Ramshoofd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re: Ramshoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:40

Ik vind het hoofdje ook een van de belangrijkste dingen dat is toch het eerste wat je ziet als je de stal binnenkomt..
Idd als je een band hebt met het paard is het een heel ander verhaal, maar als je er een gaat kopen dan ga je meestal niet gelijk kijken, maar zie je eerst een paar foto's!
Als ik dan een paard zie met een hoofd wat mij niet aanspreekt lees ik al niet eens meer de advertentie!
De pony die ik nu heb, heb ik ook om zijn leuke koppie gekocht! Natuurlijk kijk je ook naar de rest, het gaat gewoon om het totaalpakket!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:44

gaat idd om het totaalpakket, maar vind het oog echt belangrijker dan een deukje meer of minder in de neus... vind het relevanter dat benen en rug goed zijn, dat het paard een eerlijk en open karakter heeft, gezond is... dat soort dingen. daarbij moet er onder het zadel een klik zijn... maar goed, ik zal er geen aanval van maken, want zelf zou ik de meeste arabieren ook laten staan, puur vanwege die dish in het hoofd, vind het er eng uitzien... (sorry voor de liefhebber...) en ben meer van de paardjes met massa en dan staat zo'n ramshoofdje wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:53

Mijne heeft ook een licht ramshoofd, maar zo'n ongelooflijk lekker bekkie!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:12

Knipoog Die van shanna noem ik geen ramshoofd hoor, en die heeft voor de rest ook een aansprekend koppie. Ik heb sowieso nog maar weinig echte ramshoofden voorbij zien komen in dit topic.

Edit: Dit is er dan wel eentje:

Afbeelding

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:22

Mijn paard heeft ook een ramshoofd, Junior/uniform nakomeling, die hebben dat wel vaker. Mij boeit het niet. Het gaat om het totaalplaatje: Ik ben dressuurliefhebber en als een paard ontzettend goed kan bewegen, een correct functioneel exterieur heeft (dus geen X-benen ofzo), voldoende groot is voor mij en een fijn karakter heeft zal het mij een worst wezen of hij een ramshoofd heeft. Kleur, aftekeningen etc. boeien mij ook niet. Een paard kan nog zo'n mooi koppie/kleur hebben, als het een hufter is of als hij loopt als een natte krant, heb je er ook niks aan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:11

daar zit wat in Lachen voor mij moet een paardje idd ook lekker lopen en goed gebouwd zijn (functioneel idd) en gewoon braaf zijn, zeker op stal... (als ze dan gaan slaan, ga ik er toch liever niet lekker bij staan...)

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:16

Die van mij heeft ook een klein beetje een ramshoofd. In mijn profiel staan foto's. Ik houd ook helemaaal niet van een ramshoofd, maar ik had een klik met het paard, en dan laat ik 'm niet staan omdat ie een ramshoofd heeft Knipoog

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:02

Ik vind het zelf echt niet mooi. Maar ik zou een paard er nooit op 'afkeuren'.
Hier op de manege hebben we 2 merrie's met een ramshoofd en 1 veulen. Dat veulen is gewoon te erg Nagelbijten / Gniffelen Zal eens een foto maken van de zijkant Knipoog

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:59

Afbeelding

Dit is mijn friesje en die heeft ook een ramskop, alleen het kan me helemaal niet schelen, het gaat erom dat ze lief is!
Ik heb zelf niet voor haar gekozen, ik heb haar gekregen dus kan niet gaan zeggen, ze heeft een ramskop dus wil haar niet!
Ik vind het wel schattig staan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:45

Charret schreef:
Ik vind het zelf echt niet mooi. Maar ik zou een paard er nooit op 'afkeuren'.
Hier op de manege hebben we 2 merrie's met een ramshoofd en 1 veulen. Dat veulen is gewoon te erg Nagelbijten / Gniffelen Zal eens een foto maken van de zijkant Knipoog

ik ben eigenlijk wle heel benieuwd naar de foto van dat veulen

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:49

Mijn paard heeft dus ook een ramshooftje, maar het is een paard waarmee ik een band heb het klikt gewoon tussen ons. Lachen Ookal was ze pimpelpaars zou ik er nog niet weg doen. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:49

dit is een heel oud topic, ik heb even getemd..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:51

Als het een oud topic is kunnen we toch wel door discuseeren?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:51

dan wordt er gewoonlijk even door een Mod naar gekeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:52

inderdaad, om nou een nieuw topic ervoor te openen? Verward

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:54

ik vind ramshoofden echt niet mooi maar je hebt ze in licht mate en dan valt het niet zo op

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:08

Ik vind dat het niet gaat om uiterlijk, je moet het paard kiezen die bij je past, en een klik mee hebt.
Ik heb een band met Vronie en daar gaat het om, het maakt me nu niet meer uit hoe ze eruit ziet. Knipoog

passie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:01

Hej is mijn topic weer omhoog geschopt. Het is idd een oud topic.
Ik heb het paardje toch gekocht. Maar ik kan niet zeggen dat het een echt ramshoofd is.. Ik zal even een foto plaatsen.
Afbeelding
Afbeelding

Lekker ding toch?

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:38

vind het reuze meevallen, wel een super leuk paardje heb je! Ja

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:50

mijn tweejarige heeft ook heel licht een ramshoofd, maar ik vind het prachtig, heeft iets nobels, aristocratisch... Bij barokjes zie je het vaker. Mij stoort het iig absoluut niet, vind dat ze een prachtig hoofdje heeft Lachen

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:54

Aangezien dit topic een 6-tal maanden oud is, zet ik een slotje. Het is niet de bedoeling om nog te reageren wanneer dat al 2 weken niet gedaan werd.