[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:33

Redina Wat leuk dat je nu ook bij Willy lest!! Hoe ben je nu bij hem terecht gekomen? Wat grappig, steeds meer mensen hier op bokt krijgen les van hem. Nu alweer 5 mensen hier uit het topic; ik, Spokie79, Malin, Moll en jij Knipoog
Wat goed ook dat je eerst met de dubbele longe bent begonnen. Ik zie hem woensdag weer, zal 'm uithoren hoe het is gegaan Vork

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:41

Yenneke schreef:
Redina Wat leuk dat je nu ook bij Willy lest!! Hoe ben je nu bij hem terecht gekomen? Wat grappig, steeds meer mensen hier op bokt krijgen les van hem. Nu alweer 5 mensen hier uit het topic; ik, Spokie79, Malin, Moll en jij Knipoog
Wat goed ook dat je eerst met de dubbele longe bent begonnen. Ik zie hem woensdag weer, zal 'm uithoren hoe het is gegaan Vork

Moll had op het anda forum al en heeeele tijd geleden over hem geschreven. Toen was ik al geintresseerd maar op mijn andere stal mocht geen instructeur komen.
Enno is sinds 1 augustus verhuisd. Wilde eerst hem bij laten komen en steffi laten komen voordat ik met Willy aan de gang zou gaan.

hierbij een foto van vandaag voor het eerst alleen met dubbele lijnen gelongeerd. Toen willy er was mocht ik ook even 5 minuten proberen. Ik vind op deze foto dat hij mooi bergopwaarts stapt en in een lange lage lijn... Hij doet het erg goed. Zeker nu hij door steffi behandeld is. Echt een wereld van verschil. Vooral met rijden!
Doe willy maar de groeten!

Afbeelding

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:56

leuk hoor dat je hij het zo lekker op pakt, en dat willy in goeie aarde valt als ik ook zie hoe die hooligan van mij op willy reageerd echt gaaf, en dat dubbele longe verhaal het word alleen maar moeilijker hahahahahaha dus maak je borst maar nat lus in de ellebogen he

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:10

evelien wat leuk om Enno weer eens te zien! En leuk dat je gaat samenwonen, waar ergens? en waar staat enno nu, niet meer bij oudewater?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:12

Plaatje ziet er goed uit, Redina. Fijn dat je les zo goed bevalt.

Ik heb vandaag met Oeste de onderlinge springwedstrijd gewonnen; hij doet het echt zo easy allemaal!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:46

Hey Eef, blij dat je terug bent!! Wat ben je kort! En wat leuk dat je al samen gaat wonen! Dat voelt erg goed zeker!

Essssss, wat een lekker ding is dat paard van jou! Heb je een zadel gekocht zonder dat te passen bij hem?

Furia zag ik ook weer voorbij komen, wat een veelzijdig paard is dat toch! Springen doet hij ook goed!

Madelief, wat sneu van je lieveling....sterkte.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:50

Saida, ik wist niet dat Grytsje drachtig is? (omdat je zegt dat haar buik al begint te groeien)
je dochter zit er weer leuk op. Lijkt me onwijs leuk als je je hobby zo met elkaar kunt delen.

Ik heb gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt met Sam!!! Zo onwijs genoten! Het was heel winderig dus ik had me voorbereid op het ergste. Gek genoeg was hij erg ontspannen en hebben we zelfs stukken gegalopeerd door het duin zonder dat ik voor mijn lijf en leven hoefde te vrezen. Haha!
Ik kon hem zelfs stukjes in wat meer ontspanning rijden, echt prachtig voor elkaar krijg ik hem niet omdat hij veel te voorwaarts is maar toch weer beter dan de kapstok waar ik normaal op rij in het duin. Clown
Echt van hem genoten. Wat kan je dan weer verliefd zijn he...
Morgen weer les!!! Ook zin in.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:01

Wat heerlijk! Hou dat gevoel vast Lachen

Essss, ik vergat te reageren op jouw paardje: leuk dier!
Furia is ook lekker aan het springen geweest, goed zo!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:08

@Lusitano: De eigenaresse raadde ons aan welk zadel we moesten kopen, toen we het zadel hadden gingen we kijken of die paste, en hij paste precies Knipoog . Als die niet paste hadden we hem gewoon weer teruggebracht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:26

Evelien Hij ziet er zeker goed uit. Loopt ook niet zo opgekropt als wat ik eerder van hem heb gezien. Je zult echt gaan merken hoe je paard gaat veranderen. Niet alleen lichamelijk, maar ook zijn gedrag. Hij zal veel attenter worden.

Essss Jij natuurlijk nog gefeliciteerd! Knipoog

Gisteren heeft X-je weer even met een ruintje in de bak mogen spelen. Ging heel goed. Ze zijn leuk samen. Had m'n camera helaas niet bij me, dus geen foto's!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:43

Lobke: Hoe gaat het met Licor?

Malin: Hihi, die Dinkey, wat een dondersteen. Doet me denken aan Fifty in zijn jonge jaren, die kroop ook overal tussen en onder door, want het gras is altijd groener aan de overkant Knipoog
Ook echt heel leuk dat die meisjes zo dol op hem zijn Haha!
Otje, Fifty en Ezel (ja, zo noem ik sara) zijn ook alweer een wintervacht aan het kweken.. Niet leuk, want Otje is zo leuk in zijn zomervacht en die maak ik meestal alleen in augustus en september mee. Otje houdt niet zo van uitharen Nagelbijten / Gniffelen

Ess: Fuego is echt leuk Haha! Hopelijk ga je veel plezier van hem beleven!

Jasmijn: Die Dizo toch, het is en blijft een leuke hond Knipoog Cool
Furia wordt echt veelzijdig, straks kan hij alles Knipoog
Jeetje, wat erg van Noran Ach gut sterkte!
Dat was wel even schrikken met Juna zeker, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Over het koliek verhaal, Goldy heeft het ook een keer gehad, maar dat was volgens mij niet zo heel erg. Ze ging steeds liggen en toen hebben we de dierenarts er bij gehaald. Hij heeft haar toen een spuit gegeven en toen was het ook redelijk snel weer over. Volgens mij heb je van koliek heel veel verschillende categorien en is het lang niet altijd fataal.

Branka: Die foto's van Frio zijn echt leuk, hij staat er zo attent op Haha!

Madelief: Ik zal zo even in je topic reageren, het zijn echt leuke foto's geworden Haha! Furia wordt springpaard Tong uitsteken

Saida: Leuke foto's van jou dochter op Grytsje Haha!
Tommie is schattig! Ja

Redina: Gefeliciteerd dat je gaat samenwonen Go jij! Go jij! Wel rot dat je nou precies in zo'n drukke periode pfeiffer hebt Ach gut
Enno ziet er trouwens echt goed uit Haha! Je ziet echt dat hij veranderd is, het lijkt wel of hij er gelukkiger uit ziet.

Marit: Fijn dat het zo ontzettend goed gaat met jou en Sam, dat verdien je wel na zo'n rotperiode.
Hoe gaat het nu trouwens met je vader?

Hier zijn de foto's die ik van Otje heb gemaakt voor dat de hond de rust kwam verstoren:

Otje in zijn gras walhala
Afbeelding

Afbeelding

grasovervloed
Afbeelding

Hé, koeien! Otje zijn favoriete wezens op aarde Nagelbijten / Gniffelen haha
Afbeelding

Afbeelding

en weer wandelen
Afbeelding

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:46

Ot is cool!!!!
Lekker knuffeltje Lachen

Essss, dat halster heb ik ook voor Sam! Lachen Fuego is wel enorm knap hoor! Fijn dat het zadel zo goed past! Ik maakte me zorgen omdat ik daar zelf zulke rotervaringen mee heb gehad!

Yenneke, wat heerlijk dat X met een ruin kan staan en kan spelen! Niemand durfde dat aan met Sam. Die was (en is) ook wel behoorlijk heftig met andere paarden...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:56

Marit:Staat Sam trouwens inmiddels al met andere paarden in de wei, ik weet nog dat het toen is misgegaan, maar gaat het inmiddels wel goed?

Femke: Hoe gaat het nu met de wondjes op Wessel zijn benen? En is Lucky de penny-aanval al te boven gekomen?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:33

Lusitano schreef:
Saida, ik wist niet dat Grytsje drachtig is? (omdat je zegt dat haar buik al begint te groeien)
je dochter zit er weer leuk op. Lijkt me onwijs leuk als je je hobby zo met elkaar kunt delen.

Ze is drachtig van Tsjipke 399 en is eind januari begin februari uitgerekend.
Ik vind Tsjipke een mooie hengst en hij geeft goed zijn volle behang door, dus ik ben wel benieuwd wat eruit komt!

Dit is 'm.
Afbeelding
Afbeelding

Lijkt me heerlijk om eens door de duinen en op het strand te rijden........
Dat is toch echt wel een droom waarvan ik hoop dat die eens uitkomt!

Zasread -> Wat is Otje een poepie!
Dat is echt zo'n ponietje met een hoog knuffelgehalte! Haha!
En al dat gras....... daar droomt elk paard van volgens mij!
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 17-09-07 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:36

Wat een gave foto's zijn er geplaatst zeg! Echt heel leuk, Fuur aan het springen, Otje lekker gras aan het eten *wat een eng verhaal zeg, gelukkig is het goed afgelopen). En dan nog het paard van Es! Wow! Ik ben zoo jaloers op jou Haha! Wat een pracht paard zeg! Echt heel veel plezier met hem, wel foto's blijven plaatsen hoor! Enno doet het ook super een de dubbele longe, leuk! Haha! Verder erg druk gehad dus kan helaas niet reageren op iedereen, ben nu op school dus moet helaas weer verder.... Sorry voor iedereen waar ik niet op heb gereageerd Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:46

Saida: Wow! Wat een hengst!!! Die is zstoer Cool Dat wordt vast een pracht van een veulentje

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:48

Ik zit al even in het leeshoekje want kan niet genoeg volgen om op iedereen te reageren, maar ik zal hier alvast op reageren.

zasread schreef:
Lobke: Hoe gaat het met Licor?

De test is teruggekomen van Gent en hij is op alles negatief getest, zèlfs op de zomereczeem mugjes. Dit is heel lastig natuurlijk, want zo kan ik gewoon niet weten wat hij nu juist heeft en wat we eraan kunnen doen.
Voorlopig is de cortisonenbehandeling ook nog niet afgelopen, dus wacht ik nog even af wat het zal geven als hij daar mee stopt. Want nu gaat het eigenlijk goed met hem, af en toe wat snot, maar geen gehoest en hij recupereert ook altijd lekker snel na een inspanning.
Verder gisteren een erg fijne wedstrijd gereden, galopwerk veel 7'tje en een 8 Cool , op mijn drafwerk wat te laag gejureerd naar mijn zin, maar ik was heel tevreden en dat vind ik het belangrijkste. Een vriendin heeft enkele foto's gemaakt van het losrijden, als ik ze heb zal ik ze hier posten. De proef staat ook op film, maar het zal niet eenvoudig zijn dat te posten, ik zal zien wat ik kan doen.

Verder heb ik hier zulke leuke foto's en verhalen zien voorbijkomen! Het nieuwtje van Esss is echt een superknap ding! Enno doet het zo te zien erg goed aan de ll !
Allemaal erg leuk om te zien Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:52

Wouwie wat een knappe hengst!

Ik heb gister ook zo'n lekker ding gezien bij de opfokstal. Een Andalusier x fries. Heel donkergrijs en dat blijft 'ie ook, hele bijzonder! Wat een plaatje was dat, alleen in verhouding hele kleine ogen. Dat was dan weer even een minpuntje.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:55

Lobke: Vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt over Licor zijn gezondheid, gelukkig gaat het op het moment wel goed met hem. Ga je nou nog op een andere manier proberen er achter te komen wat er precies aan de hand is of wacht je eerst hoe Licor zich nu houdt?
En ik ben erg benieuwd naar de foto's van de wedstrijd.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:00

Wel, ik ga eerst eens kijken hoe hij zich houdt als de cortisonenbehandeling is stopgezet (nog 12 dagen). Als hij dan nog hoest is mij al aangeraden om de alternatieve weg op te gaan en dat ga ik dan ook doen.

Heb ook naar Gent gebeld om te melden dat ik er niet mee was opgezet dat ze mij 200 euro hebben doen betalen voor een allergietest, waarvan ze me op het hart hebben gedrukt dat er ZEKER wat ging uitkomen, en daar antwoordden ze dat het hoogst uitzonderlijk was dat hij op alles negatief getest is. Ze gingen dan nog eens opnieuw bellen naar het labo dat die test heeft uitgevoerd, maar ik denk niet dat daar nog wat zal uitkomen. Dat hij op de celucoïde mug negatief is, wil nog niet zeggen dat hij er ècht niet allergisch voor is zei ze. Maar ja, dat trekt dan toch de hele test in twijfel? Misschien is hij aan andere dingen ook licht allergisch die dan niet uit die test komen?
Al bij al een erg vage situatie dus...
Ik heb met mijn DA ook nog niet overlegd, maar dat ga ik ook pas doen als Licor niet meer op de cortisonen reageert.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:05

Ik kan me voorstellen dat je die test in twijfel trekt als er zo iets onduidelijks uitkomt. Het klopt dan ook inderdaad niet dat ze in Gent beloofd hebben dat er zeker iets uit zou komen en dat ze je nu zo afwimpelen. Dan is die €200,- ook weggegooid geld.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:49

zasread schreef:
Saida: Wow! Wat een hengst!!! Die is zstoer Cool Dat wordt vast een pracht van een veulentje

Ja hè! Dat is er echt eentje om te Kwijl
Grytsje is één van de eerste merries die moet veulenen, en daarna zal ze waarschijnlijk weer worden gedekt door Tsjipke.
Kost wat kost, maar dan ga ik mee om haar weg te brengen! *LOL*

Idra -> Wat vervelend dat je nu eigenlijk nog niet weet waar je aan toe bent en wat Licor mankeert.......
Ook al zou het na de cortisonenbehandeling zijn verdwenen, wat op zich wel prettig is, dan nog is het fijner te weten wat of het nu eigenlijk was.
Ik heb het verhaal niet echt gevolgd, maar ik begrijp dat hij een allergische aanval heeft gehad?
Waar kan ik er meer over lezen?

Blueberry schreef:
Wouwie wat een knappe hengst!

Ik heb gister ook zo'n lekker ding gezien bij de opfokstal. Een Andalusier x fries. Heel donkergrijs en dat blijft 'ie ook, hele bijzonder! Wat een plaatje was dat, alleen in verhouding hele kleine ogen. Dat was dan weer even een minpuntje.

Wauw! Dat lijkt mij ook een hele mooie combi!
Vooral met van die volle manen! Kwijl

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:14

Lusitano schreef:
Ot is cool!!!!
Lekker knuffeltje Lachen

Essss, dat halster heb ik ook voor Sam! Lachen Fuego is wel enorm knap hoor! Fijn dat het zadel zo goed past! Ik maakte me zorgen omdat ik daar zelf zulke rotervaringen mee heb gehad!

Yenneke, wat heerlijk dat X met een ruin kan staan en kan spelen! Niemand durfde dat aan met Sam. Die was (en is) ook wel behoorlijk heftig met andere paarden...

Haha toevallig! Clown Dankje. De dochter van de eigenaresse van de manege die is 25 en opgegroeit met paarden, dus die had alles voor me geregeld en keek bij alles of het paste. Wel aardig van haar, ze kan wel geen Nederlands maar iig wel normaal Engels Ja . Morgen heb ik denk ik les met 'm, met andere paarden erbij.. Ben benieuwd! Haha!

Vandaag is de manege dicht.. Elke Maandag, maarja morgen weer lekker knuffelen. Morgen moet ik ook naar school, totaal geen zin in! Ik ga denk ik nu maar even wat handige Spaanse zinnen in mijn hoofd stampen. Misschien word ik morgen overgeplaatst naar een klas met een Engels vriendinnetje van mij, we mogen dan wel een Engels spreken ( Omdat we Spaans moeten leren en dat gaat niet als je Engels spreekt ) maar dan heb ik iig een veilig gevoel! *LOL* .

@Zasread: Wat is Otje een lekkerding Lovers
@Saida: Wooow wat een stoere hengst, en de manen Kwijl
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 17-09-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:16

veel gelezen
veel mooie foto`s gezien
kwijl kwijl een hele stoere mooie zwarte hengst Vingers aflikken
een hele lieve penny pony in heel hoog gras

een mooie jonge mied op een drachtige merrie gaaf hoor dat het zo goed gaat
een mooi hondje

ook nog wat andere dingen gelezen maar ben nu net een vergiet kan het niet meer onthouden
zware dag gehad gisteren
rond half 8 van huis en om half twaalf ansachts thuis van het horse event
spullen afbreken op de beurs daarna nog wat gegeten met ze allen en de veewagen reed niet zo hard dus konden we niet door jagen
moe maar voldaan zijn we thuis en kunnen we tergu kijken op een leuke geslaagde beurs
Haha!

wel nog naar danielle geweest bij balinghof maar die was er niet op het moment dat ik er was jammer
maar volgende keer beter en daan ik heb ook een boek aangeschaft om vd te leren bij tsjillert
vanmorgen lekker ff naar hem toegeweest in het land gelopen en daarna maar even gewassen onder het solarium ,lekker warm hoor stond bij hem om de vlechten eruit te halen,

vertel later nog wel verder ga nu ook ff me bedje opzoeken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:22

@Peetisgreat: Klinkt als een zware dag, was het horse-event leuk? Ja