Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Dressage schreef:Wauw mooie Valk ja, haha jeetje wat zou daaruit komen dan, met een valk XD
Gitje65, 1 woord wauw!
Ik heb gister even een top drie gemaakt en daaruit komen Danzarin ( die mogelijk afvalt vanwege zijn bouw), Ulises en Ultramar. Deze twee wil ik ook sowieso gaan bezichtigen.
Ik zal eens kijken of het lukt me een foto van mijn merrie te plaatsen
). Overigens zie je ook bij Lusitano's dingen die je liever niet tegenkomt en ook daar lopen hengsten met te zware halzen. Ook iets om op te letten zijn de gangen; veel Iberiërs hebben de neiging om in draf te "maaien" met de voorbenen, dat is op zich geen probleem maar als het te erg wordt dan is dat minder gewenst en zeker bij het fokken van de "dressuurpaard" liever niet gezien.
, hij dekt KI, net als Luis!
Sammyoo schreef:Een PRE hoort in het vierkantsmodel te staan, dus hebben normaal gesproken juist een korte rug. Wat voor een PRE een lange rug is, is voor een warmbloed wellicht een normale rug.
Overigens vind ik als je gaat dekken met een PRE de rug wel een aandachtspunt, maar vooral omdat die bij de PRE nogal eens week is.
Je hebt een leuk paard, wel van deze foto's moeilijk het exterieur te beoordelen. Wil je met je nakomeling gaan dressuren? Denk dan eens aan Generoso CII, echt een geweldige beweger http://www.yeguada-residelca.com/Generoso-NL.html. Er zijn op Youtube wat filmpjes van hem te vinden.

_Dressage schreef:@ Nombrado, wat bedoel je met betere hals? Is misschien op deze foto's moeilijk te zien maar die van mij heeft geen gekke hals of iets?
Welke valk hengst is dat?
Jij denkt dat geen va de hengsten die ik hier heb staan in het topic bij mijn merrie past?
)