Fries ontsokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:22

Dan heb je toch gekozen wat het beste voor je paard is?

Babootje

Re: Fries ontsokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:29

Een Fries met alles erop en eraan is natuurlijk het mooiste. Maar sokken eraf is wel gemakkelijker. Ik heb zelf een welshcob en die had sokken als van een Irisch Cob. Mega(apehaar). Maar ook mok. Ik scheer ze er dus altijd af en sindsdien geen mok meer.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:42

Coconut schreef:
Verschrikkelijk zeg die sokloze Friezen, eeuwig zonde -O- Een Fries hoort met sokken, wil je geen sokken? Dan moet je geen Fries nemen vind ik. Tenzij je paard dusdanig last heeft van mijt dat je de sokken er noodgedwongen af moet halen.

Je gaat toch ook geen IJslander toiletteren en netjes de staart scheren aan de bovenkant en stukje bij het hoofdstel? Die horen ook stoer te zijn.

Dit is de onzingste post die ik vandaag gelezen heb, en ik heb uit verveling heel bokt gelezen. Geen fries nemen omdat je de sokken er af haalt, jeeeeetje :') Dan moet de shet hier ook maar weg, want die heeft een stukje bij t hoofdstel weg, sterker nog, misschien gaan binnenkort de hele manen er af.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:50

Ik heb ook een fries.. Zonder sokken en zelfs met korte manen.. waarom... uit medisch oogpunt... hij had altijd last van zijn benen (zo dik als van een olifant) en zonder sokken niet.. zijn manen waren ook niet mooi in een hengstenvlecht en inmiddels gaat hij dus gewoon met knotjes op wedstrijd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:18

Ik vind een fries mét sokken mooier, maar niet omdat sokken erbij horen maar omdat het er anders zo uit-proportie uitziet... Bij de foto van diegene met die arabofries zie je duidelijk dat de kogel veel slanker is, dan ziet het er ook niet gek uit zonder sokken. Bij de forse kogels van de meeste friezen vind ik het er daarom niet mooi uitzien. Ik denk dat je mijt/mok (bij friezen meestal samenhangend) ook goed onder controle kan hebben mét sokken maar zonder zal zeker makkelijker zijn. Mijn fries heeft ook mijt gehad en dat heb ik prima weggekregen, daar is geen haar voor eraf gegaan. Maar als het echt uit de hand gelopen is kan ik me best voorstellen dat je eerst de sokken eraf haalt en als alles weg is er preventief mee bezig blijft en de sokken weer laat groeien.

Maar zoals met zoveel dingen vind ik dat iedereen zoiets voor zichzelf moet beslissen en dat anderen voor die keuze ook respect moeten hebben.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:28

Met sokken kan je mok ook prima onder controle houden, maar zonder sokken heb je toch net wat meer overzicht. :)

Gelukkig heeft die van mij niet zulke dikke benen. Dan zou ik het ook niet mooi vinden.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:26

De mijne gaat ook door 't leven zonder sokken, maar, zoals bij meerdere hier, omdat hij veel last van mok heeft. Ik krijg 't met sokken gewoon niet goed onder controle en zonder sokken wel. Vind zelf wel dat sokken bij een fries hoort, al had ik het fijner gevonden als die haren daar wat dunner en waren geweest :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:38

Mijn merrie gaat ook weer zonder sokken door het leven, betrapte haar er weer op dat ze in de wei op haar benen lag te kauwen. Teken dat de mok broeit en dan gaan ze er weer af.
Helaas pindakaas.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:36

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:17

Ik heb bij mijn fries de sokken er achter eraf moeten halen ivm mijt. Ze had ook al niet veel sokken, dus dat scheelt. Het is nu al weer mooi terug aan het groeien, maar het lijkt wel heel raar!

Maar waarom zou je dit willen? Heeft een een speciale reden? Bij een fries horen gewoon sokken namelijk! :D

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:56

Ik baal er al van dat mijn fries zo weinig sok groei heeft;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:38

mijn fries is afgelopen dinsdag ontsokt :+
omdat hij echt maar kwastjes aan zn benen had hangen en ik graag meer sokken wil , en aangezien we vorig jaar ook (uit noodzaak zn voorpluk weg moesten scheren) en dat 3 keer zo dik is terug gegroeid dus hier een voor en na foto :)
Voor:
Afbeelding
en na:
Afbeelding
Afbeelding

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:23

Ik vind een fries ook mooier met sokken, het hoort bij het ras.
Ik heb ze i.v.m. mijten (die ze volgens de ene DA wel had en de andere zei van niet). Toch wil ik proberen ze weer te laten staan, maar zodra ze weer gaat stampen eraf met die handel!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:12

Fries met sokken is mooier ja :) daarom scheer ik ze ook, in de hoop dat ze nu dikker terug scheren :j

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:59

nu anderhalve maand verder begint onze fries echt al weer heeeel snel zijn sokken terug te krijgen.. heel misschien dat ze nog 1 keer worden afgeschoren voor het verwijderen de aller aller laatste restjes mijt, welke overigens bijna weg zijn.. tis misschien zonde, maar af en toe dus wel heel goed voor je paard en als je ziet hoe snel de sokken bij ons al weer terug groeien..

hier waren zijn sokken er net af.. en ondanks dat ik sokken bij een fries vind horen, vond ik het toch ook wel erg sexy staan bij hem ahahah
https://lh3.googleusercontent.com/-XiWr ... G_9256.jpg

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:03

Hier ook een fries zonder sokken vanwege mok, was geen houden aan.
In het begin vond ik het geen pan, maar dat went snel.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:07

@wonderworst_

Wow! Staat hem wel goed! :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:10

Het staat wel erg mooi hoor, een Fries zonder sokken.
Was er niet een Fries die in een film mee had gedaan, zonder sokken? Was het niet het paard van Zorro (die film waar Banderas in speelde)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:17

Ik heb geen hele fries, maar een kruising fries.
Ook haar sokken heb ik weggehaald hoor :+

Ik vind sokken echt helemaal niks, zonder vind ik veel chiquer staan :D
Ik zou dan ook echt nooit een fries kopen, dat ik nu een halve fries heb, ja was ook niet de planning, maar vond haar zo'n plaatje en zo lief :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:19

Ik zie liever met sok , hang ervan af hoe het dier gefokt is. Bij de chiqeur gefokte kunnen sokken er wel af is meestal al niks , maar bij het wat zwaardere oude typen lopen ze voor banketstaaf...

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:20

Cassidy schreef:
Het staat wel erg mooi hoor, een Fries zonder sokken.
Was er niet een Fries die in een film mee had gedaan, zonder sokken? Was het niet het paard van Zorro (die film waar Banderas in speelde)

wel meer dan 1 paard speelde tornado, maar volgens mij waren dat andalausiers

Ik vind het allebei mooi staan :)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:23

Als ik jou was zou ik de sokken er lekker op laten zitten. Dat is echt fries eigen en super mooi *D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:39

Ik heb mijn fries nu twee keer betrapt dat ze zat te 'krabben' met haar tanden bij haar sokken.

Ik kan niets vinden, heb alles goed na gekeken maar kan niets vinden.
Ik hoop dus maar dat het toevallig gewoon daar jeuk was. Moet er niet aan denken dat haar sokken eraf moeten.

Mocht er toch iets zijn ga ik het eerst grondig behandelen hahaha. Ontsokken is het laatste wat ik zou doen. Mits het echt nodig is natuurlijk

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:20

Wanneer je een fries uitbrengt op wedstrijden vind ik zonder sokken veel chiquer staan.
Als ik een fries had schoor ik zijn sokken en gingen zijn manen er ook af en kwamen er knotjes in, vind ik persoonlijk veel frisser staan.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:25

De Fries bij ons op school heeft ook z'n sokken eraf ivm erge mok, dit vind ik wel een goede reden. Ik persoonlijk zou het niet 'zomaar' doen, een Fries hoort, vind ik, sokken te hebben, dat is het ras. Maar gelukkig, smaken verschillen :)