De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:51

Vera schreef:
Ik heb mijn PRE ook bij Monya/Baroque Horses vandaan en ben blij dat ik hem daar heb gekocht.

Galan is precies wat ik zocht (en meer) en dat is nou wat ik de meerwaarde van Monya vindt, ze verkoopt geen bullshit.
Daarnaast weet je dat het een goed gebouwd paard is waar zij goed naar heeft gekeken.
Ik ben ook in Spanje wezen kijken via Monya maar uiteindelijk stond mijn droompaard gewoon dus al in Nederland. <3

Bedenk dat alle waar naar zijn geld is.
Ook ik zal de dressuurring niet betreden maar vind het wel heel fijn om op een goed paard te zitten en weet dat ik me altijd zal ergeren aan een koopje wat gewoon van alles heeft en ook morfologisch niet klopt.
Wil ook niet zeggen dat alle koopjes rotzooi zijn trouwens :) Maar dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Wie ook leuke paarden heeft en een fijn mens is ok zaken mee te oen is Mariette Stegwee van http://www.andalusiersopmaat.nl
Kan je haar ook aanraden, zeer betrouwbaar en niks is teveel.

Succes met je zoektocht!

P.s. als je al die dingen als VD, endurance, buitenritjes, etc wil gaan doen en een ' goedzak' zoekt... neem dan gewoon een ruin :o

Galan is een leukerd ^^ Hij stond er nog toen ik eens bij Monya was, hij heeft echt van die knuffelwangzakjes:P haha.
En het wordt ook een ruin hoor! Ben van het hengstenidee afgestapt. Misschien als ik ooit in Spanje woon:P (wat dus nooit gebeurt)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:52

jeanchar schreef:
Hallo Sanne,

Op de PRE stamboeksite staan ook veel adressen van Nederlandse fokkers!
(met verwijzing naar hun site's)

Ik zou zeggen kijk daar eens!

http://www.pre-stamboek.nl/links/

Handig, bedankt! :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:59

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:01

In Spanje zelf word er ook steeds meer gecastreerd , deze week twee PRE hengsten van klanten gecastreerd bij ons maar ook hebben we hengsten op stal die gewoon los kunnen tussen de ruinen , ligt aan het karakter en vooral de hoeveelheid testoterone in het bloed :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:55

Sychess

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:40

Vera, ik zal even kopiëren wat Sonja van Woeste Hoeve me over deze hengst vertelde!

Komt het:
Ik heb een hengst van 6, ruim zadelmak, met een super karakter, 1.58 hoog, donker schimmel (zie foto).
Jabato WH heeft een super cool karakter, is absoluut niet schrikachtig en gedraagt zich keurig in de de buurt van merries.
Hij is regelmatig bekapt, echt trailer mak is ie nog niet, maar dat kunnen we wel een paar keer oefenen.
Hij heeft alle benodigde papieren incl. Carta de Titularidad (die is nodig om hem op naam zetten), is Apto gekeurd en is geënt volgens de Nederlandse normen.

Hoe vinden jullie het klinken?

Ik heb de prijs nog even weg gelaten ;) Dan kunnen jullie raden!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:29

Wat een beauty zeg!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 23:03

Ja ik ben echt als een blok voor die kleur gevallen (en ik wilde eerst geen schimmel haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:05

Hij gaat toch echt wit worden hoor :+

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 23:08

Haha ja dat weet ik :P maarja dan ben ik toch al hooked!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:09

Mooi paard! 3/4 broer van mijn hengst (zelfde vader, moeders zijn halfzussen). Welke heel makkelijk hengst te houden is overigens, maar ik heb de paarden wel aan huis, dus dat scheelt.

Prijs hangt ook af van hoe hij beweegt, maar goedkoop zal hij niet zijn. Maar dan heb je ook wat!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:16

t zal waarschijnlijk al vaker gezegd zijn maar... je bent jong, geen ervaring eigen paard EN je zoekt een goedzak! laat dan die pennydroom van een hengst aub zitten ;)

edit: eerst ff verder lezen :o zie dat je al overtuigd was

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:34

girlyggirl schreef:
t zal waarschijnlijk al vaker gezegd zijn maar... je bent jong, geen ervaring eigen paard EN je zoekt een goedzak! laat dan die pennydroom van een hengst aub zitten ;)

edit: eerst ff verder lezen :o zie dat je al overtuigd was

Haha klopt :) lijkt me nog steeds wat hebben, maar is gewoon niet verstandig. Ik wil verder niks van een hengst bijv mee fokken. Dus een ruin is nu het ideale plaatje!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:50

ruinen is zo gepiept. Als je een hengst tegen komt die het helemaal voor je is zoals bovenstaande, moet je hem er niet om laten staan dat hij nog geen ruin is.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:02

Cyrina schreef:
ruinen is zo gepiept. Als je een hengst tegen komt die het helemaal voor je is zoals bovenstaande, moet je hem er niet om laten staan dat hij nog geen ruin is.

Nee inderdaad, de foto's van het paard dat ik postte is ook nog een hengst. Ben nu aan het kijken of ik de Mangalarga Marchador ook mooi vind ;)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:03

Succes met je zoektocht! Die laatste die je laat zien is erg leuk, hij heet hetzelfde als mijn Spanjaard. Jabato!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:04

Het blijft voorlopig toch echt de Andalusiër.. :P Geen Lusitano of Mangalarga Marchador!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:05

lovelance schreef:
Succes met je zoektocht! Die laatste die je laat zien is erg leuk, hij heet hetzelfde als mijn Spanjaard. Jabato!

Bedankt :) Hey leuk, even op je profiel kijken ^^

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:12

Ik vind de paarden van Wim en Sonja (Woeste Hoeve) echt fantastisch!! Deze mensen zijn super betrouwbaar, hebben al jaren lang ervaring met het fokken van geweldige gebruikspaarden voor alle doelen. En het mooiste is, ze doen het ook nog eens heel goed op de wedstrijden:) Mocht je toch overstag gaan. Van alles wat ik gehoord, gelezen en ervaren heb echt een van de meest betrouwbare adressen als het om de aanschaf van een PRE gaat!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:31

moravita schreef:
Ik vind de paarden van Wim en Sonja (Woeste Hoeve) echt fantastisch!! Deze mensen zijn super betrouwbaar, hebben al jaren lang ervaring met het fokken van geweldige gebruikspaarden voor alle doelen. En het mooiste is, ze doen het ook nog eens heel goed op de wedstrijden:) Mocht je toch overstag gaan. Van alles wat ik gehoord, gelezen en ervaren heb echt een van de meest betrouwbare adressen als het om de aanschaf van een PRE gaat!!

Oh kijk! Ik had al gemaild naar ze en kreeg telkens heel kort antwoord maar wel een goed antwoord. Als ik ergens ga kijken is dat het eerste adresje :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:26

Vera schreef:
Wie ook leuke paarden heeft en een fijn mens is ok zaken mee te oen is Mariette Stegwee van http://www.andalusiersopmaat.nl
Kan je haar ook aanraden, zeer betrouwbaar en niks is teveel.

Succes met je zoektocht!

P.s. als je al die dingen als VD, endurance, buitenritjes, etc wil gaan doen en een ' goedzak' zoekt... neem dan gewoon een ruin :o

o, mariette heeft zon gave hengst te koop nu... (andalusier op maat)
spierwit, superbraaf en showbink (heel mensgericht)
kheb zitten kwijlen bij het filmpje.
Leuke is, lekker even paar daagjes naar malaga (omgeving) ticket is niet meer zo duur, en dan kan je er heel wat bekijken! :j

Kzit zelf nu zon 12 jaar in de PRE's, dus kan je heel wat advies en tips geven.
(helaas is er heel wat "probleemgevalletjes' te koop.)

Hou er rekening mee dat een pre super gevoelig is kwa karakter en niet te vergelijken met "onze" nederlands gefokte paarden.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:31

Ik hou van gevoelige paarden, als ik ergens een hekel aan jeb is hardhandigheid.

Wie is er vandaag bij de Almelose ruiterdagen geweest? :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:34

Sanne135 schreef:
Ik ben nu twee keer bij het Balingehof geweest, wel wat geaaid maar verder nog niks mogen doen met de paarden. Maar goed toen kon ik nog niet zeggen dat ik er al één daadwerkelijk aan kon schaffen.
Caramelo heb ik inderdaad gezien, die staat nu bij Fiona Meilink, helemaal geweldige kleur enz. Maar tja, de prijs is echt te hoog voor mij helaas. Het geld heb ik echt niet (als ik het had en het klikte tussen ons, had ik het geld er wel voor over hoor).
Abdul stond er wel eventjes toen ik er 1 keer was, dus jij hebt hem gekocht ;) De vriendin waarmee ik was, was ook helemaal verliefd op hem. Dat is de vrouw van de twee haflingers die ik al noemde net. Als ze er al niet 2 had, had ze hem meegenomen zei ze ;) haha.

Zoals jij de potentie wel handig vindt, ben ik het met je eens. Buitenrijden gaat vast vervelen. Maar ik wil ook wel VD doen en endurance... genoeg dingen die ik wil proberen. potentie is handig maar ik ben er gewoon totaal niet naar op zoek. ;)

Ik keek zelf naar Limonero, ook terug gekomen van de eigenaar. Helemaal te gek op de fotos. Kom ik daar, beetje zo een gevoel: -O- . Stil, teruggetrokken paard. Niet enthousiast. Kon 'm niet eens aanraken, bleef mooi uit je buurt. Wat er gebeurd was bij de vorige eigenaar? ... Geen idee. Het klikte niet, zeiden ze. .

kheb zowel Caramelo als ook Limonero bekeken.
Caramelo vind ik , voor hoe oud hij is, erg slap in zijn achterhand....(en vind ik dus te prijzig)
Limonero is een paard niet voor iedereen geschikt, zeeeeeeeeeeeeeeer sensibel. Die zou eigenlijk alleen bij iemand terecht mogen komen die ervaring heeft met het ras.
maar goed, das mijn mening.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:37

Sanne135 schreef:
Ik hou van gevoelige paarden, als ik ergens een hekel aan jeb is hardhandigheid.

Wie is er vandaag bij de Almelose ruiterdagen geweest? :)

Ik weet niet waar je woont?
maar je zou ook eens kunnen kijken bij www.andalusiers.nl (koertshuis)
die heeft nog een bruine 4 jarige hengst staan.
Macho
zoon van Fauno
http://www.andalusiers.nl/home/?page_id=337

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:37

Eerlijk? Ik heb al je posts doorgelezen..

Als ik jou was zou ik niet zo vastklampen aan het 'eisje' Andalusiër. :)
Het zijn hele mooie paarden, maar als jij gewoon een beetje wil boshossen.. Kijk dan misschien eens naar een ouder paard die je daarmee nog een plezier kan doen.. :)