[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:29

Jasmijn hoe ging het springen?

Esmee leuke foto's man, hij is echt stoerrrrrrr Cool ja als hij zich op loopt te fokken bij de merries is het beter dat je hem laat ruinen, anders heeft hij alleen maar stress en dan zal hij ook nooit echt mooi op gewicht komen! Fijn dat je zadel en hoofdstel goed passen en dat je even hebt kunnen rijden. Stap in het spaans is "paso" dit commando gebruiken ze idd bij "dar cuerda" dat is longeren Haha! Draf is idd "trote" en galop is "galope" Als ze de paarden rustig willen krijgen zeggen ze vaak "shhhh" net zoals je tegen een kind zegt die stil moet zijn, of "cheee" spreek uit "tsjeee". Verder fluiten ze om ze langzamer te laten gaan of rustig te krijgen. Hihi in het begin moest ik daar echt aan wennen!

Gelijk heb je dat je naar een Spaanse school gaat, ik heb daar een cursus spaans gedaan bij een Nederlandse dame die daar al heel lang woonde. Ik had het echt nodig op stal en op mn werk. Maar ook op stal leerde ik veel. Tip, ga op de website van alvarez kijken naar paardenspullen. Daar kan je ook een catalogus bestellen en door de plaatjes naast de woorden te leggen heb ik in een hele korte tijd heel veel spaanse paardentermen en woorden voor tuig enzo geleerd.

Heb vandaag Dinkey even in de molen gehad, maar zijn vacht zit hem al erg in de weg dus die kwam met schuim tussen zn billetjes er weer uit Nagelbijten / Gniffelen Met Suev even lekker een stukje zonder zadel naar buiten geweest en ook een heerlijk eind uitgegaloppeerd. Morgen gaan we weer naar dat natuurgebied maar dat is een rit van 2 uur Cool

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:32

haha crosspost! Gave springfoto's hoor dames! Jullie lijken er echt lol in te hebben Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:44

Ja leuk he. Moet zo een avond uit maar ben heel verdrietig nu net, een van mijn knuffels van de manege die ik heel veel gereden heb en ooit misschien wou kopen, is overleden..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:46

DinkeyGirl schreef:
Jasmijn hoe ging het springen?

Esmee leuke foto's man, hij is echt stoerrrrrrr Cool ja als hij zich op loopt te fokken bij de merries is het beter dat je hem laat ruinen, anders heeft hij alleen maar stress en dan zal hij ook nooit echt mooi op gewicht komen! Fijn dat je zadel en hoofdstel goed passen en dat je even hebt kunnen rijden. Stap in het spaans is "paso" dit commando gebruiken ze idd bij "dar cuerda" dat is longeren Haha! Draf is idd "trote" en galop is "galope" Als ze de paarden rustig willen krijgen zeggen ze vaak "shhhh" net zoals je tegen een kind zegt die stil moet zijn, of "cheee" spreek uit "tsjeee". Verder fluiten ze om ze langzamer te laten gaan of rustig te krijgen. Hihi in het begin moest ik daar echt aan wennen!

Gelijk heb je dat je naar een Spaanse school gaat, ik heb daar een cursus spaans gedaan bij een Nederlandse dame die daar al heel lang woonde. Ik had het echt nodig op stal en op mn werk. Maar ook op stal leerde ik veel. Tip, ga op de website van alvarez kijken naar paardenspullen. Daar kan je ook een catalogus bestellen en door de plaatjes naast de woorden te leggen heb ik in een hele korte tijd heel veel spaanse paardentermen en woorden voor tuig enzo geleerd.

Heb vandaag Dinkey even in de molen gehad, maar zijn vacht zit hem al erg in de weg dus die kwam met schuim tussen zn billetjes er weer uit Nagelbijten / Gniffelen Met Suev even lekker een stukje zonder zadel naar buiten geweest en ook een heerlijk eind uitgegaloppeerd. Morgen gaan we weer naar dat natuurgebied maar dat is een rit van 2 uur Cool

Ohh oke dus dat was 't! Haha! Dankje! Jep, binnenkort word ie gecastreert Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:47

@ Furia: Ahh Ach gut .. De springfoto's zijn wel erg gaaf! Een echte veelzijdige anda! Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:50

Afbeelding

Noran, en ik, het linkse stel Vriendjes zijn?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:23

Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 15-09-07 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:25

Is Noran een privé paard geworden Jasmijn? Balen meid, weet nog dat jouw Bokt-naam op zijn naam was geïnspireerd. Triest. Sterkte.

Even een vrolijke noot: een melige Frío ITP Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:46

DinkeyGirl schreef:
Ahhh dat is niet leuk Verdrietig Veel sterkte en hopelijk heb je een niet al te erge rotavond Ach gut

Esmee hier de link (en voor de rest ook leuk om te kijken Knipoog)

https://www.a-alvarez.com/tienda/index.php?pt=3

Wat handig! Haha! Dankjewel, is dat gewoon een Spaanse site waar je kan bestellen/moet afhalen? Ben al in het bezit van een zadel en hoofdstel hoor ondertussen, en 't past gelukkig allemaal prima! Maar bedankt, handig voor andere spullen! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:40

Ja daar kan je idd bestellen, ik had er een gratis catalogus van besteld en die heb ik gebruikt om mezelf de spaanse paardenwoorden te leren Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:22

Branka, ja Noran is sinds een half jaartje van Nanda geworden (nadat ze Davita naar een handelaar had gedaan toen wij haar niet kochten). Hij was zo een kanjer, wilde alles voor me doen. Van een kopschuwe draver waar ik voor het allereerst op zat, tot de wedstrijd waarmee ik hoge punten haalden, en elke keer prive lessen bij Rene. Met dat dier had ik echt zo'n band, al vanaf het begin. Ja, ik heb me naam veranderd toen Nanda hem had gekocht, toen voelde het niet meer zo gepast. Gelukkig heb ik hem pas nog bezocht. Helaas heb ik nooit die strandrit kunnen maken die ik altijd met hem wilde doen..

Ik heb wel een superavond gehad, eerst gepooled en daarna super gebowld Lachen
Ga nu even snel je ITP kijken en dan slapen (eerst de hond uitlaten..).

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:34

DinkeyGirl schreef:
Ja daar kan je idd bestellen, ik had er een gratis catalogus van besteld en die heb ik gebruikt om mezelf de spaanse paardenwoorden te leren Tong uitsteken

Oh handig! Ga ik even voor kijken Schijnheilig

Pff ben net terug van een vriendin van m'n moeder, die was jarig. Allemaal dronken daar! Nagelbijten / Gniffelen Was wel gezellig, m'n ouders waren ondertussen al naar huis gegaan maar ik bleef nog ff gezellig kletsen. Morgen lekker naar Fuego toe, lekker rijden. Ik zorg wel dat mamalief foto's maakt, die zet ik er dan gelijk op, als het lukt met mijn onhandige vingers! Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:54

Gister ging het springen dus wel goed, niet zo hoog gesprongen (denk 30-60 cm hooguit), en voornamelijk kruisjes want hij vind stijltjes echt zo moeilijk haha! Dan tikt ie bijna altijd de balk eraf. Maar goed we gaan goed met hem oefenen en dan word het ook een topper met springen! Dit was de eerste keer dat ie echt met normaal springmateriaal (dus met staanders) heeft gesprongen, en hij werd igg behoorlijk vrolijk Clown Ik stuur madelief zo de foto's dan maakt zij nog wel een topic.

Voor de rest nog minder leuk gister, ons 2 jarige nichtje (Juna) was er ook (dochtertje van mn oudste zus) en er was een kennis van mn zus mee, die was bezig met Juna, die nogal moe was, en toen hing Juna aan die vrouw, vlak boven stenen en toen liet dat mens Juna los!! Gestoord Ik weet dat je mensen normaal gesproken niet de schuld hoort te geven, maar deze vrouw is altijd zo vaag en van de wereld, ik hoop maar dat mn zus dr niet al te vaak met Juna laat..
Maar goed Juna viel dus met haar hoofdje recht op de punt van de stenen, en er zat echt een gat in, vreselijk! En het bloedde giga, dus eerst even iemand gezocht met een EHBO diploma en daarna de huisartsenpost gebeld, mn vriend was gelukkig met de auto dus die er er heen gereden. Madelief en ik moesten nog springen met Fuur, dus voor ons was de stemming er wel behoorlijk uit. Juna heeft in het ziekenhuis een verdoving gehad, en toen moest de dokter komen met hechten want de verpleegsters konden het niet omdat het onder een rare hoek zat (allemaal later nog gehoord).
Arm nichtje Ach gut Mar het is nu allemaal goed met haar en gelukkig is het een echte bikkel, ze huilde gister alleen van de schrik en toen ze even moest wachten was ze alweer stil, alsof er niks gebeurd was.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:09

Hoi Iedereen!!! Wauw, ik ben echt al heel lang niet op Bokt geweest!! Ik ga zo even eerst een topic maken van Fuur en ik aan het springen gisteren, dan ga ik even de laatste 5 pagina's bijlezen Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:26

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:01

Lusitano: Wat een gedoe met je ex, dat is inderdaad lastig als je samen honden hebt en je uit elkaar gaat..
Maar misschien komt het zo inderdaad allemaal op zijn pootjes terecht! Fijn dat het lekker gaat met Sam!

Yenneke, fijn dat het zo goed gaat met X-je, ik vind hem altijd nog zo'n heerlijke jongigheid uitstralen Haha!

zasread: Wat voot studie doe je nou? Lekker relaxt dat je zo'n lang weekend hebt!!Leuke intro gehad?
Jeej, wat een schrik met Otje zeg!!! Brr wat eng, gelukkig valt de schade mee, maar arme shet (en jij natuurlijk) Ach gut

_Saida_: Ik weet eerlijk gezegd zo even niet welk paard je hebt (Fries volgens mij?), maar klinkt leuk die cursus die je met haar wilt gaan doen!

Ilona balen dat je je portemennee kwijt bent zeg! Heel gedoe en kost je inderdaad nog een hoop geld oook Ooo lees dat je je portemonnee gevonden hebt, goed zeg!!!
Fijn dat Jielt lekker ging, iets minder dat hij last heeft van een aantal dingetjes..

Vandaag dus een aantal mensen naar Horse event (Peet, Amable) Leuk gehad??

Kimmie261: Aah, is Lucky zijn ego gebroken? Wat ik begrijp is ie door pennymeisjes versierd Haha!

Peet: Furia is onwijs voorwaarts met rijden, buiten is hij ook voorwaarts maar wel super braaf en makkelijk in te houden, dit geeft in de bak nog wel eens problemen Haha!
Hoe gata het eigenlijk met je knapperd, nu na de castratie, al verschil?

BlueBerry, wat een schatje!!!

Phoe Nouvel, de paardjes hebben wat last van kwaaltjes zo te lezen? Gelukkig niks ernstigs maar toch altijd even lastig!

Essss, gefeliciteerd!!!!!! Heel fijn dat je kanjer is goedgekeurd, mooi beestje!! Oeh oeh hijs echt mooi Ja
En je woont in Spanje, zie ik, voor vast? Bofkont!!

Hihihi die ezel is schattig zasread!!!

DinkeyGirl: Whahaha, die shetjes ook altijd Tong uitsteken
Met Suev gaat het ook lekker zo te lezen!
En lekker gereden vandaag, tis wel weer mooi weer om lekker een lange tocht te maken! (nu krijg ik ook plotseling zin haha...)

Zo dat was het wel weer eventjes, poe he...! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:31

DinkeyGirl -> Ik durf nog niet te zeggen dat de klik er is met Grytsje.
Ik vind haar onwijs lief en ben al stapelgek op haar, maar het is toch anders als met Trijntje.
Alsof er meer afstand is tussen ons.
Maar we zijn nog maar een week samen, dus kan ik er nog niet echt een oordeel over geven.

Furia -> Klopt ja, ze is maar een maand of 3-4 onder het zadel geweest.
Vind ik ook niet zo heel erg dat ze nog veel moet leren, nu kan ik haar ook naar mijn hand zetten.

Leuke foto's van Dizo!
Die heeft het wel naar zijn zin in het water! Haha!
Breezer en Donna ken ik wel! Die zie ik wel eens op het JR-forum voorbij komen. Clown

Jaaaaaa! Foto's van Furia aan het springen! Leuk hoor!

Mijn hond doet altijd zo dwaas als hij weer binnenkomt na een wandeling.
Dan rent ie de kamer in, pakt iets om mee te spelen en gaat vervolgens rondjes rennen door de kamer. Ziek

Hè wat sneu dat die is overleden.
Hoe is dat gekomen dan?
Sterkte! Ach gut

Esssss -> Stoere hengst hoor!
Ik denk dat het ook wel het overwegen waard is om hem te laten castreren als hij zich zo blijft gedragen.
Lijkt me voor hem ook niet echt rustgevend met al die vrouwen om hem heen.

Wat leuk dat de eigenaresse Nederlands kan spreken, dat is toch wel prettig.
Zeker in het begin en omdat je de taal nog niet kent.
Lief van haar dochter om je te helpen!

Peetisgreat -> Vanmiddag had ik m'n fototoestel mee, maar het maakt zo moeilijk foto's als je er zelf op zit.......
Frits en Lisanne kwamen op de manege toen ik al bijna aan het uitstappen was, dus ik heb een paar foto's gemaakt van Lisanne op Grytsje.
Staan hieronder! Haha!

Madelief88 -> Klopt, Grytsje is een fries. Haha!
Helaas gaat de cursus voor mij nog niet door zag ik.
Er was zoveel animo dat er ik de cursus erna mag meedoen, alleen begint die pas in januari....... Huilen

Vanmiddag heb ik weer even met Grytsje gereden en hebben we verder geoefend met het sturen op zit en met beenhulp.
Ze was al minder onrustig dan vrijdag, alleen waren de losse stukken plastic van de balen hooi nu erg eng.
Ik ben er met haar naartoe gereden en heb haar stilgezet om er naar te kijken.
Toen ze rustig stil bleef staan heb ik haar een paar keer beloond en daarna was het goed.
In principe reageert ze heel goed op de hulpen met sturen, het is voor ons beiden alleen nog een kwestie van aan elkaar wennen.
Ik had een fototoestel mee, maar mijn dochter kwam toen ik al bijna klaar was met rijden en nam het van mij over.
Toen maar een paar fotootjes van hun samen gemaakt.

Lisanne heeft nog niet zoveel rij-ervaring en houdt nog te weinig contact met de teugels.
Daarom loopt ze hier min of meer 'uit elkaar' en in een sukkeldrafje.
Geeft niets, ze is er al mee bezig met lessen, dus het komt gerust wel.
Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje in stilstand.
Grytsjes buikje begint al te groeien! Haha!
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:43

Haha, leuk dat je ze op het JR forum voorbij hebt zien komen. Nicole is al een aantal jaartjes een goede vriendin van me. Heb je zelf ook een Jack Russel dan?

Noran was overleden aan koliek.
Leuke foto's hoor, ze zit er al pittig op Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:47

Ja, ik heb een Jack Hussel. Tong uitsteken
Dit is Tommie, een lekker eigenzinnig, speels, aanhankelijk en lief reutje van 1 jaar.
Afbeelding

Overleden aan koliek, wat erg......
Zoiets gaat zo snel heb ik wel gehoord en gelezen, dat je maar weinig tijd hebt om echt afscheid te kunnen nemen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:49

Ja, koliek is echt erg. Ik ben nu ook eigelijk een beetje bang dat Fuur ook zomaar in 1x weg is..

Leuk hoor! Waar issie mee gehusseld? Tong uitsteken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:53

Hallo iedereen,
Sorry dat jullie al een tijdje niks gehoord hebben. Er is veel gebeurd en hier gaat ook alles heel snel en ik hou het gewoon niet meer bij ivm mijn ziekte van pfeiffer en voorbereidingen van verhuizing (ik ga samenwonen met mijn vriend en ons huis wordt over 3 weken opgeleverd) Sorry dat ik dus niet reageer op alle verhalen hier.

In het kort. Steffi van de laarse is geweest. Enno zijn bekken en heupen stonden scheef (zij vertelde dat hij dit al jaren had)
Hij is gekraakt, gemanipuleerd en met accupuntuur bewerkt en ik heb kruiden gehad voor zijn nieren.

Over 3 weken komt ze weer.

Nu kon ik eindelijk rijtechnisch etc goed aan de gang. Aangezien we nu verhuisd zijn kon ik eindelijk een instructeur laten komen.
Dit is Willy ten hage geworden.
Donderdag heb ik mijn eerste lange longe les gehad.

Vandaag even wat foto's voor de liefhebbers geschoten.

Ik ben jullie niet vergeten. Ik lees gewoon mee als ik de energie heb om achter de pc te kruipen en ook heel erg bedankt voor de lieve pbtjes van iedereen.

viewtopic.php?f=53&t=833672&

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:05

Furia schreef:
Ja, koliek is echt erg. Ik ben nu ook eigelijk een beetje bang dat Fuur ook zomaar in 1x weg is..

Leuk hoor! Waar issie mee gehusseld? Tong uitsteken

Weet je, ik heb eigenlijk geen idee uit wat voor hussel hij bestaat.
Ik heb de ouders gezien; ALS dat ook de echte ouders waren tenminste.....
De moeder was een witte met brindlebruine Jack, en de vader een black and tan.
In mijn (toen nog) onwetende ogen zagen ze er als een Jack Russell uit.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:07

Ok Lachen

Redina, ik miste je aldoor al! Wou je vanmiddag eigelijk net een PBtje sturen! Sterkte he, ga zo dat topic even bekijken..

Ik ben "Ben jij slimmer dan een kind?" aan het kijken, geweldig gewoon! ROFL

Vraag: Wat is het voltooid deelwoord van skaten?
geskatet

Ik had dus echt niet dat in mn hoofd Koe

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:20

@madelief: Haha dankje, ja ik woon echt in Spanje, vast Knipoog .

Vandaag weer lekker naar m'n mannetje gegaan. Was een warme dag, wat iritant dan als je met cap moet rijden.. Maarja, eerst even gelongeert, toen eventjes gereden in de longeerbak. Er stond een ruin naast de longeerbak, en Fuego werd daardoor nog wel wat afgeleid. Maargoed, de longeerbak is natuurlijk erg klein, dus reden we daarna naar de grote bak. Ook daar reed iemand op een ruin, dus weer was Fuego erg afgeleid. Eerst ging het wel goed, hij was erg ontspannen en we werkte wat aan de figuren en dat ie op de hoefslag moest lopen, want hij liep er telkens naast of hij liep de heel andere kant op. Maar daarna liet ie toch wel merken dat ie een echte hengst was, alsmaar hinniken, en chaggerijnig doen naar de ruin, en draaide z'n kont ernaartoe. Na een tijdje was de ruin weer weg en werd ie wat ongeduldig. Telkens als we naast het weiland reden vol merries liet ie eventjes zien dat ie heel wat was, dat was wel geinig. Gelukkig was ie op het einde weer ontspannen en braaf. Daarna lekker geborsteld, wat gepraat met een Spanjaard die Engels kon en die had een lippizaner x arabier, die vond 'm zoveel op Fuego lijken, en nog ff lekker met Fuego geknuffeld en wat nat gespettert. Een volslaagde dag dus! Haha!

Morgen is de manege helaas dicht, elke Maandag.. Verdrietig

Ik heb trouwens ook een paar rijfoto's, maar ze kunnen niet op deze computer, dus moet ik wachten totdat mijn stiefvader er is, en die komt volgende week weer. Zodra ze op mijn computer staan zet ik ze er gelijk op! Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:23

Ess, hier is iemand nogal jaloers door het woordje 'warme dag' Vork

Ja, hengsten zijn snel afgeleid hé. Met Fuur was dat ook in het begin zo, dan heeft ie veel minder zn aandacht bij je. Ben blij dat hij nu ruin is Pling