Jasmijn hoe ging het springen?
Esmee leuke foto's man, hij is echt stoerrrrrrr

ja als hij zich op loopt te fokken bij de merries is het beter dat je hem laat ruinen, anders heeft hij alleen maar stress en dan zal hij ook nooit echt mooi op gewicht komen! Fijn dat je zadel en hoofdstel goed passen en dat je even hebt kunnen rijden. Stap in het spaans is "paso" dit commando gebruiken ze idd bij "dar cuerda" dat is longeren

Draf is idd "trote" en galop is "galope" Als ze de paarden rustig willen krijgen zeggen ze vaak "shhhh" net zoals je tegen een kind zegt die stil moet zijn, of "cheee" spreek uit "tsjeee". Verder fluiten ze om ze langzamer te laten gaan of rustig te krijgen. Hihi in het begin moest ik daar echt aan wennen!
Gelijk heb je dat je naar een Spaanse school gaat, ik heb daar een cursus spaans gedaan bij een Nederlandse dame die daar al heel lang woonde. Ik had het echt nodig op stal en op mn werk. Maar ook op stal leerde ik veel. Tip, ga op de website van alvarez kijken naar paardenspullen. Daar kan je ook een catalogus bestellen en door de plaatjes naast de woorden te leggen heb ik in een hele korte tijd heel veel spaanse paardentermen en woorden voor tuig enzo geleerd.
Heb vandaag Dinkey even in de molen gehad, maar zijn vacht zit hem al erg in de weg dus die kwam met schuim tussen zn billetjes er weer uit

Met Suev even lekker een stukje zonder zadel naar buiten geweest en ook een heerlijk eind uitgegaloppeerd. Morgen gaan we weer naar dat natuurgebied maar dat is een rit van 2 uur