[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:47

Anouk, klopt. Wij zijn alle 3 jarig. Samantha en der papa op 30 mei en ik 31 mei. Lekker makkelijk! Maar 1x in het jaar alle troep enzo in huis.

Nieuws over mijn mamatje,

Gister toen ik net weg was bij bezoekuur werd ze naar de scan gebracht. Het is gelukkig niet der hart, al dachten de dokter er eerst anders over omdat ze maar een hartslag van 45 had. Eenmaal in de scan geweest bleek het dat ze een hele goeie longontsteking heeft en vocht bij allebei der longen. Het vocht zorgde ervoor dat het hart het 'minder' goed ging doen.
Ze heeft nu medicijnen en is thuis. Over 6 dagen moet ze terug komen op controle.
Gelukkig is het niet zo heel ernstig.

Ilona, ik ga gelijk even je topic bekijken!!
En reageren op de rest :)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:51

Fijn dat het "meevalt" van je moeder Michelle...nu maar hopen dat ze snel weer is opgeknapt!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:58

Iedereen in ieder geval bedankt voor het sterkte wensen!

Angela, jeetje hoop dat het met school een beetje geregeld kan worden. Zoals dingen inhalen en toch over kunnen gaan! Wel rot dat je niet nog een jaar kan blijven zitten. Ben benieuwd!

Ilona, wat ziet chic er toch weer goed uit zeg! En die manen, ben jaloers! Ze groeien echt te snel gewoon. Wanneer ben jij weer op stal? Ik ga morgen overdag met Samantha er heen en dan blijven we op stal eten denk ik.... Even kijken hoe of wat met Patrick.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:02

Michelle -> Sterkte met je moeder!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:10

Moppielover, balen zeg!

Verder leuke fotos voorbij zien komen
Iloon, fijn dat het nu wel lukt!

over "it's not about the trailer" daarmee bedoelen ze denk ik dat je niet moet focussen op wat je wilt. Dus niet: Hij moet de trailer in, hij moet hij moet, maar gewoon kijken hoe ver het lukt en voor jezelf visualiseren wat er gaat gebeuren. Dus niet de nadruk op leggen dat het moet en boos worden..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:11

Mies, oohh fijn! Dat is toch beter nieuws.. maar zal wel een flinke impact hebben.. :(:) . Hoop dat de medicijnen goed helpen.. Chic zn manen vallen wel mee toch? Moet nóg veeul langer hihi :D ! Ik ben er dinsdag pas weer.. Ben vrijdag op zaterdag met een paar meiden van bokt! Anders had ik morgen ook ff komen buurten!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:15

Ja maar het is in ieder geval iets wat weer over gaat :) Maar schrok me wel rot. Maar zijn manen zijn echt veeeeeel langer geworden nadat je weg ben gegaan hoor. vind ze echt mooi geworden, alleen eigenlijk hadden ze helemaal donker moeten zijn hihi.

Hmm jammer, ik ga morgen even met Sam anders heb ik weer een jankend kind!
Dus dan zie ik je dinsdag niet, want moet dan naar de kapster. :( Dan pas volgende week...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:18

Weeeer niet... :P Heb je echt alweer tijdje niet gezien! Laatste x scheveningen.. veul te lang geleden ;) . Maar we maken straks een inhaalslag haha! En zn manen hadden idd wel pikzwart mogen zijn :)) Helaas heb je niet alles voor het zeggen, anders wist ik het wel hihi.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:21

Nou dat is zeker lang geleden, maar wat ik dus even dacht!

Omdat ik mijn verjaardag niet gevierd heb eigenlijk, leek het mij dus leuk. Om ergens wat met zijn alle te gaan drinken! Of gezellig bij mij thuis.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:30

Jaaaa, leuk!! *\o/* Ik ben voor!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:32

Okee, ik ga eens al die meides optrommelen! En dan echt alleen MEIDEN dus zonder mannen! :D

Maar dan denk ik niet volgend weekend maar weekend erna. Volgend weekend ben ik namelijk EINDELIJK naar guus meeuwis toe:)

Ik ga nou me bedje induiken! Slaap lekker iedereen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:23

idefix4 schreef:
Jenay: Mooie Lusitano joh! Komt dat nog veel voor met zo'n blesje? Het is de eerste volgens mij die ik zie. En idd een grote!

Jenay: Je bent niet de enige hoor. Ik begrijp je eisenpakket wel. als je er helemaal voor naar Portugal gaat, moet ie gewoon 100% zijn wat jij wil hè? Knap dat je aan de eisen hebt vastgehouden. Met zoveel paarden om je heen, kan het soms moeilijk zijn om nee te zeggen alleen om kleur. Om die reden heb ik trouwens ook nog geen PRE. Die PRE moet ook aan een paar eisen voldoen, inmiddels de belangrijkste: Niet wit! Frank heeft een PRE schimmel. Een heel leuke en enorme lieverd, maar ja, als ík er één voor mezelf wil gaan kopen, wil ik geen witte. Dat is al zo vanaf mijn 13e, dus het heeft niks met Des te maken hoor. Voorlopig wil ik Sam gewoon ook gewoon niet kwijt. :D Als ik een PRE koop, moet Sam namelijk wieberen.

Oh wat gaan jullie hard!! Bijna niet bij te houden voor me.. Maar iedereen bedankt voor de aardige complimentjes over mijn paardje. *D

Om wat vragen te beantwoorden heb ik dit stukje maar even gequote.

Een Lusitano met een bles of andere aftekening is absoluut niet zeldzaam. De meeste hebben het wel, alleen de meeste worden uiteindelijk schimmel. Dat je het nog nooit gezien hebt komt waarschijnlijk omdat er hier niet zoveel Lusitano's zijn en daarvan zijn de meeste schimmel. Maar in Portugal is het echt niet moeilijk om er een te vinden. Vergelijkbaar met het zoeken van een KWPNer met aftekeningen in Nederland.

Wat betreft mijn eisen, die zijn zo ontstaan toen ik me ging verdiepen in het ras. Ik koop een paard voor het leven, dus wil dan wel zeker zijn dat hij bij mij past. Daarbij is een goede Lusitano duur en dan kun je kiezen, of je gaat concessies doen of je gaat voor de hoofdprijs, maar dan moet ook werkelijk alles kloppen! De kleur was trouwens het minst belangrijke hoor. Zwart, vos of bruin met bles was ook een optie.

Het allerbelangrijkste vond ik karakter. Ik ben namelijk overgestapt naar een Lusitano omdat ik een makkelijker paard wilden. Daarbij moest het een jong paard zijn die ik nog zou kunnen inscharen bij mijn andere mannen. Dus eentje uit de kudde.

Wat uiterlijk betreft moest het een paard zijn met maat en veel 'bone'. Hij moest een bepaalde bloedlijn hebben (dekhengst) en natuurlijk gewoon heel knap zijn!! ;)

Ik ben veel in Portugal geweest om te kijken en te leren. Maar met geen één paard had ik die klik die ik met Capricho meteen had. Ik ontdekte een foto van hem en wist meteen dat hij het was namelijk. Geen verkoop foto of wat dan ook.. Gewoon een foto van de hele kudde en daar stond hij tussen. Ik heb veel geluk gehad hem te kunnen kopen en ben daar dan ook heel blij mee.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:05

Wat gaat het hier hard, er is veel gebeurd de afgelopen dagen!

Frank> Nee, veldmuizen training had ik nog niet gedaan... :+ Maar ik heb al van Anouk gehoord dat Dessie pas geleden een soort gelijke actie had als Dable! En jij stond er nog wel naast, moet je na gaan als je er op zit ;)
Wat leuk dat Renske op jullie paard heeft gereden, wat een kleine wereld...ik heb haar dinsdag nog in de Ruiterhuis gezien, maar ze was druk bezig met een klant. Bianca heeft mij de Espaniola aanbevolen omdat Dable een lange schoft, korte en brede rug heeft. Ik heb nu pommel 4, zal waarschijnlijk naar pommel 5! toegaan want hij zit daar nl tussenin.

Prinslover> veel plezier met je meeting! en mooie fotos

Soeske> jullie waren duidelijk aan het genieten, mooi paard.

Anouk> oefening baart kunst ;) Ongelofelijk wat je in zadels allemaal terug kunt vinden. Bianca heeft een tijd geleden een onderbroek in gevonden :+

Miichelle90> nog gefeliciteerd met je dochter, leuke leeftijd he! Veel sterkte met je moeder.

Zilfstar> Wat een braaf paard en leuke fotos. Altijd weer spannend wanneer je kids met paarden bezig zijn. Ik ben ook altijd zo oplettend, maar Dable is tot nu toe altijd heel rustig wanneer Hailey aan hem hangt.

Ben gisteren met mijn vriendin voor Ald Dables 3e echte buitenrit naar de duinen geweest. Hij was wederom super braaf! Alleen de Tinker van mijn vriendin stapt zo vlot, dat wij het niet kunnen bijhouden! Dat was met mijn vorige Andalusier ookal het geval...
Gewapend met camera om mooie fotos te maken, komen op de zandvlakte aan, maak een paar leuke fotos van haar, was wel lastig want Dable was continu pirouettes aan het draaien... :Y) Krijg ik de melding dat het geheugen vol is! :( dus geen recente fotos van Dable en mij... next time...zijn overigens om 19 uur vertrokken en waren weer om 21.30 uur op stal dus een behoorlijke lange rit.

Voor iedereen die binnenkort naar de duinen gaan> er zijn op dit moment nog geen dazen te bekennen wel stikt het er van de muggen tussen de bomen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:28

alddable, dankje :) Genieten was het zeker..
Jij hebt ook een leuke dag gehad! Jammer dat je geheugen vol was..
Ben vandaag onverwachts vrij, heb al 1.5week enorme last van mijn knie.. mocht ik vandaag vrij van de werkgever, had anders pas om 22u gemoeten..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:09

michelle, gelukkig goed nieuws over je moeder!

Meiden tot straks!!!! heb er zin in!!!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:21

Ook zo warm bij jullie? Mijn zwarte gevaar had het goed warm in elk geval. Heb hem dus niet te fanatiek te werk gezet. Half uurtje longeren met 3 balkjes. Hij deed super zijn best en ik die duidelijk vooruitgang in zijn lopen. Hij was daarna flink bezweet op de borst en de hals.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:53

Anouk - fijn dat je toch nog redelijk lekker/goed gereden hebt
En sabrina gaat echt lekker voorruit heerlijk om te lezen

Ilona – fijn dat je lekker kon oefenen met chico en de trailer en super dat die er netjes in ging nu lekker door blijven oefenen dan komt het helemaal goed :j
Zal zo even in je topic reageren

Angela – balen dat je niet over gaat, en helemaal k-lote dat je niet meer mag blijven zitten, ben benieuwd wat er uit dat gesprek voort komt.

Michelle – gelukkig dat het niet je moeder der hart is wel balen dat ze een longontsteking heeft maar hopelijk is dat snel over, nogmaals beterschap
En lekker dat jullie allemaal bij elkaar jarig zijn dan heb 1x in het jaar de viste en troep en daarna niet meer :D

Alicia – lekker naar buiten geweest dus alleen jammer dat je geheugen vol was :( maar goed volgende keer beter :D

Wanneer waren de meeste mensen nou in de duinen, want heb eigenlijk ook wel zin om met heike daar heen te gaan :D

Wanda – lekker getraind met jippe , die van mij heeft het nu ook zo warm met zijn zwarte velletje

Meiden die een meeting hebben veel plezier geniet er van maak veel lol en vooral leuke foto’s

Ik ben bijna klaar met werken WEEKEND :D lekker heike rijden en genieten met vriendlief

Iedereen een fijn weekend , want ben denk ik het hele weekend niet online

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:01

Heikedenise: Veel plezier en prettig weekend!

Ik ga morgen mijn voortuig en frontriem ophalen *\o/*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:05

Jessix wel goed dat je je droompaard hebt weten te vinden :) Vind hem erg speciaal met z'n grote bles en mooie kleurtje. Hier zie je veel berbers met bles, meest vossen, bruinen en zwarten, de schimmelkleur is hier door de arabier gebracht, dat is dan wel weer vreemd als je bedenkt dat iberiers genetisch toch dicht bij berbers liggen. Ik zocht vooral een grote berber, ben zelf 1.80, meestal komen ze niet boven de 1.55 uit, maar mijn vos zit net tegen de 1.60 aan.

Barroco wat zielig.. Zo'n leuke hond! Heeft ze nog iemand weten te vinden?

Suzanne leuke foto's!!

Anouk: haha, het is eigenlijk maar een lelijk ding, bestaat uit grote rotsblokken met een nu geasfalteerde weg erover 8-) maar toch komen er veel toeristen naar kijken! Wij zijn nog nooit bij Wenda geweest! Dat zou wel eens moeten gebeuren trouwens! Maar ik denk dat we nog even wachten tot na de zomer :o Oei vervelend van die sloophondjes, onze honden hebben ook zo'n fase gehad maar gelukkig zijn ze daar nu overheen! Haha en mieren vallen de kakkerlakken wel aan zodra ze dood zijn, maar het karkas met vleugeltjes blijft gewoon liggen hoor ;) dus nog niet erg smakelijk, daarbij heb je dus gelijk 100 mieren eromheen lopen ook! Je blijft aan het vegen zo! Hmm een nieuw zadeltje proberen? En jemig dat moet wel een heeeel slordige persoon geweest zijn die een spijker erin laat zitten!

Michelle jemig zeg, dat moet schrikken zijn geweest! Heel veel sterkte ermee!

Denise is het nog gelukt om te sporten? Hihi ik 'vergeet' het uiteindelijk altijd.

Margot leuk je weer te zien, hoe gaat het met jou en je paardjes?

Zilfstar, leuke foto's, wat goed van Stefan!!

Alicia, lekker naar buiten geweest dus. Wel stom zo'n vol geheugen, en om ze dan idd te gaan verwijderen terwijl je op je paard zit is ook weer zo wat. Ik vergeet bijna altijd m'n camera mee te nemen.

Hier gaat alles wel goed, verschrikkelijk druk nog altijd met geregel hier voor het nieuwe en oude huis, wat is dat toch altijd een gedoe hier. Stuitje gaat een stuk beter, maar rijden lijkt me nog altijd verstandiger wat uit te stellen. Hopelijk hebben we ook binnenkort een nieuw zadel <3

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:14

heikedenise> als het mooi weer is, moet je vooral niet op een zondag naar de duinen! Is dan echt vreselijk druk. Het mooiste is om in de ochtend te gaan, lekker rustig en soms kom je ook wat "wildlife" tegen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:30

was ik zo m'n best aan 't doen, kan het nu al niet meer bijhouden... :+
sorry mensen...

iedereen in ieder geval een heel fijn weekend toegewenst, geniet van het prachtige weer!

michelle, sterkte met je moeder...

denise, niet op zondag inderdaad, of je moet 's morgens vroeg of eind van de dag gaan...
ik ben vanmorgen geweest, zat er 8.10 op, heerlijk rustig!

Fifi heeft vanmiddag in 't zonnetje even voor standbeeld geoefend... :D
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:49

Wat een mooie foto!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:01

ellis: zeg hier gelijk erbij dat je er ook een topic van hebt gemaakt! is echt wel de moeite waard hoor dus niet te bescheiden! haha

wanda: doet 'm de groeten van ons morgen

denise: mies en iloon zijn er in de week van de 21e

alicia: goh, is de jouwe breder dan des joh. ik heb toen nr 5 geprobeerd omdat we twijfelden maar als we alleen de pommels op het paard legden pastte 4 toch beter.
renske vanavond ook nog even gezien maar niet echt gesproken. was ook met klant bezig en ik liep maar ff in en uit voor een bit wat niet op voorraad was....
enne, ik moet je corrigeren: ik kom zojuist terug vanaf giersbergen en helaas die klerebeesten zijn weer present. op t zand zijn ze niet aanwezig. wel overal heel veel irritante muggen die nog steken ook. ik was met 2 boksters, eentje had d'r fjord ingesprayd met sectolin. ze is er heel tevreden over.
dus MIES en ILONA: spul mee of vliegenuitrijdekens.

we hadden een mooie route, weliswaar maar een uurtje maar het was weer ff lekker ontspannen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:20

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:25

Mooie fotos El!