Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:58

__PSM__ schreef:
Afbeelding

Ik heb 'em voor een van mijn andere paarden, maar dat is een 18 inch dus te lang voor mijn Luso.. denk ik. (heeft nog geen zadel op gehad) Ik vind de zit wel diep trouwens. (en dat staat ook in de beschrijving van Kieffer)

__PSM__

Re: Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:27

Ik vind het onwijs meevallen, zeker als je hem vergelijkt met andere badkuip zitjes :P Tis ook ff voelen denk ik als je erin zit :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:58

__PSM__ schreef:
Ik vind het onwijs meevallen, zeker als je hem vergelijkt met andere badkuip zitjes :P Tis ook ff voelen denk ik als je erin zit :j

Ik heb 'em, dus ik voel het dagelijks. ;) Ik vind het echt geen vrije zit hoor.. Het zwaarte punt ligt zeker wel in het midden. Ik kan niet meer naar voren of naar achteren gaan zitten in dat zadel. Tuurlijk zijn er diepere, meer gesloten zadels te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:25

Jesser schreef:
Heb het wel eens vermeld dacht ik, maarik heb een StarrTrekk dressuur.. boomloos maar gewoon engels eruitziend en niet zo'n diepe zit..
Is een close contact, en juist vanwege die verwisselbare pommel erg handig als je paard wat meer uitgroeid, kun je grotere of kleinere pommel nemen..
Ook in bruin te verkrijgen..

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0

Heb ook een pre met korte rug en rondgeribt...
Ons past het prima!

Zo'n zadel valt me qua aanblik ook weer 100 % mee.
Prijs ook. En zou in ieder geval voor de tijd van de dracht wel handig zijn ivm breder en weer smaller worden.
Maar wat is een pommel? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:28

Jesser: heb ze opgezocht, een 17,5" is al 48 cm, dat is wel lang, ligt het niet op de lendenen?
Ik ga eens informeren of ik een keer kan testrijden. Heb nog nooit op een boomloos gereden. Kan je daar gewoon mee lichtrijden e.d.?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:40

Jessix schreef:
__PSM__ schreef:

Ik heb 'em, dus ik voel het dagelijks. ;) Ik vind het echt geen vrije zit hoor.. Het zwaarte punt ligt zeker wel in het midden. Ik kan niet meer naar voren of naar achteren gaan zitten in dat zadel. Tuurlijk zijn er diepere, meer gesloten zadels te vinden.

Rustig maar, ik praat ook uit ervaring hoor, heb hem ook ;) Ik kan er prima mee springen dus zo gesloten zit hij niet ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:46

Oh ik maak me er niet druk over hoor! ;) Ik vind het alleen wel een diepe zit, that's all. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn toch?!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:48

[***] schreef:
Jesser: heb ze opgezocht, een 17,5" is al 48 cm, dat is wel lang, ligt het niet op de lendenen?
Ik ga eens informeren of ik een keer kan testrijden. Heb nog nooit op een boomloos gereden. Kan je daar gewoon mee lichtrijden e.d.?

Ja, dat zadel had ik ook wel gezien. Ziet er wel aardig uit. Nog echt een dressuurzadel ookal is 'ie boomloos..

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:44

Janne 19: Een pommel is een soort boom van een boomloos zadel, deze kun je vervangen voor een grotere of kleinere maat naar gelang de ontwikkeling van je paard. En lichtrijden kun je prima op een boomloos zadel.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:47

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:09

ff alddable aanvullen: pommel is een stalen boombeugel welke bij die zadels voor in het zadel zit om de breedte van het zadel te bepalen. zie het maar als een V-vorm op z'n kop welke precies achter de schouder van het paard past

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:14

Jessix schreef:
[***] schreef:

Ja, dat zadel had ik ook wel gezien. Ziet er wel aardig uit. Nog echt een dressuurzadel ookal is 'ie boomloos..

Excuus, nog niet gereageerd..

Bij het passen van dit zadel is Callista van TrekkingSaddles zelf geweest.. ik wissel het rijden met dit zadel af met het rijden op mijn vaquerazadel.
En bij het dressuurzadel kon ik prima lichtrijden hoor.. Tis in mijn optiek gewoon een dressuurzadel. Het heeft wel een boom, maar van leer, dus ook flexibel, zeer flexibel. Bij het passen lag het zadel net op de laatste rib. Ook met het rijden nog gekeken, maar het kon zeker de goedkeuring van Callista vinden. Het enige waar ik aan moest wennen was weer een zit te vinden, daar ik lang met mijn vaquerazadel heb gereden. Binnen twee a drie dagen was het ok, en ik ben erg blij met dit zadel!

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:18

Ik rij met mijn PRE merrie die flink rond en een korte rug heeft, met een Alta Escuela van Ludomar.
Heel fijn zadel voor zulke paarden.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:19

ik heb nog een Startrekk espaniola te koop

Frieshy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:18

Ik heb zelf voor mijn fries een kieffer, heel fijn zadel en past echt super!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:23

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:49

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:13

Sorry , omdat er over wrongen gesproken werd dacht ik dat ze een lander of een new kent had , de superkent heeft juist weinig wrong :D

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:21

ik heb zelf ook een PRE en veel zadelproblemen gehad.

Ik heb het zadel van Moll en mindfields er op gehad en die paste wel. Dat was een Horst becker classic als ik mij niet vergis.
En ik heb nu ook een heel lekker zadel.
Een zadel wat niet vaak genoemd wordt.
maar hij is EN betaalbaar, EN hij zit heerlijk, EN hij is kort!, EN goede kwaliteit EN bij mijn type kan je de singelstoten op 4 plaatsen doen. erg handig met de barokke paardjes en de singelgroeve die vaak toch net weer anders ligt.

Ik heb een Henri Rivel de Paris

hier even een advertentie waar je ook het gebruik van de singelstoten goed kan zien.
http://www.tweedehands.nl/paardensport/ ... 13471.html

wel moet ik vermelden dat mij PRE een schoft heeft. Ook best wel een goede in tegenstelling tot andere PRE's

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:27

Ik heb een Jaguar en een Hopfner, korte zadels en in allerlei boommaten te krijgen.

Ook is er een zadel in ontwikkeling, met name voor de barokkere paarden, de E-motion, ik heb er hier 1 om te testen, het is alleen nog niet op de markt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:40

een KN zadel :j ,al jaren...

Taurus74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:17

Hallo
Ik heb een PRE die ook erg rond is en kort in de rug.
Ik rij met de zadels van Equestor. Mijn dressuurzadel is een David de Whispelaere.
Deze past perfect en zit heerlijk. Mijn andere zadel is de trail. Deze past ook goed maar is wel iets aan de grote kant. Maar hij loopt er verder goed onder en we gebruiken deze alleen voor het buitenrijden.
Mijn vorige paard was een KWPN tuiger welke ook erg rondgeribd was, hier pasten deze zadels ook goed op. Ik hoor van Equestor ook zeer verschillende verhalen maar ik ben uitgegaan van wat goed is voor mijn paard en voor mijzelf. Kritisch blijven bij het passen en goed uitproberen.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:19

Ik heb een equestor de wispelaere te koop.
Ik heb hem op een fries gehad en lag heel stabiel.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:35

Ik heb ook nog een wispeleare 17,5 inch te koop staan...zie onderschrift die mag weg voor 1050 euro.
De Frank Baines Capriole die erbij staat is ook zeer geschikt voor paarden met een vlakke rug en de rondgeribte.
Ik heb sinds vandaag ook nog een Bates Innova te koop staan 17,5 inch.
Uit alle 3 deze zadels is mijn paard (fries) dit jaar geknalt :(

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:51

ik heb de kieffer amsterdam dressuur..
heel fijn en kort zadel..