Cassidy schreef:Toch jammer dat je de waarschuwing van Pat niet ter harte neemt. of kunt waarderen als wat het is: ervaring van een paardenman. Ik kan leren van de fouten van een ander, ik neem waarschuwingen van mensen die met meer paarden in aanraking zijn gekomen dan ik dat in de rest van mijn leven zal kunnen krijgen, wel degelijk serieus. Dat jij je blindstaart op dat ene ras dat jij in je omgeving te zien krijgt, en niet over het randje van je bord heenkijkt, is toch echt jouw probleem. Hoeveel Lusitano's en Andalusiers zullen er hier in de paardenpopulatie van Nederland (die geloof ik een half miljoen telt, als het niet meer is) rondlopen? En hoeveel hengsten hebben een ingevuld leven hier in Nederland?
In de eerste plaats gaat dit topic over Iberische paarden, daarom staat het op het barokke paarden forum.
In de tweede plaats heb ik ook al 34 jaar ervaring in een paardenwereld.
Waarom zou ik uitgaan van iets uit de Amerikaanse wereld als de discussie draait om iets van het Iberisch schier eiland?
Het kan mij niet schelen hoeveel paarden van een ander ras gecastreerd worden. Het gaat mij om het castreren van de om hun makheid bekend staande , Iberische paarden. Je moet het binnen de context zien en niet naar hengsten in het algemeen gaan en al helemaal niet naar paarden in Amerika.
Ik vind het prettiger als men in een discussie uitgaat van eigen ervaringen. Als je quotes van derden neer gaat zetten, wordt het quotes aanvallen of verdedigen, terwijl dat de mening is van een derde die niet eens aanwezig is op het forum.
tyepfouten verwijderd