[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:31

Zo kom even langs gefeliciteerd met jullie nieuwe topic heel mooi gemaakt, met ons gaat alles goed, kusjes marja en Rodiquez :+: :* *\o/*

Banditto

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:07

Cojolly, ik zat net even in je profiel te kijken maar wat heb jij een pech gehad zeg met paarden......
Rodiquez is echt een heel mooi paardje. En hij staat in prachtige stallen zag ik. In welke stal staan jullie?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:25

Wij staan in Vijfhuizen bij een boer die overgestapt is van koeien naar paarden. Stallen zijn mooi he!! ze hebben echt veel ruimte staan ook elke dag op de wei zomers 24/7 en 's winters alleen overdag, het is er echt heerlijk

Ja ik heb inderdaad heel veel pech gehad met mijn paarden, gelukkig dat het nu dan ook zo lekker gaat met Rodje, daar ben ik heel blij mee.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:12

Banditto schreef:
Borderay dat heb ik ook altijd als ik hem een dag rust geeft (maar dan gaat hij overdag wel het land op in de kudde) die dag daarna loopt hij altijd als een zonnetje. Die van mij zou je zo drie dagen stil kunnen zetten no problemo. Maar overdag moet hij wel kunnen spelen met zn maatjes anders is het een bommetje.

Jemig zeg,weet je zeker dat we het niet over hetzelfde paard hebben...plaats je al foto's van Moreno,beschrijf je hem ook nog eens precies goed! :D
Ze lijken blijkbaar niet alleen uiterlijk op elkaar ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:38

Jullie gaan echt te snel hoor!!!!!!

Bandito; Dat commentaar van je vader!! Geweldig, echt zo van; Nou ja bij haar wel....pfff. Maar hij loopt netjes hoor en ik vind je houding ook netjes, ik zou alleen wat zachter proberen licht te rijden (wat minder hoog uit je zadel komen).

Jus; wat ben je weer een prachtpaarden aan het laten zien!!!

Hier is Bobby gelukkig weer genezen! Zo loopt hij op 3 benen, zo springt hij weer in het rond, dat paardje is gek! Ik hou voor de zekerheid buiten nog maar even zijn peesbeschermers om, zodat hij zichzelf niet kan stoten/ aantikken ofzo.
Cantaor doet het ook zo fijn momenteel en ook Taco gaat super! Zo goed dat ik er bijna over denk er weer eens op te stappen. Een paar maanden geleden heb ik mijn hoefsmit die ik jaren had niet meer terug laten komen. ik had hem al een paar geer gevraagd stijler te bekappen (in de afgelopen 2 jaar), maar deed dit maar niet, of maar voor 1 keertje, omdat die keer daarna ikzelf er niet was, maar mijn vriend. Zodat hij lekker kon doen hoe hij het zelf wilde. Vooral Taco ging daardoor echt op van die skie-hoeven staan.
De nieuwe smit die ik heb uitgezocht was het volkomen met me eens, Hij heeft nu 4 keer bekapt en elke keer naar wat steiler gecorrigeerd. En Taco loopt weer als een zonnetje!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:23

Jolijn - dus dan heb je nog even de tijd om te oefen en alles nog meer te bevestigen

Frank - kom gezellig op die roze wolk ik klim er ook weer op hoor
fijn dat het zo lekker gaat me jullie is alleen maar positief ;)

Gab - soms heb ik bij die van mij ook wel het idee dat een dagje rust hem goed doet, maar soms ook weer niet dan is het net een stijve plank haha

mellisa - als die echt heimwee heeft zou ik hem lekker terug halen is voor het beestje alleen maar beter

Cyrina - fijn dat je nu een smit heb die eindelijk naar jou wensen luisterd en vooral voor het paard is het veel beter
en bobby loopt gelukkig ook weer goed lekker hoor

nou vandaag lekker les gehad en hij liep weer super we hebben wel me beugels een gaat korter gedaan zo dat ik nu kan oefenen op doorzitten.
ook zijn we nu bezig dat als ik doorzit heike dan lekker nagefelijk blijf zodat ik dan ook beter kan doorzitten want nu doet die gelijk zijn hoofd omhoog

morgen weer wedstrijd dus ben benieuwd we gaan gewoon lekker genieten en ervaring op doen ;)

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:00

Borderjay: sorry ik kan er ook niets aan doen dat ze zo op elkaar lijken. :D :o Maar wat zijn ze een kanjers he! Ben altijd zo trots op mijn bokkie. Hij is jong maar als hij een beetje angstig is voor iets vetrouwd hij gewoon op mij en gaat hij er langs. Zoo stoer, nou ik heb menig andere soort paarden bij ons op stal meegemaakt hoor, Dito gaat daarom bijna ook altijd voorop vaak de jongste maar de stoerste!

Cojolly:
de stallen zien er inderdaad prachtig uit. Ik sta ook bij een boer die van koeien is overgetapt naar paarden. Ze staan overdag in de weide en savonds in de stallen. In de zomer heb je zelf de keuze of je ze buiten laat staan of niet en eigelijk hetzelfde voor in de winter. Ook hebben we een binnenbak, twee grote buitenbakken een springweide, longeercirkel en 10 min van het bos en 20 min van het strand. IDEAAL. Maar zon open box als bij jullie vindt ik wel een hele luxe uitstraling hebben hoor!

Cyrina
: Bedankt!

Heikedenise: Succes morgen!

Vandaag weer een heerlijke buitenrit gemaakt met Bandito even zuurstof happen en lekker GAAN! Wat was hij braaf hij ging zo door een kudde hooglanders(koeien) die hier sinds kort zijn losgelaten :( Banditos vriendje Lucifer vondt de kudde niet zo geslaagd maar ging uiteindelijk toch ook door de kudde heen (ze lagen namelijk links, rechts en op de hoefslag :D ) want Bandito kon het ook hij dus ook.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:00

stipje :)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:06

Quote "ik had hem al een paar geer gevraagd stijler te bekappen (in de afgelopen 2 jaar), maar deed dit maar niet, of maar voor 1 keertje, omdat die keer daarna ikzelf er niet was, maar mijn vriend. Zodat hij lekker kon doen hoe hij het zelf wilde. Vooral Taco ging daardoor echt op van die skie-hoeven staan.
De nieuwe smit die ik heb uitgezocht was het volkomen met me eens, Hij heeft nu 4 keer bekapt en elke keer naar wat steiler gecorrigeerd. En Taco loopt weer als een zonnetje!!!"

Dit is zo belangrijk Cyrina, van Jaq en Ricardo hoor ik ook altijd dat ze gewoon wat stijler moeten staan als de gewone kwpners. Mijn smid is verder goed, maar gauw geneigd om 'gewoon' te bekappen en beslaan. Ik had al paar keer aangegegeven dat ik Querido wat stijler wilde hebben. Zei ie telkens, doe ik ook, maar op de een of andere manier vond ik Querido er niet stijler op staan.. Tot jaq een keer kwam kijken.. ze kon eventueel wat tips geven.. en ineens kon het wel weer!! Stond Querido wat stijler, en zijn ijzers hadden meer ruimte achter, zodat de hoef ook stijler kon groeien.. Zucht.. moet je eerst iemand anders laten komen om serieus genomen te worden.. maar goed, ik heb hem nu even zonder ijzers staan, met al die sneeuw en bevroren grond vond ik het niet veilig. Binnenkort als het niet meer gaat vriezen dan mag hij weer op ijzers.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:08

Hallo iedereen :+:
Vind het erg jammer maar heb de afgelopen week (en ook komende week) geen tijd gehad om hier bij te lezen...
Dit is voor het eerst sinds een week dat ik weer inlog op Bokt volgens mij :=

Ben nu druk bezig met training voor die nieuwe baan, dat is dus 2 weken van 9 tm half 6 heeeel veel theorie dmv presentaties en E-learning. Gisteren hadden we 2 toetsen, ik had een 8.8 en een 8.1 ervoor, ben ik best wel een beetje trots op want we mochten de leerstof niet mee naar huis en gezien ik al zo lang niet naar school meer ben geweest dacht ik al dat ik dom geworden was :P Maar had de hoogste cijfers :)
Dus dat gaat helemaal goed! Nog ff een weekje bikkelen en dan gewoon lekker terug naar 28 uur per week.

Furia heb ik dus helaas wat minder gezien deze week, donderdag is wel de zadelmaker langsgeweest!
Er was 1 zadel bij dat echt perfect past, en ook nog eens heerlijk rijdt. De zadelmaker (van de ruiterzaak uit onze omgeving en tevens bekende van mijn stalmensen) zegt dat dit zadel uit de Kieffer-fabriek komt, en dus goede kwaliteit is, een tikje lager dan kieffer maar dan dus ook goedkoper.
Het is een nieuw zadel en zou dan 1095,- kosten.
Ben alleen erg benieuwd naar meer info erover maar kan niks vin den... Het zadel schijnt Pure Passion te heten :?
Iemand enig idee? Of enig idee waar ik kan zoeken?

En vandaag heeeerlijk lang bij Furia geweest, lekker eerst uur staan poetsen, ook even lekker aan het werk gezet daarna en toen nog buiten uitgestapt in het zonnetje *D, daarna nog helemaal uitgeborsteld en voeten goed schoongemaakt dus die heeft zijn aandacht weer gehad!

Denise veel succes morgen!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:40

Madelief, druk dus, succes!
Ik ken het merk niet...
Is ook niet heel belangrijk, als het maar echt goed ligt, de vulling goed is en jij er lekker in kunt zitten... ;)

jesser, bekappen en beslaan blijft altijd een lastig punt...
mijn merrie moet ook vrij stijl staan vanwege haar artrose, gelukkig heeft ze een vrij goed model in haar hoeven en heb ik een fijne hoefsmid...

banditto, je hebt ook een knapperd! 8-)

heikedenise, fijn dat je les lekker ging!

cyrina, fijn dat het goed gaat!
Super dat Taco het weer goed gaat doen!

cojolly, even in je profiel gespiekt, mooie stal inderdaad, super hoor!

jolijn, leuk als je straks naar de vereniginglessen en naar een wedstrijdje kunt gaan!

en verder ging het allemaal weer heel erg snel... :+

:+:
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:25

aah, ik kom ook ff niet en veelste veel om bij te lezen..
Dus sorry, ik reageer ff neit bij..
Heb weer lekker gereden gister en vandaag, al was Goya gister wat onstuimig maar we hebben al een poosje niet gereden..

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:30

Hee nog meer mensen met barokke paarden!
Ben helemaal gek op ze!
Heb zelf een PRE van 12 jaar.
En helaas maanloos(eczeem)
Rijd hem nu 2 maanden, en uitproberen... zo wat kan hij dat goed!
Hier even foto's voor het idee:
Afbeelding
Afbeelding
Let niet op mijn houding en de achtergrond!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:32

romy welkom, leuk paard!
zonde van zijn manen zeg...

suus, ja het gaat mega snel hier, niet bij te houden... :+
Goya het voorjaar in z'n bol? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:35

El, jaa, echt wel. Kwamen vanmiddag bij een tuiger merrie langs lopen (Ontzettend mooi dier overigens hihi) die al hengstig begon te worden. Goya taalde er gelukkig niet naar, maar zodra de zon gaat schijnen krijgt hij de voorjaar in ze bol haha.
Leuke fotos van jullie zeg, je zit er stralend op! Kan ik me ook erg goed voorstellen haha.
Mijn zadel is overigens verkocht, aan iemand hier op bokt. Erg blij om :)
Oh, en Romy, welkom!
Maandag komt vriendlief gelukkig weer thuis. Gaan we even een paar daagjes weg, mijn vakantie is volgende week; had afgelopen week mijn laatste stage week, dacht, doe het gewoon lekker in de vakantie en weeekje later echt vakantie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:37

ja in deze tijd gaan ze allemaal weer wakker (en hengstig) worden... :D

thanx, was ook echt blij om weer even te voelen hoe het is om er weer lekker mee bezig te zijn!

He super dat je zadel eindelijk is verkocht zeg!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:40

Ja, kan me goed voorstellen. Ze komt ook alweer bijna thuis gelukkig! Hoe is het trouwens met Tulp?
Ja, ben blij dat hij weg is, ze hoefde hem alleen maar ff goed op te vullen en hij lag goed. Haar paard had ook een moeilijke rug, maar hij lag goed gelukkig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:42

Tulp wordt nu door iemand anders gereden die een ander paardje op stal reed (dat ze niet zo leuk vond), eigenaar schijnt zelfs voor haar een zaldi te hebben aangeschaft... :?

ja, super toch dat het nu geregeld is, fijn dat het zo snel goed lag!
bevalt jouw zadel nog?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:46

Oh, wat vreemd.. Naja, een zaldi kan natuurlijk goed zijn, maar voor haar rug.. Kweet niet welke?
Mijn hanover ligt nog goed, alleen Goya mist weer wat bespiering door weinig rijden dus ligt nu niet helemaal goed heb ik het idee..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:48

ik weet niet welke, kom momenteel nauwelijks op stal...

heb haar 1 keertje ermee zien rijden en toen leek 'ie wat voorover te liggen en achter iets los te komen, maar ik heb er verder niet goed naar gekeken nog eerlijk gezegd...

hmm, Goya moet dus weer even spiertjes kweken! :D
even dikker dekje eronder wil ook nog wel eens iets schelen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:50

Ja, inderdaad. Heb jou pad er al onder, dat gaat inderdaad wat beter.
Jammer van Tulp, gelukkig is Fifi nu helemaal jou meissie :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:52

Banditto: Oei die koeien zijn altijd zo spannend :P. Waar ik laatst heb buitengereden heb je ze ook, en die willen ook nog wel eens lekker met zn alle besluiten op de hoefslag te gaan liggen :). En ook zo lastig dat je eerst een hek moet opendraaien (wat de meeste paarden heel eng vinden, wel leuke oefening :P) dan weer met een hendel dicht gooien voordat je verder kan... En dan aan het eind van het pad weer het zelfde liedje.
Madelief: Oeiii jij hebt het druk zeg!! Wel goede scores met die testen zeg!! Veel succes nog met alles wat nog gaat komen ;). En fijn dat je zadel eindelijk verkocht is!
Nouvel: Leuke foto weer!
Romy_Winter: Welkom!!

Vandaag ben ik even naar Noordwijkerhout gereden om te kijken bij de carnavalsoptocht :). Was wel weer grappig... Even weer wat geoefent met foto's maken. Vriendin van mij reed ook mee in de optocht op een kar die ze met haar vrienden had gebouwt dus ja die moest natuurlijk ook op de foto :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:55

evdpanne, grappig ben je hier vlak bij geweest! :D
ik heb niet gekeken, was te lang staan nog...

suus, ja dat is het voordeel van echt je eigen paardje dat je er zelf over kunt beslissen...
ik zie wel hoe het met tulp loopt, eerst maar Fifi terug op stal hier en dan zien we wel hoe het verder gaat, voorlopig red ik toch nog even geen 2 paarden...

maar het is wel een beetje zonde van alle tijd die ik er in heb gestoken, zo makkelijk was ze niet...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:59

Het was idd lang staan :), moet zeggen dat mijn voeten het na een tijdje ook wel zat waren :P. Het was wel leuk de optocht! Volgens mij steken ze wel behoorlijk wat tijd in de karren...
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 21-02-09 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:01

ja wordt altijd wel heel veel werk van gemaakt!
meestal gaan wij ook wel even kijken, het is hier alleen de wijk uitlopen, maar ik kan nu nog niet zo lang staan, dus volgend jaar maar weer...