Goede prijs jonge Cruzado

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:02

Prachtige paarden hierboven!

Knoesje, ik zou als ik jou was bij de eerste bezichting wat goede filmopnames maken in beweging en in stand, van verschillende kanten. Laat deze eerst aan een kenner zien voordat je besluit nog een keer te gaan kijken. Neem bij een volgende keer kijken die kenner mee! Verder is er een boek met alle informatie over het (ver)kopen van paarden. Ik ken het niet, maar lijkt me wel zinvol.

Overigens ga ik ook een cruzado fokken uit mijn haflinger. Dat wordt natuurlijk wel een heel ander type paard dan die op de foto's hierboven. De merrie als ze goed gereden wordt (aangespannen of onder het zadel) een barokke uitstraling en een heel fijn karakter. Ze kreeg eerder een veulen van een paint waar we erg blij mee zijn. Ook dit veulen houden we zelf voor de recreatie.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:42

Nee mijn kennis heeft geen website wel verschillende brookers zoals ik :D
Deze paarden staan niet op mijn site vaak zijn ze al verkocht voor dat ik ze op mijn site heb :D , laatste foto is al verkocht.
Wij zoeken wel paarden voor klanten met speciale wensen.
Een mooie cruzado met goede maat en karakter word in Spanje zelf ook nog wel goed verkocht.

Een barok paard staat in vierkantmodel dus niet te lang hierdoor krijgen ze dus de " makkelijkheid" om te verzamelen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:45

zazaza schreef:
@ jessix : ah ik leer bij hier :), Ik ben zelf niet zo erg thuis is de Crusado papierderij, maar ik was er dus 100% van overtuigd dat je alleen een crusado papier krijgt als een van de ouders PRE is, of wel gekeurd maar niet goedgekeurd. (als je een crusado papier aanvraagt bij de ANCCE tenminste). Dan verwacht je dat een paardje toch redelijk barock gebouwd zou moeten zijn..... maar misshcien heb ik dit toch zelfverzonnen en daarna gewoon voor waar aangenomen.....

Als het een zonder papier is dan zegt Crusado niks helemaal niks, behalve dat een dier niet raszuiver is. Dan zou een welsh*arabier ook een crusado zijn toch?

Ik heb het nergens over een papier, hè?! Ik ben zelf helemaal niet thuis in het Crusado stamboek. Wat ik zeg is dat crusado een spaans/portugees woord is waar ze een kruizing mee aanduiden. Zelfde woord wordt inderdaad ook gebruik bij een welsh/arabier ja.

Nogmaals over papieren heb ik het niet gehad. Ik weet niet eens of het paard in kwestie ze wel of niet heeft. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het totaal niet belangrijk vind bij een kruizing.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:47

@ jus: Dat zijn pas mooie paarden!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:00

Ik zou mijn vraagtekens zetten bij de verkoper van de palomino. Als je zo'n paardje ter dekking stelt ben je toch behoorlijk amateuristisch bezig, niet? En op het filmpje is hij ook onzettend smerig van de onderkant alsof hij met z'n onderlijf in de stront gestaan heeft. Verder vind ik het een boel geld voor een paardje waarvan je dus nog niet weet hoe zijn karakter zal zijn als hij bereden is, als hij al genoeg ontwikkeld is om hem op dit moment in/door te rijden. Als je gaat kijken kan je maar beter iemand meenemen die er verstand van heeft en hem ook goed door de dierenarts laten keuren. Succes!!

@ jus, dat zijn inderdaad mooie paarden maar daar zal ook wel een ander prijskaartje aanhangen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:01

wow die laatste 2 zijn schitterend! dat vind ik nou mooi, gewoon goedgebouwde kruisingen met een kleurtje.. kleurtje heb je verder niks aan als het paard niet bijster goed in elkaar steekt.. maar aan die laatste 2 zal idd denk ik een ander prijskaartje hangen. als ik dan perse een kleurtje zou willen dan zou ik denk ik langer doorsparen en echt een mooi en goed paard kopen..

heeft Lusitana@bokt niet ook cremello's en palomino's in de kleine maat te koop?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:07

Nu ik meer erover lees en weet, zeg ik..........niet kopen.

Maar ga liever voor echt barok cruzado dat echt met een PRE is gekruist en of met Lusitano, ik heb meer cruzados gezien en die zijn echt prachtig, ook met arabier gekruist zien ze barok uit.

Zoek maar liever verder voor een droompaard, deze cruzado heeft wel een prachtige kleur maar uiterlijk en bouw, doet me niets. Stel dat ie gewoon vos kleurig was geweest dan zag je het niet staan want qua bouw is ie niet bijzonder. Zelfs een schetlander loopt erg barok in een half meter sneeuw.

Jessix

Re: Goede prijs jonge Cruzado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:17

Lusitana hier op bokt heeft/weet idd wel goede cruzado's te koop. (wel portugees dus) Je zou haar eens kunnen vragen? Al was het maar om te vergelijken.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:24

Citaat:
@ jus, dat zijn inderdaad mooie paarden maar daar zal ook wel een ander prijskaartje aanhangen

In vergelijking met die aangeboden word valt dat reuze mee :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:35

wat voor prijsklasse vallen je voorbeeldpaarden dan jus? mag per pb, ben nieuwsgierig ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:05

Ik ben ook wel benieuwd, vind het erg mooie paarden!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:27

Prijzen vanaf 3000 euro.
Ik moet voor mijn site binnenkort fotos maken van een fokkerij met dit type paarden.
Voor een PRE met " raar kleurtje " vanaf 7000 euro.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:19

Nou dat vind ik geen verkeerde prijzen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:26

nee zeker niet, voor zulke mooie gekleurde paarden die ook nog eens rastypisch zijn...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:40

Hier is nog een oude foto van paard wat verkocht is , dit paard is van een spaanse bekende fokker (peralta) met CDE papieren , gefokt om te stierenvechten dit is een halfbroer van Merlin , paard was in Spanje meer waard dan bijv een land zoals NL.
Deze heeft wel een prijskaartje :D

Afbeelding

(misschien een beetje offtopic)

Afbeelding

Paard is niet zo klein jongen is heel lang :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:55

Schitterend dier zeg! Mijn Luso heeft ook zo'n aparte goudglans.. Ik weet hoe de prijzen kunnen oplopen van zulke paarden, helemaal als ze geschikt zijn voor het stierenvechten.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:35

@ jus: wat een prachtige paarden zeg!

@ TS: ik zou goed op het karakter letten.....juist omdat je aangeeft dat dat voor jou de reden was om voor een crusado te kiezen. Ik ben heel benieuwd wat je er "live" van vindt....spannend!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 21:08

Ja, ik vind het ook heel spannend!!
En een goede tip Samyoo, om een film en foto's te maken.
Ga ik zeker doen.

@Ragdolicat: Dit ís een Cruzado met driekwart Iberisch bloed, hoor!
Vader is volbloed Lusitano, moeder half PRE, half Arabier

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:18

Knoesje schreef:
Ja, ik vind het ook heel spannend!!
En een goede tip Samyoo, om een film en foto's te maken.
Ga ik zeker doen.

@Ragdolicat: Dit ís een Cruzado met driekwart Iberisch bloed, hoor!
Vader is volbloed Lusitano, moeder half PRE, half Arabier

Vindt jij dan wel dat hij er Spaans/Portugees of Arabisch uitziet? Wie is de vader trouwens?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 23:11

Nee, Jessix dat vind ik ook niet en dat begrijp ik ook niet.
Zijn vader is een volbloed Lusitano: Manhoco (pt) Lusitano (zwart) 1993

Kent iemand die toevallig?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:21

Knoesje: zijn de ouders geregistreerd? Met andere woorden: staan beide ouders vermeld in het paspoort?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 17:23

Ja, beide ouders staan vermeld in het paspoort.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:43

jus schreef:
Vintage schreef:
Mijne staat te koop ;)
Met beroemde opa en overgrootopa!

Invasor III en Evento (beide GP en OS)

Interesante kruising , ben benieuwd hoe hij beweegt.

Hij is verkocht!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:48

Ik vind 3000 Euro voor een kruising, net ingereden, heel veel geld. Dat kleurtje doet het hem natuurlijk daar vragen ze meteen meer geld voor :D

Als je echt een palomino of een valk wilt, zou je ook naar Criollo's of Quarters kunnen kijken.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:49

Ts als je graag voor barokke gangen wilt zou ik in eerste instantie niet voor het kleurtje kijken. Ik heb ook niet een hele grote pre, maar wel super vierkant en barok.. en een powerkanon van achteren uit..en als ie onder het zadel loopt en bv demo's rijden dan toont ie enorm! Heeft ie een geweldige uitstraling, terwijl ie thuis ook jan je weet wel kan zijn, als ie relaxt is..
Ik vind dit paardje waar je interesse voor hebt niet zo geweldig in z'n geheel. Ik begrijp dat je al 'verlieft' erop bent maar besef goed dat de verliefdheid ws wel blijft maar in je hoofd dingen kunnen knagen die je liever wel of niet had gezien. Ik geloof niet dat dit paardje zo'n barokke krachtpatser gaat worden zoals je dat in gedachten hebt.

En nogmaals, een goede cruzado is niet goedkoop, zeker in spanje niet..
Je hebt goede crusado's en slecht pre met papier.. Kijk naar het paard en neem iemand mee die verstand en inzicht heeft van iberische rassen.. Die kan je duidelijk vertellen als ie het paard ziet lopen of het wel zo kan uitgroeien of niet.

Daarnaast wat je ook niet moet vergeten, hoe ga je zo'n dier trainen en rijden? Niet iedereen is in staat om de kwaliteiten uit z'n paard te halen die erin zit.