[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:55

Jaaaa, daar waren we weer *\o/*

Het was geweldig!! (ondanks de enorme pech van Benthe). Dat was echt verschrikkelijk k.lote!! Gewoon dag 1 je neus gebroken... Dat is niet fijn hebben wij kunnen zien.. Gelukkig was Chico zoooooo braaf! Pfff, ik moet er nog van bij komen! Hij is meteen door gegaan naar het grote land in Berkel & roderijs :D . Vond ie wel lekker hoor hihi (en had ie stiekem na zo'n intensive week ook wel nodig om bij te tanken).

Ja... *zucht* het was prachtig :+: . Ik zal even een kort verslagje maken denk ik... -gaat moed verzamelen!-

Suelza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:58

Dus je komt van de week even bij ons buurten ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:00

Jaaa... :D Gezellig Elise, lijkt me leuk! Wil Sun & Xantha en Anita en Deb ook eens ontmoeten! Ik ga deze week toch nog paar keer ff checken op het land, dus zal je ff een pb'tje sturen hoe en wanneer :D .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:26

ben nog steeds in meeleesmodus, kom alleen ff 2 standfotootjes van mijn friesalusier neerplempen :P

Yippie vanochtend, na het rijden :+:

Afbeelding

Ze is inmiddels 4 jaar :D

Afbeelding

ze pikt het rijden heel goed op, ze leert sneller dan ik :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:35

Knappe Yippie :+: . Wat is ze mooi geworden!! Dat hoofd begint nu echt paards te worden, even als dr lijf!! Knapperd :j .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:36

Verslag van de dag! ehhh week..

Jaaaaa, ein-de-lijk maandag! De dag dat we konden vertrekken.... hier hebben we lang naar toe geleefd!
Benthe stond op 7.00 uur op de stoep, eerst de trailer ophalen! Dat ging allemaal vlekkeloos.. snel naar stal, de spullen inladen en de paarden natuurlijk.
Ook dat ging als gepland.. Uiteraard waren we wel allebei zo blond geweest om de paspoorten de vergeten. :o Ja hoor, echt weer wat voor ons.. :z .
Met trailer en al dan toch snel langs huis rijden, naar binnen rennen, paspoort mee grijpen, en goooooo. Op naar de veluwe.

Eenmaal Utrecht voorbij ging het hard. De 1e twee belletjes al gehad. Laura en Michelle waren al aangekomen. Ik vroeg nog aan Mies "En en en? Wat is je
1e indruk??" Waarop Mies antwoorde: "Ehhh, rustiggg". Ik hing op en dacht nog, hmm okee, rustig dus...

We draaien het terrein op, en wat bleek. We where home alone! :D De accomodatie-meneer kwam even de dingen uitleggen, gaf de sleutels, en vertrok.. En daar
zaten we dan, alleen op een mega terrein, in een blokhut met uitzicht op de wei. Ja de wei!! Paarden uitladen en de wei op. Nouuuu daar vonden ze leuk hoor.
Vooral Ceesie vond het leuk, een schattig vosje dat daar in zn uppie stond (arm dier). Rennen joh, die paarden!

Al snel waren Chico en Shannon op en top verliefd. Zo leuk om te zien!! Hinneken naar elkaar! En shannon moest er hevig van plassen :+ . Ook chico vond het
allemaal reuze interessant, en probeerde na het grote nieuws van papa te zijn geworden, gewoon nog een aller laatste keer :+ . Maar helaas, dat dekken werd
m niet meer _O- .

Na alle spullen te hebben uit gepakt, paarden op de wei, zelf de zijn bijgekomen gingen we een verkennisritje maken. Vol enthousiastme vertrokken we natuurlijk! :j
Helaas was de pret voor korte duur, althand, voor Benthe dan... Het begon met Laura en Speedy. Die zijn naam werkelijk waar eer aan doet :+ .
Ze was dr handschoenen vergeten, en dr vingers lagen na 3 kwartier open.. Ook haar knie deed het niet lekker meer... Aangezien Chico echt een aller-aller
liefste paard ooit is :+: besloten we te ruilen. Laura op Chico en ik op Speed. Ging allemaal prima... totdat we gingen aandraven.... ik hoorde een hoop
geroffel - dacht even dat ze achter me aan de kletter gingen?- en toen een noodkreet: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!
Ja, en dat was Benthe haar neus :(:) . Het bloedde als een rund! Maaaaaaaaar we hadden een EHBO tasje gemaakt, snel zoeken.. Eehhh, K.UT, vergeten!!!!! :oo
Oh nee, he, en nu?? Heeft er iemand water?? "NEE!". Ehh, iets anders? Nee.... oliebol oliebol oliebol... Tsja, dan je vestje maar uitdoen en je neus erin duwen...
Benthe beefde als een rietje en kon nog net blijven staan. Door dribbelkont Speedy kon ik het allemaal niet goed zien. Snel naar huis dan maar.. Benthe
ernaast gelopen en via de kortste weg terug -na eerst verkeerd te zijn gelopen natuurlijk..-.

Ja, dan kom je thuis, Benthe vergaat van de pijn, en dan bekijk je de schade. "Ooohjee...Ohjee, Benthe? Hij staat écht scheef... -en dat herhaalde ik wel 5x-
Snel naar het ziekenhuis. Ik en laura bleven achter. En Mies ging met Benthe mee.... Het ziekenhuis had wat moeite met de diagnose geloof ik :+ ( <--wat een smiley is dit ook :') )
Het bleek dus maandag/dinsdag echt gebroken, donderdag moest ze geopereerd worden. :(:) Oh Oh... waarom juist nu? In deze week vakantie?............
Dit was echt balen, en nog eens balen!

De rest van de dagen was voor mies, mij en laura wel super! Wij hebben volop gereden, en oh... wat is het daar mooi :+: . Die zandvlakte! I'm lovin it!
En ook de bospaadjes, de natuur, de zwijntjes, de hertjes.. het 1 zijn met je paard. Het was echt geweldig! Ook een keer zonder zadel een rit gemaakt van
een uurtje! Toen zijn Mies en ik zonder zadel in galop over de ruiterpaden gegaan :D . Echt zoooooooooooo gaaf!!! Het ultieme vakantie-gevoel :+: .

Op woensdag hebben we nog een dierentuin gepakt, de Burgers Zoo in Arnhem, was erg leuk hoor, apies kijken -he mies ;) -. En op vrijdag is Benthe nog met Laura
naar de Apenheul geweest. Ook zijn de gisteravond nog uiteten geweest. En zijn we vrijdag nog naar de kroeg geweest in Barneveld hahahahaaha! Zaterdag nog naar
Hardersplaza geweest om de stappen... Waarin de sitatie nogal k.lote was allemaal, ivm benthe haar neus, die heel graag mee wilde maar het echt niet trok..

Ondanks alles een top week gehad dus! Verliefde Chico en shannon. Een gezellige meiden club! En vooral veel gereden en genoten...

Ohjaaa, zou ik bijna de zaterdag vergeten. Hoeveel regen kunnen mens en paard hebben? Jeeeeeeeeeeeeeeetje, de hele week STRALEND weer gehad. En zaterdag gingen
we een laatste rit maken. Het moest er zo 1 worden, waarvan je hem nooit meer vergeten zou.... En dat is gelukt :+ . Na de zadeltassen te hebben opgedaan,
de halsters erin gepropt, gingen we op pad. We hadden lekker rustig aangedaan, en een route uit gestippeld om ergens te gaan lunchen, en ja MET paard :D .
Zo gezegd zo gedaan, wij naar het restaurant gereden, paard aan de paarden-paal geknupt, en op het teras gaan zitten eten en drinken. Geweldig :D . Wat zijn
die paarden dan braaf, ik voelde me een heuze cowboy! Ook hier zijn prachtige snap-shots van uiteraard :P . De buikjes waren vol gegeten, en we stapten op en
zouden onze rit vervolgen.

Eenmaal aan het rijden begon het wat te rommelen in de lucht.. oliebol, onweer! Niet fijn.... toen kwamen er kleine druppels....
Die al heeeeeeel snel heel groot en heel veel werden := . Mijn god, wat een regen........ We stroomden weg... En de donders en bliksems gierden langs ons hoofd..
Maar we waren verweg..... we moesten echt nog een pokke eind. Iets waar je normaal nog ruim 2 uur over doet, hebben we nu in een uur gedaan. Er leek geen einde
aan te komen.. :o . In het begin was het spannend... dat gerommel en regen.. Maar het werd erger en erger, en toen de donders boven ons hoofd zat, vond ik het
niet grappig meer.. := Ik scheet hem echt... in de stromende regen. En was geen 1 droog plekje meer de bekennen op heel ons lijf, of die van de paarden..
Een uur lang hebben we volgas gegeven, galop-galop-galop-galop-stap-draf-draf-galop-galop. Er leek geen einde aan te komen. Maar de paarden wilde ook naar huis
en hielden alles keurig vol, ze bleven maar gaan, een uur lang!! Thuis zat Benthe ongeduldig te wachten waar we bleven. Uiteraard kreeg ze ons telefonisch niet
te pakken... Want mijn telefoon is kapot :( . Ook mijn camera is kaduuk :( . Daar baal ik echt van ;( . Gelukkig doen de foto's het op t kaartje nog wel
maar de camera zelf is kapot door de regen. En dus ook mijn telefoon... zo zonde... Maarja, wij zijn gelukkig in dat noodweer gezond en wel thuis gekomen zonder
ongelukken! :(:) Dat is het belangrijkste!!

En tsja, verder spreken de foto's echt voorzich... *D Maar aangezien ik geen kaartlezer heb, kan ik de foto's nog niet op de pc zetten, zal ik even me broer laten doen
deze week! Mies haar toestel doet het nog wel, dus die zal vast al wat laten zien! Kortom het was alles als wat we hadden gedacht! :j :D . Wauw!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:41

klinkt echt super! alleen echt zoooo sneu voor benthe, beterschap!

en in het noodweer is idd niet ideaal nee, gelukkig zijn jullie heelhuids thuisgekomen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:45

Esther Balen zeg, dat de ambtenaren niet door kunnen werken! Leraren zijn ook ambtenaren. En een rotstreek dat ze dan wel ten koste van de leerlingen gewoon op vakantie gaat. Wat een mentaliteit! Aan mij zouden ze een vette klacht hebben. Ze moet zich schamen! Werk je je uit de naad om iets op tijd aan te leveren, doen ze dit met je. Waar herken ik dit verhaal? Volgens mij kan Laura er ook een boekje over open doen. En wat banketstaaf dat je je diploma dan ook niet op tijd hebt. Welke school is dat? Mag je van mij te schande maken hoor!
Dat werk bij de ANWB is dat ook gericht op je opleiding? Of is het heel iets anders. Klinkt wel als een leuke baan zo voor de vakantie! En hoe gaat het bij de bloemen? Is het daar nog geen crisis? Fijn dat je nu fijn kan sparen! Dat wordt een mooi paardje! Ik weet nog een KWPN'er te koop van 16 jaar, of valt dat buiten je interesse?

Die ruin? Die stond ook hier op bokt toch, op MP is ie nu weg. Die op bokt heb ik een pb'tje over gehad. Het is niet mijn droompaard.
Hier verkopen we ook eerst, voor we wat kopen. Op die manier zijn we al eens een PRE misgelopen voor Despi. Ik had een enorme klik met die anda. Maar ja, Sam raakten we maar niet kwijt en uiteindelijk besloten we Sam een tweede kans te geven, toen we hem weer gecorrigeerd terugkregen.

Robijn Een heel moedig besluit en heel veel sterkte de komende tijd!

Jellie Ja, we hebben gefeest. Jammer alleen dat het veelal champignonkwekers en vertegenwoordigers waren zonder sociaal leven... haha. Verder redelijk goed gegeten en leuk mensen gekeken. Een leuke avond. Sam is momenteel behoorlijk op dreef.

Hmm, klinkt ondanks de buikprobleempjes van Lem als een relaxed dagje!

Saida Wat is vleeswiegen? Dat ken ik niet...
Wat knap van Fien! ABC!Wow! Sabrina wil geen C. Maar ze had er een goed jaar voor nodig voor alleen A. Maar ja, oefening is ook niet verkeerd. Ieder zijn talent. Geniet van het eten en hopelijk op korte termijn veel pret in de zwaluwhoeve! De opgieting is een aanrader!

Heidi Die foto mis ik nu eigenlijk wel hoor! Haha, die met de neus in het zand! Was wel humor geweest! :P Wel top dat Baron zich ook voor dit soort activiteiten leent hoor. Met Sam kan ik dat heel zeker op mijn buik schrijven. Dat is echt niet verantwoord. Ik wil het wel meemaken dat Frank met zijn neus in het zand gaat dan! Haha! Dat wil ik zien!!! 8-)

Wel heftige regels voor jullie met de paardjes. Bij een stal in Gameren was het ook uitgebroken. Dat is hier heel vlakbij. Ik winkel in de buurt van die stal, want daar staat de enige jumbo van de bommelerwaard. De dochter van onze pensionhoudster werkt daar en zodoende is het enten wel uitgesteld bij ons op stal, maar wij hadden geen verbod om weg te gaan. Ik ging gewoon op concours enzo. En getempt werd er ook niet. Het is nu 3 weken geleden dat ze allemaal weer beter waren in Gameren en het is gelukkig niet overgeslagen op onze stal. Wat balen dat het dan zo moet tegenzitten. Hopelijk loopt het verder met een sisser af!

Hoe was het weer daar? Hier hebben we nauwelijks water gehad...

Haha, die Jesse! Hier had Basje een pesthekel aan de box. We weten dat die tot zijn tweede van nut had kunnen zijn, maar omdat ie meer lawaai maakte in de box dan erbuiten hebben we hem verkocht toen ie een jaar was. De bench heb ik ook nog ergens. Da's een idee. haha! Anniick mag ik de foto's lenen om aan mijn oudste te laten zien, dat ze het zo slecht nog niet heeft met onze oppas... :Y)

Anniick Wat fijn dat Flip zo lekker mee kan naar het strand! Ik ben jaloers hoor. Ik hoop dat ik dat in september ook kan zeggen over mijn paardje. Dat heb ik nog nooit gedaan, maar Frank heeft al heel wat spookverhalen gehouden. Ik vind het wel spannend. Mooie foto's.

Jenneke Klinkt goed hoor, maar als ik Sam ga verhuizen, gaat ie naar huis. :+ Hij staat momenteel ideaal in de Bommelerwaard.

Angela Een vreemd gevoel idd. Wat fijn dat je voelde dat ze in de buurt was voor je! Bijzonder.

Jacintha Welkom hier! Lisenka heeft onze Desperado ook gefokt. Vorig jaar hebben we hem gekocht en hij is een schat van een paard. Hopelijk heb jij net zo veel plezier van Sonrisa als wij van Des, want dan heb je een paard met een gouden randje! Ik heb Sonrisa gezien als veulen vorig jaar! Ik herken haar! Dat is het veulen met die aparte kring rond haar ogen! Wel een heel schattig veulentje toen. Jan Bedankt, voor opheldering. Het is zo lastig om jullie paarden uit elkaar te houden, als je ze zo weinig in het echt ziet hè? Ik denk dat ik maar een bestandje ga bijhouden. :o

Peet Haha, heb jij weer! De verkeerde poes. Daarom wil Frank geen poes... whaha! Verder mooie foto's verder joh! Die Fries is zoo mooi. Ik wil hem ook echt een keer in het echie zien!

UB40! Wow, waar? Ik ben er 15 jaar geleden eens geweest toen ze in de Brabanthallen optraden. Fijne avond.

Bente AU!!! Dat zal zeer gedaan hebben! Wat ontzettend sneu!
Mies Nou, ook fijn dat je weer terugbent! Verder wel leuk gehad? Dus Benthe kon niet met haar neus in de wolken deze week. SNEU! Had ze verder geen euvel als koppijn enzo?
Ach, jullie waren het toch dan? Je had die koppies van ons trio moeten zien... We hadden op eens een heleboel uit te leggen... :+
Ilona Ook welkom terug en fijn dat Chico ook zo'n fijne vakantie heeft gehad. Samen plezier gehad is het leukste toch?

Je verslag vertelt een positief verhaal. Jullie móeten nu wel terug om het over te doen met Benthe er bij hè? Jammer dat dat moest gebeuren. En balen van je fototoestel en telefoon. Ik weet ook hoe het voelt om zo doornat te worden.
Beterschap voor Benthe!

Elise Tjonge, je kan pech hebben en je kan Elise zijn, of zie ik het verkeerd? Wat een enerverende tijd heb jij weer gehad! Heb je wel het idee dat het helpt? Die 2 fysio's en die boom...?

Kjoetie Die eerste foto is supermooi! Het gaat hier snel hè?

Nou net weer superlekker gereden met Sam. Hij had er welliswaar niet overtuigend veel zin in, maar hij liep overal langs en aan de teugel! Een toeschouwer was diep onder de indruk van onze show. haha. Het ging echt lekker. Sam is momenteel echt supercool op stal en met rijden. Soms zet ie wel de sokken er in, maar als ik dan bijpor dat ie dat mag, mits aan de teugel, loopt ie als een plaatje!

Vanmiddag hebben we genoten van onze kids in Rotterdam. Basje kon niet ophouden met zwaaien naar Mega Mindy en Michelle was zo in trance, dat ze zelfs geen snoepjes op heeft. Ze zat bijna in de show, zo mooi vond ze het. Alleen Samson en Gert vinden ze niks. Sabrina werd helemaal blij toen Merel haar Amika kwam zingen en K3 werd toegejuigd en Mega Mindy. Ik vond Mega Mindy ook wel stoer hoor. Zo in de lucht met een lucht show! Ze deed het heel knap. Al met al hebben we een leuke show gezien. Ik heb maar één aanmerking: Dat de artiesten echt meteen zijn verdwenen. Ome Willem deelde altijd nog kaarten uit enzo en bij de show van K3 nemen ze ook altijd de tijd om tekeningen aan te nemen. De meiden waren zeer teleurgesteld, dat ze hun tekeningen nu niet konden geven. Maar ja, al met al dus wel een leuke dag gehad! Ijsje toe en gratis geparkeerd. Frank wist weer een betere plek dan bij het Ahoy. Dus we wandelden via een net aangelegd park naar onze gratis plek terug. Dat was overigens toeval. We waren laat door files en toen hebben we de auto daar neergekwakt in de hoop bijtijds te zijn voor de show. Een goeie zet, want de auto''s stonden nog in de file toen wij naar binnen liepen. Zelfs Frank vond het leuk om dit mee te maken en we hadden de kaarten gewonnen, dus we konden niet goedkoper uit zijn. :+

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:12

Benthe NEEE jij weer :(:) en dan ook nog op je eerste vakantie dag :(:)
het zit je eventjes niet mee :(:)
Maar verder heb je wel nog van je vakantie kunnen genieten of niet??

Ilona heerlijk als ik het zo leest.
Ik wil ook mee dacht ik van de week maar ik kan niet wegens Jesse :o
Maar ooit ooit ga ik mee :D
Dan mag ik de lol van jullie ook meemaken :D alleen zonder Benthe haar gebroken neus dan. :o
1 keer is wel genoeg lijkt mij :o
Leuk dat speedy ook mee is gegaan ik weet hoe maf en druk hij kan zijn :D

Marcel heeft deze maand vrij en wilde ik jullie kant op komen maar helaas eerste 2 weken mogen wij het erf niet af wegens Rhino die uit gebroken is op een stal in pijnacker.
hopelijk na de 2 weken dat alles weer vrij gegeven is maar dan horen jullie het wel en ga ik het met Benthe bespreken :D
Maar dan moet zeker zijn dat de Rhino echt weg is ook al is het niet bij ons :o

idefix4 Dat van het terrein niet af mogen is een voorzorg er staan bij ons ongeveer meer dan 90 paarden.
en Fokmerries met veulens.
Tempen doen ze extra uit voorzorg.
en toen ze daar hoorde van de uitbraak schokken ze wel want paar dagen ervoor waren ze namelijk bij ons geweest met de wedstrijden vandaar de grote zorg.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:12

Iloon, fijn dat het leuk was,alleen minder voor benthe..
Frank, tja, de eters willen allemaal laat eten he.. Op zich wel redelijke drukte hoor, gister zaten we vol (zaterdag) en vandaag viel t mee.. Alleen niet te houwen in de keuken qua warmte :S

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:03

Goeiemorgen, ik heb zoals velen nachten hiervoor geen oog dicht gedaan.
Ik ga nu even mijn lijst met mn toekomste verzorgster bijwerken en dan straks fris en fruitig naar mijn werk.
Fijne dag allemaal.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:53

Koffie!!!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:18

Nou even mijn avonturen voor de vroege vogels deze ochtend! Whahaha!

Het begon met een afspraak bij de bedrijfsarts... Helaas vertelde deze mij dat ik de komende 3 weken zeker nog niet naar buiten zou mogen :( , 'Ja, meneer, ik begrijp het'...

Laat er nou toevallig net een grote zaak binnengekomen zijn, waarvoor een 4 tal mensen op pad moest, Den Haag in... Jullie begrijpen natuurlijk wel wie er stond te stuiteren en uiteindelijk toch maar naar buiten is geschopt :D

Een en ander resulteerde wel in een hoop werk, waardoor ik vrij laat terug was en moest haasten om op tijd bij mijn wekelijkse uitstapje bij de fysio te zijn. Maar, ik had het gered, stond weliswaar enigzins te dampen van het gescheur in mijn veel te warme autootje, maar ik was er.

Snel mijn blousje over mijn hoofd getrokken en het gehannes aan mijn arm kon beginnen. En dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg bij deze meneer ;)

Anyway, eenmaal klaar, trok ik snel, ontzettend on-galant, mijn blousje weer aan om ver volgens achter mijn zeer galante ;) fysio aan te hobbelen voor een nieuwe afspraak. Deze maken ze altijd aan de balie en daar waar het normaal gesproken rustig is, was het nu vol met mensen en werknemers.

Terwijl ik nog een knipoog mee kreeg, wandelde ik weer naar buiten, naar mijn auto om vervolgens naar stal te gaan. Terwijl ik naar buiten liep , dacht ik nog... Hmmm... Wat een apart blousje is dit eigenlijk (was een nieuwe, maar eigenlijk nooit gedragen omdat ik tot voor kort wit eigenlijk niet zo leuk vond). Eenmaal in mijn auto, zat ik nog eens goed naar mijn blousje te kijken en dacht... hmmmm.... gek... die riempjes aan de binnenkant.... BINNENKANT?!?! AAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGHHH!!! Ik had mijn blouse binnenstebuiten aangetrokken!!!!!!! Heb ik weer zeg! Wat zullen ze wel niet gedacht hebben....

Om tot overmaat van ramp vervolgens ook gewoon nog eens volledig uit de zijkant te scheuren, toen ik zeer on-galant probeerde snel mijn blousje andersom aan te trekken... Oh oh oh, wat voelde ik me banketstaaf zeg, wahahah! Maar ja, kon er ook wel weer om lachen. Echt iets voor mij...

Vervolgens ging ik naar stal om zwart projectje te rijden. Ik rij haar nu iedere dag buiten op een grasveldje om haar wat dapperder te krijgen. Na 2 weken gaat het langzaamaan de goede kant op. Ik was lekker aan het rijden en gaf haar de hulp om de piaffe in te zetten. Daar ben ik onlangs mee begonnen en ze pakt het aardig op. Blijkbaar viel het kwartje want ze poepte er een heel braaf piaffje uit, wat resulteerde in een applause van toeschouwers die aan de overkant van een sloot op hun terrasje blijkbaar het hele gebeuren hadden aanschouwd. Ik had ze niet gezien en hoorde dus ineens een applause, terwijl ik nog dacht: "Hey wat leuk, waar komt dat vandaan" dacht zwart projectje: "WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAT WAS DAT ?!?!?!?!!!!!?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!", draaide hierop spontaan 180 graden om vervolgens knetterhard over het grasveld weg te rennen! Uiteindelijk stonden we op de stoep naast het grasveld stil. "Hey euhhh.... bedankt he!" hhaha! Geloof dat ons volgende doel 'applause-training' gaat worden. Ge-wel-dig! Wat een held!

De dag erop kon natuurlijk ook niet normaal gaan als je Elise heet....

Debby was jarig geweest en wij (Anita, ik en nog een vriendinnetje) hadden haar de hortensia kleurige Anky pad gegeven die ze zo graag wilde hebben. Alleen was die, uiteraard, uitverkocht, dus moest deze besteld waren. Hij was inmiddels binnen, dus ik ging hem ophalen. Toen dacht ik: "Hmmmm, ik kan hem wel zo geven, maar dat is niet leuk" en met een Divoza tas aankomen is ook niet leuk, ze wist inmiddels natuurlijk al dat ze hem kreeg... Nou enig beraad met mezelf kwam ik tot mijn briljante plan (met Sinterklaas als grote inspiratiebron). Ik had de pad laten inpakken en zou hem voor de deur leggen, aanbellen en heel hard wegrennen. Tja, je moet Elise heten om dat helemaal leuk te vinden, maar goed, ik lag helemaal in een deuk bij het idee. Vraag me niet waarom, maar ik vond het helemaal grappig. Mijn auto voor de inrit van de straat geparkeerd (tot woede van overige weggebruikers die zich afvroegen waarom ik mijn auto precies dáár moest neerzetten. Ik rende verstikt door het lachen naar de deur van Debby's huis, spiekte door het raam, legde de pad neer op de grond en hield mijn hand voor mijn mond om echt het lachen te bedwingen. Ik zag door het raam dat Debby al aankwam, dus ik maakte dat ik wegkwam, maar.... rende vervolgens keihard tegen een boom aan die in Debby haar tuin stond... Pfewww... Dat deed best zeer... Door de schrik struikelde ik vervolgens over een houten biels in haar tuin, maar ja, dit resulteerde er wel in dat ik in ieder geval uit de tuin was. Vervolgens snel naar mijn auto gerend en weggereden....

Ahum...

:D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:49

Hou dames en heren,
Mijn excuses dat ik zo afwezig ben, maar het is eindelijk af het hekwerk!!!!

Robijn; heel veel sterkte woensdag!!
Ilona; wat een avonturen hebben jullie beleefd!!

Heb hier een paar plaatjes van mijn hekwerk, ben er toch best trots op!;

Mijn houten hekwerk. Wat een takkewerk! (vooral voor Berend :mad: )

Een beetje overdreven is het misschien wel :oops: Maar ik durf nu wel met een gerust gevoel van huis als de paarden buiten staan.

Alleen in het midden, waar alles bij elkaar komt vind ik het wat rommelig, maar daar kun je niks aan doen, dat heb je als je 3 plekken moet hebben met zand en 3 met gas op mijn kleine stukkie grond.

Foto's;
Vanaf de weg;

Afbeelding

Vanaf mijn zitje naast het huis (we moeten alleen nog even omhoog langs de dijk voor het schapenweitje);
Afbeelding

Taco zijn stukje in het midden;
Afbeelding

Vanaf het zitje (wat nu een puihoop van al het oude hekwerk is) achter het huis;

Afbeelding

Bak alleen nog ff;

Afbeelding

Verder is het bij Engreida in het buikje nog rustig, nog even geduld dus.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:56

Prinslover schreef:
Gewoon dag 1 je neus gebroken...

Gaat best prima hoor... Heb ik vorig jaar ook nog gedaan... Wilde een salto springen, maar bedacht me te laat dat ik daar nooit zo goed in was :+

Na 2 weken vroeg mijn opticien of ik aan boksen deed omdat mijn neus scheef stond... Toch maar even langs de dokter gegaan toen. Resultaat: Gebroken neus, met een neusschot wat enigzins 'verschoven' was.

Dokter: "2 weken is wel wat laat om met een gebroken neus langs te komen, had je het niet gemerkt?"
Ik: "Tsjaaa.... Ik voelde mijn neus wel krakend bewegen, maar het bloedde niet en het werd ook niet blauw, hoe moet ik dan weten dat het gebroken is?"

:+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:56

@ Cyrina, looks nice!!!! Wauw!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:57

Hahaha, Elise... _O- Wat een humor heb jij ook :D . En dan ook echt die blunders erbij.... hahaha. Leuke maandagochtend stories!

Heidi: Die foto's van Baron haha!! Echt super gaaf zeg... :D Een aanzoek om nooit te vergeten! En wat een super knol zo braaf ook! Jammer van dat Rhino virus! Maar Chico staat ook een maandje op het land in Berkel... dus had niet gekund met Chico... Helaas!! Wij gaan wel weer een keer 'crossen' op het strand toch!!

Jolijn: Jeetje.. veel sterkte woensdag.... :(:)

Kelly: Wauw, wat een mooie jurk zeg!! Zal vast prachtig staan op Bello :9 .

Anick: Haha, die foto's van Jesse... _O- Geweldig!! Jij bent echt een top-oppas :+ .

Anouk: Yo go girl ;) . Wat super van Sam! Das een goed teken, houd dit aan! Wat leuk he, die shows voor die kids!

Eline: Heb je inmiddels een bijrijdster?

Lisenka: Ja, ik wist dat hij nog gedekt had! Toen was hij nog net niet van mij.. Vind het zo leuk :D . En wat een toeval he.... Dat Sonrisa bij Madelief op stal staat... vind het bijna onwerkelijk.. Ment to be? ;)

Madelief: Jij blij, je favo PRE merrie bij je op stal hihi. Hoe vind je Sonrisa nu? Fijn dat je zadel zo lekker rijd, en dat Fuurtje op en top is! Jij dus ook een bijrijdster gevonden?!

Jacintha: Gefeliciteerd met Sonrisa!! Heb haar ook mogen 'ontmoeten' in een weekendje bij Lisenka en Jan! Ze is echt leuk :j .

Cyrina: Wat mooi!! Het is echt de moeite waard geweest denk ik hoor :D . Het ziet er prachtig uit!!

Oooh jongens.. Het is weer maandag. Back to normal life.. Niet leuk hoor, na zo'n vakantie! Maarja, we komen er wel weer overheen hoop ik.............

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:58

soeske schreef:
evdpanne schreef:
Hij wordt steeds goedkoper :=, van 4750 al naar 2000 gegaan... Moet wel iets mee mis zijn... Zonde want het is een leuk paard om te zien http://link.marktplaats.nl/260512236

Tjee, wat raar zeg... kzou hem zo op willen halen hihi...

Geweldige fotos van Jesse :D
Zo weer aant werk, geen zin in, momenteel hardstikke warm in de keuken :S

Hij is eraf!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:13

@ Cyrina: Zo dat ziet er mooi uit!! (Hoezo klein stukkie land hahaha, Hebbuh!!!)

Voor de veluwegangers: Ja dat was wel een wolkbreuk he! Ik woon vlakbij de stad Utrecht en die dag hadden we visite die dus de snelweg niet op kon omdat alles hier op de A2 ondergelopen was. Ik zei nog tegen mijn man: je zal nu maar aan het paardrijden zeg! Onweer en buiten zijn, brrr ik heb het er niet op hoor.

Gisteren Jippe weer even op de paddock gezet. Kwamen net 3 merries van het land. Ja daar wilde meneer wel naartoe. Ik heb steeds meer het idee dat hij eigenlijk gewoon naar alle paardjes van stal toe wil om vriendjes te worden. Maar goed, ik mag links nog niet gebruiken. Dus met 1 arm heb ik hem op halt gehouden :D Ben trots op mezelf omdat ik voor het eerst niet meer onder de indruk was van zijn imposante gestalte en gedoe en ik hem gewoon aangepakt heb op een eerlijke consequente manier: HO = HO en anders kreeg ie mijn elleboog in zijn borstkas. Dat heb ik 2 keer moeten doen en hij is niet over mij heen gegaan, luisterde dus op zich keurig en wond zich ook niet verder op.

Liep die avond echt een beetje te stralen dat ik dus met mijn 1,59 m en 1 arm aan een halstertouwtje een paard van 500 kilo gewoon naar mij heb laten luisteren en stil heb laten staan die eigenlijk heel andere interesses had :Y) Klinkt misschien raar voor iemand die al 25 jaar op paarden rijd, maar die pijnlijke val met blessure heeft bij mij echt even mijn zelfvertrouwen geknakt. Ben nu echt aan het opkrabbelen zeg maar.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

Iloon dan komt het mooi uit dat ik niet langs kan komen dan stellen we het toch uit naar een ander maand hahahah.
aleen heeft Marcel geen vrij meer maar mijn ouders zitten dan in de buurt dan mogen ze kijken of ze een alarm uit kunnen krijgen van Jesse als ik weg ben :+

Benthe ik mag nog wel komen toch :+ ik zal zeer netjes zijn en me netjes gedragen :P :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:19

haha, elise, wat een verhalen ;)
Gelukkig issie er af, anders had ik hem nog opgehaald ook haha.
Zo even naar dokter voor mijn oren..
Nu eerst lekker 3 daagjes vrij, vanaaf lekker met paardjes bezig denk

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:44

GRRRRR!!! Weer m'n tekst weg! -:(-

Wilde even reageren op de pech van Benthe tijdens de vakantie, hopelijk heb je nog wel kunnen genieten ondanks alle pech!
Elise is ook weer volop aan het stunten las ik. Kan ook niet normaal met jou, hè.....
Anouk dit is vleeswiegen;
Afbeelding
En ik zag een heus paradijsje in Friesland bij Cyrina, wat is het mooi geworden joh!!!

De jeuk van Rintske is zo goed als weg.
Zaterdag nog wel meer jeuk dan gewoon is, maar gisteren niets vreemds opgemerkt.
Dus toch van de vliegendeken, en geen zomereczeem gelukkig!
Voor onze Veluwe vakantie dan maar een andere deken kopen, anders haal ik steeds een bultenpaard uit de wei ben ik bang.

Gisteren de clinic van Jenny Veenstra gehad, echt superleuk!
Stomstom stuurde me de verkeerde kant in van de juiste weg.
Deze weg was onderbroken door van die roodwitte paaltjes, en ik zag dat ik aan de andere kant van de paaltjes moest zijn..... :(
Het was een smal landweggetje, met een strookje gras van een meter ernaast en aan beide kanten een slootje, dus keren met een trailer erachter was ook geen optie.
Zat niets anders op dan om achteruit te rijden en de eerstvolgende weg/dam/oprijpad maar te keren, dat was ongeveer een halve kilometer terug dus.....
Ik was blij dat ik woensdag 'les' heb gehad van Marieke haar vriend, want dit was meteen een hele goeie vuurproef, hahaha!
Eenmaal weer op de weg gingen we wel de juiste kant op.
Daar aangekomen was Rints helemaal nat van het zweet, ondanks dat ik de raampjes open had en het zeiltje omhoog.
Kan je nagaan hoe warm het evengoed nog wordt in z'n trailer, en ze zal zich ook wel wat opgewonden hebben.
Ze mocht even met Jade (friese merrie van een stalgenootje) in de paddock en we kregen een stal toegewezen.
We zijn even de kantine in gegaan om wat te eten, en daarna moest ik Rintske gaan poetsen en opzadelen.
Na wat feitjes en dingetjes over Rintske en mezelf te hebben verteld gingen we aan de slag.
Wat ik zo mooi vindt aan sommige mensen die lesgeven is als ze een aanwijzing geven en je meteen verschil ziet als de ruiter dat opvolgt.
Bij Jenny viel mij dit ook heel erg op tijdens het kijken naar andere paarden, en zelf voelde ik het ook.
Het was wel bloody hot daar zeg!
Toen ik afstapte was ik echt overal plakkerig en bezweet.
Ook van het flinke werken natuurlijk want dat was het ook!
Ik vond het erg leuk om te doen en mee te maken, en ga dit zeker meer doen.
Ik hoorde dat David de Wispeleare in augustus vlakbij ons een clinic geeft..... *D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:36

;( Paard naast Baron heeft hoge koorts ;(
Ohh ik hoop niet dat het de Rhino is ik ben zo Bang ;(
Ik ben al 1 paard door Rhino kwijt geraakt en Baron en Macho wil ik nog niet kwijt ;(
en mijn buurpaardje ook niet ze is zo lief :(:)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:55

Saida: oh wat vervelend van Rintske ! Maar gelukkig heeft er geen last meer van.

Jolijn: heel veel sterkte ! vind het heel erg voor jou en Robijn :(:)

Jacintha: Welkom en veel plezier met Sonrisa :D

Tsjillert: hahaha allemaal foto's dus van het poesje dat neit van jullie was, maar het goede poesje is ook echt
heel knap :D

Anick: hahahahahaha die foto's, lijkt me een zeer goede oppas, ik hou het in me achterhoofd voor misschien over een paar jaar :P
Je wilt toch altijd het beste voor je kind :P

Benthe: oei dat is dus een heel stuk minder... Hopelijk verder toch nog naar je zin gehad

Frank: champignonnefeest ?? :P klinkt leuk hahaha

Kjoetie: leuk paardje is het :D

Ilona: klinkt als een hele leuke week :D en de laatste rit ga je waarschijnlijk nooit meer vergeten nee :D :P

Elisa: hahahaha echt een super paar dagen dus :P als alles goed hoort te gaan, gaat vaak meer dan de helft mis. Maar
achteraf kan je er altijd mee lachen hahaha

Cyrina: mooi hoor ! ook fijn dath et zo hoog is, geeft inderdaad een gerust gevoel en een mooi gevoel :D

Ik heb een behoorlijk poedersuiker weekend gehad ! we hebben ons hondje die wel al 13 jaar hebben moeten laten inslapen, Ons Sarah is 16 jaar geworden...
Nu dat ik er aandenk moet ik alweer huilen, ga het er echt moeilijk mee hebben om eraan te wennen dat Saartje er niet meer is...
Heb op mijn hyves een blog gemaakt over haar http://xxxnaatjuhxxx.hyves.nl/blog/2480 ... meer/oomh/

Voelde me eigen zo rot zaterdag dat ik nergens meer overna dacht en plots had besloten om op Garbosa te gaan zitten
die dag. Garbosa gepakt zadel erop gelegd (lag er pas voor de 2e keer op) Roy hield haar vast en tilde me erop om er eerst even aan te
gaan hangen, dit was geen probleem en ze keek niet eens naar me, dus ben ik langsaam erop geklommen, nog steeds niks aan de hand...
Ze keek een paar keer verontwaardigd naar mijn benen en daarna was ik niet meer interesant.. ben ik er weer afgegaan om te kijken of ik haar nu wel
had aangesingelt of niet, ja dat zat allemaal goed, dus de beugels omlaag gedaan en hop kon er zo in 1x weer terug op stappen 8-) een paar rondjes door de bak
gelopen en een stukje buiten en niks aan de hand ! ben zoooooooo ongelovelijk trots op haar ! nu moet ze snel naar de tandarts dan kan ik het ook
met een bitje proberen :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:58

Ben ik weer even! Vanochtend weer lekker gereden met Furia, wat een weer!
Tenminste niet dat benauwde van dit weekend. Furia reed weer lekker, we zijn nu ook met het achterwaarts bezig, vind ie hartstikke leuk.
Nu nog opletten dat hij het niet altijd bij halt houden probeert :j
Gisteren Furia een lekker poetsbeurt gegeven (vrije dag) en zaterdaf wederom les van Beda.
Wat een kanjer, hij deed zo zijn best (hoewel die af en toe ook eigenwijs kan zijn :D ).

Voor mijn les samen met Jacyntha Sonrisa opgehaald. Zoals iedereen al kon lezen staat die inderdaad vanaf nu bij ons op stal.
Errug toevallig, maar natuurlijk ook erg leuk!
Hier alvast wat foto's, ik had mijn camera bij me en Jacyntha moet Bokt ook nog een beetje uitvinden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was al een best hecht groepje dus voor Sonrisa wat lastiger om er tussen in te komen.
Dus hebben we aan het eind van zaterdagmiddag Bandito er ook aan toegevoegd, zodat ze een maatje had om naar toe te trekken.

Saida: Wat naar dat die jeuk van die deken kwam! Nouja, ook wel beter, gelukkig is het dan makkelijk op te lossen.
Welk merk is het/waar heb je m vandaan? Ik zat ook aan een vliegendeken te denken maar hoop niet dat dat gebeurd...
Lekker dat het zo goed ging met trailerrijden en de clinic!
Lisenka: Wat een kleine wereld he! En hoe is het met Lagartera inmiddels?
SNowy2004: Gelukkig dat de bobbel al wat geslonken is, lijkt mij inderdaad verstandig met zo'n bobbel rustig aan te doen.
Natalia: Jammer dat Garbosa niet drachtig is, maar wel leuk een veulentje volgend jaar maken dan.
Sterkte :(:) Maar wat super van Garbosa trouwens!!
Heidi: Wat romantisch zeg! Balen van die Rhino. Al wakker? :D
Zilfstar: Bij ons zijn de merrie's volgens mij zowat elke paar weken hengstig. Volgens mij is het niet alleeen biologisch, maar heeft het ook met prikkels oid te maken heb ik het idee..
Wat Saida zegt klopt naar mijn idee ook wel.
Kelly: He, dat hoofstel had ik ook op t ogg. Ben nu nog bezig met een ander hoofstel, wel namelijk wel spaans ipv portugees zo'n miep ben ik ook wel weer :D
Anouk: Haha, wat betreft cadeautje, mijn vader wilde geen derde (heb een oudere broer en zus), mijn moeder wel. Toen raakte ze zwanger en bleek (al redelijk ver in de zwangerschap) dat ze er 2 kregen :D
Mega Mindy, mijn nichtje is dara ook helemaal gek van. Schreeuwt ze echt de longen uit haar lijf: Meeeega Mindy!!
Frank: Haha, werd je lastig gevallen door die meiden :D
Jellie: Dan ben je met doe het zelf toch een stuk goedkoper uit :j
evdpanne: Klinkt als een leuke baan zeg, dat werk van jou! Minder van je afstuderen.
Yenneke: Gezellig dat je ook weer even langskomt :j Hoe is het verder?
Angela: Haast een spannend verhaal, maar ook wel heel lief.
Jacintha: Welkom :D !
Peet: Haha, lekker handig! Knappe Tsjil!
Annick: Mooie strandfoto's! Hahaha, die arme Jesse, vooral die laatste foto.. :P
Meiden: Gezellig dat jullie er zijn! Misschien dat Jasmijn en ik volgend jaar iets kunnen regelen en ook mee kunnen doen :D
Wel sneu voor Benthe zeg! Heb je het wel evenged leuk gehad? Iloon, supe rleuk verslagje, balen van die regen, nouja voornamelijk van je telefoon en camera!!
Kjoetie: Ha, tis echt een FriesxAndalusier he, grappig! ze ziet er goed uit, alweer 4, tijd gaat snel!
Cyrina: Wauw... Dat wil ik ook! ziet er echt super netjes uit!
Iloon: Ze is natuurlijk wel veranderd, moet nog een beetje wennen vooral aan het halster (het omdoen dan).
Maar wel supercute :+: En een echte knuffelkont en ook nieuwsgierig!
Ja heb weer een nieuwe bijrijdster :j

Zo ik ben weer helemaal bij..
Rico en ik zijn hard op zoek naar een huisje, via de woningbouw al flink aan het reageren, zomervak schijnt daar wel een goede tijd voor te zijn.
Maar goed, we staan allebei 2 jaar ingeschreven dus het is echt geluk hebben.
Kijken ook particulier maar daar is echt weinig aanbod. Hoop echt dat het gaat lukken!