Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pletje123 schreef:Daar ben ik nou wel benieuwd naar SatrbreezeOf dat dat er daadwerkelijk minder zijn. Maar goed, dat is offtopic denk ik.
@Suelza: ik bedoel te zeggen, dat een Fries van tegenwoordig lang niet meer zo zwaar is. Niet veel zwaarder dan een KWPN-er. Het beeld lijkt alleen anders, door al dat haar en een wat andere bouw. Minder langgelijnd bijvoorbeeld.
Maar goed, er zijn geen Friezen die op Z-niveau springen. Toch nog beweren dat Friezen op Z niveau hun benen kapot springen, vind ik dan ook een gewaagde uitspraak. Bewijs heb je namelijk niet. Het is een verwachting.
runningkawa schreef:Ik denk toch wel dat je aanname wel kunt maken hoor
Omdat het lijf niet optimaal gebruikt word op de sprong, zal ook de landing minder optimaal zijn, waaroor er harde klappen komen op de gewrichten.
Verder is de doorsnee fries toch wel grover gebouwd dan doorsnee kwpn-er
Pletje123 schreef:runningkawa schreef:Ik denk toch wel dat je aanname wel kunt maken hoor
Omdat het lijf niet optimaal gebruikt word op de sprong, zal ook de landing minder optimaal zijn, waaroor er harde klappen komen op de gewrichten.
Verder is de doorsnee fries toch wel grover gebouwd dan doorsnee kwpn-er
Toch denk ik dat je voorzichtig moet zijn in dat soort uitspraken..