Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:59

Haha Marjon heerlijk herkenbaar! Al zijn wij die fase inmiddels door. Voor opladen is er altijd wel iemand die je wil helpen.

Ik sluit me qua opzadelen aan bij Emma. Ik ben daar ook geen fan van.. Maar het is maar net waar jij je goed bij voelt. Ik doe alles bij de trailer. Ook het hoofdstel, omdat ze inmiddels rustig genoeg is daarvoor.

Ik wil op de klep nog wel iets van een ring waar ik haar aan vast kan zetten. Dat is nu wel erg lastig..
Maar eerst een nieuwe klep!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:56

Zo, ik leef ook weer! Had tentamen, dus ben even onder mijn leer-steen gekropen. Heb een 7.5 gehaald dus het is het waard geweest! :D

Tamme is ondertussen jarig geweest en 9 geworden! :oo

Zag dat er iemand mee is komen kletsen met ook een Jetta, wat leuk!! :D

En ik zag een heerlijk veulentje voorbij komen <3 Wat een schatje zeg!!

Hier inderdaad sinds kort hetzelfde, met zadel op de trailer. Deed het eerst op locatie buiten de trailer zadelen, maar dat was vaak wat lastig omdat meneer moeite heeft met stilstaan en graag alles wil zien. Dus om die stress te voorkomen inderdaad met zadel op de trailer. Ik zelf klaar, hoofdstel om in de trailer, klep open, paard eruit en opstappen maar! :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:19

Als ik dit zo hoor ben ik wel blij met verna haha. Die vind alles prima en blijft netjes naast de trailer staan. Laat haar altijd eerst even rondkijken en zet haar dan vast :)

T veulie is helaas nu al ziek ;( lusteloos, ligt veel en volop aan de diaree. Ze denken een maag/darm infectie. Nu ab en een pasta voor de diaree. Er is ook bloed afgenomen en daar zouden ze vandaag meer over horen.
echt sneu. Ze kwam wel nog even knuffelen, maar niet zo enthousiast als maandag.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:21

Ahh wat sneu.. :(:)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:40

Opzadelen in de trailer doe ik eigenlijk ook niet, en ook niet al opgezadeld de trailer op.. Dat lijkt me op de een of andere manier ook niks :)

Zet Zotte altijd beetje los vast aan de trailer en zadel ik dan op, maar er is eigenlijk ook altijd wel iemand bij om ze even vast te houden. Helemaal vast zetten doe ik eigenlijk nooit, ze kan nog wel eens schrikken en ben ik bang dat ze gaat hangen of wat met alle gevolgen van dien...

Oh balen zeg Lauke, dat is al snel... Hopelijk sterkt ze snel aan!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:24

he bah Lauke, hopelijk knapt ze snel op!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:05

Ik zadel ook pas op locatie op zet Fem vast aan de trailer en poets nog even zodat er niet al te veel spanning komt.

Aah zonde lauke!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:19

als het dichtbij is en ik weinig tijd heb zadel ik thuis al op. Als ik wel voldoende tijd heb dan knoop ik foppe ook vast aan de trailer, nog even een borstel er voer en dan opzadelen.
Als mijn mam mee gaat, dan zadel ik ook op locatie op dan gaat mam stappen en kan ik me omkleden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:15

Lauke Ag gossie wat zielig hoop dat t veulen snel op knapt

Ik vind het opgezadeld staan zo fijn. Kwam wel eens op locatie en toen was het enorm ingelopen kan er dan gelijk op om in te rijden

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:42

Hoop dat het veulen snel opknapt Lauke, zo vervelend als zo'n klein hummeltje ziek is. Hier 2 jaar terug helaas een veulen in moeten slapen omdat ze er niet bovenop kwam ;(

Ik doe meestal het hoofdstel op de trailer al aan. Heb TE vaak rondrennende paarden gezien op het wedstrijdterrein die zich lostrekken met het hoofdstel aandoen.
Gelukkig gaat mijn man altijd mee als groom /voorlezer en als hij niet kan vind mijn vader het nog wel leuk om een keer mee te gaan, dus heb altijd iemand bij die even paard vast houden met opzadelen, alvast wat rondstapt terwijl ik mezelf verder aankleed etc. Superhandig!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:55

Moet zeggen dat ik het eerst ook wel eng vond om Tamme gezadeld in de trailer te zetten. Eerst paar keer geprobeerd met mijn oude springzadel, nu durf ik mijn relatief nieuwe dressuurzadel er ook alvast op te leggen, maar dan wel met hoes én deken erover :') Te bang dat m'n zadel beschadigd haha.
Inderdaad het er gelijk op kunnen springen is voor mij ook het grootste voordeel. Tamme is een hele brave hengst, maar die wil je ook nog steeds niet los over het terrein hebben lopen, en als ik er eenmaal op zit heb ik veel meer controle voor mijn gevoel dan wanneer ik naast hem sta. Dan zijn ze zo sterk!! Dus zekere voor het onzekere: trailer uit en bijna gelijk erop!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:04

Klinkt inderdaad wel logisch allemaal en ook wel makkelijk, moet alleen zeggen dat ik het nooit doe, ook het hoofdstel niet eigenlijk.. Zou indd ook bang zijn dat het zadel beschadigt :)
Maar als t hard regent blijf ik denk ik ook lekker in de trailer staan :=

Vanavond weer lekker les na ruim 3 maanden niet gelest te hebben! Is wel weer nodig :P

Ps. bijna 300 pagina's *\o/* dat word een nieuw topic!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:09

Hoofdstel doe ik inderdaad ook niet, veel te bang dat hij ergens achter blijft hangen. Maar dat is wel te doen wanneer de klep nog gewoon dicht zit.

Wij hebben vanavond ook weer eens les, springen :D :):)

Jullie veel plezier Esther! Komt vast wel goed haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:14

Ik heb vanmiddag de gekochte transport beschermers gepast bij douwe ze zitten fantastisch.

Na wat ik dit weekend heb meegemaakt geen hoofdstel en ook geen zadel op in de trailer. Als ze vallen of over de stang komen heb je een bak schade pfff wil ik niet gokken. Douwe staat Gelukkig stil met opzadelen en ik heb altijd een extra setje handen bij me voor geval dat.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:20

Logisch Laura!
Hoop dat het veulen gauw beter word Lauke :(
Veel plezier vnaamd utopia en Esther!
Nu ik een beetje alles heb doorgelezen zitten overal voor en nadelen aan.
In de trailer zadelen: kleine ruimte (singelnijd)
Voor die tijd zadelen: blijft alles wel heel? Locatie waar we vanavond heen moeten is langer rijden dan 'normaal' met iets meer bochten en rotondes.. Mike kennende ;)
Aan de trailer vastknopen: wat als ze in paniek raakt?
Toch lijkt me de laatste optie voor ons het meest geschikt, vast staan kent ze goed. Dat gaat em dus ook worden.
Wel heel tof dat jullie zoveel reacties en ervaringen hebben gedeeld!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:26

Marjon heel veel plezier vanavond hopelijk voor herhaling vatbaar. En mocht je twijfelen gewoon iemand van stal meevragen of een vriendin

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:33

Dank je wel! Mn stalgenootje kan niet vanavond en vind dat ik me es niet zo aan moet stellen en het gewoon moet doen. Als Berdien het kan, kan ik het ook! _/-\o_

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:37

*\o/* :+

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:48

Die van mij is geen held op de trailer en van zichzelf snel nerveus. En bij ons gaat het ook goed! Kun je daar niet bij de bak ergens vast zetten en zadelen? Dat doe ik ook wel eens en dan zit je niet met vast zetten aan trailer.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:04

hoe gaat het met veulen lauke. wat een pech dat ze ziek is, ik hoop dat ze gauw weer beter wordt. Niks aan als zo'n hummeltje ziek is.

pff haren jullie paarden ook al zo uit, die van mij zijn deze week echt begonnen, wat een haar komt er weer uit. Ben nu bezig om ze te ontharen met de kartelkant van het zweet mes. Werkt heel best als je het mij vraagt.

morgen kruip ik maar weer eens op mijn ruintje, die had vorige week even een momentje van niet lekker zijn. Nu is hij weer op en top en gaan we een rustig rondje doen in de bak. Gisteren en vandaag al weer even gelongeerd en dat vond hij al weer helemaal geweldig.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:26

- hier wordt nog niet echt geruid, ben wel benieuwd wanneer het begint.

- ik zadel nooit op de trailer, ik kan ook alleen op pad zonder problemen. Ik zet haar altijd buiten de trailer aan de trailer vast en zadel dan op.

- vandaag voor het eerst M2-proeven gereden. Viel me 100% mee. Alleen de keertwending om de achterhand moet ik nog hard aan werken want dat gaat echt nog niet goed. Volgende week maar eens even tijdens de les advies vragen hoe ik dat moet gaan oplossen. Komende tijd dus hard aan het werk om dat onder de knie te krijgen en nog een aantal keer die proeven rijden.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:07

Veel plezier vanavond Marjon!!

Hier bijna geen last van verharen ze is geschoren.

Wat fijn dat het mee viel caro!
Nu lekker trainen misschien schijnovergangen rijden zodat je ze goed de achterhand gebruiken voor de rest weet het niet

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:06

Hoi allemaal,

Ik had beloofd om mij nog even voor te stellen, was heel erg druk door heel veel overwerken deze week. Dus bij deze. :)

Ik ben Kirsten en heb een 13 jarige fries van Anne × Leffert, hij is er eentje met een speciaal karakter. Hij is lief maar een tikkeltje eigenzinnig. Als je hem eenmaal voor je gewonnen hebt dan is het echt een wereld paard. Toch laat hij ook bijzonder goed weten als hij iemand niet leuk vind of als hij het ergens niet mee eens is. Verder is hij heel braaf, hij zou je er nooit zomaar afgooien of je pijn willen doen. Je kan er zelfs mensen op zetten die nog nooit op een paard gezeten hebben. Wanneer je wat meer van hem vraagt word hij pittiger. Hij past zich eigenlijk aan naar zijn ruiter. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 02-04-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:06

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:17

Petrichor welkom knap paard.

Caro_MarjaH fijn dat het goed ging. Lekker trainen en dan komt het zeker goed.

Marjon veel plezier!
Lauke hoest met de kleine?

Geertje fijn dat het beter gaat met ruintje. Ik ga morgen naar het strand met zusje en vriendin lekker uitwaaien.