echt prachtige paarden zeg!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MarrieLeen schreef:Ik vind ze ook echt geweldig!![]()
Heb je wel eens een bokkende Shire gehad? Dat lijkt me echt maf..
En hoe spreek je Shire nou eigenlijk uit, kan je dat een beetje omschrijven?

Is beetje moeilijk uit te leggen..

Het is makkelijk uti te zitten, want ze zijn niet zo lenig als een warmbloedje. Die bokt en draait zich vervolgens snel om, opdat je er naast ligt. De shire bokt, en draait wellicht iets, maar niks wat je niet bij kunt houden. Tenminste als je warmbloedjes bent gewend
Sees schreef:Sherwood, dank je wel voor je antwoorden! Ik zal eens aan vriendlief vragen of hij het leuk vind om een keer een kijkje te nemen. Sowieso duurt het nog een paar jaar voordat we daar geld voor hebben hoor en meneer moet eerst fatsoenlijk leren rijden op mijn paardje. Maar hij is helemaal gek van shires (dat behang vind hij zo mooi en dat robuuste) en zoals ik al zei, hij is zelf 1.97 en wil dus ook geen paard kleiner dan 1.80. Dat zal een mooi gezicht zijn straks, ik op mijn 1.58 ruintje en hij op een enorme joekel
. Aangezien hij nu nog beginner is (over een paar jaar natuurlijk niet meer) lijkt het me ook verstaniger om een vriendelijk ras ui te zoekn en hij is dus toch helemaal gek op shires, dus...
De paarden hier op stal gaan altijd langdurig naar buiten en mijn paard staat in een stal van 3 bij 4 ofzo. We hebben helaas de shireshow van een tijdje terug gemist in Hierden. Is er niet nog zoiets binnenkort waar we ons kunnen vergapen aan deze vriendelijke reuzen?
Ik weet niet wat de eerst volgende mogelijkheid is om de shire te bekijken tijdens een optreden. P&K komt er wel weer aan.

). De Clydesdale is gewoon een apart ras en wordt nergens onder de Shires gerekend.
Clydesdales komen overigens niet uit Engeland, maar uit Schotland (laten de Schotten je niet horen
).

Bas van Sherwood
Geweldig ding! Je kon zo een sigaar in zijn mond stoppen een maffe hoed op zijn kop zetten en een fotoshoot maken. Hij vond het allemaal best! Geweldig ding! Ik wou vroeger ook graag een Shire maar mijn ouders vinden ze veel te groot. 1.40 vonden ze goed genoeg. Hebben nu thuis IJslanders *zit wel wat verschil in he*
Zou wel dolgraag nog een x op zo'n shire willen rijden, ookal heb ik hoogtevrees! Heb nl uitgestapt op die Shire, tjee wat een mega lange passen en wat hoooooog! Onder het zadel was hij trouwens niet makkelijk die bokte nog al wat. Dat was trouwens alleen tijdens het galloperen.