[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:34

Goedemorgen allemaal!!

Net terug van een paar dagen in Duitsland.
Daar is de Spogabeurs aan de gang..

3 dagen rondgelopen en heb geen voeten meer over!
Wel goed voor de lijn!

Ga straks even rustig bijlezen maar bijreageren wordt erg moeilijk met al die pagina's!

En ik ben heeeeel zenuwachtig voor morgen....
Willen jullie morgen om 13.30 allemaal een uurtje voor me duimen?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:34

Tsjjaa met mijn moeder heel slecht , ik kende haar bijna niet meer terug zo mager , ze ligt in een verzorgingstehuis waar ze wil overlijden , gelukkig was ze mentaal nog goed dus we hebben nog wel kunnen praten.
Met het probleem van mijn zoontje kan ik moeilijk weg hier , hij heeft snachts vaak epileptie , maar alles is goed gegaan hier gelukkig behalve de beesten hadden er een zootje van gemaakt (heb 8 honden thuis) maar ja dat was na drie kwartier opgeruimd. Pedro heeft veel op zijn pony gereden en wil er dan ook niet meer af vertelde mijn dochter , ze is zo·n schat Violeta (de pony)

De laatste keer dat ik bij de efteling ben geweest is geloof ik 10 jaar terug , ik vind het heel mooi.

Suelza ik dacht dat de kiloos erbij moesten ga jij even extra aerobiken haha.

Scholen zijn vandaag begonnen halve dagen en iedereen is een beetje paniekerig hier met de varkensgriep is dat in Nl ook ?

Ben nog wel snel even bij OOteman geweest dat is niet ver weg en kwa aanbiedingen wat ik op website zie wel interesant , maar alle leuke dekjes waren al weg , dus alleen wat kleinigheidjes meegenomen.

Ik zag nog foto van een mooie arabier , 10 jaar terug kreeg ik een arabier kadoo van iemand die er niet mee overweg kon , toen getraind en verkocht aan leuke engelse mensen en hij is nu hoefbevangen echt rot om te zien hoe zon paardje met zon levendig karakter nu zo naar eruit kan zien. En ja zijn eigenarese is helemaal gek van haar paard en verzorgt hem supergoed maar ik betwijfel of zon beest het nog fijn vind om door te gaan , paardje was namelijk altijd lekker voorwaarts ding en af en toe wat grappige streken.

Machonito koop je toch zon kunstmerrie voor Macho dan kan hij zich uitleven haha.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:44

cloris schreef:
Karina wat een geweldige bal, zo een wil ik ook voor mijn mannen!! waar haal je zoiets? een gewone bal vinden ze niet leuk.

Ik heb deze gekocht bij het standje op de NH-dag, hier kun je ze online bestellen: http://www.bitloosrijden.nl/equispirittoys.htm . Ik heb nu dus de wat kleinere omdat ik dacht dat ie dan voor de pony's ook wat beter te hanteren was. Maar eigenlijk wil ik ook nog wel een echt grote erbij :D . Als je equi spirit ball intikt in Youtube kom je echt niet meer bij, zulke leuke filmpjes allemaal.
Ik speel nu nog onder begeleiding maar je kunt deze ook veilig gewoon in de paddock/wei laten voor vrij spel.
Er zijn ook goedkopere te vinden, maar daar moet je dat dan ook niet mee doen! Ik ga misschien kijken of het voordeliger is om er eentje zelf uit Amerika te laten komen ofzo...

Nog even reageren op Martine trouwens: Stiekem vind ik het wel een beetje jammer dat verkoop van Flavio een feit is voordat Elise geweest is :o , maar ik wens je heel veel geluk en plezier met een volgend paardje, misschien het schimmeltje dus wel?
Grappig trouwens, zo hoor je niks over Berbers, en zo steeds meer. Vriendin van mij zoekt een weidemaatje voor haar Merens, en daar had nu ook iemand met een Berber op gereageerd blijkbaar. Dan zou er eentje vlak in de buurt komen staan hier dus als dat doorgaat :D .

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:45

Jesser schreef:
@ Heidi Ik denk dat als macho zo gefrustreerd wordt het beter is om hem te helpen. Wat heb je eraan als hij amper tot niet meer dekt, hij het donders goed kent en zich zo gaat gedragen, hij zit een ander en zichzelf in de weg. Daarnaast het risico dat hij wel eens flink gaat flippen, en er gebeurt eens wat, dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.

daarvoor hebben we besloten om hem te casteren :o
hoe zonde het ook is voor vele mensen die hem daarna als nog willen gebruiken voor hun merrie
maar ik ga er niet meer op wachten waneer er 1 aangeboden word :o
Ik denk dat vele goed gekeurde dekhengsten die een beetje uit gedekt zijn gecastereerd worden :o

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:47

jus schreef:
Machonito koop je toch zon kunstmerrie voor Macho dan kan hij zich uitleven haha.

_O-

Ik zie het al voor me een kunst merrie naast zijn stal en voor dat ie naar bed moet eventjes erop springen :')

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:48

Kelly_Taco schreef:
En ik ben heeeeel zenuwachtig voor morgen....
Willen jullie morgen om 13.30 allemaal een uurtje voor me duimen?

:j ja zeker! heel hard! ;)

Machonito schreef:
jus schreef:

_O-
Ik zie het al voor me een kunst merrie naast zijn stal en voor dat ie naar bed moet eventjes erop springen :')

als ie maar niet lek gaat... zo'n opblaas geval lijkt me niet geschikt voor een pitbul :D

Ik ben bijgelezen maar reageer vanavond op iedereen... het is niet te geloven druk hier :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:54

:( knijp ik net toch per ongeluk een pak slagroom vla leeg over mijn uniform. Zit van top tot teen onder de gele vla! Stropdas, broek, schoenen, vloer, keukenkasten...

GRMBLLL!!!!!! Heb ik weer hoor...

Barroco

Suus, fijn dat je je angst heb overwonnen :) dat ritje klinkt zo heerlijk, mis het rijden wel echt hoor met zo'n jonkie..

Lisenka, hihi, ja ik ga het wel zeker oefenen met Bandito, en misschien dat ik dan ooit mijn eigen shows kan geven. Lijkt me zo ongelovelijk gaaf!!
Bandito heeft wel een ideale hoogte ervoor. Ja, klopt ik werk in Schoorl, deze maand nog de zondagen en dan stop ik er waars mee, dan wil ik een baantje in de stad oid vinden, maarja mijn bazin wil graag dat ik blijf werken dus ik kijk wel even.
Wat een heerlijke verhaal over Keljan zeg :D Wat een slimmerd ;) Nog nooit naar de efteling geweest> Moet je echt wel doen hoor ;) (ja ik ben een eftelingfan haha).

Gab, gave foto's!!! Wat is Moreno ook knap he.. Goed dat je het aangedurft heb en morgen gewoon nog een keer gaan :D
Ik vind een sportcoupe ook erg leuk hoor moet ik zeggen.. Vind het zelf ook altijd zo lastig kiezen, Bandito's manen zijn nu ook aan het groeien en hangen "ertussenin", en ik vond bij hem een sportcoupe ook erg leuk staan. Maar ik laat ze nu maar eerst echt lang worden en dan besluit ik wel :j

Lalalover, Karajan is knap!! Als je wilt dat wij de foto echt gelijk zien, dan zet je de link die je net geplaatst hebt als volgt neer: [img]link[/img]
Dan zie je dus echt een plaatje:
Afbeelding

Jellie, was het ook zeker! Ik hoop het ook, ben erg benieuwd.
Sterkte met je nichtje..

Frank, ja stoer he 8-) ben wel erg benieuwd naar woensdag wat er eventueel uitkomt. Oh en Frank, de efteling is idd wel een leuk idee voor volgend jaar, dan in de lente ofzo!! Erg strak plan, moeten we even onthouden :D
En idd met zn 4en is zo'n abbo dan wel weer heel duur.

Bedouin, haha wat schattig van die pup zeg :D Ben benieuwd naar de foto's!

Benthe, wat fijn dat de tinker naar de stichting gaat, dat zou mooi zijn :D En altijd lekker als de stallen vol staan he ;)

Karina haha ja echt he, het gaat echt zo snel idd dat zelfs als je 1 x per dag bijreageert het al veel is ;).
Gaaf die smilie zeg, en wat leuk dat Veludo en Girasol zo makkelijk samen konden. Volgende keer idd wel foto's maken :D

Anouk bij bokker Dapper, gewoon een pbtje sturen, ze hebben wel een winterstop dus als jet het nog voor de winter wilt zou ik snel zijn. Tip, ik zou alleen op Micheal gaan (waar ik dus niet op zat) als je echt niet snel bang bent haha.. Maar goed, zij kiest het ook uit voor je.
Mn "bolleke" :+ doet gelukkig al minder pijn!
Haha wat een ondeugd die Martijn ;) Dat had ik al door toen ik er was, aandachttrekken met gekke bekken en alles haha.
Tsja ik weet niet wat het met Bandito is, ik gok dat het te maken heeft dat hij het veel te leuk in de kudde vind op het moment ;)
fijn dat het goed ging met Sam!!

Denise, dank je. Hoe gaat het met Heike? Eigelijk al lang niks meer over hem gehoord.

Mies, tsja, wat voor nut zit er achter? Als hij klophengst is, dan weet ik dat, maar dan? Maar goed, het blijft wel in mijn hoofd hangen, dus mocht hij nou van de winter nog niet gekalmeerd zijn, dan denk ik dat ik wel een bloedje laat trekken.
Fijn dat het strand zo lekker was! Ik word zo jaloers van al die heerlijke ritjes haha.. Nog een klein jaartje :)

Elise, mooi dat je dat allemaal krijgt, waarom eigelijk? :P Haha, dus ze konden lekker genieten van een zumba show hoor ik al :D.

Kelly ik zal er aan denken om morgen voor ej te duimen, maar wat is er dan precies :o ?

Judith, sterkte met je moeder.

Hihi zo'n kunstmerrie voor Macho :Y)

Zo dat was weer even bijreageren, heb gelukkig minder hoofdpijn dan gister maar om nou te zeggen dat ik weer helemaal helder ben, niet echt. Vandaag dus nog echt even uitzieken, moest ook van vriendlief, en dan morgen weer naar school :D Zin in!
Laatst bijgewerkt door Barroco op 08-09-09 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Prinslover

Zoo, heb ik al gezegd dat mijn zelf verzonnen titel van dit topic, de naam echt eer aan doet :+ ? Tsjee... het is bijna niet leuk meer, zoveel bij te lezen :=
*gaat weer een poging doen...*

Nieuwkomers: Welkom! Zie hier boven :+ Bijlezen en reageren kost een hoop tijd, het is druk in dit topic, je bent gewaarschuwd :+

Heb mooie foto's voorbij zien komen! Ook van Jippie, wat staat dat halster hem mooi!

Debby: Fijn dat je een leuke club hebt in het ZH. Dat zal het vast iets dragelijker maken :) ! En Rotti eten, jum jum,mag ik mee :D ?!

Yenneke: Spannend!! Je mag dus wel op gesprek al komen, hoop dat je doormag!

Jasmijn: Wat een reactie zeg, respect hoor!! :D Ik hou het even kort dit keer, pff, wordt teveel gekletst :+ . Gelukkig valt het mee, is het een gewone griep, beterschap!
En Bandito... tsja, misschien heeft ie even een klein dipje.. Hopelijk merk je snel dat hij weer opknapt. Wauw, mooie rocky!

Bren: Hey Jij hier in het topic, met je prachtige Sirel :~ Heb menig maal genoten van je topic van hem. Vind hem echt prachtig!! Welkom :)

Suus: Zo goed zeg, lekker met de 'angsten' in de weer gegaan, en overwonnen! Toppie :D !

Gab: Jaaa, Moreno foto's :9 . Prachtig hoor, krijg meteen weer zin in een buitenrit :D ! Jammer dat hij niet zo braaf was... je zit er dan toch niet lekker op... Is hij met een ander paard erbij wel braaf?
Chico kan ook echt nog niet alleen, maar met een ander erbij issie heel dapper hoor :+ hihi.

Jus: En hoe was het in NL? *lees het al* Gelukkig kon ze nog goed praten... :(:)

Lisenka: *aaaaahhh* Smelt hier van jou verhaal over Keljan :+: . Wat een eigenwijs is het ook he... je hebt echt wel een speciale band met hem! Zo mooi om te lezen !

Karina: Haha, wat zo'n bal al niet doet! Actie foto's?!

Anouk: Weer heerlijk bezig geweest met Sampie dus! :D Fijn dat je zo lekker vooruit kan. Je eigen verbeterpunten weten en erkennen is ook een pluspunt hoor. Komt allemaal goed! *D

Mies: Home alone :D . Joehoe ;) . En knappe Shannie op het strand!!! Wanneer kom je een keer langs mij en chick?!

Kelly: En of ik ga duimen!!!!! Duim jij ook voor mij, heb vanmiddag een spannend iets.... ;) . Hoe bevalt de vakantie tot nu toe? Of is het alweer voorbij := ?

Zo, hehe, klaar :D ! Sorry als ik iemand vergeten ben :o .

Gisteren heerlijk buitengereden met Chico. Hij had er zin in hihi! Hij was lekker voorwaarts, en ging zo voorop met de oren naar voren! :D Naar zn zin dat ie het had haha! Hij was echt heel enthousiast!
Vandaag weer les.. hoop dat het met het weer te doen is, zou warm worden vandaag.. Dan mag hij morgen weer een dagje vrij... van het weekend heeft hij het ook rustig, dan ben ik er niet. Dan kan hij weer even bijtanken, anders is het toch teveel voor zo'n puppy hoor, want dat is die stiekem nog wel een beetje haha :D !

Vanmiddag spannend iets op de planning, duimen jullie?! Uiteraard hoop ik jullie binnenkort iets meer er over te vertellen! *D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:56

@ Jus, ja de kilo's moeten erbij, maar ik moet ook in (top)sportconditie komen voor een sporttest die ik binnenkort moet doen... Lastig...

Alhoewel ik zojuist het advies kreeg om een open sollicitatiebrief te sturen naar de bereden politie, omdat er vacatures vrij komen.

Lastig... ergens wil ik er wel naartoe, maar ik vraag mij anderzijds weer af of ik daar wel het type voor ben. Ik ga er eens goed over nadenken...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:59

@ Barocco, omdat ze mij graag wilden hebben en het lastig is om aan goede instructeurs te komen.

Ach en zeg nou zelf... wie wilt er nou geen instructeur die waarschijnlijk van het podium afkletterd, uit haar broek scheurt, over haar tenen struikelt en ga zo maar door?

Wordt een ware cabaret show, haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:59

Iloon, hihi ja dat krijg je als je ziekjes op bed ligt ;)
Fijn dat Chico het zo naar zijn zin had :D!!

Elise, ben jij zo lang dan, dat je boven de 60 kg nog steeds slank bent? Ik ben 55 kg bij 1.68, maar ik wil er zeker niet meer bij haha.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:00

Oh ok, dus je word instructeur! Leuk hoor! En bereden politie, denk dat dat voor velen toch een soort van droom iets is, waarom twijfel je?

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:01

Jasmijn, bedankt! Handige tip trouwens :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:04

Ik ben 1.71 maar ik ben best wel gespierd, dus ik moet nog zeker 5 kilo in vetmassa aankomen. Mijn vetpercentage was lager als dat van de gemiddelde topsporter. En dat is dus niet goed ;)

Ja, ik word instructeur, haha! Heb er ook echt zin in!

Tja, waarom twijfel ik... Ik weet niet of de mensen mij heel erg liggen. Nu zit ik echt in een mannenwereldje en dat bevalt erg goed, daar liggen de rollen echt andersom.

Daarnaast twijfel ik over de hoeveelheid uren die je moet maken. Ik weet niet of dat leuk blijft als je zelf ook paarden houdt en traint, maar dat moet ik gewoon goed navragen.

En verder, tja... veel mensen daar hebben, integenstelling tot in mijn eigen korps, relatief weinig rijervaring. Ik ben gewoon bang voor scheve gezichten, wat je op maneges ook al hebt als je iets beter of anders rijdt als de rest. Daarom sta ik op een kleine pensionstal, dan kun je tenminste gewoon je eigen ding doen...

Moeilijk... werken met paarden is leuk, maar plezier met werken is nog veel leuker...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:08

idefix4 schreef:
Karina: Ik kan het vanaf de pc natuurlijk niet zien en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar als je toch weet dat je beestje pijn heeft, moet ik altijd aan dat tegeltje denken met het paardengebed. Of zijn er nog dingen die je kan doen voor Rico om de pijn weer dragelijk te maken?

Anouk, neem maar van mij aan dat ik geen tegeltje nodig heb om op tijd te beslissen, en dat dit ook in nauw overleg met de dierenarts gebeurt. Ik heb (helaas) al heel veel meegemaakt op dit gebied, de nodige ervaring zeg maar, en ken Rico inmiddels al zo'n 15 jaar van zijn leven, ik denk dat ik het prima in kan schatten.
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik heb me hier enige tijd geleden kapot geergerd toen iemand naar mijn gevoel opgejaagd werd om haar paard naar de eeuwige groene velden te sturen door mensen die dat paard niet persoonlijk dagelijks meemaken. Een leven bestaat niet alleen uit zonnige gezonde geheel pijnloze dagen, voor geen enkel mens of dier, en mindere dagen betekenen niet dat er niks meer is om voor te leven... het gaat om de balans en alleen degene zelf kan beslissen of de weegschaal gaat doorslaan naar de andere kant.

Kelly: Oh, wat rot nou, de Spoga lijkt me echt heeeeel vervelend... maar niet heus ;) . Nog leuke nieuwigheden gezien? Of mag je daar niks van verklappen? Ik mis nog al eens iets, ik wil met alle liefde voor je duimen, maar waarvoor?

Jus, sterkte, wel erg fijn dat je nog goed met je moeder hebt kunnen praten.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:09

Dat is waar :j.
Zitten dus ook wat nadelen aan. Ben benieuwd wat je besluit!
Achjoh, en die scheve gezichten, lekker niks van aantrekken ;).

Hoe werkt dat dan, als je bij de bereden politie ben, doe je dat dan fulltime dus niet meer het werk wat je nu doet? Of doe je het ernaast dan?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:12

@ Jus, toch fjin dat je dan nog goed met iemand kan praten. Met mijn opa kon ik het laatste jaar niet meer praten. Die was zo dement, maar met oplevingen af en toe en dat is zo vreselijk. Op heldere momenten weten dat je gewoon de weg kwijt ben.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:14

Barroco schreef:
Dat is waar :j.
Zitten dus ook wat nadelen aan. Ben benieuwd wat je besluit!
Achjoh, en die scheve gezichten, lekker niks van aantrekken ;).

Hoe werkt dat dan, als je bij de bereden politie ben, doe je dat dan fulltime dus niet meer het werk wat je nu doet? Of doe je het ernaast dan?

Nee, fulltime is dat... 36 uur... Doordeweeks is het voornamelijk paarden trainen en in vrijdagavonden en weekenden ga je de stad in voor koopavond, voetbal of demonstraties...

Voordeel is wel dat ik dan uiteindelijk zou kunnen doorstromen naar mijn droombaan... Instructeur bereden politie... Dat is makkelijker als je er natuurlijk al zit...

Nadeel is... ik wil niet ieder weekend werken en de zondagen worden voor mij lastig (ben ik nu vrijgepland)....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:21

Jasmijn, ja, kan ik me voostellen..
Elise, wat ben je weer goed bezig haha. Instructeur bereden politie.. Lijkt mij ook wel wat..
Ilona, ik duim mee, ben benieuwd wat het is!
Zo,vandaag weer aan't werk, ben nog steeds behoorlijk aan't hoesten..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:39

Jellie: Sterkte en dat het maar mag meevallen!

Mies: Sabrina mag zelfs naar de groep van de moeder van haar vriendinnen. De andere instructrice is er nog één van de oude garde, achter mekaar en op commando. Sabrina is heel lief, maar owee als je haar gaat commanderen.... hahaha
Lekker joh, zo'n fijn paard op het strand en het huis voor jezelf! Heb ik nu ook een ochtend. Alles is naar school Jippie!!!!!

Elise: Superrr! HAha, ik zie het al helemaal voor me... Ging ze niet gezellig bij je op cursus? Ik zou meegedaan hebben...

Heidi: Dat wist ik niet! Dus bij paarden werkt het al net zo als bij mannen? Haha! Zet die maar eens een jaartje droog. Dan laten ze geen voetbalstadion meer heel.... Frank zat ook al te gniffelen toen ie met me zat mee te lezen. hihi. Ik kon het niet laten. :P
Begrijpelijk. Ik ken Macho natuurlijk niet en ging even van je verhaal uit, maar idd als het puur de jeuk is, ja, dan is het snel beslist. Wel wijs om er hier even over te bakken en kleien. Frank had zijn besluit heel snel en impulsief genomen en móest van mij er nog eens goed over nadenken. Achteraf vindt hij dat hij zich nog beter had moeten verdiepen in de concequenties. Des is er absoluut niet minder om, maar idd reageert hij, zoals je verwacht dat Baron dat ook zou doen. Zijn karakter is nu anders. Nog steeds een schat, maar anders. En uhm, tja, Totalis zullen we wel niet even mee mogen nemen. :+ Met Shetten komt de hengstenhouder ook gewoon zelf even langs. Hij rekent daar ook reiskosten voor.

Nynke (toch?): Nou Karrie mag er zijn! Gaat ie ook naar de Campeonato?

Judith: Dat is niet zo mooi voor je moeder. Maar hopen dat het dan snel is afgelopen voor haar? Een lijdensweg is ook niks natuurlijk!
En leuk hoe je dat schrijft haha:
jus schreef:
Tsjjaa met mijn moeder heel slecht , ik kende haar bijna niet meer terug zo mager , ze ligt in een verzorgingstehuis waar ze wil overlijden , gelukkig was ze mentaal nog goed dus we hebben nog wel kunnen praten.
Met het probleem van mijn zoontje kan ik moeilijk weg hier , hij heeft snachts vaak epileptie , maar alles is goed gegaan hier gelukkig behalve de beesten hadden er een zootje van gemaakt (heb 8 honden thuis) maar ja dat was na drie kwartier opgeruimd. Pedro heeft veel op zijn pony gereden en wil er dan ook niet meer af vertelde mijn dochter , ze is zo'n schat Violeta (de pony)

De laatste keer dat ik bij de efteling ben geweest is geloof ik 10 jaar terug , ik vind het heel mooi.

Dochterlief is dan niet zo'n schat? :Y)
Ja, de efteling blijft leuk. Ik vind met die kleintjes nu het sprookjesbos nog leuker dan ooit tevoren!
En wat een idee! Dat is ook leuk hihihihi, ik zie Macho al bezig! _O-

Elise: Vla hoort in een bord, niet op je pak. Het zit ín een pak, maar deze wil dus ook op het pak? ;) Hebben ze voor jou een extra uniform liggen daar? Haha, ja alleen al daarom zou ik zeker elke week komen kijken! Ik weet het niet. Qua rijden zul je het wel aankunnen, maar zou je het leuk vinden om een stel van die voetbalsupporters te lijf te moeten gaan? (jou kennende... haha, ja vast!) Maar je moet daar natuurlijk niet omvallen met je paard. Alhoewel? *\o/*
Ja, dat is wel waar niet iedere amazone gunt een ander meer talent. Als ik naar mezelf kijk, zou ik meteen in de leer gaan bij je als we op hetzelfde pension stonden. In elk geval veelvuldig komen kijken... :j Maar idd. Zo zijn de meesten niet! Waar zit je nu? Verkeerspolitie toch? Kun je niet meteen solliciteren voor instructeur dan? Volgens mij kun jij dat prima verzorgen!

Jasmijn: Ik zal er eens op uit gaan. Even kijken wat ze er nu van vindt. Sinds ze moeder is, is ze een stuk minder sportief. Ja, en Martijntje is een boefje!

Ilona/Kelly: Zoveel duimen heb ik niet haha! Ik zal een kaarsje branden voor jullie! Veel geluk. Is het iets samen of is het toevallig?

Karina: Zo bedoelde ik het ook niet hoor. Je schreef er nu echter zo verdrietig over. Het was ook gewoon een vraag uit interesse. Het is moeilijk om in te schatten of een dier nog plezier heeft. Hij kan niet praten hè? Ik ken Rico ook niet? Ik zie niet wat jij ziet, maar lees alleen wat jij schrijft. Het is absoluut niet bedoeld om je op te jagen, maar het was gewoon iets wat ik me afvroeg. Pure meelevende interesse. Je weet toch, dat ik nooit iemand zou willen opjagen? Ooit, ik hoop nog heel ver weg, kom ik waarschijnlijk op het punt dat ik me moet afvragen of het voor Sam nog leuk is. Hopelijk heb ik dan net zo veel wijsheid als jij. Het is een rotmoment!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:50

Suelza schreef:
:( knijp ik net toch per ongeluk een pak slagroom vla leeg over mijn uniform. Zit van top tot teen onder de gele vla! Stropdas, broek, schoenen, vloer, keukenkasten...

GRMBLLL!!!!!! Heb ik weer hoor...

_O- waneer heb jij iets niet :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:53

_Bitje_ schreef:
barroco : oke weet genoeg !

hallo, mag ik mee kletsen ?

_Bitje_ schreef:
haha oke...
maar dat doe ik een andere x .. kan dat ??
ga nu naar knollebolle,.

gr. :)

nou , Hier komt ie dan :)

Ik ben Lotte ,
en heb een eigen poown :)
en met haar in maart gestart met de wedstrijden ...
dat ging erg goed.. want na 7 x een wedstrijd rijden ben ik
al in de L1 belant....Maar niet meer, voor haar eerste l1 wedstrijd
kreeg ze een blessure, peesblessure in de strekpees en zijn nu alles
op alles aan het zetten om dat weer een beetje in orde te krijgen :)
naast Nynke (de pony van mij) rijd ik ook een haflinger,
hij heet Bo ( kan geen makkelijkere naam verzinnen :Y) )
het is niet mijn haffie maar ik moest hem eerste instantie doorrijden,
maar dat liep erg uit tot verzorgpaardje en wedstrijdpaardje :))
ja, geluk heb ik zeker.. Vooral als je eigen knollie niet echt te rijden valt en
je gewoon op een ander paard kan rijden (en verzorgen :) )

hier een aantal fotos van Nynke
Afbeelding
kennelijk vind ze dat altijd vet grappig :
(nee dit doet ze dus als ze een hoofdstelz ziet...)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSQDOM6F.jpg
Afbeelding
en dit is ze als ze volkomen hengstig is...iritant het tegenovergestelde
als in het echt :)

en hier een aantal van kleine Bo'tje
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDIHN3JC.jpg
^aan de junkfood :Y)
heb momenteel niet veel soeps als het gaat om fotos van bo,
maar ik houd jullie op de hoogte !

Gr. Lotte

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:57

Suelza schreef:
Ik ben 1.71 maar ik ben best wel gespierd, dus ik moet nog zeker 5 kilo in vetmassa aankomen. Mijn vetpercentage was lager als dat van de gemiddelde topsporter. En dat is dus niet goed ;)

Ja, ik word instructeur, haha! Heb er ook echt zin in!

Tja, waarom twijfel ik... Ik weet niet of de mensen mij heel erg liggen. Nu zit ik echt in een mannenwereldje en dat bevalt erg goed, daar liggen de rollen echt andersom.

Daarnaast twijfel ik over de hoeveelheid uren die je moet maken. Ik weet niet of dat leuk blijft als je zelf ook paarden houdt en traint, maar dat moet ik gewoon goed navragen.

En verder, tja... veel mensen daar hebben, integenstelling tot in mijn eigen korps, relatief weinig rijervaring. Ik ben gewoon bang voor scheve gezichten, wat je op maneges ook al hebt als je iets beter of anders rijdt als de rest. Daarom sta ik op een kleine pensionstal, dan kun je tenminste gewoon je eigen ding doen...Moeilijk... werken met paarden is leuk, maar plezier met werken is nog veel leuker...

Ik zie jou al met 2 paarden waar je boven op staat door de grote druke manege bak heen scheuren :P
Ik denk echt dat de mensen dan denken die is gek 8)7
hahahaha

nee jij past niet :+ tussen de "echte" huhum zo noemen de mensen zich snel :P dressuur mutsen op grote manege,s hahhaaha
als ik al gek doe denken de mensen al Heidi die spoort zeker niet 8)7 hahaha
sommige vinden al dat ik al gevaarlijk rijd met mijn wilde hengst hahahahaah
dan rij ik gewoon met mijn touwhalster en met 1 touwtje eraan zo door de bak heen tussen de merrie,s hahahaha.

Laat staan dat jij dan eventjes voor bij komt op je paarden :')
met je wilde Judo greep om een pony heen :P

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:05

Suelza schreef:
En verder, tja... veel mensen daar hebben, integenstelling tot in mijn eigen korps, relatief weinig rijervaring. Ik ben gewoon bang voor scheve gezichten, wat je op maneges ook al hebt als je iets beter of anders rijdt als de rest. Daarom sta ik op een kleine pensionstal, dan kun je tenminste gewoon je eigen ding doen...

Moeilijk... werken met paarden is leuk, maar plezier met werken is nog veel leuker...

Herkenbaar ;)
Wel denk ik dat je daar enorm van kan leren, en de leerlingen ook 8-)
Als je vanuit je eigen kracht en waarheid blijft werken, komt men vanzelf mee.
En diegene die dit niet willen, is hun ding.
Waar ik altijd heel slecht tegen kon, is het roddel gedrag , echter ben ik erachter dat het veelal van die mensen een bepaalde jalousie is, niet om wat je kan, maar om wat je uitstraalt.
Dat willen ze ook....en dat kunnen ze ook krijgen, mits ze niet zoveel kijken naar wat andere doen en hebben. Maar meer een instelling krijgen, wat kan ik hiervan leren, om mee te groeien .

Gister ben ik naar mijn oude handelsstal geweest, waar ik 3 jaar geleden 1 jaar gestaan heb met mijn 3 mannen. Ik heb ontzettend veel van ze geleerd, alleen doe ik het op mijn eigen manier, maar respect heb ik nog steeds voor hen, en dit is wederzijds.
Dit is de enige stal , die ieder die daar staat in zijn eigen waarde laat. Ze kunnen het zelfs waarderen als je bv vrijheidsdressuur doet (en zelf rijden ze grand prix) Met de eigenaar heb ik zelfs een keer (na een bezoek aan Goa) een cd opgezet en zijn samen Goa gaan rijden :+
Ze hebben enorm veel gevoel voor paarden, alle dieren zien er daar super goed uit. (nu is het wel een handels stal, dus de paarden worden in een korte stal echt naar een hoger niveua gereden.) Dat is het een van de dingen waar ik moeite mee had, snel.snel snel, maar ik begrijp zeker hun standpunt. (het is hun inkomen en ze komen uit korea, amerika, japan, engeland om daar paarden te kopen)
Het was echt weer leuk om ze te zien.

Verder voor diegene die dit leuk vinden, ben ik bezig met readingen, vanaf een foto.
Ik kan voelen waar je paard last van heeft, waar het vandaan komt, en wat je eraan zou kunnen doen.
wel blijkt na de readingen die ik gedaan heb, dat het ook confronterend voor de eigenaar is, daar er ook spiegelingen van de eigenaar naar boven komen.
Op afstand kan ik ook een verkorte healing geven, met behulp van mijn begeleider.
Het is enorm leuk om te doen, en verbazend hoe het klopt. (ksta er nog steeds versteld van!)

Voor alle verhalen hier?
HET IS ECHT NIET MEER BIJ TE HOUDEN....., EN OP IEDEREEN TE REAGEREN.