Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marall schreef:Ik meld mij hier ook even!
Ik ben namelijk van plan om een jaarling te kopen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een merrie moeder is half fries/Duits springpaard. Vader is bonte Harry.
Nu heb ik een paar vragen namelijk:
Mijn dochter wil in de toekomst graag springen en cross rijden. Maar ook wat dressuur (is natuurlijk de basis). Wat zijn jullie ervaringen wat springen betreft aangezien Friezen geen springers zijn.
Verder wil ze recreatief rijden en ik wil haar in de toekomst beleren voor de kar.
Is de BP wel een beetje pittig ik bedoel niet sloom?
Mijn dochter is daar wel wat bang voor.
We hebben ervaring met friezen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.
Fabster schreef:Bij mij 50% fries en 25% volbloed. Maar dat volbloed laat flinke sporen na bij hem. Had van mij wat meer rustig fries karakter in mogen zitten. Die van mij stamt af van Mecenas. Schijnt ook geen makkelijke te zijn geweest. Zijn moeder (AES) was dat in ieder geval ook niet.
Jolliej schreef:Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!
Jolliej schreef:Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!
Esaqar schreef:Ik meld me hier ook even. Ze is vandaag precies een maand bij me.
Net 4 jaar oud, merrie, haar naam is Sterre.
Vader is Bart BP07 (Bonte Bart).
Erg leuk paard, ben helemaal gek op d'r.
Maar ze is wel erg flegmatiek. Staat liever stil dan dat ze loopt.
Is nu ongeveer 3 weken actief onder het zadel, en kan ook sinds 2 weken fatsoenlijk longeren.
Even twee foto's!
( Ik heb trouwens wel een aantal keer met haar over een hindernis heen gedraafd (aan de hand, niet er op) maar ze snapt er vrij weinig van. Hoop wel dat ik later oefencrossen kan rijden en dat ze tenminste 80 cm kan springen ^^ )
[ Afbeelding ]Jolliej schreef:Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!
Woon onderin Drenthe, weet niet of het ene optie is, haha?
Ik kan op de mijne rijden maar ze is nog geen maand echt onder het zadel dus het is dressuurmatig niet heel geweldig.
LiiNd_Y schreef:Onderin Drenthe? Waar dan?ik woon bovenin Overijssel.
Leuk paard heb je!
Amaretto is ook onder het zadel. Hij staat nu nog op een trainingsstal, maar vrijdag gaan we hem ophalen!Eindelijk lekker thuis aan de slag!
ReadTheRulez schreef:Ik krijg de foto's niet op bokt.
https://m.facebook.com/anneke.zwaagstra?ref=bookmark
het paard op de omslagfoto is mijn paard