Ashkerlon schreef:hmm... nog wat speurwerk vericht via google, en gezocht naar afbeeldingen van witte Friezen. Ik kwam bij deze site terecht:
http://secondat.blogspot.com/2005/08/gu ... sians.html
Als je een beetje naar beneden gaat zie je 3 prentjes staan. waaronder ook een wit paard... De site geeft geeft dit witte paard ook als voorbeeld van een Fries.
(persoonlijk twijfel ik eraan of dit een Fries is... het kan om het even welk ras zijn, je ziet slechts het hoofd)
Voor de rest vind ik niets over het bestaan van witte Friezen, dus of ze bestaan?
Ik heb ooit wel eens iemand op een engelstalige site horen zeggen dat ze een witte Fries had gekocht of ging kopen... Ze was er in ieder geval de vorige dag naar gaan kijken en had een bod gedaan. Ik geloof het niet, maar je kon haar niet op andere gedachten brengen: het was een Fries en hij had papieren, want een paard zonder papieren zou ze nooit kopen.
Het feit alleen dat hij papieren had en alleen zwart wordt opgenomen in het stamboek zei mij genoeg...
Zijn er geen paarden die goed op Friezen lijken en wit kunnen zijn? kweetniet... een Andalusier met sokken?
Ik denk niet dat dit een fries is, heeft niet het koppie van een fries - en ik achterdochtig als ik ben- denk dan meteen van als het een echte is waarom zetten ze hem/haar dan niet helemaal op de foto?
@maylolover: Volgens mij is Sunny nog niet een een Cremello gezien de foto, hij heeft ook geen blauwe ogen en geheel roze snuit

Wooh Ashkerlon wat een lekkerding