jus schreef:Heb net even op MP gekeken maar zie geen mishandelde paarden er tussen staan.
Vind het ook jammer dat gelijk Spanje = mishandeling , ik woon hier al jaren en ja natuurlijk zijn er dingen waar je het niet mee eens bent maar dat is in NL ook zo , zware mishandeling ben ik nog niet tegen gekomen (gelukkig) Wat wel de laaste tijd veel voorkomt is verwaarlozing vanwege de crisis , mensen die paarden maar loslaten naast wegen om te grazen en ja daar komen ongelukken van verwaarlozing is natuurlijk ook een vorm van mishandeling maar de meeste mensen kunnen er weinig aan doen niemand koopt de beesten en zelf is er geen geld voor voer en men krijgt geen hulp van de staat die ook bijna falliet is trouwens.
Een van mijn nederlandse paarden kocht ik bijna direct van transport uit NL , beestje kan geen zweep zien dan word die al panisch moet ik dan alle Nederlanders over 1 kam scheren , nee.
Ik neem aan dat je op mij doelt

Ik zeg nergens dat alle spanjaarden mishandeld zijn. Wel kom ik regelmatig paarden tegen die littekens van de sareta op hun neus hebben. Dat wil niet zeggen alle spanjaarden. Er zijn immers veel meer paarden in Nederland dan die ik heb gezien.
Even terug naar het begin.... Het viel mij op dat veel (is wat anders dan alle) spanjaarden maaien. Daar heb ik ook gelijk in gekregen van sommigen in dit topic.
Kort gezegd; van mij zul je nooit horen dat alle PRE's slecht zijn en mishandeld worden in het moederland.