Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Morgen ga ik Friezen kijken bij de Nieuwe Heuvel.Nouvel schreef:kohtje schreef:Nee hoor hier ben ik! Ik ben gisteren Lusitano's wezen kijken en ik heb genoten. Hellaas de loterij niet gewonnen dus denk dat dat het nog even niet wordtMorgen ga ik Friezen kijken bij de Nieuwe Heuvel.
Leuk!![]()
hoe was het vandaag?
barrye schreef:De 6 jr. schimmel hengst is braaf op stal, braaf op de vrachtwagen, ook tussen de andere hengsten in. Geen hengstenmanieren met rijden in de bak tussen de paarden. Je merkt niet dat het hengst is.
Lief in omgang, absoluut niet nerveus of rillerig. Wel zelfbuwust en iets pittig met rijden. geen spaanse fratsen, wel scherp aan been Gewoon netjes aangereden, geen zijgangen nog of bijzondere kunstjes. Geen spaans papier, Wel brandmerk, paspoort enz.. ca. 155 cm.
Mijn stagaires rijden nu met hem. Is nog niet zo lang uit Spanje.
Cyrina schreef:Met dat laatste ben ik het wel eens. Zowiezo zijn Spaanse en Portugese paarden vrij pittig, maar op een heel brave manier.
Ben je wat bang (en dat is idd geen schande) en je voelt hun temperament, je schrikt en je gaat trekken of je durft deze paarden niet los te laten, dan gaat het mis.. Het is zeker van belang om hier eerst even aan te wennen.
. Ik ben zelf ook niet zo'n held en had nog nooit kennis mogen maken met de " spaanse pittigheid" . Nu wist ik wel van mezelf (als de mijne dat ook mocht hebben ohz), dat ik daar aan zou kunnen wennen. Maar ik heb hem af en toe best wel vervloekt
en geroepen: hij gaat eruit
! Vooral in het begin vond ik dat hevige gehuppel erg eng
. Dus als je ergens de kans krijgt eerst op een Anda oid te rijden?? doen
. Jessix schreef:Je bent met hetzelfde bezig als ik zo'n anderhalf jaar geleden en om net zo soort reden.. Ik heb voor de Lusitano gekozen. Fries heb ik zowiezo niets mee, dus het was voor mij de keuze tussen de PRE of Lusitano.
Waar ben je zondag wezen kijken? Vond je de paarden slechts te duur of was je zowiezo niet gecharmeerd van het ras?