Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:03

Klopt had ik ook al gezegd en daar was ze het opzich ook wel mee eens, maar ze vond t maar niks om dat veulen maar daar in de stal te hebben liggen. T was s ochtends om een uurtje of 10 overleden en ze hebben het rond 5 uur weggehaald.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:05

Als mens moet je soms écht slikken zeg...
Bah wat n idee. En dan ook geen veulen zoeken terwijl er toch echt veulens moederloos zijn.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:13

Jep, sommige mensen denken helaas heel anders.
ben het ook zeker niet eens met hoe er altijd gehandeld wordt. Maargoed daarin heb ik niets te vertellen. Het zijn hun paarden en als zij op een bepaalde manier daar mee om willen gaan dan is dat zo.
en ze hebben het zeker niet slecht, staan er altijd goed bij, maar toch genoeg redenen om zelf mijn paard mocht ik die hebben ergens anders te stallen. Hoe lief die mensen ook zijn :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:23

Kan ik me goed voorstellen.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:19

Leuke, dat lijkt me ook het lastigst, als de paarden niet van jouw zijn, en er dingen gebeuren waar jezelf niet achter kan staan. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ideeën.
Maar de foto blijft gaaf 8-) .

Buitenritje ging goed! Supertrots op Jetta, ze was zo braaf, van het opzadelen aan de trailer, tot het afzadelen. Alleen een bokje bij het galopperen een heuvel op. Geeft weer vertrouwen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:06

Zo ook weer even snel bij gelezen :=

Wauw Jenny wat een punten!! Gefeliciteerd! Indd even goed voor je ego :D

Woestein ook gefeliciteerd met je behaalde winstpunten!

AmoorM, fijn gelest bij een nieuwe instructrice! Lekker die startkaart aanvragen :j

Lauke, jammer dat de eigenaren er niks mee hebben gedaan, met de veulen centrale.
Maarja indd niks aan te doen als de eigenaren er anders over denken.
Hoe gaat het nu met Ida?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:05

excuus, heb al wel terug gelezen. maar ben zo druk de laatste tijd...
Gelukkig gaat het rijden steeds beter, ze doet weer aardig normaal. Alleen af en toe nog bokken, dat negeer ik en dan is t ook over. :p Raar paard.

Er zijn weer mooie punten gehaald zag ik! Ik ga 4 mei naar de paarden instructie weken van EJ, ga daar eens kijken of ik een fatsoenlijk B proefje kan rijden, dan ook maar eens kijken naar een startkaart als we er aan toe zijn !!
Spannend!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:19

Leuk l vie dat is al snel!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:24

Wauw jenny wat een punten gefeliciteerd! Woestein ook gefeliciteerd! Spannend lvie komt vast goed. Rijden gaat hier goed zie alleen toch wel weer op tegen de buitenwedstrijden. Ze is de laatste x buiten wedstrijd keihard op de kletter gegaan. En dan heb je niks waar je ze tegen stop kunt zetten. Uiteindelijk was er een vriendelijke Z ruiter waar tegen ik dr stop mocht zetten.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:49

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten!

Klasien word vrijdag ochtend weer gescand... Ben benieuwd, hopelijk zit er een klein vruchtje :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:20

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten. :)

Merken jullie nog dat je niet eerlijk gepunt word omdat je met een Fries start?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:21

Gefeliciteerd allemaal! Goed bezig :D

Jammer Lauke, vooral voor Ida. Hopelijk voelt ze zich snel weer fijner!

Ik heb morgen weer eens een wedstrijd. Eens zien hoe dat gaat. Ik overweeg namelijk een wedstrijdstop.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:33

@petrichor, ik heb er tot nu toe niks van gemerkt, scoor op friezenwedstrijden en gewone wedstrijden ongeveer dezelfde punten. Op de gewone wedstrijden haast nog beter ;)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:54

Spannend Emma !!

Nee ik vind dat ik wel terrecht beoordeeld word en niet minder omdat het een fries is

Waarom overweeg je een stop Berdien? Soms is dat wel eens goed

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:01

Ik heb ook niks gemerkt met verschil ik heb juist heel vaak er bij staan van leuke combinatie. Ik heb 1 x gehad dat ik de punten niet terecht vond maar verder nooit echt verschil

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:49

Eerste wedstrijd wat van gemerkt daarna niet meer.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:55

Ik heb wel gereden bij jury's die verkondigden dat Friezen voor de kar moesten. Daar reed ik bijna verlies terwijl we echt een goede proef neergezet hadden en ik eigenlijk 2 winst verwacht had...
Maar ik heb ook wel eens onterecht dik winst gereden omdat de jury gek was op Friezen. Mijn proef was in ieder geval zo goed echt niet.

Maar het grootste gedeelte maakt het echt niet uit. En dat is toch wel erg fijn :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:54

Ik heb nooit echt gemerkt eigenlijk dat er anders beoordeeld wordt. Kan me vaak wel vinden in de punten.
misschien vorige keer, dat ik allemaal 5en op de galop had. Ze oogde blijkbaar drammerig, maar dat was ze totaal niet en ik was juist heel blij met de galop. Nu heeft ze ook niet een super galop, maar meer dan dit kan ik er echt niet uit krijgen op het moment en voor het L1 moet dat toch zeker voldoende zijn. Weet niet of het dan met het ras te maken heeft of dat ze gewoon haar galop niet mooi vond oid. Kon me in de rest van de punten wel duidelijk vinden. Dus echt nadelig beoordelen door het ras was het niet denk ik.

maar ik vind wel dat ze tegenwoordig wat meer mogen letten op de mogelijkheden van wat een paard kan.
Net als bij het halsstrekken. Niet ieder paard gaat direct met zn neusje naar de grond.
ik zie vaak dat een paard wat voorover kukelt en het neusje laag brengt veel meer punten krijgen dan een paard wat er van achter nog goed bij is, maar waarvan het neusje net kniehoogte niet bereikt. Dat vind ik dan weer jammer :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:48

Hier merk je wel veel verschil tussen jury's of ze een fries wat vinden of niet. Zijn er hier helaas een hoop die het niet zo waarderen maar gelukkig ook nog een heel aantal waarbij het niet uitmaakt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:20

Hier is het heel wisselend maar kan ook aan ander factoren liggen natuurlijk. Ben in iedergeval blij te horen of lezen dat ze me een mooie combinaties vinden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:01

Ik moet zeggen dat ik ook enkele jury's heb gehad die mij best wel onder uit hebben gehaald. Zo ook een jury die letterlijk zei dat ik mij zelf belachelijk maakte om met een koetsenpaard op wedstrijd te gaan. Ik had toen best lage punten, volgens mij laag in de 170. Bij de volgende jury (zelfde wedstrijd) reed ik sowieso 25 punten meer. :=

Ben voorlopig even gestopt met wedstrijden rijden vanwege een ongeluk. Maar wil binnenkort weer gaan starten. Ik wil eerst nog even wat kilo's kwijt en wanneer dat is gelukt beloon ik mij zelf met wedstrijden. :D
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-04-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:24

Spannend Emma, hopelijk heeft het gepakt. En is ze drachtig. Is dat de merrie in je onderschrift? Heb ik namelijk niet mee gekregen, sorry.

Berdien, succes morgen. Vanwaar de stop?

L_vie, wat leuk die ruiterweek. Heb ik ook nog heel even aan gedacht, maar een week is voor mij niet haalbaar thuis. Maar is vast heel leerzaam.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:30

Houden jullie trouwens ook een overzichtje bij van je wedstrijden/punten?

Ik ben benieuwd straks buiten, dan heb je bij 2 proeven ook twee verschillende jury's. Tot nu toe rij en scoor ik heel constant, dat zou buiten eigenlijk dan niet anders moeten zijn. Heb tot nu toe nog niet twee keer dezelfde jury gehad dus daar heeft het niks mee te maken (alleen in Emmen dan wel 2 proeven bij dezelfde jury maar verder altijd weer andere juryleden per wedstrijd).

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:58

Ilsemarie schreef:
Houden jullie trouwens ook een overzichtje bij van je wedstrijden/punten?

Ik ben benieuwd straks buiten, dan heb je bij 2 proeven ook twee verschillende jury's. Tot nu toe rij en scoor ik heel constant, dat zou buiten eigenlijk dan niet anders moeten zijn. Heb tot nu toe nog niet twee keer dezelfde jury gehad dus daar heeft het niks mee te maken (alleen in Emmen dan wel 2 proeven bij dezelfde jury maar verder altijd weer andere juryleden per wedstrijd).

Ik hou het bij in mn boktprofiel. Ideaal :D

vind twee verschillende jurys altijd erg fijn. Toch twee mensen die ieder weer op andere dingen letten.
als ik de eerste keer L1 niet twee jurys had gehad dan had ik mn punten niet geloofd :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:02

boerinnetje schreef:
Spannend Emma, hopelijk heeft het gepakt. En is ze drachtig. Is dat de merrie in je onderschrift? Heb ik namelijk niet mee gekregen, sorry.

Berdien, succes morgen. Vanwaar de stop?

L_vie, wat leuk die ruiterweek. Heb ik ook nog heel even aan gedacht, maar een week is voor mij niet haalbaar thuis. Maar is vast heel leerzaam.

Ja de merrie in m'n onderschrift idd :j

Ik hou er ook van om voor 2 verschillende jury's te rijden, ik schrijf heel vaak bij jury's op allerlei niveaus en ik verbaas me er elke keer weer over hoe anders ze er naar kijken.