barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:15

Vlekkie gaat erg vooruit de laatste tijd. Ze moet nu wat harder aan het werk en dat doet haar erg goed.
Vandaag is ze voor het eerst meegeweest naar de manege omdat de bak thuis zo ontzettend slecht is. Ze liep mega braaf de trailer op en heeft geen pas verkeerd gezet in de binnenmanege maar ook op het buitenterrein niet.

Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:40

Ah supergoed! Toppers (: blijft een mooi paard!

Ik mag weer rijden en ga donderdag voor het eerst weer. Kwartiertje haha... mag nog niet langer, jammer dan.
Hoop dat ik geen last krijg van mijn schouder dan.
Sterre zit wel goed in haar vel maar is wel ontzettend druk omdat ze eigenlijk stil staat.
Longeren doe ik wel maar vergt natuurlijk toch iets minder energie dan rijden.
Grondwerk vind ze ook erg leuk maar kost haar ook niet zo veel energie.
Heb haar laatst maar even lekker laten rennen in de bak, want dat kan niet in het winterwei'tje.

Afbeelding

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:17

Ziet er goed uit, dames! Ik heb Sjaak 2 weken vakantie gegeven en weer wat gaan rommelen met wat homeopatische medicijnen. Het lijkt er op dat hij weer wat meer rust heeft gevonden. We zijn weer bij de badis begonnen (wijken voor druk). Wat alweer een hele opgave was, want daar wist hij natuurlijk niks meer van :+

Maar toen hij het zich weer herinnerde, ging het wel weer aardig. Nog het 1 en ander aan de hand gedaan. Dan moet ik wel
Oppassen dat hij niet omhoog komt, maar het is niet meer zo heftig als 2 wkn geleden. Ben niet meer met hem buiten geweest. Maar als het weer het toelaat, maandag misschien weer. Eens kijken hoe dat dan weer gaat. Zo bliven we lekker bezig. :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:03

Ah mooie foto's van 2 mooie paarden.

Ik hoop voor je dat je schouder het weer een beetje aan kan Sharon.

Je verveelt je dus nooit met Sjaak. Ik hoop voor jou en hem dat hij het inderdaad wat rustiger in zijn hoofd krijgt, het is toch veel leuker om naar buiten te gaan dan gewoon in de bak of eigen erf :D

Laatst wilde ik met Felix ook een buitenritje, maar meneer was toch teveel een bommetje (ik had ook al 4 weken niet gereden ivm enkel), dus helaas toch maar in de bak gaan rijden.

Fedde doet het nog steeds prima, hij vindt het wel gezellig op stal met Frodo. Hij is nu wel erg gek op de veulenbiks. Vind het lastig om te bepalen hoeveel ik hem moet geven. Natuurlijk niet teveel, want het is toch een koudbloed, maar aan de andere kant moet hij wel genoeg krijgen om goed te kunnen groeien en dat doet hij momenteel erg hard.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:12

Ah dat is tijn Esaqar! Inderdaad hopen dat de pijn in je schouder nu weg blijft en jullie lekker verder kunnen. Leuke foto's, lekker uitrazen!

Fabster, komt hij omhoog uit protest/eigenwijs of spanning/stress(als je begrijpt wat ik bedoel). Volgens mij heb ik dat even gemist. Of ik ben het vergeten, sorry. :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:53

Onzekerheid/stress. Alles moet in hele kleine stapjes. Maar iets wat niet lekker zit, kan het ook zijn. Hij is hypergevoelig.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:54

Afbeelding

Afbeelding

Dit is chameur vandaag precies 2 jaar en 9 maanden oud

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:18

Leuke foto's allemaal weer :)

Wij hebben vandaag onze 2,5 jarige weer eens opgezocht, viel me niks tegen. Ze groeit lekker, begint wat model in te komen.
Deze week is ze helemaal op de foto geweest en alles is goed, dus daar zijn we ook erg blij mee :j

Afbeelding
Afbeelding

BenI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:59

Een vraagje aan de bp eigenaren (aangezien ik van het stamboek na 2 mails nog geen antwoord heb gehad).

Ik heb een friese merrie gekocht die drachtig is van een (homozygoot) (ierse) bonte hengst. Moeders afstamming is geheel bekend en bij vader alleen de afstamming van vaderskant. (moeder black white partbred mare).

Volgens mij kan dan het veulen op genomen worden in voorboek 2: beide ouders bekend (en niet voorboek 3 omdat niet beide ouders van de hengst bekend zijn)?

Het veulen is 50% fries.

Type BP: Minder dan 62,5% vreemd bloed / Het veulen/paard moet zwartbont van kleur zijn met minimaal 2 vlekken van minimaal 10 centimeter doorsnee, anders dan de dekkleur.

Type FB: Minder dan 62,5% vreemd bloed en anders dan een zwart bonte aftekening

En het veulen wordt dan een type BP indien het bont genoeg is en bij teveel zwart een type FB?

Maar, gaan veulens van de voorboeken ook naar de keuring? (ik las in dit topic van wel, maar kan bij het stamboek daar niets over vinden).

Ik ben benieuwd of jullie me aan die informatie kunnen helpen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:21

@Fabster, echt bewondering er voor hoe jij het zo rustig aan kunt doen met Sjaak en hoe je zo veel geduld hebt! Echt knap, ik weet zeker dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met jullie als Sjaak alles eenmaal door heeft. Ga zo door! _/-\o_

@Nanda & @DWensink, dank jullie wel! Ja ik hoop ook dat het beter gaat morgen met m'n schouder tijdens het rijden.

@meisje2000, Charmeur ziet er goed uit!

@Goldie, en die van jou blijf ik echt heel leuk vinden eh. Is ook wel redelijk stevig of niet? Ben benieuwd hoe die er over een paar jaar uit ziet.

@BenI, ik heb geen verstand van het stamboek. Mijn paard is officieel ook geen Barock Pinto :') maar er zijn hier wel mensen die er verstand van hebben dus zij helpen je vast wel ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:45

Ze lijkt zo idd wel wat stevig, maar van voor is ze dan weer heel smal. Was wel de bedoeling om wat meer body te fokken, ze komt uit een behoorlijke iele merrie :j Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zich verder zal ontwikkelen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:35

Ik weet ook weinig van het stamboek, sorry.

Vandaag les gehad met Sjaak. Was echt superleuk. Niks geen ingewikkelde oefeningen, maar het doel was ontspanning. De ontspanning kreeg ik dus door inspanning en snelheid. Zó tof om te zien hoe zijn gezichtsuitdrukking ook verandert van een gefrustreerd paard naar een paard wat lekker meedoet! Ben helemaal blij! <3

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:49

Ik heb chameur vandaag voor de derde keer in de longeerbak gehad. Gewoon los en zonder poespas. Netjes op de volte. Hij werd op een gegeven moment even druk omdat zijn vriendjes naar binnen gingen en hij mocht niet maar dat was heel even en toen was het weer klaar. Daarna lekker afgespoeld wat bij hem een hele opgave is want elke kans die hij krijgt neemt hij om met de waterslang te spelen. En dat is best lastig want je word als mens zijnde natter dan het paard hahahaha. Zijn jullie paarden ook zo speels? Alles waar hij bij kan moet hij pakken. Niets is veilig. Handoeken borstels sweetmessen zelfs bezems en scheppen zijn niet veilig. Maar het is wel prachtig om te zien hoe een paard zich zo kan vermaken met een simpele handoek bijv

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:48

Bij Parelli hebben ze paardenkarakters in 4 soorten opgedeeld. Niet dat ik daar erg mee bezig ben, maar bij Left Brain Extravert paarden zitten bijna allemaal paarden die graag dingen in hun mond hebben. Misschien wel eens lachen om er naar te kijken.

[VNA] Mensen met left brain extravert paarden?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 15:27

Hmmmm dan heb ik een paard met beide want hij heeft dingen van beiden. Hij is redelijk onderdanig maar bijt wel van zich af. Hij is sloom met meelopen maar in de bak of Longeren is hij hype. En meer van dat soort dingen dus durf het eigenlijk niet te zeggen. Hij doet wel alles voor een algea bite (snoepjes) tevens is hij super leergierig en slim.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:30

Haha, niet alle paarden zijn in 1 hokje te vangen. Geeft ook niks. Op zich vind ik het altijd wel lollig. En verder is jouw paard natuurlijk gewoon uniek, toch? Die van mij wel hoor! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:44

Elk paard heeft zijn eigen karakter en eigenaardigheden inderdaad. Elk paard is uniek. En zo hoort het ook. Als alle paarden hetzelfde zouden zijn zou het niet meer leuk zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:40

Zo is het

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:12

Ik kreeg gister te horen dat mijn paard waarschijnlijk nog een moeilijke wordt, omdat ze zo "mensgericht" is.
Ze is vanaf week 2 altijd in handen geweest en je kan haar een mep verkopen maar daarna komt ze weer haar neus in je jaszak steken.....

Ik heb zelf zoiets, we gaan t vanzelf zien als t zover is :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:32

Zo is dat. Komt tijd, komt raad.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 07:49

Readtherules, die van mij is net zo en tot nu toe zo ontzettend braaf. We verwachten ook geen problemen met inrijden. We zijn nu al bezig hem aan dingen te laten wennen zoals in de longerbak zadel los op beetje hangen en dat gaat heel goed dus. Jij kent je paard het beste en je zal vast naar hem luisteren als hij iets aangeeft

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:55

Vond ik de opfok ook al zo apart. De ene blijft je opeten na herhaaldelijk wegduwen, terwijl die van ons heel terughoudend is :+ zo leuk dat je die verschillen al heel duidelijk kunt zien :P

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:08

Readtherulez, mijne is ook precies zo. Ook zeker geen moeilijk paard zolang je open staat voor haar en je niet gaat afsluiten.
Ik heb wel dmv grondwerk duidelijk aan haar gemaakt waar de lijn zit en hoever ze kan gaan.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:11

Ik heb zelf ook niet het idee dat dit een teken is dat we straks problemen krijgen met rijden. Ik heb haar nu 3 x gelongeerd en daar viel het me heel erg mee dat ik haar wel op afstand kan krijgen.

Ze begint zich wel meer dominant naar mij op te stellen, dus ik ga haar toch regelmatiger aan het werk zetten zodat ze zich op wat anders kan richten

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:28

Opnieuw opzoek... Naar een bonte merrie (kwpn of barock pinto), beleerd, vanaf 165. Weet iemand wat? Dan hoor ik het heel graag :)