Wie rijdt er met traditioneel Iberisch (of ander) tuig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Wie rijdt er met traditioneel Iberisch (of ander) tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:22

Ik durf het uit mijn hoofd zo niet te zeggen Bloos Maar het moet op dit forum ergens te vinden zijn http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/index.php

Moet nu weg anders had ik wel even gezocht, mocht het vanavond nog niet gevonden zijn dan ga ik alsnog even zoeken voor jullie!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:31

Ik haal mijn spullen het liefst zelf in Spanje maar daar moet je wel voor in de gelegenheid zijn, ik heb het geluk dat mijn ouders het merendeel van het jaar daar wonen en daar een leuk zaakje in de omgeving zit, zij gaat dus met lijstjes op en neer Haha! Kleding idem.
Het scheelt mij ongelofelijk veel geld want hier hebben ze het wel uitgevonden hoor kwa prijs... ongelofelijk.
Ik heb mijn M.Lucas Vaquera ook voor een hele goede prijs.. want dat wat betaalbaar is in Nederland is vaak Economica en niet echt aan te raden maar men koopt het omdat het iig nog te betalen is...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:58

Amable schreef:
Ach joh, 10 september is de Lusitano keuring, daar is vast ook vanalles te vinden Knipoog

Op de Lusitano keurings dag zijn in elk geval een aantal mensen aanwezig die tuig via (niet van) mij hebben (ik haal het van een zadelmaker, die ik niet eens genoemd heb, trouwens), dus dat kun je wel bekijken. Maar zadels zijn er via mijn nog niet naar Nederland gegaan.
Wel zijn er natuurlijk deskundigen op Lusitano gebied.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:00

Paardentango schreef:
Het kloopt wat je zegt, uiteindelijk komen mensen bij ons terecht en als je hoort welke 'tips' men kreeg, veelal gebaseerd op hun voordeel en niet op die van het paard en ruiter. Maar geloof me, ze bestaan !!!

Ja precies, ze vinden de verkoop het belangrijkste en hebben vaak niet eens een idee hoe een Iberisch paard er nu echt uitziet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:01

Paardentango schreef:
Jammer dat die twee elkaar overlappen, misschien leuk om te vermelden waar die keuring precies is? Voor de snuffelaars...

De Lusitano keuring is op Ruitercentrum Zilfia´s Hoeve in Houten (Fortweg 13)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:06

cloris schreef:
Ik haal mijn spullen het liefst zelf in Spanje maar daar moet je wel voor in de gelegenheid zijn, ik heb het geluk dat mijn ouders het merendeel van het jaar daar wonen en daar een leuk zaakje in de omgeving zit, zij gaat dus met lijstjes op en neer Haha! Kleding idem.
Het scheelt mij ongelofelijk veel geld want hier hebben ze het wel uitgevonden hoor kwa prijs... ongelofelijk.
Ik heb mijn M.Lucas Vaquera ook voor een hele goede prijs.. want dat wat betaalbaar is in Nederland is vaak Economica en niet echt aan te raden maar men koopt het omdat het iig nog te betalen is...

Ja precies, de prijzen zijn echt belachelijk in het buitenland en dan gaat men kiezen voor minder kwaliteit, terwijl je dus hoge kwaliteit voor weinig geld hier kunt krijgen.
Een zadel kost hier bv rond de 600 euro... Een sierhoofdstel met veel beslag 110 of 150 voor stang-en trens. en dan zit je echt bij een goede zadelmaker, de mindere kwaliteit koop je voor 40 euro ofzo. Dat is wel andere koek dan de $$$$$ die ik voorbij zie komen op internet!!!! Daar kun je wel wat verzendkosten tegenaan gooien (wat trouwens nooit meer wordt dan tegen de 50 euro)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:19

Paardentango schreef:
Hmm, even interumperen.
Waar Zaldi wel of niet wordt gefabriceerd weet ik niet, ik weet wel dat ik heel veel plezier had van mijn Potrera van hen. Bovendien is het voordeel van merken dat er garantie op zit.

Ik zeg niets over de zadels zelf, alleen het merk, want het blijft vaag waar ze gemaakt worden, dat wordt zelfs niet op de site gemeld, wel waarvandaan ze verkocht worden. Als er iemand is die het weet, mag-ie zich melden Haha!
Er wordt dacht ik ook niks gezegd over merk of merkloos. Die via mij gaan komen gewoon van een zeer bekende zadelmaker (Gomes Equestre in Pombal, niet te verwarren met de Spaanse Gomez), zijn dus "een merk" en hebben garantie en ik neem aan dat het voor de meeste producten die je in Spanje en Portugal kunt halen, geldt.
Nou ja, je kunt natuurlijk ook gaan voor spotgoedkoop, maar ik neem aan dat je dan wel kunt bedenken dat de kwaliteit ook niet zo best is en garantie nul.
Ik heb helaas trouwens geen zicht op wat er in Nederland te koop is in winkels.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:23

Zijn er mensen die bv Arabisch tuig uit Marokko of Egypte halen ofzo?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:29

Ik denk dat je in dit subforum niet veel kans hebt op antwoord op die vraag, hier komen de arabieren eigenaren denk ik niet veel Knipoog Misschien dezelfde vraag eens stellen bij vraag maar raak?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 17:27

Ik zie toch een aantal Arabieren eigenaren in dit forum en zelfs n dit topic.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:58

Een aantal, maar niet allemaal Knipoog En ik bedoel het niet negatief!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 20:33

Ik ook niet Knipoog
Maar omdat het onderdeel is van de oorspronkelijk vraag, is het onnodig een nieuw topic te openen ergens anders. Maar we dwalen af. Ik vind het wel nuttig om uit te vinden dat er zo weinig mensen/zadelmakers bekend zijn met andere rassen en mensen dus thuiskomen met verkeerde spullen voor hun paard dat afwijkt van de normale vormen. Er is wellicht behoefte aan een info punt of zelfs ruitersportzaak met deskundigen op het gebied.
ik zal in elk geval wat info gaan vertstrekken op mijn site. Ik heb al wat genoemd over bitten, maar ik heb denk ik nog niks over zadels staan. bovendien staat dat over de bitten bij rassen info. Ik heb een pagina over het tuig te koop, daar kan ik makkelijk wat info kwijt.
En zo blijkt bokt weer supernuttig Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:01

Heb net de info laten uploaden op mijn site bij "harnachement", voor wie de verschillend wil zien in ruggen en daarvoor geschikte zadels. Ga binnenkort wat schrijven over hoofdstellen.