Ik vermoed dat Jels dr benen iets grover zijn dan in mijn perceptie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jelske schreef:Ik zit toch een beetje in mijn maag met die beenbescherming. In retrospect overweeg ik ze nog eens te passen. Waar ik mee zit:
Uitgangspunt is dus dat ik twee soorten strijklappen/peesbeschermers heb gekocht. Het standaardmodel kogelbeschermer van BR en "echte" strijklappen van Caval-nogwat. Als ik kijk naar de kogelbeschermers van BR dan haal ik het klittenband aan de buitenkant voor bevestiging wel, maar het houdt niet over. Achteraf gezien denk ik dat ik misschien nog beter had moeten checken hoe strak ze werkelijk zitten en wellicht dat er wat rek in het materiaal zit wanneer je het eenmaal in gebruik neemt.
Dan de strijklappen. Dit is het dubbel-klittenbandsysteem. Dubbelzijdig klittenband eerst (naar achteren gericht) en dan de bovenste klittenband eroverheen voor bevestiging. Deze zitten ook echt op het uiterste, maar ik heb niet goed opgelet - denk ik - hoe strak het werkelijk zit. Vanmorgen stond ik op met het idee dat het misschien niet zo erg is als het klittenband op het uiterste zit, zolang het niet zo strak zit. Het elastiek gaat met het gebruik waarschijnlijk toch een beetje meer meegeven.
Dus ik ga straks als ik naar stal ga, nog eens goed passen geloof ik.
_Jelske schreef:BR kreeg ik dus het elastiek niet van vast achter (voor wel, maar was een set dus het hele zooitje gaat terug). Voor heeft ze het ook minder/niet nodig denk ik.
Die van Cavallo hebben gisteren overigens prima hun werk gedaan. Zitten niet te strak en het elastiek zal allicht nog wat rek hebben wanneer ze eenmaal in gebruik zijn. Aan de strijklappen was goed te zien dat ze af en toe flink de kogels langs elkaar veegt. Dus for the time being gebruik ik die, tot ik iets vind wat beter past.
Les ging goed, lekker veel huiswerk meegekregen maar ook fijne bevestiging van dingen die we al wel voor elkaar kregen. Jels was van een half uurtje echt kapot![]()
Op een gegeven moment konden we wel goed zien dat ze haar rechter heup niet zo goed kan dalen als met haar linker heup, dus daar gaan we de osteopaat nog even over benaderen. Wel weer mooie dingen mee kunnen pakken waarmee ik haar weer goed verder kan helpen. We gaan de komende tijd dus weer lekker opbouwen zodat we strakjes ca. 2x per week aan de slag kunnen. Tussentijds gewoon aan de hand wandelen/stappen om toch de ligamenten de beweging te geven en de doorbloeding te stimuleren.
_Jelske schreef:Wat fijn Dennenboom! Blijft hij in de buurt?
Mooi hé Sunny? Dat gitzwarte? Ik geniet er ook van. Ziet er wel prachtig uit voor de wagenIk ben daar altijd van gecharmeerd.
Moest gisteren enorm lachen om Pit, die staat dus van de ene op de andere dag vol in de rui. Reden te meer om de roskam erbij te pakken. Nu heeft ze dat altijd heerlijk gevonden - evenals krabbelen - maar nu helemaal. Ze gaat er he-le-maal voor staan. En dan die bekken die ze erbij trekt...Om te gieren!
Lys_PPA schreef:M'n stalhouder heeft die van lemieux voor haar Fries. Andere merken waren te klein of bleven draaien, deze heeft ze een maand en bevallen goed.