annemieb schreef:friezen zijn koudbloeden ! het zijn in feiten eigenlijk werkpaarden!
Nee hoor, van oorsprong zijn het luxe RIJpaarden

Chique werkpaard heb ik anders hahaha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annemieb schreef:friezen zijn koudbloeden ! het zijn in feiten eigenlijk werkpaarden!
Starbreeze schreef:annemieb schreef:friezen zijn koudbloeden ! het zijn in feiten eigenlijk werkpaarden!
Nee hoor, van oorsprong zijn het luxe RIJpaarden
Chique werkpaard heb ik anders hahaha
horseyfries schreef:En wat vind je in de bloedlijnen van de hedendaagse KWPN dressuurpaarden terug? Toch ook bloed van de ouderwetse tuigpaarden, Geldersen en Groningers? Wil dat zeggen dat dat ook geen rijpaarden kunnen zijn?
Johan Hamminga zei vorige week nog dat de afgelopen twintig jaar de galop van de Friezen enorm verbeterd is (hij testte indertijd in Ermelo de Friese hengsten en is nu opnieuw verrichtingsjurylid dus hij kan vergelijken).
In het verleden werden ze ook al gebruikt voor hogeschooldressuur en als rijpaard, als je daarnaar kijkt is het dus helemaal niet zo vreemd.
Starbreeze schreef:Ik begrijp niet waarom iedereen het toch altijd zo over de galop heeft, mijn fries heeft een galop waar menig KWPN-er jaloers op zou zijnTja wat erin zit, komt er bij mij iig gewoon uit!
Barcelano schreef:Sfieke schreef:@Coydog: dat is een beetje kort door de bocht! Gelderlanders werden bijv ook op het land gebruikt vroeger, en zijn echt wel warmbloeden! Die vlieger gaat lang niet altijd op.
Als je goed gaat kijken dan zijn er inderdaad nog maar weinig echte koudbloeden!
Lees ook eens de posts van Barcelano
En een Tinker is toch een koudbloed??
Ik ben niet zo in de tinkers.
Maar is het niet zo dat de tinker is onsstaan door allerlei rassen te krusien??
Pletje123 schreef:@Samar: waar heb je het over?
horseyfries schreef:Waarom zou wat gezegd worden??
Ik volg je al even niet meer.....
Pletje123 schreef:horseyfries schreef:Waarom zou wat gezegd worden??
Ik volg je al even niet meer.....
Dat ze slecht kunnen galoperen natuurlijk!Kon je me al even niet meer volgen? Ach gossie
![]()
@Karl:Haha een grote Ijslander?![]()
Zelf dacht ik ook dat het een warmbloed is...
Pletje123 schreef:Dus: de Friezen kunnen wel degelijk (goed) galoperen? Maar dat wordt gewoon niet genoemd? Want de kleur en het behang valt meer op. Is dat wat je probeert te zeggen?
Dan ben ik het niet met je eens...
Samar schreef:Pletje123 schreef:Dus: de Friezen kunnen wel degelijk (goed) galoperen? Maar dat wordt gewoon niet genoemd? Want de kleur en het behang valt meer op. Is dat wat je probeert te zeggen?
Dan ben ik het niet met je eens...
Wat mankeert er volgens jou dan aan de galop van de gemiddelde Fries?