Zadel Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emmii87

Re: Zadel Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:16

Ik heb er een hulsebos op liggen, met extra diepe zit, lange zweetbladen en veel kniewrong, past perfect en zit als een relaxstoel haha.

judith1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:55

ik heb dr nu een hulzebos op liggen.
past perfect :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:00

Elk paard is verschillend. Een goede zadelmaker kan er zonder probleem een passend zadel op leggen. Er zijn vast en zeker mogelijkheden. Ik zou niet klakkeloos uit gaan van wat een ander er op heeft liggen. Doen we bij WPN'ers immers ook niet. Als je paard serieus neemt, laat je een goede zadelmaker een advies geven. Zadels zijn net schoenen. Ze passen lekker of niet en dan trek jij ze liever ook niet aan! :D

Als jij 2.000 euro te besteden hebt, weet ik een adres waar ze het zadel volledig passend maken op jouw paard! En dan heb je het gehele bedrag niet eens nodig! Kun je er nog een beauty van een setje onder leggen ook en nog een weekend er op uit!

vdTippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:15

Ik heb een kieffer wien op mijn paardje liggen.
Medium boom, heb een niet al te brede fries met vrij veel schoft

MoVaTo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:40

Ik heb op mn zeer brede, schoftloze (bijna dan), rondgeribde fries een Wow liggen
Geen goedkoop zadel, maar voor mij en mn paard zn geld meer dan waard
Ik heb het zadel aangeschaft toen mn paard 4,5 jaar oud was,
nog net geen jaar onder het zadel (KN trouwens) en nog zeker niet uitgegroeid
Paard is nu 6 jr en heeft zich onder dit zadel heel goed kunnen ontwikkelen
Wow heeft als 1 vd voordelen dat het aanpasbaar is aan de groei en ontwikkeling van een paard
2de hands ligt dit wel iets genuanceerder, maar nieuw op jouw paard afgestemd is het een heerlijk, aanpasbaar zadel

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 02:07

Ik had ook een ouderwetse ainsley, die lag super
Alleen kreeg hij rug problemen en was daardoor het zadel te lang (18 inch, kwam overigens niet door het zadel)
Ik heb nu een Prestige Top Dressage, die ook super zit
Het fijne van dat zadel is dat eenvoudig de kussens verder uit elkaar kunnen worden gezet

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:39

Ik heb een Kieffer Genf erop liggen :)

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:44

Ik heb er net een heeeele lange zoektocht opzitten naar een goed passend zadel voor mijn fries. Het is een KN geworden. Zit niet erg comfortabel vind ik.. maar ligt wel geweldig goed op het paard.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:04

Wat vinden jullie nadelen van een Fryso zadel?
Ben er erg beniuewd naar wat jullie van het zadel vinden, ik rij er wel mee, vind het erg lekker zitten en zacht en diep:P

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:09

Ik heb een KN allegro erop met aangepaste keilkussens. Ligt als een huis en zit heerlijk!
Fryso zadel lag van geen kant, maar mijn paard heeft ook niet echt een doorsnee friezenrug.. Wel kort, maar een vrij hoge schoft. Had voorheen een JC vries diamant, maar die lag op een gegeven moment erg achterover (in profiel zie je van de JC ergens een foto)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:56

maaikedewit schreef:
Ben er erg beniuewd naar wat jullie van het zadel vinden, ik rij er wel mee, vind het erg lekker zitten en zacht en diep:P

Ik heb dan wel geen fries, maar wel een PRE (andalusiër) en een grote kwpn'er. Heb op beide paarden een Fryso Profile liggen, wel verschillende boommaat. Had voor mijn PRE eerst een Fryso Legacy, maar daar was hij helaas uitgegroeid. Hij is de laatste jaren behoorlijk breder geworden. Heb weer bewust voor Fryso gekozen, omdat ik zo tevreden was met de Legacy. Vind persoonlijk de profile nog fijner.

Ik vind het dus ook erg fijne zadels, het leer blijft mooi en ze zitten fijn.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:07

Geen fries maar wel een rondgeribt paardje met een kortere rug en weinig schoft.

Ik heb er een Fryso Classicop liggen.
Dit zadel is iets korter als de Legacy.

Met Equestor had ik toen ook eenafspraak maar ze had maar 1 zadel meegenomen, Andere afspraak maken was ook wat moeilijker ze had/heeft een zeer drukke agenda.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:43

Lisenka schreef:
maaikedewit schreef:

Ik heb dan wel geen fries, maar wel een PRE (andalusiër) en een grote kwpn'er. Heb op beide paarden een Fryso Profile liggen, wel verschillende boommaat. Had voor mijn PRE eerst een Fryso Legacy, maar daar was hij helaas uitgegroeid. Hij is de laatste jaren behoorlijk breder geworden. Heb weer bewust voor Fryso gekozen, omdat ik zo tevreden was met de Legacy. Vind persoonlijk de profile nog fijner.

Ik vind het dus ook erg fijne zadels, het leer blijft mooi en ze zitten fijn.

op mijn verozrgfries ligt ook een Legacy volgensmij.
ik vind het ook een fijn zadel. (maar dat wist je al)

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:06

ik heb een excellent rider dressuur zadel erop liggen, zijn niet dure zasdels zitten heerlijk en passen goed op een barok type fries

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:06

Maandag is een leuk buitenritje helaas anders afgelopen als we hadden gedacht (voor het verhaal: [VVDD] Gezellig buitenritje eindigt in valpartij.. )

Maar het zadel dat we nu hebben, past op de ene fries goed, maar op de ander schuift hij dus.
Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee wat voor zadel goed ligt op een luxe type fries? (dus de brede friezen)
En welke maat moeten we dan hebben? (m'n zus en ik zijn allebei vrij lang)
Hopelijk kan iemand me helpen!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:08

Ik heb hulp nodig,zou graag getipt worden wat te doen voor mijn vriendins fries die bij ons op stal staat zoeken we een zadel.
Heb 4 zadels voor 6 friezen en alles op haar gepast niets ligt okej,ze heeft een hoge schoft is breedt geschoudert en heeft een hele weke rug (ingezakt lijkt) helaas willen de ouders geen godsvermogen besteden dus wie heeft tips!

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:12

ik heb er ook een hulsebos op liggen! Het voordeel is dat ze op maat gemaakt worden voor je paard zijn/haar rug! En het zit als gegoten voor de ruiter... Heb ook een passier gg extra. Die ligt ook goed maar hulsebos ligt net wat fijner, vooral met de jonge beesten heb ik niet wat meer steun als ze rare fratsen uithalen...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:55

Een KN, ligt gewoon goed. :)

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:19

een wintec cair wide xl met de aller breedste boom die er is. :D
als dit niet paste moest ik naar india gaan voor een olifanen zadel! _O- :j :o

jareliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:11

Prestige Doge! Duur maar wel de moeite waard! Ligt echt super! Beter nog als mijn vorige zadel Phryso Legacy :) En de Prestige Doge kun je eventueel laten aanpassen voor een ander paard mits er niet al teveel verschil in zit!

jareliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:12

brendalevita schreef:
Ik heb hulp nodig,zou graag getipt worden wat te doen voor mijn vriendins fries die bij ons op stal staat zoeken we een zadel.
Heb 4 zadels voor 6 friezen en alles op haar gepast niets ligt okej,ze heeft een hoge schoft is breedt geschoudert en heeft een hele weke rug (ingezakt lijkt) helaas willen de ouders geen godsvermogen besteden dus wie heeft tips!

Prestige doge :)

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:29

boomloos zadel barefoot cherokee.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:36

Heb een fryso legachy gekocht en ligt als een huis!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:16

BR dresuur zadel :) ( welk soort weet ik niet )

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:49

Ik heb er nu een Kieffer Lech Profi op liggen. :j