De DA is geweest. En wat ik al lang vreesde is gebeurd Ze is gigantisch afgekeurd door haar been. Ook is ze véél te mager, maar ja, dat kan verholpen worden. Wat het echte probleem is, is haar been. Is niet goed, het is een fractuur waar nooit naar gekeken is geweest. Met hulp had het beter moeten worden, maar als de eigenarden niet de moeite doen...
Ze is wel zeker drachtig van een gezond veulen. Heb een scan gedaan en het duidelijk gezien.
Dus, ik ga haar verwennen en mooi maken en daarna moet ik haar spijtig genoeg, met heel veel pijn in mn hart wegdoen. Ze kan enkel nog als fokmerrie. En aangezien ik absoluut niet de intentie had om te fokken met ook maar gelijk welke merrie, zal ik haar wegdoen naar een goede thuis. Mss een kleinschalige fokker.
Ach, ik weet nog niet. Eerst wil ik haar voller zetten en een beetje gezonder laten komen. Daarna vind ik wel een goede thuis voor haar.
Bedankt voor jullie medeleven en reactie's allemaal, zowel de negatieve als de positieve. Heb er toch wel veel aan gehad. Ik ben mss dom geweest, maar ik heb mn hart teveel laten spreken. Ik ben nu eenmaal ongewoon week op vlak van dieren.
goh ja zo zie maar weer!! zonde dat die vorige eigenaren het zo hebben laten verzwakken.... nu maar hopen dat ze dadelijk de bevalling aan kan. ik had toch eigenlijk niet verwacht dat je haar weg zou doen. ik hoop dat je iniedergeval wel een goed onderkomen gaat vinden voor haar. succes!!!
Ik had ook niet gedacht dat ik ze zou weg moeten doen, maar mn DA zei dat dat het beste is voor haar.
Pas op, begrijp me niet verkeerd. Ze blijft bij mij tot wanneer ik er klaar voor ben om haar te laten gaan, want ze gaat niet naar de eerste de beste. Ze is met alles goed, enkel haar been is een struikelblok.
Ze kan nog als rijpaardje dienen, maar dan enkel met een lichtgewichtje op en dat ben ik nu nie bepaald.
Wordt het dan niet te zwaar voor haar op den duur, die dracht? En zou je echt niet dolgraag een veulentje zelf willen van haar? Waarom kan ze beter naar een ander?... jij was zo betrokken bij haar!
Dat vroeg ik de DA ook, maar ze zei dat dat weinig problemen zal opleveren. Ja, heb er wel aan gedacht, maar ik kan het nooit over mn hart krijgen om haar weg te doen en haar veulen te houden. Het zal zo al moeilijk genoeg zijn om haar weg te laten gaan. En ik heb trouwens geen tijd om een veulen op te leren, want heb al een op punt gestaan (een tijd terug) om een jaarling te kopen. Maar ik heb gewoon geen tijd. Ach, ik weet eiglijk niet wat ik moet doen? Naar de DA luisteren of naar mezelf?
jammer hoor dat je haar dan toch weg doet... klinkt ook best tegenstrijdig met je eerdere berichten, aangezien het niet uit maakte al zou je er nooit meer op kunnen rijden.
maar ben er van overtuigd dat je ook in ieder geval een goed huisje voor haar zoekt
zonde van haar beentje! dat mensen het zo ver laten komen, onvoorstelbaar !
Peoh, meid, ik weet het ook niet. het is zo dubbel. maar jezelf in bescherming nemen is ook goed, al krijg je vast spijt als je haar wegdoet.. Tenzij ze het echt beter kan krijgen maar wat is in deze situatie beter? En is de breuk ahw geheeld maar dan bv kromgegroeid?..
Mijn berichten zijn niet tegenstrijdig! Ik zou haar houden als ze er zelf niet zou onder lijden! Maar mn DA raad me anders aan. Wat moet ik dan? IK kan er niet aan doen dat er niet méér aan kan gedaan worden. De fractuur is helemaal "verbeend" en ze is beter af bij iemand die er wat van kent. Op een rustige wei, want hier staat ze bij mn Haf die overigens heel goed voor haar zorgt, maar toch af en toe wil spelen. En blijkbaar is dat nie supergoed voor haar been. Als ze misstapt...
Ik denk dat er velen dit paard zelfs geen kans zouden geven, laat staan ze kopen. En àls ze ze dan zouden kopen en deze diagnose hoorden, zou ze NU reeds te koop staan. Hoogstwaarschijnlijk met leugenachtige verzinsels erbij. Ik ben eerlijk en dat wordt me blijkbaar verweten. Ik heb ze een kans gegeven, maar kan blijkbaar ook niet meer doen. Mensen doen zoveel dieren weg omdat ze luttele gebreken hebben. Ik heb een shet van 3 met aangeboren artrose (diagnose toen ie 2,5 was) en een Haf met zomereczeem en tere voetjes. Ik denk niet dat ik zo'n verschrikkelijk, tegenstrijdig mens ben. Heb honden uit het asiel en kippen uit een opvangcentrum, dus...
Meid, je stelt je gewoon eerlijk en kwetsbaar op en dan zijn er altijd mensen die er wat op te zeggen hebben. dat zijn mensen die zich nog niet zoveel ellende op de hals hebben gehaald met dieren, want dan piepten ze wel anders. de beste stuurlui staan aan wal! heb ook veel meegemaakt op medisch gebied en denk nu ook wat sneller aan mezelf omdat het je emtioneel en fiancieel best kan slopen.
Bij ons lopen twee "gehandicapte honden", een kat met een hartafwijking (jong nog), ik heb twee paarden opgeknapt en verkocht en nu ben ik wat voorzichtiger geworden met wat er komt en verkoop ze makkelijker door, mits ze gezond zijn en goed tehuis. maar in jouw geval zou ik het ook moeilijk vinden.. We hebben land dus ik zou zelf wachten tot het veulen en als mams op is, haar laten inslapen. Maar had ik dat niet, dan ging ze bij mij ook weg.
Dat is het vooral dat emotioneel slopen. Normaal zal ze indien rustig gehouden nog lang kunnen doorgaan, maar wat is normaal? Ik heb enorm afgezien met mn shet in het begin toen ik em had. Heeft aan een zijden draad gehangen. Ik sliep niet meer, at bijna niet meer, ging iedere dag naar de kliniek om te gaan zien... Mn lieve kleintje van 10 maand daar zo hulpeloos zien staan... Mn hart brak. Het is mn zorgenkindje, hij kost me veel geld, maar ik heb het ervoor over, want ik weet dat ie nog lang kan leven mits juiste medicatie. Bij mn merrie'tje heb ik geen garantie, en ik heb het lef niet om haar te laten inslapen. Ze heeft tenslotte geen pijn. Ze is zo geworden door slechte mensen. Mensen die denken dat ze een paard kunnen onderhouden. En ik haat het dat ik zo machteloos sta!
Heel veel sterkte, hoor! En veel wijsheid toegewenst. Elke verhuizing geeft echter stress, hoor, besef je dat wel? Ik zou ook geen paard laten inslapen als er een gezond veulen inzat en mams leed er niet onder...
Echt heel veel sterkte, ik pb je morgen nog wel ff, oke?
sorry hoor maar ik wil nog 1 ding zeggen; jij draagt nu wel bepaalde argumenten aan die wij je hiervoor zelf hebben gegeven, dus ik vind die opmerking niet zo heel erg raar.. ik snap dat je er verdriet over hebt,en dat je er misschien echt van overtuigd was dat dit een op en top gezond paard kon worden,maar dat is dus wel t risico dat je neemt. ik was er dan ook heilig van overtuigd dat je'' no matter what''door zou gaan met deze merrie. dus kwam dit stiekem wel een klein beetje als een shock.....
Kan mss wel zijn (ik vind van niet), maar zou jij geen tegen-argumenten zeggen? Het is een lief paard. Ik zou ze wel willen houden, maar als het niet kan? Wat verstaan jullie niet onder, het kan niet? k Trouwens, ben nog aan het twijfelen. Ik heb net de diagnose gehoord! Je moet een mens niet meteen kelderen bij dergelijke situtaties! Excuseer mij dat ik dan maar jullie raad heb gevraagd. Zal volgende keer wel beter weten dan.
Zou je haar dan niet gewoon willen houden? Gewoon lekker in de wei laten lopen? Bij jouw heeft ze het toch ook goed? Als ze echt pijn heeft aan haar been dan laat ze zich niet opjagen door je haflinger. Dan past ze zich wel aan. Wat had je met het veulen gedaan als het been wel goed was?
ieleoor, hoop dat ej ooit voor een dergelijke situatie staat zeg Erg jammer dat er op bokt weer zo gereageerd moet worden!
Erg goed wat je hebt gedaan TS! Ik zou denk ik niet willen weten wat er anders met dr was gebeurd Je kan haar nu iig een fijn leven geven, en ik weet zeker dat je een goed thuis voor dr zult vinden
Moet zeggen dat ik na dit topic gelezen te hebben ook verwacht had dat dit dier de rest van haar leven bij TS mocht slijten,nu moet ze WEER naar een andere eigenaar!
Sjeus man, dat bedoel ik nou he. Perenboompie, als het paard ergens anders af is volgens de DA dan is dat toch echt het beste! De TS wil gewoon haar een plezierig leven geven, maar wordt telkens weer afgezeken, respectloos noem ik dat