Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mindfields schreef:Mmm ja maar die is niet klassiek en gebruikt veel druk in haar systeem dus dat is iets heel anders dan wat wij bijvoorbeeld doen.

Lies21 schreef:Hai, ik kom hier even binnevallen.
Heb geen fries maar een KWPN tuiger.... die met hetzelfde probleem zit.... Ik zou heel graag ook zo'n friezendag bijwonen omdat ik denk dat de tuiger eenzelfde hals/hoofd houding heeft. Ik herken in dit topic heel veel met mijn paard....
Gulpje schreef:Mindfields schreef:Mmm ja maar die is niet klassiek en gebruikt veel druk in haar systeem dus dat is iets heel anders dan wat wij bijvoorbeeld doen.
Heb ik misschien ergens overheen gelezen waar staat dat de juiste hoofd-halshouding bij Friezen alleen maar kan worden bereikt door klassiek te rijden dan? Het was ook maar een suggestie, zij heeft enorm veel bereikt met Friezen en geeft vele clinics.
).Mindfields schreef:Idee: Een friezendag als soort van clinic, iedereen individueel les achter elkaar, je ziet op zo'n dag dan veel paarden van je eigen ras met soortgelijke rijkunstige problemen waardoor je wellicht veel ideetjes opdoet voor je eigen paard?
Mindfields schreef:Wellicht is het een idee om een apart topic voor die dag te openen, misschien zijn er wel meer mensen die hier interesse in hebben en zo bereik je wel meer Bokkers denk ik?
Ik weet niet of Krimpen aan den IJssel te doen is voor jullie? Vlakbij Rotterdam ligt dat. We hebben hier een super accomodatie beschikbaar voor zo'n dag. Mensen kunnen dan aangeven wat ze willen, dubbele longe van Moll(Patrick), rijles van Moll of les van mij of welke combinatie van die drie dan ook
Dan maken we een planning en indeling en kunnen we van start! Lijkt ons erg leuk!
_Lott schreef:Mindfields schreef:Idee: Een friezendag als soort van clinic, iedereen individueel les achter elkaar, je ziet op zo'n dag dan veel paarden van je eigen ras met soortgelijke rijkunstige problemen waardoor je wellicht veel ideetjes opdoet voor je eigen paard?
en dan van veel verschillende niveau's om de wedstrijd sport!