Wildgirl schreef:@ ninx excuus voor mijn woordkeuze; klinkt idd niet erg vriendelijk.
Wat ik bedoel is dat je zo ontzettend veel mensen ziet hier die blindelings achter anderen aanhollen zonder dat ze volgens mij precies weten van hoe en wat.
En ik roep juist niet zomaar wat, sta redelijk dicht bij het stierenvechten en heb er al een aantal meegemaakt.
Juist daarom ben ik het totaal niet met de meeste tegenstanders eens.
Helemaal niet als je het zo bekijkt dat stierenvechten onnodig(en dus zielig) is, het gebeurt voor ons plezier etc etc
Dat is het biefstukje op ieders bord ook; sterker nog die dieren hebben nog veel meer én veel langer moeten lijden.
Wat te denken van make up getest op dieren,dure leren zadels(die worden écht niet van een stukje afval huid gemaakt)en onze eigen paarden die dag in dag uit in een hok van 3 bij 3 staan.
Voor onze lol, niet omdat ze het zelf zo leuk vinden.
Stierenvechters stieren leven idd hun hele leven lekker buiten met soortgenoten,dekken wat koeien,krijgen genoeg te eten en komen idd op een niet zo diervriendelijke wijze aan hun einde.
Dat einde dat duurt over het algemeen niet heel lang, een gevecht is met 1,5 uur vaak wel afgelopen.
Een kistkalf wat 6 maanden wordt vetgemest,nooit gras voelt,geen vriendjes heeft en vervolgens wordt geslacht vind ik persoonlijk erger.
Máár, ik hou van mijn stukje vlees en vermenselijk dieren niet.
Dieren zijn er om profijt van te hebben, in de vorm van gezelschap,eten,rijden etc etc etc.
Dus mij hoor je niet klagen over wat zielig dit en wat zielig dat.
De hypocrisie van de meeste mensen hier stoot mij dus het meeste tegen de borst.
Dit is jouw beleving, en is ook exact het punt waar wij van mening verschillen.
Ik eet geen vlees, gebruik vrijwel geen producten van dierlijke herkomst, en voel me dus daar juist beter bij.
Ik ben niet TEGEN het eten van vlees, maar wel de hoeveelheid die men consumeert en de MANIER WAAROP de industrie gedwongen wordt dieren op een afgrijselijke manier te houden.
Ik zou graag zien dat mensen matigen, en bereid zijn een eerlijke prijs te betalen voor hun vlees.
De manier waarop jij dieren ziet is het grootste verschil tussen jou en mij denk ik.
Ik ben resoluut tegen dergelijk vermaak, en dat maakt me niet hypocriet maar iemand met een duidelijke mening.... daar zouden er meer van mogen zijn.
Excuses aanvaard aangaande het 'taalgebruik'...