witte friezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: witte friezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:11

Ashkerlon schreef:
hmm... nog wat speurwerk vericht via google, en gezocht naar afbeeldingen van witte Friezen. Ik kwam bij deze site terecht:

http://secondat.blogspot.com/2005/08/gu ... sians.html

Als je een beetje naar beneden gaat zie je 3 prentjes staan. waaronder ook een wit paard... De site geeft geeft dit witte paard ook als voorbeeld van een Fries.
(persoonlijk twijfel ik eraan of dit een Fries is... het kan om het even welk ras zijn, je ziet slechts het hoofd)

Voor de rest vind ik niets over het bestaan van witte Friezen, dus of ze bestaan?
Ik heb ooit wel eens iemand op een engelstalige site horen zeggen dat ze een witte Fries had gekocht of ging kopen... Ze was er in ieder geval de vorige dag naar gaan kijken en had een bod gedaan. Ik geloof het niet, maar je kon haar niet op andere gedachten brengen: het was een Fries en hij had papieren, want een paard zonder papieren zou ze nooit kopen.
Het feit alleen dat hij papieren had en alleen zwart wordt opgenomen in het stamboek zei mij genoeg...

Zijn er geen paarden die goed op Friezen lijken en wit kunnen zijn? kweetniet... een Andalusier met sokken?

Ik denk niet dat dit een fries is, heeft niet het koppie van een fries - en ik achterdochtig als ik ben- denk dan meteen van als het een echte is waarom zetten ze hem/haar dan niet helemaal op de foto?

@maylolover: Volgens mij is Sunny nog niet een een Cremello gezien de foto, hij heeft ook geen blauwe ogen en geheel roze snuit Knipoog

Wooh Ashkerlon wat een lekkerding Vingers aflikken die moet veel geld waard zijn

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:14

die CObalt is echt super mooi! heel apart!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:14

maylolover schreef:
LONDEN (ANP) - De hittegolf in Groot-Brittannië is extra zwaar voor het albinopaard Sunny. De viervoeter in politiedienst in het graafschap Humberside kan zijn diensten alleen nog uitvoeren met een goede bescherming tegen de zon.

Daarom wordt Sunny elke dag met dertig flessen zonnecrème ingesmeerd, factor vijftig.

Volgens een woordvoerder van de politie heeft Sunny momenteel extra veel problemen wegens zijn aangeboren pigmentprobleem. De politie in Humberside vroeg om hulp via het internet. Een grote drogisterijketen meldde zich direct als zonnebrandsponsor.

hier heb je er 1

muiszje schreef:
ier heb ik die sunny:
vind ik geen albino... denk dat dat die american albino is waar eerder over gesproken werd..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 149090.stm

Nou dat is dus absoluut geen albino, hij heeft zelfs zwart pigment aan de zijkant van z'n neus.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 07-10-06 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:15

ffe een stipje Tong uitsteken

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:16

Citaat:
Nou dat is dus absoluut geen albino, hij heeft zelfs zwart pigment aan de zijkant van z'n neus.

ik had ook geen foto gezien bij dat bericht waar ik het vandaan heb stonden geen foto's

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:17

30 flessen lijkt me trouwens ook wel erg veel..
Ik denk dat je met 5 flessen ook een heel eind komt..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:18

Haha daantjuhhh we posten precies dezelfde dingen Tong uitsteken teminste 2 mensen die het met elkaar eens zijn

@Maylolover: kranten weten niet veel van paarden af in het algemeen dus ze nemen nogal snel iets aan

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:20

(en amerikanen weten ook niet vaan van paarden af Tong uitsteken )

tja, zo te zien is zn huid ook gewoon zwart (lijkt mij, gezien de buitenkant van de neus ook zwart is..) en lijkt me 30 flessen ook wel overbodig ja!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:20

daantjuhhh schreef:

Als je het engelse tekstje leest dat bij de foto staat, zie je dat ze maar 10 flessen per week gebruiken. En hij heeft geen last van de zon omdat hij albino is (volgens mij is dit gewoon een vliegenschimmel), hij heeft last van de zon omdat er iets met zijn huid is. Hij heeft te weinig haar....

edit: foutje aangepast... moest week zijn, niet dag

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:23

Ashkerlon schreef:
daantjuhhh schreef:

Als je het engelse tekstje leest dat bij de foto staat, zie je dat ze "maar" 10 flessen per dag gebruiken. En hij heeft geen last van de zon omdat hij albino is (volgens mij is dit gewoon een vliegenschimmel), hij heeft last van de zon omdat er iets met zijn huid is. Hij heeft te weinig haar....

Dat klinkt al veel aannemelijker.
al vind ik dan nog 10 flessen wel errug veel hoor...
Volgens mij heeft dat paard een laagje creme dan de hele dag op zijn lijf...

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:31

Er is een tijdje terug op een ander forum ook iets over een witte Fries geweest en er is toen een foto bijgeplaatst. Ik heb het daarna eigenlijk niet meer gevolgt maar ik zal eens even kijken of ik het nog kan vinden en of het ook werkelijk om een fries ging.

angellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:52

Ik denk niet dat er zuivere witte friezen bestaan.. misschien wel een kruizing wat veel van fries weg heeft.

Albino paarden bestaan niet... Die zijn niet levensvat baar..
Heeft iemand ooit een paard gezien met rode ogen???

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:16

Er stond hier op bokt ooit een kruising van een tinker en een fries ofzo, het zat er iig beide in, die was helemaal wit en had een friesenbouw, die stond ook te koop als; witte fries...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:45

Er bestaan zeer zeker Albino-paarden. Maar een witte fries is geen fries. Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:47

Witte friezen bestaan echt wel hoor! Knipoog
maar die worden niet meer goedgekeurd dacht ik. Zoiets was t . had ooit een presentatie over de Fries en had dat ooit gelezen dat het nu nog maar weinig voorkomt maar ze er vroeger wel waren.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:01

R_ChiChi schreef:
Er bestaan zeer zeker Albino-paarden. Maar een witte fries is geen fries. Knipoog

Die bestaan zeer zeker niet Lachen kun jij mij een foto laten zien van een albino paard?
-Nee en dat komt omdat die niet levensvatbaar zijn

Ja van een dood paard kun je dus een foto laten zien

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:03

Miss_Maya schreef:
nee er bestaan geen witte friezen
Alleen maar pikzwarte Knipoog

Ja precies, alleen mijne is bruin geworden door de zon :XD

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:19

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:24

Ashkerlon schreef:
haha, ik blijf maar bezig op google... voor mensen die willen weten hoe een witte Fries er ongeveer zou moeten uitzien, hier heb je al een ideetje:

http://www.vannercentral.com/Cobalt.htm

Een volledig witte tinker. vooral de onderste foto's zijn Vingers aflikken

Wel eeerrug gaaf! *LOL*

caramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:03

Ashkerlon schreef:
haha, ik blijf maar bezig op google... voor mensen die willen weten hoe een witte Fries er ongeveer zou moeten uitzien, hier heb je al een ideetje:

http://www.vannercentral.com/Cobalt.htm

Een volledig witte tinker. vooral de onderste foto's zijn Vingers aflikken

Wow, das een prachtig beest.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:13

leuk beest, maar een witte fries zou toch mooier van bouw zijn denk ik, sierlijker *droomt verder* .. nou ja, zwart is wel minder poetswerk Tong uitsteken

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:49

Er heeft inderdaad wel eens een advertentie gestaan van een witte fries. Maar volgens mij is het een kruising met een tinker of zo.
Deze foto was het.
Afbeelding

Zelf vind ik het wel een lekker ding, maar houd het toch bij een zwarte. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:51

wat ik altijd geleerd heb (dus je moet er niet te zwaar aan tillen Knipoog )

Is dat friezen óóóit in alle kleurtjes van de regenboog voorkwamen, en dat toen de fries zo met uitsterven bedreigd was der etr nog maar een paar zwarte hengsten waren, ze besloten geen andere kleuren meer op te nemen in 't stamboek

Maar dat er daarom op de dag van vadaag nog steeds merries zijn die een gen meedragen voor een andere kleur zoals wit,
Maar volgens mij zijn er geen hengsten die dat gen meedragen omdat die daar op getest worden enzo.. Ik dacht wel dat er een paar waren (teunis dacht ik ook ) die een vos gen meedroeg ofzo, en dat er daarom, als de merrie ook dit gen meedroeg (wat zeldzaam is ofzo) de kans er was dat er een rasechte friese vos uitkomt,

of 't ook mogelijk is dat er witte friese paarden bestaan weet ik niet... Knipoog

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:53

lejo schreef:
misschien een albino ofzo??? interessante vraag
(bestaan er albino paarden???)

Er bestaan idd albino paarden. Dat zijn paarden met een roze huid, witte haren.

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:49

Fareeh schreef:
lejo schreef:
misschien een albino ofzo??? interessante vraag
(bestaan er albino paarden???)

Er bestaan idd albino paarden. Dat zijn paarden met een roze huid, witte haren.

Waarom blijven mensen iedere keer opnieuw beweren dat albino paarden wel bestaan, terwijl het al 30x is bevestigd door andere.
Ze kunnen gewoon niet bestaan, en als jij denkt van wel, dan ben ik wel benieuwd naar bewijsmateriaal (foto???)

(niet aanvallend bedoelt, maar het gaat over witte friezen, niet over albino's)