Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:27

Ik kom me ook weer melden! Probeer vanaf nu echt weer mee te lezen.. :o

Paard loopt weer helemaal goed! Ze was heel erg stijf, waardoor weet ik nog niet. Te intensieve training? Te veel op de wei? Te koud? Gevallen? Ik denk een combinatie van deze factoren.
We hebben een weekje rustig aan gedaan en bouwen het nu weer op. Conditie training in het bos vergt toch wel iets meer opbouw, dus daar gaan we rustig mee verder.

Ik ben net weer thuis van een heerlijke les. Voor het eerst bij een nieuwe instructrice. De streken van het opeens uit de bak glippen (bak met lage hekjes en open deur) liet ze wel weer even zien. Maar gelukkig het kunnen oplossen, verder was ze heel braaf en liep ze goed! Ze vond dat ik mijn startkaart maar moest aanvragen. :D Zelf twijfel ik nog vanwege de rechtergalop, maar die gaan we volgende week oefenen!

Gisteren ook een les gehad bij mijn instructrice op de manege. Door dat ze een week alleen wat had gestapt en gelonceerd liep ze niet zo heel fijn, heel hard in de mond en ze hield weer op rechts vast.
Zelf moet ik ook echt anders gaan rijden, consequenter. Ook vieren mijn teugels uit mijn handen en ben ik veelte druk met mijn handen. Ik geef onbewust kneepjes, waardoor mijn paard het op gegeven moment niet meer snapt. Hier heb ik gisteren heel erg goed les in gehad en daar gaan we zeker mee oefenen. :j

Morgen een rustig buitenritje of even longeren.

12 april is er weer onderlinge wedstrijd op ons op de manege, ik wou daar graag aan mee doen. Maar dan is er in Westerbork ook een eventing wedstrijd waar Tim Lips komt. Daar wou ik ook graag heen, dus het is kiezen.....................

maralyn

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:54

Had jij vlakbij gieten les amoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:58

Nee in Emmen. Hoezo dan?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:13

Tussen bareveld en gieten. Was ook een vrouw die les krijgt van mijn instructeur aan het lesgeven op een fries. Vlotte makker.

Bij hce heb je les gehad in emmen?

Wij reden met de motor over de weg van bareveld naar gieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:47

Nee particulier ergens. In westnesch. Dit was voor de eerste keer dat ik daar was. Echt super tevreden. Hele duidelijke uitleg, geduldig en ze rijdt zelf ook op hoog niveau. Volgende week gaan we weer. Ze hebben een bak met balken waar je zo over heen kunt rijden en met een open bak deur. Van te voren was ik al bang dat ze over de balken ging en de bak uit. Dit gebeurde ook haha. Maar ik wist het met behulp van haar op te lossen. Hele goede rijtechnische tips gekregen. Waar we hard mee aan de slag gaan!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:55

Aaah das wel super! Goed les maakt het of breekt t m.
Bij jou maakt t m.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 07:23

Super dat de les zo goed bevalt, dat is heel erg belangrijk. :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:07

Amoor wat fijn dat je les goed ging! En eigenlijk alleen maar goed dat je paar dat deed kon ze gelijk zien wat er altijd gebeurt

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:50

zooooooooooooo hehe vandaag op wedstrijd geweest en werd beloont met 3 winstpunten :+
199 en 190 :D
en tegen KWPNers, dacht ben de l.u.l. _O-
maar nee
nu heel blij natuurlijk

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:56

Aaaah wat goed!
Taart mag ook via de post verzonden worden.
Dat mag best ff gevierd worden.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:01

Nice Jenny!!! Gefeliciteerd *\o/*

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:19

Thnx. Pak van mijn hart ook al zal ik deze punten niet zo snel meer krijgen maar wel even goed voor mijn ego

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:30

Toppers! ! De kop is eraf

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:31

Super Jenny! Gefeliciteerd

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:50

Kom ook weer ff binnenvallen.

Lauke, wat ontzettend verdrietig. Heeft de eigenaar nog wat besloten wb de veulencentrale?

Jenny, wauw wat goed! Nu even lekker van genieten. Die punten heb je maar mooi binnen. *\o/*

Petrichor, mooi dier! Herinnert mij er aan dat ik hier ook nog een keer foto's moet plaatsen.

Amoor, wat kan je een energie krijgen van zo'n fijne les hè? Zou zeggen, aanvragen die startkaart dan :D

Splinterz, gaaf zo'n 4 tal. Stoer ook dat je het alleen toch maar gedaan hebt. Ik moet het meestal ook allemaal alleen doen, en kan me dan ook druk maken om zulke dingen. En dan heb je het gedaan, en dan denk je ' was dat het nou, waar ik me zo druk om gemaakt heb'.

Morgen heeft mijn instructrice een buitenritje georganiseerd voor haar leerlingen. En wij gaan ook mee, vind ik toch wel heel spannend. Ook al is Jetta superbraaf. Heb een beetje een buitenrijtrauma :o . Maar juist daarom ga ik mee, uit die comfortzone ~~}> .
Afgelopen woensdag is de chiropractor bij Jetta geweest. Was de 2de behandeling, ze was namelijk nogal scheef, en zat erg vast in haar bekken en rug. Maar jeetje wat kan dat veel doen, ze is nu veel losser van achteren. En ook nog eens rechter. Vanaf nu de galop ook meenemen. Als dat goed gaat, maar eens kijken waar we kunnen gaan starten 8-)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:51

Ah mooie punten! :)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:57

Ach wat sneu Lauke!
Hoe gaat het nu met mams?

Heerlijk als een les zo fijn gaat Amoor!
Kan er ook altijd zo van nagenieten!!

Super punten Jenny!
Als je zulke punten 1 keer rijdt zitten er nog meer aan te komen hoor!!

Top dat het viertal rijden zo leuk ging Splinterz!
De ideeën om hier een viertal op te zetten spelen ook door mijn hoofd, we hebben al 3 combinaties en weet zelfs al een naam :D
Nu nog de rest hahahaha

Euwe en ik mochten gisteren weer op wedstrijd.
1e proef was in de binnenbak en leverde bij het pipowagen/jury hokje best veel spanning op en dat kon ik helaas niet laten afvloeien.... toch een wp gehaald met 183 punten.
2e proef moest in een buitenbak en meneer had geen moeite met de auto en de hekjes maar wel veel spanning door de lantaren palen en nog wat andere zaken... toch ook hier een wp met 180 punten.
Teller staat nu in 6 weken tijd op 7 wp en zullen nog zeker deze zomer in de B blijven, eerst maar meer bevestiging krijgen.
Vandaag lekker een stukje buiten gereden met een stalgenoot met zelfs een galopje, meneer loopt er wat met de rem erop dus even komende tijd weer goed vooruit rijden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:12

Woestein netjes hoor om toch tijdens die spannende momenten toch punten te rijden. Gefeliciteerd!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:21

Ook jij gefeliciteerd met je punten woestijn!!

helaas heeft de eigenaar geen actie ondernomen wat betreft de veulencentrale. Dan had er nu al weer een kleine naast moeten staan denk ik. Had ook niet verwacht dat hij er voor open zou staan.

Ida schijnt echt hysterisch te zijn geweest toen ze het veulen hebben weggehaald. Arm ding :(:)
Ik ben gisteren niet geweest en vandaag maar even lekker gepoetst en naar buiten gegooid. Ze was immers al ongeveer anderhalve week niet meer buiten geweest :(:)
heb ida nog nooit zo druk gezien. Zal wel een combinatie van stress en energie zijn. Ze heeft iig goed der benen kunnen strekken.
uier is ook al heel veel geslonken, dus dat is fijn. Dan richting volgende week maar weer rustigaan wat conditie gaan opbouwen als ze het toe laat. :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:52

Vind echt zo sneu voor haar. Arm ding

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:13

Ja is het ook. En ze snapt t ook gewoon niet.
Ik probeer haar maar een bertje af te leiden voor zover het kan :(:)
Straks met het mooie weer kunnen ze weer lekker naar buiten. En het scheelt ook wel dat ida dit jaar de enige was die drachtig was, dus ze hoeft ook niet jaloers te zijn op een ander veulen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:10

Ja en paarden gaan er nou eenmaal anders om dan wij mensen. Gelukkig maar anders zou je een veulen ook nooit kunnen verkopen. Maar toch zien we het liever anders voor haar nu.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:32

Ah wat sneu Lauke. Hartverscheurend eigenlijk. Maar goed dat paarden er niet zo in staan als wij, mensen.
Jammer ook dat de eigenaar niet open stond voor een ander veulentje.
Heb trouwens even in je profiel gespiekt. En die eerste foto! Dies gaaf!

Woestijn, gefeliciteerd met je punten. Fijn dat het ook lukt, ondanks wat spanning. Goed voor je zelfvertrouwen toch?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:47

Ben opzich tot nu toe wel blij hoe ze reageert.
je ziet toch ook vaak dat een paard van zo'n gebeurtenis onwijs kan veranderen. (Ook als in aggressief naar mensen. Die hebben tenslotte het veulen weggehaald) maar gelukkig is ida nog net zo'n knuffel als voorheen :)

thanks boerinnetje!! Eigenlijk moet ie vervangen wordende, we hebben nog mar 2 van de paarden die op de foto staan en ida staat er niet op. Maargoed we hebben er nu nog maar 3 en dan krijg je niet zo'n gave foto haha. Juist die veulens maken het af :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:01

Het beste is ook om te wachten dat ze echt afscheid heeft kunnen nemen.
Vaak kunnen ze het dan beter verwerken.
Ik vind dat sommige fokkers erg makkelijk denken en niet over het gevoel in zon paard.
Paarden hebben natuurlijk ook moedergevoel.