Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:57

Geef de moed niet op! Je bent al zover gekomen met dit stel. Het komt vast goed! Misschien is het helemaal niet zo'n gek idee om naar de kliniek te gaan. Dan zijn ze in goede handen en kunnen ze meteen ingrijpen als het nodig is. En wie weet hebben ze daar de oplossing voor je.

Tja, en de kosten...Misschien valt het mee. Een van mijn paarden heeft een paar jaar geleden ook weken in de kliniek doorgebracht maar daar hebben ze ons ontzettend mee gematst en de kosten vielen best mee. En mn paardje is weer helemaal gezond thuis gekomen.
Sterkte nogmaals en houd ons op de hoogte!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:57

wil daar nog aan toevoegen als je denkt dat het vannacht al nodig is niet wachten tot morgen maar de DA bellen
wens je heel veel sterkte vannacht Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 02:25

He Amigo, elke keer hoop ik goed nieuws te lezen maar het zit je niet mee... arm hummeltje... ik hoop dat het idd een beetje de warmte is ook... Komen ze naar Merelbeke?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 06:40

poes schreef:
He Amigo, elke keer hoop ik goed nieuws te lezen maar het zit je niet mee... arm hummeltje... ik hoop dat het idd een beetje de warmte is ook... Komen ze naar Merelbeke?

Neen, het is me blijkbaar niet gegund... En ik ben moe, moe van het wachten, moe van te denken: Zou ze...??
Ik heb constant het gevoel dat ik iets fout heb gedaan, maar kan niet bedenken wat. Ik heb álles gedaan wat ik maar kon, wat ik moest doen, en toch... Ik zit er momenteel echt compleet door nu. Vannacht ieder 1,5 à 2 uur bij mn kleine man gaan zitten. Weer dus niets geslapen, maarja, dat is nog het minste van al mn zorgen.

Idd, Poes, ze gaan zo meteen naar Merelbeke. Ik heb daar al goede resultaten gehad met mn shet paar jaar geleden. Hij is toen door het oog van een naald gekropen, maar ze hebben hem er toch maar door getrokken. En ze zijn héél goed voor hem geweest, dat zullen ze voor mn 2 andere schatten ook zijn.
Om 9 uur moeten we daar zijn, ga rond 8 uur aanzetten naar ginder.

Duim voor ons Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:18

*duimt heel erg hard dat het nu eindelijk eens wel op z'n pootjes terecht gaat komen Ach gut Heel veel sterkte vandaag!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:23

ik hoop dat het niet te laat is....ik begrijp niet dat die da niet heeft gezegd dat je hem voor de zekerheid ook de fles moet geven...ik had dat gewoon gedaan,al is het maar 3x per dag...
een veulen verzwakt in ene,terwijl hij een aantal uren daarvoor nog vrolijk rondloopt is in ene het kaarsje uit....
ik verwijt jou absoluut niets,maar wel de da...die had beter moeten weten..Ik hoop dat hij het red!!!sterkte!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:05

Ik zie dit topic nu pas, heb de eerst 13 pagina's en de laatste 8 gelezen.
Maar pfoe wat een ellende zeg, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Sterkte straks.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:24

Heel veel sterkte! Ik duim mee! Nu hij in goede handen is kan jij in ieder geval even een nachtje goed doorslapen. Jij heb gedaan wat je kon!! Ga je niet schuldig voelen! Veel sterkte, en Charley: kom op mannetje!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:15

Ik heb ook nog geen slechte dingen gehoord van Merelbeke zi.. Paard van de manege heeft er verleden zomer nog gestaan na zware koliek en die loopt ondertussen ook weer vrolijk rond.

Hoe gaat het nu met je hummeltje? Pakt hij goed op? Ik hoop zo dat je hem na al die tijd en moeite niet gaat verliezen zeg, het is zo'n mooi beestje...

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:23

jemig,ik dacht dat het beter ging,sterkte amigo,je zult wel bekaf zijn.
hoop dat het kleintje snel opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:52

Ach meissie meissie Ach gut Het zit jou en je kleine man ook niet mee he? Ach gut
Ik duim me suf voor Charley en een goeie afloop, en ondertussen brandt deze ook voor hem:
Afbeelding

Probeer jij nu ze in goeie handen zijn iig uit te rusten want je hebt ook nog een nwe baan om in te beginnen en in de kliniek worden ze goed verzorgd. Heel heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-08 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:03

Amigotje, kop op. Je hebt je hartstikke goed ingezet voor deze twee! Je hebt een merrie opgevangen waar eigenlijk geen hoop voor was. Haar een thuis gegeven, en goed voer, en liefde. Je best gedaan om ervoor te zorgen dat haar dracht goed verliep. Nachten gewaakt tot haar veulen ter wereld kwam en zelfs nu het veulen er is ben je dag in dag uit in touw om het tot een goed resultaat te brengen. terwijl jij er niets aan kunt doen dat de merrie zo op haar veulen reageert... dat komt door de plaats waar ze was vóórdat ze bij jou kwam. Jij was (bent) het lichtpuntje aan het eind van de donkere tunnel waar ze in heeft gezeten, en daar heeft ze nog een beetje naweëen van... kun jij niets aan doen, en Ceara ook niet.

Alles wat je kunt doen doe jij. En meer kan niemand van jou verwachten. Je doet wat je kunt en meer kun je echt niet doen meid. En dat je nu zo terneergeslagen bent komt ook door de vermoeidheid. Kop op. Straks gaan de peerdkes naar een kliniek waar er dag en nacht observatie is, en medische hulp indien nodig. Mensen die tijd hebben om 24 uur per dag te zorgen dat de boel in de gaten gehouden wordt, dat de nodige zorg geleverd wordt en dat je manneke een sterke vent gaat worden, en je merrie een goede moeder. Het komt helemaal goed. Geloof me maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:06

En hier sluit ik me helemaal bij aan.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:54

Hoe is het gegaan vandaag?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:37

Gisteravond was Charley volledig uitgedroogd. Velletje in hals bleef rechtstaan Boos! Vanmorgen was het iets beter na mn nachtelijke bezoeken om hem iedere 1,5 uur te laten drinken. Ikke niets geslapen, maar das het minste.

Vanmorgen moesten we om 9 uur in de kliniek zijn met moeder en kind. Hij was iets beter, velletje bleef niet meer zozeer rechtstaan.
Daar aangekomen is ie praktisch bijna in elkaar gezakt, het transport was hem teveel geworden Wow! Boos!
Alles gecontroleerd, alles goed. Hartje, longen, alles goed. Bloedproef zag er ook goed uit, enkel de nierwaarden waren slecht. Niet alarmerend, gewoon slecht omdat de kleine zo slecht was. Hij was echt totaal uitgeput en kon niet meer op zn benen staan Huilen

Aan de baxter gelegd met suikerwater voor kracht, morgen beginnen ze met eiwitten en vet toe te voegen.
Hij heeft 3 dagen om terug vitaler te worden, anders zien ze het slecht in Huilen
Hij ligt nu in een box apart, met Ceara ernaast zodat ze hem kan zien.

Het doet zo'n pijn om mn kleine stoere man daar zo te zien liggen. En ik sta volledig hulpeloos, ik weet het niet meer! Maar hij is goed nu in de kliniek, daar wordt ie goed verzorgd.
Morgen ga ik er terug heen, en dinsdag en woensdag en donderdag en .... Net zolang tot wanneer nodig!

Het gaat me allemaal zo'n 250 € per dag kosten Wow! Verward toch tot zolang hij de zware baxters moet krijgen Huilen

Edit: Net gebeld naar kliniek:
Wij zijn om 11.20 u vertrokken naar huis en rond 11.45 u stond em al terug recht Haha! Ik ben zooooo blij, want ik zag het maar somber in. Je moest hem daar zien liggen, gewoon niet te doen Ach gut
Ik heb foto's met mn gsm genomen, ik zal ze dan morgen ofzo es uploaden hier.

Alvast héél erg bedankt voor jullie steun hier, ik heb er veel aan. Ik zie het terug weer een klein beetje beter in, maar emotioneel ben ik een wrak! Ik dacht echt dat ik sterker was voor dat soort dingen, maar neen, hoor...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:25

Amigo_tje, kruipt in u bedde ! Haal die slaap in meid, hij is in de beste handen nu, ze hebben er daar voor ons ook al eentje doorgesleurd die ze eigenlijk al lang hadden opgegeven.

Hij haalt het wel, en 't zal voor je merrie ook goed zijn om even onder observatie te staan. Ach gut

Slapen, maske. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:35

jokari schreef:
wahaha wat is 't detour, probleem met ons Vlaams ?? Haha! Haha!

tjee Amigo_tje, ze maakt het je wel niet gemakkelijk hé. Overdag in de stal houden is idd mss nog niet zo slecht.

Ik snap sommige dingen niet, maar problemen, nee hoor!
Vind dat Vlaams juist wel boeiend, en leer graag! Haha!

Amigo- tje, pas goed op jezelf hoor, mijn veulen van vorig jaar is ook een paar keer uitgedroogd geweest maar ze kunnen enorm opknappen met de juiste medicijnen en voeding, en hoe makkelijk het ook klinkt in deze misere; als je vol blijft houden en hij redt het dan weet je waar je het voor gedaan hebt! Knipoog Haha! Pling

Heb twee keer lopen "kloten"met dit soort problemen, de een gaf het op na 16 dagen maar de ander heeft het gered en is nu zo prachtig en aanhankelijk... Bloos Ach gut

En dan maar op stal, dan maar minder melk. Hij MOET drinken, da's het enige waarmee hij in leven kan blijven.

HEEEEL VEEL STERKTE EN JE BENT STERK< HOOR!!! Knipoog Ach gut

Een mens is heel veerkrachtig, ookal ben je het door je oververmoeidheid helemaal zat en huil je misschien om niks; het hoort er nu eenmaal bij. Keep the good work going! Ach gut

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:57

heey
Ik ga heel hard duimen dat het weer goed komt met charley
En jij hebt echt alles voor ze gedaan meiss meer kun je nu niet doen. Ze zijn daar in goede handen. en dat schuldgevoel is nergens voor nodig, je hebt alles voor haar gedaan en daar ben je nu nog mee bezig. Je blijft ontzettend sterk ondanks alle tegenslagen.
heel veel sterkte

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:36

Ja amigotje haal lekker even wat slaap in. Dan ziet de dag er morgen als weer een stuk beter uit hoor!!!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:00

Ik hoop dat je dit niet meer leest omdat je in je bedje ligt Knipoog
Het zal heus wel goedkomen, ze staan nu op de kliniek en als er wat is dan is de hulp heel dichtbij, ze zitten er met hun neus bovenop, het komt heus goed.
Denk nu eerst maar even aan jezelf en probeer een beetje bij te tanken. Ach gut

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:49

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, steeds lijkt het of het beter gaat en dan toch weer niet.
Ik vind het echt rot voor je, je hebt er zoveel gedaan voor je paardjes.
Ik ga duimen voor je dat alles goed gaat komen, en wens je heel veel sterkte.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:40

Ik denk aan jullie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:35

hoe is het vandaag met kleine charley??
en ik hoop dat je een beetje geslapen hebt.
Hopelijk zijn z'n darmpjes niet verkleefd en komt de ontlasting er goed af(ik begin steeds kwader te worden op jouw da...sorry..)
Heel veel sterkte!!!!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:27

Amigo_tje Nu het er lekker van nemen, even tot rust gaan komen na alle slapeloze nachten dan kan je er weer wat beter tegen. Charley en Ceara zijn nu in goede handen. Ik vind het echt bewonderingswaardig wat je al allemaal gedaan hebt. Ik weet zeker dat Ceara je eeuwig dankbaar is en Charley ook. Ik blijf voor jullie duimen dat alles weer op z'n pootjes terecht gaat komen. Kop op, meer dan dit kun je niet doen, je hebt al alles gegeven Ach gut

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:50

Precies, en dat gaat nog goed ook nog, meer hoeft niet toch? Ga lekker even genieten van de rust (is moeilijk, dat is logisch) maar probeer het even van je af te zetten en de 'batterij op te laden'. Daar hebben Ceara en Charley meer aan dan aan een doodongeruste en doodmoeie eigenaar Lachen