Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Duhelo schreef:ik heb wel de ervaring dat je met een trekpaard beter hard begint, en zacht eindigt, dan omgekeerd
heb al een paar opgeleerd, en als ze beleerd worden op een halster of een trensbitje denderen ze zo door je heen.
Jaan81 schreef:Duhelo schreef:ik heb wel de ervaring dat je met een trekpaard beter hard begint, en zacht eindigt, dan omgekeerd
heb al een paar opgeleerd, en als ze beleerd worden op een halster of een trensbitje denderen ze zo door je heen.
Ben ik niet met je eens. Ik heb mijn joekeltje op een dubbelgrboken bitje ingereden en tot nu toe (hij is nu 5) nog steeds niets aan de hand. Hij is er nu 1x vandoor gekletterd, maar had m met een "Ho!" en een een snok binnen een paar passen terug.
Voor de kar en voor het ringrijden heeft hij trouwens wel een liverpool, die zit op de eerste gleuf.
JewEmm schreef:@ Jizzie: Van veel mensen hoor ik dat ze (net als ik) hun trekpaard met een los teugeltje rijden, maar het gaat om de rem. Ik wil als ik wil stoppen stoppen, zeker in het verkeer en dan heb ik liever een "handrem" dan een remweg van 20 meter.