[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:54

_Saida_ schreef:
dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor! Pling

Dat kan ik me voorstellen Haha! Ik ben blij voor je dat het zo goed gaat!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:12

Zasread -> Wat een wollig knuffelezeltje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:17

Wat een schatje die ezel, geweldig!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:34

Esmee gefeliciteerd!! Haha die opmerking van "bleek bij nog hengst te zijn" Haha! Zo zie je maar weer hoe braaf die iberiers toch zijn he! Ik zou hem als hij braaf blijft gewoon lekker hengst houden, tenzij hij zichzelf in de weg gaat zitten en er last van krijgt. Kijk je wel uit met een zadel kopen? Ik was ook zadelleek en ben gewoon zomaar ergens in een winkel een zadel gaan kopen, maar er was er echt geneen die goed paste! Ik heb uiteindelijk een zadel vanuit NL moeten laten komen want zaldi lag echt hopeloos op hem! Hoe was het trouwens op School? En ga jij naar een Spaanse of internationale school?

Zo en nu ga ik eerst eens tig pagina's bijreageren Haha!

Iloon lekker joh dat je je portemonee toch nog terug hebt! Dat scheelt je weer een hoop rompslomp!

Sanne wat een verhaal joh, ik heb heel lang geleden ook eens zoiets meegemaakt met Dinkey, alleen die was echt kilometers over een hele drukke dijk gerend. Echt zo eng! Gelukkig heeft Otje er niets ergs aan over gehouden! Doe hem een dikke knuffel! En wat een relaxed rooster heb jij geniet er maar van Tong uitsteken

Nog een beetje een late knuffel voor Bianc Haha! Het zal nu vast wel weer beter gaan maar ik heb ook wel eens van die maandagen en dan kruip ik het liefst gewoon weer terug mn bed in. Als je dan ook nog kritiek krijgt (ookal kan die best terecht zijn) dan voel je je nog 10x rotter Scheve mond Over dat spel he, mijn broertje is daar ook helemaal gek van, en probeert mn vriend er ook aan te krijgen Tong uitsteken Ik weet niet of ik dat nou wel zo'n goed idee vind haha Haha!

Saida fijn dat het lessen zo goed gaat met Grytsje, jullie lijken wel een klik te hebben in ieder geval! Ik zou met mezelf ook geen raad weten hoor, als de paarden ineens uit mn leven waren. Dus leuk dat je nu weer aan de slag bent!

Marit haha ik moest echt lachen om het verhaal van jouw les! Grappig dat Sam echt bokt LOL Suev slaat wel eens nijdig met zn been naar de zweep maar dat is dan meestal terecht omdat ik hem onterecht dan te hard een tik geef Bloos Dus heeftie eigenlijk nog gelijk ook haha Haha! Hopelijk is je Siemie er snel weer bovenop! gelukkig is het geen artrose. Ik wil ook heel erg graag een hond maar mn vriend heeft nog twijfels, dus we wachten er nog maar even mee. Tof van je ex dat hij wel zijn verantwoordelijkheid neemt voor de honden!

Yenneke haha Xje ook al aan de bok Tong uitsteken gave foto's hoor en wat een kwijldekje, ik heb er ook mee in mn handen gestaan maar ik heb er al echt zo veel Bloos Fijn dat het goed gaat met je oudje Ach gut Heb Willy nog gemaild maar heb helemaal geen antwoord meer van hem gehad, wel vreemd want had verwacht dat hij nog wel een mailtje terug zou sturen om even gedag te zeggen.

BB wat een schatje joh, dr zit echt een waanzinnig lief hoofdje op! Geniet er maar van en heel veel plezier met elkaar!

Over het voer: Suevo krijgt 2x per dag 1/2 schep marstall champion. Dit is een hoogwaardige en lichtverteerbare kruidenmuesli zonder melasse, hier is Suevo namelijk allergisch voor. Hij staat wel 24/7 op het land en krijgt hooi bijgevoerd als het gras minder wordt. Vanaf oktober gaat hij 's nachts naar binnen. Nu er minder in het gras zit voer ik hem nog 1/2 bij zodat hij op gewicht blijft, Suev viel vroeger altijd heel erg snel af. Maar sinds ik marstall voer ziet hij er super uit en is hij niet meer dun geweest. Verder krijgt hij na het werk altijd een paar penen en appels als beloning Haha!

Oh oh ik zie hier glittergel voor bij komen *zucht* Arme Lucky Haha!

Nouvel balen joh, Dinkey is ook doorgereden bij de singel. Ik denk dat het inderdaad van het verharen komt want hij heeft hier normaal nooit last van. Die meiden kunnen wel zonder zadel hobbelen maar ik kan nu niet met mn karretje weg Boos! gelukkig lijkt Fifi al wat op te knappen, ik hoop voor je dat ze snel weer de oude is!

Sanne (nog een keertje haha) wat een schatje van een ezeltje, echt te cute Lovers

Nou verders gaat hier alles zijn gangetje, ik heb het echt ontzetted druk gehad de laatste tijd maar verder gaat alles wel okej. Suev heeft zijn jaarlijkse winter inkak moment maar nu hij inmiddels alweer een weekje extra vitamientjes en mineraaltjes krijgt, is hij alweer een beetje opgeknapt. Gisteren heeft hij heerlijk gelopen in de bak, ben niet te lang doorgegaan maar was heel tevreden Cool Dinkey heeft een klein wondje bij de singel en had al 2 weken geen tijd om met hem met de kar te rijden, nu wilde ik dat donderdag weer gaan doen en had hij dat wondje Huilen Na ja zalfje smeren en dat komt goed.

Helaas heeft Dinkey uitgevogeld hoe hij het handvat van het hek van zijn wei open kan schuiven om vervolgens je lekker te gaan volproppen op het volle weiland erachter Schijnheilig Dus nu zit er een anti-dinkey-stro-touwtje-met-strik om het hek, met strik aan de buitenkant want daar weer meneertje ook wel raad mee Tong uitsteken Hij heeft nu een enorme grasbuik, maar verder is hij nog steeds goed op gewicht want ik kan zijn ribben nog steeds voelen OK dan! Hij heeft nog een 7 jarig beriddstertje erbij, het dochtertje van mijn stalgenootje. Die drie kleine meiden zijn helemaal gek van hem Lovers

Verder zitten ze allebei alweer heel erg in hun haar, ondanks mijn pogingen Suevo al vroeg onder deken te zetten Boos! Dus ergens in oktober moeten ze er weer allebei aan gaan geloven. Had gezien dat bucas een nieuwe smartex heeft, de medium, met maar 150 grams vulling. Ik zit er heel ernstig over te twijfelen om deze deken te halen voor van de winter, Suev heeft het altijd snel warm en ik heb wel een goede 200 grams rhino voor hem maar die regent met zwaar weer altijd in bij de schouder. De bucas pasvorm is echt perfect en hij blijft daar altijd kurkdroog onder, dus ik hou t even in mn achterhoofd. De kleur is ook heel erg mooi, roest met goud (zie site vd paardendrogist) Schijnheilig

Suevo en ik zijn trouwens aan het oefenen met staan op het blok! Op onze stal komen af en toe een paar NH mensen, waarvan 1 daar vroeger gestaan heeft. Zij heeft dus een blok laten maken met rubber bekleed speciaal voor grote paarden en oefent daar ook geregeld mee. Suev was wel nieuwsgierig en was er zelf al half opgeklommen Vork dus daar maak ik dan maar mooi even gebruik van door het af en toe met hem te oefenen Haha! Zal eens kijken of ik daar een foto van kan maken!

Nou jongens ik ben weer bij, ik ga mn boodschapjes doen en dan lekker bij de paardjes kijken!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:47

Zo, na mijn fiasco van de vorige keer ga ik er toch maar weer tegenaan! Vork

Lusitano, fijn dat het met Sam zo goed ging!
Peet, over je vraag hoe de paarden van dit topic zijn: Fuur is eigelijk te voorwaarts, maar dat hangt ook van zn bui af.
Zasread, bofkont! Al moet ik zeggen dat mijn rooster ook meevalt, alleen het is elke week anders. Ik heb woensdag en vrijdag vrij deze week, dus das zeer riant Bloos Al moet ik op vrijdag dan wel de hele middag en avond werken Knipoog.
God, wat erg met Otje, gelukkig maar dat er aardige mensen waren die je kwamen helpen! Je hebt vaak van die mensen die alleen maar blijven kijken.
En die ezel is echt zo cute!
Prinslover, gefeliciteerd! Het is echt verbazingwekkend dat er dus toch hartstikke eerlijke mensen bestaan!!
Blueberry, wat een knapperd!
Saida, succes met je merrie dan, maar ze was toch ook nog maar korte tijd onder het zadel geweest? Komt vanzelf wel weer goed Haha! En fijn van al die complimentjes, veel plezier met de lessen!
Dinkeygirl, wat een verhaal haha, leuk dat je aan t oefenen bent met een blok!

Nog een topic van Dizo op het strand viewtopic.php?f=177&t=832955.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:42

DinkeyGirl schreef:
Esmee gefeliciteerd!! Haha die opmerking van "bleek bij nog hengst te zijn" Haha! Zo zie je maar weer hoe braaf die iberiers toch zijn he! Ik zou hem als hij braaf blijft gewoon lekker hengst houden, tenzij hij zichzelf in de weg gaat zitten en er last van krijgt. Kijk je wel uit met een zadel kopen? Ik was ook zadelleek en ben gewoon zomaar ergens in een winkel een zadel gaan kopen, maar er was er echt geneen die goed paste! Ik heb uiteindelijk een zadel vanuit NL moeten laten komen want zaldi lag echt hopeloos op hem! Hoe was het trouwens op School? En ga jij naar een Spaanse of internationale school?

Haha ja Nagelbijten / Gniffelen . Hij is erg braaf maar je ziet toch wel dat arabische in hem. En het blijft een hengst natuurlijk dus alsmaar opvallen voor de merries, en maar hinniken! Nagelbijten / Gniffelen Ik ben net even geweest, iedereen keek me aan van; Hee een nieuw meisje! Toen liep ik naar Fuego toe, even buiten gezet en geborsteld. Toen met moeite ( Hij was helemaal druk en hyper, nieuwe omgeving, en veel veel veeeel merries Nagelbijten / Gniffelen ) naar de longeer bak gelopen, heb ik hem daar even losgelaten en foto's gemaakt. Alsmaar uitsloven voor de merries. Die stonden met z'n alle gezellig in een weiland naast en longeerbak, lekker dus.. Nagelbijten / Gniffelen Maarja hij was nogal moelijk om gewoon naast me te lopen, nieuwe omgeving dus aan alles snuffelen en naar alles hinniken, dus heb ik dat even geoeffent, en wat hulpen geoeffent, hij moet nu natuurlijk Nederlands leren.. Maar we gaan het nog even aanzien of we hem hengst laten of ruinen. De da en de eigenaresse raden me aan om dat wel te doen, ook voor zijn eigen, omdat hij zich alsmaar opfokt om de merries, dus waarschijnlijk wel. De eigenaresse heeft net advies gegeven waar ik het beste een zadel kan kopen en welke, en het hoofdstel enzo, waar zij het ook vandaan heeft gehaalt, dus ik hoop dat dat wel goed gaat, we gaan voor het zadel & hoofstel kijken Knipoog .

Ik ga trouwens naar een Spaanse school Knipoog . Beter voor me eigen, dan leer ik sneller Spaans dus intigreer ik sneller. Een internationale was ook erg duur, dat was niet echt het probleem maar het was ook veel verder weg, en zoals ik al zei nu leer ik sneller Spaans Haha! . Ik heb het eigelijk niet echt naar me zin om deze school, versta er echt geen fúck van.. Maar dat komt hoop ik nog wel!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:43

Ooo en ik heb foto's van hem! Ik zal ze even uploaden!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:52

Hier zijn een paard foto's:
Let niet op de datum, verkeerd ingesteld, is een oude camera. Knipoog

Afbeelding
Zoals ik al zei, alsmaar hinniken naar de merries Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Even los in de bak

Afbeelding

Afbeelding

Dat was 't weer Doei!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:06

Gave foto's zeg!! Kan niet wachten om rijfoto's te zien haha! Hij heeft echt een lekkere nek op die eerste foto's.

Zo net een middagwandelingtje gedaan met Dizo, hij kan af en toe zo gek doen he haha. Eens in de 2 dagen krijgt ie echt een beetje de kolder in zn kop, dan gaat ie echt heel hard rondjes rennen in het park en express een schuiver door het gras maken, waarna die eventje verdwaasd blijft liggen en een paar seconden later rent ie weer als een gek rondjes Nagelbijten / Gniffelen echt zo komisch, zal binnenkort er eens een kort filmpje van maken.

Oja!! Vergeten t vertellen, we hebben eindelijk springmateriaal op stal, vandaag gaan we springen met Fuur en er komen foto's van!! Zin in!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:21

Furia schreef:
Gave foto's zeg!! Kan niet wachten om rijfoto's te zien haha! Hij heeft echt een lekkere nek op die eerste foto's.

Zo net een middagwandelingtje gedaan met Dizo, hij kan af en toe zo gek doen he haha. Eens in de 2 dagen krijgt ie echt een beetje de kolder in zn kop, dan gaat ie echt heel hard rondjes rennen in het park en express een schuiver door het gras maken, waarna die eventje verdwaasd blijft liggen en een paar seconden later rent ie weer als een gek rondjes Nagelbijten / Gniffelen echt zo komisch, zal binnenkort er eens een kort filmpje van maken.

Oja!! Vergeten t vertellen, we hebben eindelijk springmateriaal op stal, vandaag gaan we springen met Fuur en er komen foto's van!! Zin in!

Dankje, ja en zo'n lekker koppie Lovers . Rijfoto's komen er denk ik wel deze week!

Haha dat herken ik wel, mijn honden Gino en Faya doen precies hetzelfde! Zo grappig om te zien Nagelbijten / Gniffelen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:24

Leuk is dat he Haha!
Pff, ik zit hier beetje te wachten tot mn vriend komt, ga ik daarna samen met hem naar Fuur Haha! Zin in!

Ja hij heeft ook echt een lekker koppie. Vind hem meer Andalusier dan Arabier ook.
Hij heeft ook zo'n typisch Spaanse-paarden-halster haha, ik heb hem ook en Redina ook.
Over Redina gesproken, waar is ze? Al heel lang niks meer van gehoord.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:33

Esss, heeft ie trouwens zomerexceem? Omdat zn manen zo kort zijn en ik zag in je topic dat ie een plekje vlakbij zn manen had, alsof ie geschuurd had.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:39

@ Furia: Haha ja idd dat halster, die is typisch Spaans Nagelbijten / Gniffelen . Hij is ook van de fokker zelf, vond het wel goed zo, die hebben ze daar allemaal om, durf haast niet mijn eigen halster aan te doen, blink ik misschien ''teveel'' uit met het Hollandse halster Huilen van het lachen .

Ja daar had ik ook al aan gedacht! Maar de da heeft hem helemaal gekeurd en echt alles nagekeken, dan zou je toch zeggen dat als die Zomerexceem heeft, dat de da dat dan wel zegt.. Alle paarden daar hadden namelijk lange manen, Fuego was de enige met korte..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:42

Tsja, dat zou ik ook wel verwachten, het ziet er wel zo uit.. Maar goed ik ben er geen expert in hoor Knipoog

Essssss schreef:
Dankje Haha! .

@ Furia: Beetje offtopic maar haha geweldig die foto's in je profiel van Furia die probeert te ontsnappen onder het hek door Huilen van het lachen !

Ja, ik krijg nog heel vaak van mensen te horen dat ze moeten lachen om die foto, maar Fuur is daar ook zo erg in! Staat ie de hele dag op de wei, gooi ik hem los in de bak, en meneer doet alles om gras te pakken te krijgen Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:51

Furia schreef:
Tsja, dat zou ik ook wel verwachten, het ziet er wel zo uit.. Maar goed ik ben er geen expert in hoor Knipoog

Essssss schreef:
Dankje Haha! .

@ Furia: Beetje offtopic maar haha geweldig die foto's in je profiel van Furia die probeert te ontsnappen onder het hek door Huilen van het lachen !

Ja, ik krijg nog heel vaak van mensen te horen dat ze moeten lachen om die foto, maar Fuur is daar ook zo erg in! Staat ie de hele dag op de wei, gooi ik hem los in de bak, en meneer doet alles om gras te pakken te krijgen Clown

ROFL . Hahah ik zat ook echt te lachen bij die foto, normaal zie je het altijd bij honden dat ze hiel ''sniekie'' proberen te ontsnappen. En dan zie je opeens zo'n groot paard onder een hek onderdoor proberen te kruipen Huilen van het lachen !

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:53

Whahaha, nou rol ik ook bijna van mn stoel af, je vertelt het zo droog Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:55

Ik ga, beneden nog even wat opruimen en hopen dat puplief de boel niet heeft gesloopt Tong uitsteken Vanmiddag lekker met Fuur springen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:06

ROFL Maar ze zien er ook zo droog uit! Ik zal raar staan te kijken als Fuego dat ook opeens doet Huilen van het lachen .. Denk het niet Nagelbijten / Gniffelen
Leuk springen! Ik wil wel foto's zien! Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:13

Ja foto's komen denk morgen erop Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:21

zasread schreef:
_Saida_ schreef:
dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor! Pling

Dat kan ik me voorstellen Haha! Ik ben blij voor je dat het zo goed gaat!

ik ben ook heel blij voor je en waar blijven dan nu de foto`s zodat wij ook kunnen zeggen wat loopt die mooi zeg Haha!
geniet er van meid

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:31

esmee wat een toffe foto`s heb je van je mooie paardje met die heerlijke nek
Haha!
ik beloof je nu al ik zeker langs kom in mei ik wil hem heel graag irl zien

en ik zou gewoon voor de fun een rood wit blauw halster omdoen hahahahahha weten ze gelijk dat hij van jouw is uit HOLLAND
maar geniet van die kanjer van je

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:56

zasread: Jeetje zeg dan schrik je je even rot! Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Esss: Wat een knapperd! Als er zoveel merrie's op stal zijn is het prettiger voor hem om ruin te zijn denk ik. Anders loopt hij zich constant druk te maken, dat is voor hem zelf ook vermoeiend. En zo kan die lekker met soortegnootjes op de wei natuurlijk, ook niet onbelangrijk!

Ik ga morgen mijn kleine knul even een bezoekje brengen, als het kan gooi ik hem even in de paddock en misschien dat ik dan even wat actie foto's maak. Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:15

@ Peetisgreat: Dankje, hahah ja idd, gewoon een Rood wit blauw halster omdoen, dan kijken hoe ze reageren Clown ! Ja lijkt me heel gezellig! Haha!
@ Blueberry: Ja ik zei ook al hij loopt zich alleen maar op te fokken bij alle merries.. Dus we laten hem zo snel mogelijk ruinen.

En ik ben blij! Haha! Ik heb net een zadel gekocht en een hoofdstel, en overige spullen.. Op advies van de eigenaresse van de manege. Ze is Belgisch de ze kan gewoon Nederlands praten. Dus ik kom op de manege aan met de nieuwe spullen, de dochter van de eigenaresse kwam er toen gelijk aan om mij te helpen. Ze is opgegroeit met paarden, en is paardentandarts maar kan alleen geen Nederlands meer. Die heeft alles voor mij op maat gemaakt, en een goede bit aan mij gegeven, en toen stond ie helemaal klaar. Eerst hebben we hem even gelongeerd, op een hele andere manier dan ik gewend ben, ook andere worden zoals: Pase ofzoiets, ( spreek je uit als passé ) is stappen en trot is draven, en galop heeft ze niet vertelt. Eerst zij met hem longeren, zodat ik kon zien hoe ze het deden, toen ging ik het doen. Daarna ging ik errop, hij eerst heel zenuachtig, maar na een tijdje werd ie wel ontspannen. Hele publiek erbij omdat ik nieuw was en een nieuw paard! Haha! Heel veel complimentjes gekregen, helemaal trots! Bloos Daarna lekker geknuffelt! Hij reed heel lekker!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:21

Jee, spannend allemaal hoor Esss!
Lekker dat je een beetje hulp krijgt daar en dat je met iemand Nederlands kunt praten, dat lijkt me toch wel erg fijn!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:22

Zo hehe, is me weer wat gebeurd vandaag, maar dat typ ik morgen allemaal wel.

Hier een voorproefje van de springfoto's, komt vast nog wel een topic over!
(oja zowel madelief als ik zijn geen proffesionele springruiters natuurlijk Clown)
Ik heb alleen even snel 3x ofzo gesprongen.
Fuur en ik.
Afbeelding

Madelief en Fuur.
Afbeelding