[Shire] grootste paard van de wereld!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KisSs_Girl

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:12

hihihih die laatste foto
echt prachtige paarden zeg!!

nielson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:14

dan is mijn arabiertje maar een piepie haha
hij is 1.54

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:36

Wat een beesten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:44

Ik vind ze ook echt geweldig!

Heb je wel eens een bokkende Shire gehad? Dat lijkt me echt maf..
En hoe spreek je Shire nou eigenlijk uit, kan je dat een beetje omschrijven?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:47

MarrieLeen schreef:
Ik vind ze ook echt geweldig!

Heb je wel eens een bokkende Shire gehad? Dat lijkt me echt maf..
En hoe spreek je Shire nou eigenlijk uit, kan je dat een beetje omschrijven?

Shires kunnen ook heeel goed bokken hoor..
Je spreekt het uit als Sjy-ur en die y is dan gewoon ij. Is beetje moeilijk uit te leggen..

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:51

Yep, ze kunnen bokken

En je spreekt het uit als: Sjai-jer

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:08

Nee, okee, dan zeg ik het toch goed!
En dat bokken, dat wist ik wel dat ze dat kunnen, maar dat lijkt me zo raar zitten, zo'n groot paard wat z'n kont in de lucht gooit.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:10

Wat is dat beest onwijs groot :| maar wel mooi

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:13

Daar heb je inderdaad echt een trap bij nodig!!

Inderdaad niet hopen dat je er tijdens een buitenrit afvalt, lastig erop klimmen dan

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:29

een shire die bokt is grappig! Het is makkelijk uti te zitten, want ze zijn niet zo lenig als een warmbloedje. Die bokt en draait zich vervolgens snel om, opdat je er naast ligt. De shire bokt, en draait wellicht iets, maar niks wat je niet bij kunt houden. Tenminste als je warmbloedjes bent gewend

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:35

Sees schreef:
Sherwood, dank je wel voor je antwoorden! Ik zal eens aan vriendlief vragen of hij het leuk vind om een keer een kijkje te nemen. Sowieso duurt het nog een paar jaar voordat we daar geld voor hebben hoor en meneer moet eerst fatsoenlijk leren rijden op mijn paardje . Maar hij is helemaal gek van shires (dat behang vind hij zo mooi en dat robuuste) en zoals ik al zei, hij is zelf 1.97 en wil dus ook geen paard kleiner dan 1.80. Dat zal een mooi gezicht zijn straks, ik op mijn 1.58 ruintje en hij op een enorme joekel . Aangezien hij nu nog beginner is (over een paar jaar natuurlijk niet meer) lijkt het me ook verstaniger om een vriendelijk ras ui te zoekn en hij is dus toch helemaal gek op shires, dus...

De paarden hier op stal gaan altijd langdurig naar buiten en mijn paard staat in een stal van 3 bij 4 ofzo. We hebben helaas de shireshow van een tijdje terug gemist in Hierden. Is er niet nog zoiets binnenkort waar we ons kunnen vergapen aan deze vriendelijke reuzen?

Gaat helemaal goedkomen hoor Ik weet niet wat de eerst volgende mogelijkheid is om de shire te bekijken tijdens een optreden. P&K komt er wel weer aan.
Ik zie je vanzelf wel een keer langskomen denk ik

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:48

Ho eens! haha die verhoudingen zijn ook beetje raar idd
Leuk hoor als je zo'n paard hebt

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:48

De Shire's zijn niet de grootste trekpaarden, dat zijn de Clydesdales.
Die lijken heel erg veel op de Shire's alleen die zijn nog groter. Deze paarden komen ook uit Engeland.
Maar zijn nog niet zo bekend, daarom worden die grote koudbloeden onder de Shire's gerekend omdat dat ras bekend is en de Clydesdales nog niet.
Wij hebben er 1 op stal staan, en ze is echt geweldig!
Je hebt een ton nodig om op te stappen, en ze loopt ook nog voor de wagen!
Echt een super braaf paard.

Oh ja, voordat ik het vergeet te vertellen........Ze is vroeger ook een manegepaard geweest, deed ze allemaal heel erg braaf!
En als ze d'r hoofdstel in moet, doet ze heel lief d'r hoofd naar beneden!
Nu is ze prive-paard, omdat de eigenaar (van nu) helemaal verliefd op haar was en is!
Geweldig moet dat toch zijn als je zo'n paard heb, iedereen gaat wel voor je opzij! Hahahahahahaha

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:53

Ehhh, ik heb zelf een Clydesdale (en ben secretaris van de Nederlandse Shire Horse Society ). De Clydesdale is gewoon een apart ras en wordt nergens onder de Shires gerekend.

De Shire is het grootste paardenras ter wereld, dat betekend dat de gemiddelde stokmaat het grootste is. Een Clydesdale is over het algemeen iets kleiner en wat ranker gebouwd als de Shire, maar je hebt natuurlijk overal uitzonderingen op Clydesdales komen overigens niet uit Engeland, maar uit Schotland (laten de Schotten je niet horen ).

Overigens zijn de Clydesdales hier behoorlijk zeldzaam, in Amerika, Canada en Australië zijn er meer Clydesdales dan Shires.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:51

Ik kom weleens bij een Shire [hobby] fokker over de vloer, leuke paarden...vooral die veulentjes zijn erg grappig.
Tis niets voor mij, íets te massief. Heb een tijdje op een 'gewoon' paard van 1.85 gereden, dat vond ik al zo verschrikkelijk hoog [rij normaal een pony van 1.47]...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:55

in amerika heet alles clydesdale....
Ik weet dat een heel groot aantal van de brouwers paarden in amerika gewoon shires zijn, maar daar clydes worden genoemd. Dus het werkelijk aantal clydes is lager dan het lijkt. Ja er zijn er daar veel meer dan hier, daar vind men het hoge wit namelijk erg mooi, net als ik. Maar dat gaat hier ook wel komen denk ik.
Kippie83: iets meer reasearch doen voordat je dat soort dingen neer zet
In het "dikke shire boek" staat uitgelegd hoe de clydesdale is ontstaan. In het kort is het zo gegaan: de shire verhuisde naar schotland omdat de bevolking het ras veel belovend vond, en ze hadden het nodig. Toen brak er oorlog uit, en is alles een beetje uit het oog verloren. De engelse jury leden hebben daar niet gekeurd, maar ondertussen is er wel veel gefokt. Met natuurlijk de (geniale) eigen visie van de schotten. Hun smaak wat betreft kleur en bouw. Toen na de oorlog de engelsen daar weer kwamen kijken wat er van de shire geworden was, zagen zij een paard staan wat in hun ogen geen shire meer was. Alle "shires" die op dat moment in schotland waren zijn toen verbannen uit het stamboek, en zo is de clydesdale ontstaan. De engelsen beschuldigen de schotten er van andere rassen door de shire heen te hebben gegooid. Of dat waar is weet ik niet, maar ik kan het me voorstellen.
Jaren later toen de shire veel mok problemen bleek te hebben en de clyde niet, hebben ze besloten een aantal clyde hengsten toe te laten voor de dekdienst. Nu kun je dus wel stellen dat er in elke shire clyde bloed zit, en andersom. Daarbij is de clyde uit de shire gekoft, en dus deelden ze al vanaf het begin het zelfde bloed. Of dat bloed van de clydes zuiver is gebleven, daar heb ik dus geen idee van. Maar wat de schotten met de shire hebben gedaan vind ik alles behalve erg

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:00

op www.sherwoodshires staan een shire van 1.99
als ik er een zie ben helemaal verliefdt op die paarden dan zijn echt mijn favo,s maar bij past er geen shire op stal maar ben heel gelukkig met mij knollie
maar een shire vindt ik helemaal top !!+puntje voor de engelse

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:04

Sherwood en Craignethan, jullie weten er echt veel vanaf!!! Sherwood, dankjewel voor je vriendelijke aanbod ik ga het vanavond meteen voorleggen aan het vriendje. En ik hoorde idd van Craignethan van P&K en het staat al in mijn agenda...boktmeeting!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:23

Ik ben dit jaar niet aanwezig bij P&K ben al een aantal keer geweest en dit jaar ga ik zeker niet. Elke keer is het best heel gezellig hoor, maar ik moet overnachten in de vrachtwagen en sta dan met een paard daar 3 dagen te staan. Af en toe een show rijden en weer zitten en wachten. Ondertussen gaat het werk thuis ook door, en daar moet je dan iemand voor hebben die dat kan en wil. Nee dit jaar zeker niet. Maar die meeting gaat toch wel komen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:00

jammer dat je niet gaat sherwood, ben erg benieuwd naar jou paarden!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:33

who said size doesn't matters???

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:42

HAHAHA Fielychi

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:49

haha die is goed

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:47

Wat een geweldige paarden he...

Dinsdag kan ik eindelijk eens een shire uitproberen Bas van Sherwood

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:47

Op de manege hebben we een Shire gehad die heete Fikkie Geweldig ding! Je kon zo een sigaar in zijn mond stoppen een maffe hoed op zijn kop zetten en een fotoshoot maken. Hij vond het allemaal best! Geweldig ding! Ik wou vroeger ook graag een Shire maar mijn ouders vinden ze veel te groot. 1.40 vonden ze goed genoeg. Hebben nu thuis IJslanders *zit wel wat verschil in he* Zou wel dolgraag nog een x op zo'n shire willen rijden, ookal heb ik hoogtevrees! Heb nl uitgestapt op die Shire, tjee wat een mega lange passen en wat hoooooog! Onder het zadel was hij trouwens niet makkelijk die bokte nog al wat. Dat was trouwens alleen tijdens het galloperen.