[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:17

Als je deze foto recht maakt is het juist nog meer in jouw voordeel, dan komt haar voorhand nog hoger :P Dus ze loopt echt niet naar voren gevallen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:18

Haha zie je wel, ik dacht al dat het aan mij lag :+
Mo kan volgens mij ook gewoon NIET op de voorhand vallen _O- Met die overactieve achterbenen van haar :')

Ik ben wel echt al heel blij met dit plaatje iig, ze begint eindelijk echt mijn hand mee te nemen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:20

Hahahaha altijd handig :P
Ja snap ik!! Heerlijk altijd om een volgende stap te bereiken :):)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:49

Ik ben altijd super slecht in dat soort dingen beoordelen, wel of niet op de voorhand... ik voel het alleen als ik er op zit! Of als je het in real-life ziet, maar op foto's vind ik dat altijd erg moeilijk!
Maar er zit in ieder geval veel ontspanning in dit plaatje, en ik geloof dat dat voor jullie op dit moment het belangrijkste is! Dus een fijn plaatje ;-)

Vandaag helaas zo'n lange dag gewerkt dat ik geen kracht/zin en tijd meer had om te rijden... bovendien was ik alleen op stal en dat vertrouw ik nooit helemaal ;-) Dus lekker even los gegooid en de beentjes flink laten strekken net! Morgen lekker rijden op mijn nieuwe zadel *\o/*

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:52

Wens je ouders proficiat, Jolijn! En heerlijk dat je weer zo aan de slag kan met Mo, ik vind dat je haar mooi aan het lopen hebt hoor!
Natasja, leuk topic heb je gemaakt, en Jetje ziet er super uit!
Geeske, je nieuwe zadel intussen al gewend?

Ik heb vrijdag vier paarden gereden, dus dit weekend eventjes Figo overgelaten aan de goede zorgen van de stalhouders :) Kreeg gisteren nog een berichtje van vriendin dat meneer prinsheerlijk een dutje lag te doen, terwijl de rest van de paarden in zijn kleine kudde de boel op stelten aan het zetten waren. Echt onverstoorbaar :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:53

Lekker aan het rijden Jolijn, zag er goed uit.
Geeske hoe beviel je zadel?
Zo 4 paarden gereden sportief Liesbeth.
Ik heb er vrijdag 2 gereden en van het weekend ze uitbesteed.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:41

Ik kan mijne niet uitbesteden ;-) Dan breekt ze de tent af en leert ze zich weer allerlei rare trucjes aan om onder het werk uit te kunnen komen!! Of het moet natuurlijk een pittige ruiter zijn, maar bijvoorbeeld mijn nicht o.i.d. trekt het niet, dus das wel eens jammer.... maar er zijn er ook wel die ik er gerust op zou laten, maar liever doe ik het lekker zelf..
T zadel zit heerlijk! Moet alleen even kijken wat ik met mijns tijgbeugels doe... die had ik dit keer duidelijk te kort, maar dat had ik bij mijn vorige zadel omdat mijn knie anders helemaal nergens tegen de wrong aan kwam en ik dan wel heel los wat rond fladderde op t paard... die gaan dus wat langer de volgende keer, alleen weet ik nog niet of ik de beugels over of onder het zweetblad wil, onder vind ik mooier maar of het lekker rijdt weet ik niet ;-) maar t zadel zit als een huis, t schuift helemaal niet en zelfs met opstijgen geeft het gewoon niet mee, daar zakte mijn vorige zadel ALTIJD wat, terwijl ik opstijg met een krukje en ik soms echt flink had aangesingeld... Vanavond gaan we weer *\o/*

Haha, en Figo blijft wel echt een koele kikker he, _/-\o_

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:13

Vroeger kon ik Boukje ook niet uitbesteden aan iemand anders hoor maar nu ze wat ouder is, en ze gaat naar buiten is het prima te doen. En ze gaat dan met mijn ex-vriend mee, want ze is nog steeds van ons samen.
Ik heb mijn beugels onder het zweetblad en dat rijdt prima. en ik zit heel lang met mijn benen, bijna recht naar beneden, kom niet echt in de buurt van de wrongen. (maar ik doe niet zo graag aan lichtrijden beetje lui zeg maar en Bouk kan het prima aan die 60 kilo van mij).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:44

Figo! Haha lekkere mafketel :P

Dankje Lies :D

Fijn dat t zadel zo goed bevalt! :):)

Wooooww 4 paarden gereden, mijn lijf zou dat niet eens overleven geloof ik hahaha.

Ik draag mijn stijgbeugels ook altijd onder de zweetbladen en ik vind t fantastisch :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:54

Nou ik ga t proberen ;-) Vind t wel heel mooi dat ze er onder kunnen.
Hosante, ik hoop nu ook beter door te kunnen zitten, dat is bij ons nog nooit echt lekker gelukt, maar wie weet gaat dat nu beter want ik houd wel van doorzitten eigenlijk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:51

Ik vind mezelf verwend, wil nooit meer 'n zadel waar ze niet onder de zweetbladen kunnen haha! :') :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:00

xXutopiaXx schreef:
Ik vind mezelf verwend, wil nooit meer 'n zadel waar ze niet onder de zweetbladen kunnen haha! :') :o

zo blijft je zadel ook een stuk mooier

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:19

Gisteren eventjes een hartstilstand: Figo mist een voortand. Heb me gelukkig snel gerealiseerd dat hij de leeftijd heeft waarop zijn tanden wisselen :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:56

Hihi ja dat is inderdaad wel de leeftijd ervoor :P
Had het laatst nog met een stalgenootje over tanden wisselen, waar die tanden blijven als ze eruit komen :p

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:03

Figo aan het wisselen :D , ik heb ooit 1 kies teruggevonden van alle jonge paarden die ik gehad heb.
en die heb ik nog.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:03

Ergens in de blubber, denk ik :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:09

Ik heb er nog geen gezien.. In de blubber zal zeker gebeuren, maar gok dat ze ze ook wel eens doorslikken!
Ben alweer toe aan vakantie hahaha. Ohh wat haat ik ochtenden. Zat om half 8 in de trein, is toch eigenlijk gekkenwerk :P
Drukke maand dit! Veel verjaardagen, papers inleveren en tentamens..
En er komt vorst aan! Zou lekker zijn als het flink gaat vriezen en de paardjes het land op kunnen!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:31

Ik moet sinds gisteren na twee weken vakantie ook weer om 6u15 het bed uit, brrr. Gelukkig werk ik op woensdagen van thuis uit, en slaap ik anderhalf uur langer, wel fijn midden in de week :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:10

Dus we hebben allemaal weer vroege dagen!! Ellende zeg... ik zit ook om half 8 weer in de trein ja...

En Figo een tandje missen! Eerst dacht je vast dat het een dik ongeluk was?! Gelukkig zit hij idd in de leeftijd om te wisselen... dat scheelt weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:12

Ik moest om half 6 op vanochtend :+

Heb van Mo 1 kies maar die is er uit gesneden.
En ook mijn beugels onder het zweetblad!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:19

tanden slikken ze vaak af als ze wisselen,daarom vind je ze ook niet vaak.
helaas nog geen werk voor mij

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:27

Geeske, ik dacht inderdaad dat hij ergens tegengeknald was ofzo :) Toen ik beter keek, zag ik al een andere klaarzitten, gelukkig :)

Zondag beginnen we met de training van Figo :) Bij ons op stal staat een trainer die heel erg bezig is met rechtrichten, en ik heb aan hem gevraagd om Figo voor het eerst te longeren, zodat hij het dadelijk goed aangeleerd krijgt (en ikzelf ook, die ene keer dat ik hem vijf minuutjes gelongeerd heb, telt niet mee :) ) Ik ben niet van plan om hem al onmiddellijk zwaar aan het werk te zetten, hoor, maar vanaf nu af en toe eventjes licht aan het werk moet kunnen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:46

LiesbethDW schreef:
Geeske, ik dacht inderdaad dat hij ergens tegengeknald was ofzo :) Toen ik beter keek, zag ik al een andere klaarzitten, gelukkig :)

Zondag beginnen we met de training van Figo :) Bij ons op stal staat een trainer die heel erg bezig is met rechtrichten, en ik heb aan hem gevraagd om Figo voor het eerst te longeren, zodat hij het dadelijk goed aangeleerd krijgt (en ikzelf ook, die ene keer dat ik hem vijf minuutjes gelongeerd heb, telt niet mee :) ) Ik ben niet van plan om hem al onmiddellijk zwaar aan het werk te zetten, hoor, maar vanaf nu af en toe eventjes licht aan het werk moet kunnen.

denk er wel aan dat longeren erg belastend is.ik zelf zou kiezen om met hem aan de hand te werken of met de lange lijnen.maar dat is mijn keuze.verder denk ik dat hij het wel goed zou opnemen

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:15

Ja tanden doorslikken leek mij ook het meest logische.

Half 6 opstaan begin ik niet zomaar aan hoor Jolijn! Slaap op z'n vroegst om 12/half 1 meestal helaas, dan vind ik half 7 eruit vroeg zat :P Toen ik nog in Tilburg studeerde moest het wel eens, vreselijk...
Gelukkig momenteel maar 2 dagen college, de rest thuis :) (Niet dat ik daar zin in heb hahha..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:21

Ik moet dat sowieso als ik een vroege dienst heb :')
Heb ook liever late :+