dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Semmerd

Re: dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:41

Leuk om die 2 filmpjes zo naast elkaar te zien! Naast de eigewijsheid van paard-lief netjes gereden hoor!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:46

Gaaf, ik ben benieuwd.

Voor de tankjes, ik heb nog een Myler maat 15 cm liggen ongebroken.
Een bustrens met mullen barrel, mag gewoon op wedstrijden.

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:40

Heey

Dankjulliewel :)

Janneke: Wat een verbetering al zeg :D Hij loopt al een stuk minder sterren te kijken.
Gefeliciteerd met je punten.

Met Nikita gaat het nog niks beter. Ze heeft wel pijnstillers gekregen en morgen komt de dieren arts weer terug om de ontsteking verder open te snijden.

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:43

@jaan, lastig dat het soms zo groot verschil kan zijn. De ene keer lopen ze super op wedstrijd, de andere keer drama. Ik had het een paar weken terug ook. De voorgaande wedstrijden met m'n minitank boven 190 punten en dan weer zo roepen naar de andere paarden gestresst van de bloemen langs de kant. Het moeilijke vind ik dan ook om er mee om te gaan, ik ga net als jij ook vast zitten en spannen en dat voelen ze. Ben er nu mee aan het oefenen in de lessen. Maar je mag zeker niet klagen bij de laatste proef ondanks zijn geboef. Wat staat hem dat hoofdstel trouwens super, steekt mooi af. Bij mijn blauwschimmel staat het juist weer niet :(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:58

De dieren arts was geweest maar kon niks met Nikita beginnen. Haar hoef doet natuurlijk ontzettend zeer en ze werd gewoon gevaarlijk van de pijn. Toen hebben we de hoefsmid gebeld zodat ze in de hoefstal zou kunnen. Dan zou het misschien wel kunnen lukken.

Vandaag is de hoefsmid gekomen en samen met de VA heeft ie de ontsteking goed open gemaakt en gespoeld. Er kwam echt een hoop prut uit. Nu moeten we elke dag haar hoef in de soda laten weken en elke dag een kwartier met der wandelen. Ook mag ze nu de paddock niet in en moet dus op het gras blijven. Ze heeft ook weer pijnstillers gekregen. Volgende week komt de hoefsmid weer terug en dan krijgt ze een speciaal ijzer met zooltje.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:03

pfff arme Nikita, lukt dat wel een beetje om haar elke dag met haar pootje in de soda te zetten, zooltje klinkt wel als een goed idee, omdat ze het natuurlijk al vaker heeft gehad, beetje helpen zeg maar
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 27-04-12 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:06

Ik hoop dat dat gaat lukken, anders moeten we een soort hoefzak maken.

Zooltje is dan om de druk van de plek af te halen want er is nu wel een groot stuk van haar hoef weg.
Maar nu was dat nog te pijnlijk.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:00

he bah wat allemaal rottig nou heel veel sterkte de komende dagen met het weken in de soda.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:33

Gaat het inmiddels al iets beter?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:10

Leuk dat je het vraagt :)

Ze heeft sinds gister ijzers en ze loopt nu in stap helemaal zuiver *\o/* Geen zooltje maar het ijzer is zo aangepast dat een zooltje niet nodig is. De ontsteking is nog steeds open dus als er nog prut inzit kan ze dat er nog uit lopen.

Als ze nu de aankomende dagen goed blijft lopen mogen we voorzichtig weer met der aan de slag.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:31

goed nieuws zeg, fijn voor Nikita :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:03

Ik kan wel een gat in de lucht springen van blijdschap.

Voordat ze der ijzers kreeg liep ze nog steeds kreupel. Wel minder erg maar ze liep nog steeds niet goed. Je kon ook aan haar merken dat ze echt nog pijn had.

Nu is ze weer lekker ondeugend, vrolijk en hartstikke alert. Haar ogen stralen ook geen pijn meer uit.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:46

nou gelukkig maar er is niets vervelender dan dat je paard pijn heeft.
nu nog wat mooier en warmer weer en dan kunnen ze lekker buiten spelen en het voorjaar in de kop krijgen zoals ze dat hier bij ons zeggen hihi.
ben blij dat het beter gaat.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:59

Dankjewel :)

Scheelt wel dat ze hier het hele jaar door op de wei mogen/kunnen. Wij hebben geluk met de stalling waar ze nu staan. Ze staan het hele jaar 24/7 buiten. Dus de lente in de kop hebben ze hier al :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:20

lekker hoor, wij hebben ze ook nog niet op het land, vorig jaar toen het zo warm was wel, toen mochten ze begin april al erop

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:23

@moppielover : gaat het nog steeds de goede kant op?
Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt, ik ga 3 juni officieel starten met Belg Floor. Hopelijk is het een goede keuzen, wel spannend!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:06

Cindy: Hopen dat het maar snel mooi weer word zodat ze het land op kunnen.

Horse1984: Gaat idd nog steeds de goede kant op :D
Leuk hoor :D Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Gisteren heb ik heerlijk gereden op Nikita. Alleen gestapt natuurlijk maar ze had flink wat peper in der kont volgens mij. Ze was erg heet. Ze was echt blij dat ze weer wat mocht doen.

Ze loopt in draf zelfs bijna helemaal goed :D Nog wel iets kreupel maar dat betert goed.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:08

joepie zo komen er steeds meer die ook met een trekpaard wedstrijden gaan rijden hoe meer hoe beter
16 juni hebben wij drents kampioenschap van het KVTH. echter zijn mijn merries al uitgeteld maar hebben nog geen veulen dus dat word straks kort tijd om te oefenen, lisa was 4 mei uitgeteld maar zij loopt vaak 3 tot zelfs al een keer 5 week over, lotte was 25 april uitgeteld en heeft ook nog geen veulen.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:19

Hier een 4 tal met het meisje van onze paardenvereniging. 3 friezen en haar grote jongen :P

erg leuk om te zien:

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:08

Wat is het rustig hier zeg.

Hogenesch: Hebben inmiddels alle merrie's geveulend?

Calypso: Wat stoer dat ze meedoet zeg :D Ziet er ook best netjes uit. Vind haar alleen een beetje streng ogen in haar handen.

Hier gaat het erg lekker momenteel. Nikita loopt al een aantal weken helemaal zuiver en we zijn dus lekker een aantal keer per week aan het trainen. Ze begint nu in draf ook een beetje te ontspannen en wat loopt ze dan lekker ruim zeg. Voor een paard van 1,55 maakt ze dan toch flinke passen.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:25

He hoi allemaal,

Ja Lotte heeft op 8 mei een merrie veulen gekregen en Lisa had een dood veulen de 9de mei.

We zijn nu flink aan het oefen met Truus en lisa die doen mee met het drents kampioenschap a.s. zaterdag.
De galop zit der nog niet goed in bij truus het hoofd gaat de bocht om en het lijf als een trijkplank er achteraan hihi.
Heb oefeningen gekregen van de ostiopaat en je ziet al echt verbetering dus wie weet gaat het zaterdag toch nog goed hihi.
En anders gaat ze de bocht maar uit het is niet anders we doen ook mee voor de lol en de ervaring voor de paarden.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:27

Filmpje ziet er erg netjes uit zo tussen de friezen.
Knap gedaan

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:27

Is het paard helemaal hersteld of loopt die nog kreupel?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:38

thnx, ja was erg leuk.
Afgelopen weekend heeft ze een onderlinge met Abel gedaan in de L1. Ze is ergens in de middenmoot geëindigd geloof ik.

Wat naar van het dode veulen zeg. Maar ze doet nu alweer mee aan de kampioenschappen ja? Zozo pittige tante dan hoor!

@moppielover: hopen dat de kreupelheid snel overgaat!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:41

leuk Calypso84 :)