expiriment schreef:Onno.s heeft vier jaar geleden bij Cees Schaap op terschelling op dekstation gestaan.In juli 2005 gaat onno met twee dochters naar Terschelling om de regionale keuring van ons ras te bezoeken.Er worden veel nakomelingen van de hengst gekeurd en nog merries gedekt.
Leuk! Dan zit ik ook op Terschelling! Leuk om hem weer te zien, ondanks de slapeloze nachten
ben ik toch wel errug voor hem gevallen. Waanzinnig mooi istie.Ik ben vorig jaar ook naar de Groninger keuring geweest, was jammer genoeg alleen nogal verregend. Welke datum is het precies?
: ik vind eerlijk gezegd niet dat iedereen negatief tegen je doet, maar omdat je zelf nogal hard inkomt met je posts zou het kunnen dat mensen daar een beetje van schrikken (bedoel je vast niet zo, maar via internet komt commentaar nogal eens harder over dan irl
).
), maar is heel goed verklaarbaar. De groen-witte kleurencombinatie gaat terug op het bisdom waartoe Groningen behoorde (je ziet de kleurencombi bijvoorbeeld ook terug bij FC Groningen). Wat drie strengetjes witte en drie strengetjes groene wol verder met oubolligheid van doen hebben begrijp ik persoonlijk niet. Ieder stamboek heeft eigen tradities, zo ook ons stamboek.
)waaraan mijn ouders steevast deelnemen met hun paarden. Daar schrijf ik - op verzoek - vervolgens vaak een verslagje van, voor in ons blad (spontane kopij is namelijk nog altijd schaars, helaas).
een tuiger. Of idd een koudbloed. Sinds ik mijn paard heb is hij slechts 1 keer herkent als zijnde groninger. dat was door iemand wiens vader ze in het pretrekker tijdperk had gebruikt. hij wist niet dat ze nog bestonden. voor de rest weet bijna niemand hier in de buurt iets van groningers en dat terwijl er eigenlijk alleen maar recreatie ruiters op stal staan. ik bezoek regelmatig de site van de vereniging, lees altijd het boekje, en ben de afgelopen 2 jaar heel nederland door geweest om naar paarden te kijken oa de nationale fokdag centrale keuring in wouden berg en naar terschelling . ik heb het boek van quadekker (het enige boek waar echt veel instaat over deze paarden) en het boek 'van stal gehaald" allebij zeer aandachtig door gelezen. Ik heb me dus verdiept in het ras , ik heb alle info die ik kon vinden bij elkaar gezocht, praat met iedereen om de mening te horen . ook met fokkers . en heb daaruit mijn eigen mening gevormt. ik denk gewoon niet dat ik ierin alleen sta. ik heb respect voor iedereen die een andere mening heefd, kom met goede argumenten waarom je doet zoals je doet en leer van mekaar. dat is dacht ik het idee achter een forum iets van meerdere kanten bekijken kan nooit kwaad. 

De groninger staat gewoon bekend om zijn veelzijdig gebruik. En smaken verschillen met betrekking tot de verschillende disciplines...
"
... En ik heb nog net op tijd hem bij die merrie weg kunnen houden anders zat hij erop....(dat is niet de bedoeling). Gisteren bij een niet hengstige merrie gezet. Hij liep er naar toe snuffeld even..."hmmm jij bent niet hengstig
" draait zich om en gaat eten. Heeft voor de rest de merrie helemaal links laten liggen.