_Saida_ schreef:dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor!
Dat kan ik me voorstellen
Ik ben blij voor je dat het zo goed gaat! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Saida_ schreef:dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor!
Ik ben blij voor je dat het zo goed gaat!
Zo zie je maar weer hoe braaf die iberiers toch zijn he! Ik zou hem als hij braaf blijft gewoon lekker hengst houden, tenzij hij zichzelf in de weg gaat zitten en er last van krijgt. Kijk je wel uit met een zadel kopen? Ik was ook zadelleek en ben gewoon zomaar ergens in een winkel een zadel gaan kopen, maar er was er echt geneen die goed paste! Ik heb uiteindelijk een zadel vanuit NL moeten laten komen want zaldi lag echt hopeloos op hem! Hoe was het trouwens op School? En ga jij naar een Spaanse of internationale school?

Het zal nu vast wel weer beter gaan maar ik heb ook wel eens van die maandagen en dan kruip ik het liefst gewoon weer terug mn bed in. Als je dan ook nog kritiek krijgt (ookal kan die best terecht zijn) dan voel je je nog 10x rotter
Over dat spel he, mijn broertje is daar ook helemaal gek van, en probeert mn vriend er ook aan te krijgen
Ik weet niet of ik dat nou wel zo'n goed idee vind haha 
Dus heeftie eigenlijk nog gelijk ook haha
Hopelijk is je Siemie er snel weer bovenop! gelukkig is het geen artrose. Ik wil ook heel erg graag een hond maar mn vriend heeft nog twijfels, dus we wachten er nog maar even mee. Tof van je ex dat hij wel zijn verantwoordelijkheid neemt voor de honden!
gave foto's hoor en wat een kwijldekje, ik heb er ook mee in mn handen gestaan maar ik heb er al echt zo veel
Fijn dat het goed gaat met je oudje
Heb Willy nog gemaild maar heb helemaal geen antwoord meer van hem gehad, wel vreemd want had verwacht dat hij nog wel een mailtje terug zou sturen om even gedag te zeggen.

gelukkig lijkt Fifi al wat op te knappen, ik hoop voor je dat ze snel weer de oude is!
Dinkey heeft een klein wondje bij de singel en had al 2 weken geen tijd om met hem met de kar te rijden, nu wilde ik dat donderdag weer gaan doen en had hij dat wondje
Na ja zalfje smeren en dat komt goed.
Dus nu zit er een anti-dinkey-stro-touwtje-met-strik om het hek, met strik aan de buitenkant want daar weer meneertje ook wel raad mee
Hij heeft nu een enorme grasbuik, maar verder is hij nog steeds goed op gewicht want ik kan zijn ribben nog steeds voelen 
Dus ergens in oktober moeten ze er weer allebei aan gaan geloven. Had gezien dat bucas een nieuwe smartex heeft, de medium, met maar 150 grams vulling. Ik zit er heel ernstig over te twijfelen om deze deken te halen voor van de winter, Suev heeft het altijd snel warm en ik heb wel een goede 200 grams rhino voor hem maar die regent met zwaar weer altijd in bij de schouder. De bucas pasvorm is echt perfect en hij blijft daar altijd kurkdroog onder, dus ik hou t even in mn achterhoofd. De kleur is ook heel erg mooi, roest met goud (zie site vd paardendrogist) 
dus daar maak ik dan maar mooi even gebruik van door het af en toe met hem te oefenen
Zal eens kijken of ik daar een foto van kan maken!
Al moet ik op vrijdag dan wel de hele middag en avond werken
.
En fijn van al die complimentjes, veel plezier met de lessen!DinkeyGirl schreef:Esmee gefeliciteerd!! Haha die opmerking van "bleek bij nog hengst te zijn"Zo zie je maar weer hoe braaf die iberiers toch zijn he! Ik zou hem als hij braaf blijft gewoon lekker hengst houden, tenzij hij zichzelf in de weg gaat zitten en er last van krijgt. Kijk je wel uit met een zadel kopen? Ik was ook zadelleek en ben gewoon zomaar ergens in een winkel een zadel gaan kopen, maar er was er echt geneen die goed paste! Ik heb uiteindelijk een zadel vanuit NL moeten laten komen want zaldi lag echt hopeloos op hem! Hoe was het trouwens op School? En ga jij naar een Spaanse of internationale school?
. Hij is erg braaf maar je ziet toch wel dat arabische in hem. En het blijft een hengst natuurlijk dus alsmaar opvallen voor de merries, en maar hinniken!
Ik ben net even geweest, iedereen keek me aan van; Hee een nieuw meisje! Toen liep ik naar Fuego toe, even buiten gezet en geborsteld. Toen met moeite ( Hij was helemaal druk en hyper, nieuwe omgeving, en veel veel veeeel merries
) naar de longeer bak gelopen, heb ik hem daar even losgelaten en foto's gemaakt. Alsmaar uitsloven voor de merries. Die stonden met z'n alle gezellig in een weiland naast en longeerbak, lekker dus..
Maarja hij was nogal moelijk om gewoon naast me te lopen, nieuwe omgeving dus aan alles snuffelen en naar alles hinniken, dus heb ik dat even geoeffent, en wat hulpen geoeffent, hij moet nu natuurlijk Nederlands leren.. Maar we gaan het nog even aanzien of we hem hengst laten of ruinen. De da en de eigenaresse raden me aan om dat wel te doen, ook voor zijn eigen, omdat hij zich alsmaar opfokt om de merries, dus waarschijnlijk wel. De eigenaresse heeft net advies gegeven waar ik het beste een zadel kan kopen en welke, en het hoofdstel enzo, waar zij het ook vandaan heeft gehaalt, dus ik hoop dat dat wel goed gaat, we gaan voor het zadel & hoofstel kijken
.
. Beter voor me eigen, dan leer ik sneller Spaans dus intigreer ik sneller. Een internationale was ook erg duur, dat was niet echt het probleem maar het was ook veel verder weg, en zoals ik al zei nu leer ik sneller Spaans
. Ik heb het eigelijk niet echt naar me zin om deze school, versta er echt geen fúck van.. Maar dat komt hoop ik nog wel!

echt zo komisch, zal binnenkort er eens een kort filmpje van maken.Furia schreef:Gave foto's zeg!! Kan niet wachten om rijfoto's te zien haha! Hij heeft echt een lekkere nek op die eerste foto's.
Zo net een middagwandelingtje gedaan met Dizo, hij kan af en toe zo gek doen he haha. Eens in de 2 dagen krijgt ie echt een beetje de kolder in zn kop, dan gaat ie echt heel hard rondjes rennen in het park en express een schuiver door het gras maken, waarna die eventje verdwaasd blijft liggen en een paar seconden later rent ie weer als een gek rondjesecht zo komisch, zal binnenkort er eens een kort filmpje van maken.
Oja!! Vergeten t vertellen, we hebben eindelijk springmateriaal op stal, vandaag gaan we springen met Fuur en er komen foto's van!! Zin in!
. Rijfoto's komen er denk ik wel deze week!

Zin in!
. Hij is ook van de fokker zelf, vond het wel goed zo, die hebben ze daar allemaal om, durf haast niet mijn eigen halster aan te doen, blink ik misschien ''teveel'' uit met het Hollandse halster
.
Essssss schreef:Dankje.
@ Furia: Beetje offtopic maar haha geweldig die foto's in je profiel van Furia die probeert te ontsnappen onder het hek door!
Furia schreef:Tsja, dat zou ik ook wel verwachten, het ziet er wel zo uit.. Maar goed ik ben er geen expert in hoorEssssss schreef:Dankje.
@ Furia: Beetje offtopic maar haha geweldig die foto's in je profiel van Furia die probeert te ontsnappen onder het hek door!
Ja, ik krijg nog heel vaak van mensen te horen dat ze moeten lachen om die foto, maar Fuur is daar ook zo erg in! Staat ie de hele dag op de wei, gooi ik hem los in de bak, en meneer doet alles om gras te pakken te krijgen
. Hahah ik zat ook echt te lachen bij die foto, normaal zie je het altijd bij honden dat ze hiel ''sniekie'' proberen te ontsnappen. En dan zie je opeens zo'n groot paard onder een hek onderdoor proberen te kruipen
!
Vanmiddag lekker met Fuur springen!
Maar ze zien er ook zo droog uit! Ik zal raar staan te kijken als Fuego dat ook opeens doet
.. Denk het niet
foto's komen denk morgen erop
zasread schreef:_Saida_ schreef:dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor!
Dat kan ik me voorstellenIk ben blij voor je dat het zo goed gaat!

! Ja lijkt me heel gezellig!
Ik heb net een zadel gekocht en een hoofdstel, en overige spullen.. Op advies van de eigenaresse van de manege. Ze is Belgisch de ze kan gewoon Nederlands praten. Dus ik kom op de manege aan met de nieuwe spullen, de dochter van de eigenaresse kwam er toen gelijk aan om mij te helpen. Ze is opgegroeit met paarden, en is paardentandarts maar kan alleen geen Nederlands meer. Die heeft alles voor mij op maat gemaakt, en een goede bit aan mij gegeven, en toen stond ie helemaal klaar. Eerst hebben we hem even gelongeerd, op een hele andere manier dan ik gewend ben, ook andere worden zoals: Pase ofzoiets, ( spreek je uit als passé ) is stappen en trot is draven, en galop heeft ze niet vertelt. Eerst zij met hem longeren, zodat ik kon zien hoe ze het deden, toen ging ik het doen. Daarna ging ik errop, hij eerst heel zenuachtig, maar na een tijdje werd ie wel ontspannen. Hele publiek erbij omdat ik nieuw was en een nieuw paard!
Heel veel complimentjes gekregen, helemaal trots!
Daarna lekker geknuffelt! Hij reed heel lekker!
)