Dat probleem had ik ook met mijn afstuderen... Ze investeren liever tijd in iemand die ook werk voor hun doet. Ik heb uiteindelijk een onderzoek gedaan in opdracht van een organisatie. Ze moesten dit toch al doen en nu konden wij het voor hen doen. Het was echt verschrikkelijk maar ben er mee afgestudeerd...
Vond het toch al raar... Als je zelf een onderzoek wilde doen moest je wel een organisatie vinden die het wilde beoordelen. De begeleidster van de organisatie heeft alleen nooit inbreng gehad in de beoordeling of het cijfer. Ook niet toen ze speciaal naar Leiden moest komen voor de presentatie. Lijkt mij dat je dan net zo goed zelf iets kan onderzoeken met een beoordelaar van school....
Joepie, we krijgen volgende week een Franse paardentandarts op bezoek! Hij gaat ieder jaar een 'tour de Tunisie' doen, begint in Tunis om daar de racepaarden en paarden van de Haras National onder handen te nemen, en komt dan via Sousse en Mahdia naar Djerba toe!
Als ik dat beroep had zou ik het denk ook niet zo erg vinden om af en toe ergens in het buitenland een rondje te doen . Ik heb echt de verkeerde opleiding gekozen .
idefix4
Geplaatst: 06-06-10 17:01
Michelle90: Wouw! Wat een planning! Sabrina hier was een kadootje voor papa. Ze is geboren exact 9 mnd na zijn verjaardag. Bas is 2 weken eerder jarig en Michelle is in de zomer jarig. Wij vieren het 2 keer per jaar dus. Eén keer voor familie voor BAs en Brientje en 1 keer in de zomer. Wij slaan onze eigen verjaardagen inmiddels over. Oeh, longontsteking is ook niet best hoor! Frank is daar een paar jaar terug ook erg ziek van geweest. En af en toe speelt het nog op. Dus heel veel beterschap voor je moeder!
Jenay: Mooie uitleg! Je hebt gelijk. Een paard is voor het leven. Ik had die intense klik met mijn vorige paard. Janarie B of wel Sting. Ik zag die op de poetsplaats staan en ik was er meteen helemaal weg van! Geen idee waar ie is, maar mss staat ie op stal Groenendaal in Amersfoort, daar is ie naartoe verkocht. Hij is onder mijn kont verkocht door mijn ouders na een heftige ruzie. Maar ook met Sam heb ik ook een heel bijzondere band. Welliswaar niet vanaf het begin, maar inmiddels heel sterk en af en toe kan ik hem nog wel wurgen hoor. Hij was nog wel alles wat ik níet zocht. Na hem wil ik een andalusier, omdat dat het paard is waar ik al vanaf mijn 13e van droom. Ach wie weet, als de tijd rijp is komt ie wel.
Alicia: Is dat ook wat je wil? Want Frank wil mss zijn Espanola wel ruimen. Hij vond een 'Engels' zadel veel fijner rijden... Frank zijn houding wordt verkeerd gezet op de Espagnola. Hij krijgt er een holle rug van. Ik weet ook nog een heel gaaf bruin zadel te koop. Een Ronda zadel. Machonito heeft die en als jouw paard zo breed is, gaat die er op passen. Mbt Engelse zadels heb ik connecties. Ik weet een adres in Engeland waar zo'n zadel op maat wordt gemaakt en dan ook nog in de spaanse sferen blijft. Ik heb zo een schitterend zadel gezien met suede enzo. Echt een beauty van een zadel. Maandag mijn 'baas' nogmaals eens heel lief aankijken... Dat van die onderbroek vind ik een heel sterk verhaal. Ik weet hoe je een zadel moet vullen. Een spijker die op de werkbank ligt en er per ongeluk in gaat kan ik me indenken (mag ook niet gebeuren natuurlijk!), maar een hele onderbroek moet je echt wel merken hoor. Dat kan alleen maar als je het moedwillig er in wil doen. Frank had de eerste dazen al gesignaleert, maar ik wil ook graag nog...
Suus: Wat heb jij een lieve baas zeg! Top. Hoe is het verder met je?
Wanda: Ja, joh, warm hè? Gisteren Sam op het manegeterrein getraind. Dan heb ik een 60x20 bak. Sam loopt veel beter daar, dan in dat mulle zand hier. Frank was mee met Sabrina, die had les en ik kon dus op mijn gemakje trainen. Super. De wedstrijd ging aardig. Volgens Frank was Sam een zeldzaam geval van ontspanning. Even afwachten wat de jury daarvan vindt.
Martine: Oeh, stuitje! daar kun je last van hebben ja! Vorig jaar was ik de gelukkige. Was mijn onderste rugwervel uiteindelijk. De fysio wist het nog even erger te maken. Ik heb er zeker een maand mee gelopen. Een kennis van mij zei ook al dat je voor een stuitje ook wel een maandje moet uittrekken. Beterschap! En je zadel is onderweg? Dat is iets waar ik ook niet blij van word, verhuizen met warm weer. haha.brrrr
Alicia: Hahaha! Zondags? Ach, op het zand zijn nooit veel mensen hè?
Ellis: Als het gezellig is, komen we allemaal weer terug hè? Ik vind het ook al zo leuk om regelmatig bij te houden hier. Veel nieuwelingen ook met leuke nieuwtjes, maar idd moeilijker bij te houden. Ik vind het altijd verbazingwekkend hoe wit Fifi wel is! Hou houd je haar zo schoon? Ze staat er weer schitterend op! En die manen, wow! Idd een heel gaaf topic joh!
Heidi: Ja, ik heb je hyves al uitgekamd en je hebt het me al verteld, maar het verhaal doet je elke keer weer wat. Arme Jesse, maar als hij daarna lekker lucht gaat krijgen, dan wordt ie vast nog wel een net zo'n eigenwijs en sterk jongetje als Bassie hier. Dat duim ik voor jullie! Ik vond een amandeloperatie al een hele impact hebben (zat ook in tranen) en ik kan alleen maar heel veel kracht toewensen aan jullie! Had Jesse geen boze buien na de narcose? Sabrina kwam daar ook redelijk ongeschonden uit, maar mijn neefje is echt een drama dan.
Shanna: Dat is iets heel anders! Idd ik duim mee. Wie wordt dan de papa? Waar staat ze ergens?
Martine: Toen ik net moest starten was het maar liefst 28 graden! Toen ging het waaien en werd het wat koeler. Maar van de week wordt het weer koeler volgens mij. Er is weer regen op komst.
Shanna: Dát zou ik ook wel willen, Derek Ogilvie, maar ik durf eerlijk is eerlijk niet alleen en Frank trekt het niet. Dus ik ben een tikkie jaloers... Toevallig vorige week op RTL 4 zitten kijken naar hem weer eens. Stel je voor dat ie wat te melden heeft, wat ook impact op mij heeft, (kan volgens mij dan weer niet, want volgens mij zijn alle overledenen in mijn omgeving allemaal goed overgegaan) dan wil ik dat meteen kunnen delen en niet hoeven opkroppen. En ik weet dat de Vossenhof stagaires heeft. Mss kunnen zij je informeren? In mijn hyves staat Marjolein Vos en Esther, die weten vast meer.
Martine: Super! Ik mag gaan leren hoe een zadel op een paard hoort te liggen. Als het goed is kan ik op termijn adviseren hierin. Ik zie al veel hoor, maar ja, nog lang niet alles. Dus tzt mag ik zeker ook een tourtje komen maken. haha. Wel super dat zo iemand dat wil doen joh! Echt Super!
Nou ben vandaag op concours geweest met Sam. Hij was wat dwarsig. Maar hij was wel ontspannen tijdens de wedstrijd zelf. Ben benieuwd wat de jury vond, want Sam vond een jury aan een tafeltje met wiebelende blaadjes heel apart om te zien. Dat was knorren. Maar de parasol in de 2e ring was weer géén probleem! Haha, hij is parasol proof... dit in tegenstelling tot veel andere paarden. Jonge jonge, er stuiterde er na mij één behoorlijk door de ring. Ergens vind ik het dan weer raar om een parasol neer te zetten bij een ring waar mensen L1 starten. Da's nou niet het niveau waar alle amazones hun paard al helemaal stressproof hebben hè? Maar ja, Sam had er gelukkig geen problemen meer. Uitslag weet ik nog niet, want de kids waren mee en die wilden naar huis. Als het goed is, sturen ze de coupons naar me toe.
idefix4
Geplaatst: 06-06-10 17:09
Ow ja, en deze wou ik nog even toevoegen! Sam met kind op de rug. Dat is een hele overwinning voor hem, want hij was tot augustus echt doodsbang voor alles onder de 1.40 m. Alleen al een kind dat op zijn rug klom was genoeg om in rengalop weg te willen rennen. En nu dit!
De fotokwaliteit is ietsje minder omdat ie met het mobieltje is gemaakt. op mijn hyves staat er ook een filmpje van.
Anouk: Zo te horen ging het rijden wel lekker! Nu hopen dat de jury dat ook vond . En knappe Sam netjes met een kindje op zijn rug! Misschien hobbelt ie over een paar jaar netjes met iedereen rond .
Ik heb Shaggy net even gelongeerd, even veel overgangen gedaan en ook het halthouden zit er eindelijk goed in . In het begin wilde die telkens omkeren maar uiteindelijk had ie door dat ie ook gewoon netjes kon halthouden. Dus ben weer trots op hem!
Mooie hengst (heb even zitten googelen ). Wel een jonkie nog zag ik, geb. datum 2007. Kon verder weinig over hem lezen want de pagina was in het duits .
idefix4
Geplaatst: 06-06-10 19:23
Ja, idd, ik heb ook gegoogled. Een plaatje en wat een gang!
Esther: Nee, ik denk niet dat Sam dat ooit gaat toestaan. Sam kiest zijn ruiters echt uit. En sommigen mogen echt niet van hem. En als hij niet wil, dan moet je ook niet opstappen, want dan heb je een moeilijke rit. Dat heb ik inmiddels een paar keer gezien. Mensen die met hun handen rijden, gaan gegarandeerd aan het sjezen.
Ik heb vroeger ook zo'n paardje gereden . Als je die op je zit kon rijden ging het hardstikke goed, maar zodra je met je handen ging trekken en doen deed ie echt niks meer alleen maar rennen.... Daar was ie ook niet zo van gecharmeerd .
Prinslover
Geplaatst: 06-06-10 20:24
Esther, ohh weer lekker op het strand gereden!! Jaa, dat mis ik meer dan ik dacht hihi. Zou ook graag wel 1 x per week gaan, helaas zit dat er niet in.. maar kan er ook zo van genieten !
Anouk, en je punten al binnen? Wat is hij braaf met Sabrina zeg, hele overwinning zo haha!
Shanna, wat leuk dat Win wordt gedekt! Dit is de eerste keer neem ik aan? Ben benieuwd of het meteen pakt idd.. Al een nieuw trainingspaard in onderhandeling?
Frank, oef, nee toch Ik haat die beesten haha! Hoop dat het nog enig sinds meevalt 's avonds ofzo?! Nouja, we gaan het zien, maar weer ff vliegenspul kopen!
Ik heb echt een top (bokt) weekend gehad. Was weer als van ouds gezellig met de dames, ook ein-de-lijk Furia in het echie gezien. Zelfs nog even op gezeten, hij zit als een huis ! En dito is ook echt super braaf haha! Ook nog de geweldige Koning Hagelslag ontmoet . En het paleisje van zwarte parel Rints en Saida gezien.. Daarna nog wat gegeten bij de pizzaria.. Was echt super geslaagd!!
pff wat een raar weertje toch vandaag. gister nog lekker gezwommen, vanmorgen nog lopen zweten met het poepruimen uit de wei. op anouks wedstrijd begon het erg broeierig maar even later begon t te waaien. daarstraks was het fris buiten, toen regen en nu weer zon. denk dak maar eens ga emigreren haha.
goed, genoeg gezeurd.
anouk had één winstpuntje. totaalpunten waren heel reëel, zoals ikzelf verwacht had.
ilona: ik reed van de week met iemand die sectolin gebruikt. ik heb d'r al een berichtje gestuurd met de vraag welke van de 2 soorten het beste is. je moet maar zo redeneren: als de zon schijnt, zijn die krengen actief. of je moet smorgens rond een uur of 6 gaan rijden. lijkt mij echt super. lekker fris en alles stil behalve de dieren.
Haha, wel de redelijke foto's hihi, nee we hebben geen gekke gemaakt toch ! Ik vind het goed!!
Frank, haha en dan zeker zwijnen tegen komen?! Haha, nee, we moeten maar even kijken hoe we het gaan doen, we overleven het wel!! Fijn dat Anouk nog 1 wp heeft gereden!
Michelle_88
Geplaatst: 06-06-10 20:52
Prinslover schreef:
Haha, wel de redelijke foto's hihi, nee we hebben geen gekke gemaakt toch !
dat denk jij! maar net toen jij niet keek
Van mij mag het erop hoor!
Nouvel
Geplaatst: 06-06-10 20:57
ow wat gaan jullie weer snel! dat kan ik met m'n drukke programma echt niet bijhouden...
bedankt voor jullie leuke reakties op mijn foto's!