Ach ja, ik ben gewoon enthousiast Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:35

idra wat een gave foto`s super joh

ziet er echt heel mooi uit
toppie meid
Haha! ben wel jaloers als ik die accomodatie daar zie Vingers aflikken Tong uitsteken

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:40

Hej hej ,
Ik ben Hanne ,
Ik ben 16 en woon in Belgie
Ik heb een andalusier merrie van 4 jaar ,
K vind t verdr wel een heel leuk topic,, Clown x

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:47

leuk lisanne, heb je ook foto's van je merrie? En rijdt je al met haar of nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:09

Blueberry schreef:
@[naam verwijderd]; je hebt helemaal gelijk, voor zijn 4de komt er geen mens op zijn rug en misschien ookwel geen zadel. Maar ik ken de zadels en weet dat ze erg fijn zijn. Ach ja, ik ben gewoon enthousiast Bloos

Hahaha ik ken het! Zie ook zo veel leuke dingen voor dat jonge ding van mij. Gelukkig had ik nog een hoop van m'n oude paardje, dus dat scheelt! Knipoog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 00:14

Ga zo alle topics bekijken, ik leef nog sorrie dat ik een tijdje niet geweest ben

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 01:13

welkom alle nieuwelinge

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:16

peetisgreat schreef:
en morgen veel plezier met je schatje geef haar maar een dikke knuf van tsjillert

Zal ik doen, al moet ze niet zoveel hebben van het mannelijk schoon....... Knipoog

Idra schreef:
Voor de liefhebbers, wat foto's van onze wedstrijd gisteren viewtopic.php?f=10&t=834220&

Wauwie! Dat ziet er super uit!
Ik hoop dat ik ook ooit nog eens zover mag komen....... Bloos

Lunaa -> Welkom hier!
En zal ik je eens iets vertellen? Het IS ook een leuk topic hier! Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:32

@peetisgreat: Haha maakt niet uit Clown
@Furia: Klinkt niet echt als een lekker weertje, achja komt wel goed

En nog een paar maar vergeten, ja Maandag is de manege gesloten, dus dan kan je ook niet bij je paard. T'is heel vervelend maarja. Met het hoefijzer ben ik het wel met jullie eens, ik heb het ook tegen mijn ouders gezegt. Vanmiddag komt er een hoefsmid langs, heel misschien kunnen we het vanmiddag doen ( Leo, stiefvader is er niet en die regelt dat altijd met het geld ), maar anders doen we het wel zo snel mogelijk Knipoog .

Ben doodop, net van school, was toch niet zo vreselijk als ik dacht! Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:06

wow Ess, had gesiter niet alles doorgelezen. Maar een zwembad én een paard in de tuin!!! Wat heerlijk! Wel een maatje voor ej paardje ook? Of gaat ie daar alleen staan?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:26

Blueberry schreef:
wow Ess, had gesiter niet alles doorgelezen. Maar een zwembad én een paard in de tuin!!! Wat heerlijk! Wel een maatje voor ej paardje ook? Of gaat ie daar alleen staan?

Nope er komt waarschijnlijk een shetlandertje erbij zodat ie toch een maatje heeft!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:31

Ben net terug van mijn les!

Ik heb geluisterd naar jullie advies, dus zijn zijn hoefijzertjes erraf gehaalt, er liggen nu 3 mooie hoefijzertjes naast me, en nadat ie geruint is krijgt ie weer z'n hoefijzertjes. Na het bekappen begon de les, ik moest eerst even in de longeerbak oeffenen. Ze ging kijken hoe het ging in de les ( er zaten 2 merries erbij ), ging het niet ging ze me privé les geven. Dus ik eerst even oeffenen, dat ging prima. Hij had wel veel aandacht voor de merries maargoed. Daarna nadat ik heb geoeffent ging ik bij de andere in de bak, eerst ging het heel goed, wel een beetje gespannen. Maar m'n lesgeefster gaf me tips enzo, zij is ook de eigenaresse van de manege. Die dus Nederlands kan praten dus hoef ik niet moelijk te doen om Spaans te verstaan onder de les! Clown Maarja toen in draf werd ie al wat onrustiger, van de hoefslag af enzo. En daarna merkte je echt dat het toch een echte hengst was, en werd ie echt te sterk voor mij. Dus ik ging maar weer naar de oude vertrouwde longeerbak en daar uitstappen. En dan gaat ze me privé les geven, en word Fuego zo snel mogelijk gecastreert. Het is echt een heel lief beestje, doet geen vlieg kwaad, maar zodra het zadel errop ligt en hij merries ziet, tja dan is die voor mij toch niet te houden, het is tóch een hengst he..

Maargoed.. Daarna lekker eventjes geknuffelt en hem gerustgesteld, lekker wat water over hem heen gedaan en wat geborsteld. Toen alles opgeruimd en weer naar huis gereden!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:51

Dankjewel voor de verwelkomingen allemaal Lachen

Hier is een topic van mij en Karel vandaag aan het werk;
Klik!