[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:17

Zonder zadel rijden vond ik vroeger heerlijk, alweer een tijdje geleden :)

Angela, wat stom dat Nikita kreupel is! Hopelijk snel beterschap!

Ellis, knappe Ferro! Is hij weer beter?

Figo had gisteren enorm waterachtige ontlasting, z'n achterbenen hingen vol... Geen koorts, hij at goed en zag er heel levendig uit. DA gebeld, en die zei dat ik me pas ongerust moet maken als het een paar dagen aanhoudt en als hij koorts krijgt of lusteloos wordt. Stalhouder zou het in de gaten houden, en vriendin is net nog eens gaan kijken en hij ziet er goed uit. Toch niet zo fijn...

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:59

hmm nee, figo niet lekker fit dus... Hopen dat ie snel opknapt!
En Nikita kreupel, vervelend zeg!
Mooi kaartje van Ferro ;-)
En jolijn, ik snap dat jij er van genezen bent en liever met zadel rijdt ja!!

5 januarie komt de zadelmaker, tot die tijd vermaak ik ons maar met andere dingen. Vandaag heeft ze de jaarlijkse enting weer gehad, ze sprong weer vol tegen mijn hoofd natuurlijk maar de echte uitbraak bleef weg, ze bleef in de stal en het was al klaar voor ze ECHT volledig door t lint ging... maar leuk vond ze het duidelijk niet ;-) Nu heb ik zere wenkbrauw. maar gelukkig niets blauw. Daarna lekker even gelongeerd en balkjes laten draven. na 3 pogingen kwam ze er achter dat je alle balkjes apart kunt overbruggen en je niet een giga sprong met kans op beenbreuken hoeft te riskeren. :)*

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:28

Ik snap dat jij er niet meer zonder zadel opstapt Jolijn, maar ik doe het ook niet meer hoor.
Figo niet lekker hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
Balkjes draven sommigen snappen het meteen en anderen leren het nooit, ik had een merrie die ik meehad voor de Orun opleiding en toen moesten we oefenen met longeren met balkjes, en ze heeft geen enkele volte gelopen zonder te struikelen over de balken. en het ergste was dat er van moeders kant genoeg springbloed inzat.

Valt trouwens niet mee om te type als er een kat half over je toetsenbord ligt.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:16

Met Oba kon ik heerlijk rijden zonder zadel. Paardje was zo gek als een deur als je er op ging zitten, of het nou met of zonder zadel was:P Dus ging af en toe gewoon lekker zonder zadel en met alleen een halstertje een ritje maken... Good old times, mis haar ontzettend! :(

Leuk he Ingrid, zo'n kat op het toetsenbord, ze kiezen altijd de leuke plekjes.

Mooie foto van Ferro Ellis!

Haha balkjes draven, zal vast leuk zijn! Ik doe met fiëla wel eens over een balkje heen rennen, ga ik zelf voorop en zij achter me aan. Aan het begin durfde ze niet, maar zeker als ik voorop ga en ze achter me aan mag rennen vind ze het wel leuk!

Vervelend van Figo zeg! Hopelijk knapt hij snel op...!

Hier gaat het verder goed. Fiëla is ontzettend aan het groeien en dat zie je aan alles. In april is ze alweer 3! Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk wordt haha. Sterre wordt in april 5, dus als het weer het toe laat doe ik wat vrijwerken met haar en af en toe wat longeren, nu 3x gedaan denk ik. Vindt ze allemaal hartstikke leuk, maar ze snapt bij longeren het idee van een rondje nog niet volledig.. Moet vaak de modder doorrennen omdat ze bedacht dat rechtdoor rennen veel leuker zou zijn.... :+

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:50

Hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad :)

Ik heb nog even een vraagje, maar heb niet zo'n zin om er een topic oid over te openen. Maar ik ben benaderd door iemand die meerdere handelspaarden heeft en er nu 5 heeft die de leeftijd hebben om doorgereden te worden en de sport in te gaan. Uiteraard worden de onkosten zoals wedstrijden en les betaald. Maar ik heb daar eigenlijk geen tijd voor, en ik rij al jonge (handels)paarden voor iemand. Máár nu wil die eigenaar mij wel betalen zegt hij om die paarden te rijden. Wat vinden jullie een normaal bedrag?
Meestal spreek ik een % van het verkoopbedrag af (met huidige ook), maar daar zitten best wat risico´s aan en niet iedereen houdt zich aan dergelijke afspraken. Daarbij is het zodanig veel km bij mij vandaan dat als ik daar 4 of 5 keer in de week heen moet, ik al 150 euro aan benzine in de maand kwijt zou zijn.

Nouja, dus eigenlijk de vraag aan jullie wat jullie hierin normaal vinden? Een maandelijkse vergoeding? Een vergoeding per omhooggereden klasse, toch een percentage van de verkoopprijs, of een mix van bovengenoemde? En wat vinden jullie dan normale bedragen of percentages?

Het gaat om jonge dieren, sommigen zadelmak maar anderen niet. Zijn voor de verkoop, hebben allen goed bloed en zijn gezond, ook op de foto's.

In elk geval vast bedankt voor het meedenken :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:55

Ik heb daar weinig ervaring mee, maar zou in ieder geval zorgen dat je geen kosten hebt zoals benzine e.d. En dan zal je moeten kijken of je per uur of per paard betaald wil worden. En zorg voor een goede verzekering zeker als het jonge paarden zijn. En zorg dat alles op papier komt te staan zodat je iets hebt om op terug te vallen. maar succes hiermee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:39

:wave:
Goeiemorgen!

Hier ook geen ervaring met betaald paarden rijden, heb altijd alleen onbetaald paarden gereden... 8-)
Bedenk inderdaad wat reeël is, zodat je in ieder geval geen inkosten hebt en er iets aan overhoudt als je er zoveel tijd in moet steken.
En als je er geen tijd voor hebt, niet doen, want dan wordt het haastwerk en dat is voor zowel de paarden als voor jou niet leuk werken...

Arme Figo, sterkte!
Ferro is weer wat fitter aan het worden, temp wordt ook weer wat constanter en hij eet weer beter, beentje is nog wel wat dik, maar leek gisteren ook beter gelukkig!

Fiela hard aan het groeien, leuk hoor!
hoe groot is is ze nu?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:53

ik zou zorgen dat ik iedere mnd de kosten van de benzine betaald krijg en de kosten per paard dat je vraagt voor het te rijden(denk zelf dan aan ,een bedrag dat bnormaal iemand ook voor 1 les moet betalen.)ik zou me dus iedere mnd laten betalen,en niet achteraf want je schrijft zelf vaak houden ze zich er niet aan

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:31

Dank jullie voor de reacties :)
Keona: Ja het risico is met achteraf betalen door middel van een percentage van de verkooppprijs, dat het paard niet verkocht wordt, of ongeschikt raakt voor de sport bijv. Dan kun je dus fluiten naar je geld maar heb je wel al je tijd erin gestoken..

Goede verzekering heb ik gelukkig al, ik rij nu ook jonge paarden voor iemand :)

Sterkte met Figo, is niet leuk :(
Fijn dat het wat beter gaat met Ferro!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:24

Geeske, zeker dat je geen springgefokt barokje hebt?

Martine, Figo groeit momenteel ook enorm, z'n achterhand steekt een paar cm boven de voorkant uit! Longeren ga ik met begeleiding oppakken.

Ellis, fijn dat Ferro beter gaat!

NoTrouble, ik volg wat keona en Nouvel zeggen :)

Figo is beter hoor, gisteren normale mest en hij vloog als een gek zijn brok aan :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:55

Gelukkig gaat het beter met de paardjes in de ziekeboeg.
Hier gaat alles goed, behalve dat het weer regebt en er een kat mijn vingers op wil eten tijdens het typen

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:29

Marlou, ik kan je niet helpen! Maar ik zoi inderdaad ook niet achteraf laten betalen. Een vast loon lijkt mij logischer..

Ellis ik denk dat Fiëla nu net over de 1.60m zal zijn..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:03

goeiemorgen!

hier blijft het ook maar nat... -O-
hoop nu eindelijk op eens wat droge dagen zodat de bodem een beetje kan drogen...

wow fiela is ook al flink dan zeg!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:05

Nouvel schreef:
goeiemorgen!

hier blijft het ook maar nat... -O-
hoop nu eindelijk op eens wat droge dagen zodat de bodem een beetje kan drogen...

wow fiela is ook al flink dan zeg!

hier is het nu droog,maar om de weide te laten drogen heb ik toch wel langgggg nodig.van mij mag het gaan vriezen dan is het ook hard,en droog

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:05

Heey

Dankjulliewel :)

Liesbeth: Fijn dat Figo weer beter is :D

Geeske: Fijn dat ze niet meer zo heftig reageerde op de enting :) Nikita vind balkjes lopen echt leuk om te doen.

ingrid: Haha, dat typt dan niet zo handig nee :P Ligt hij vaak op je toetsenbord?

Ellis: Fijn dat het wat beter gaat met Ferro :)

Nikita loopt een stuk beter :) Ze is niet meer kreupel, alleen nog erg stijf. We zijn nu voorzichtig aan het stappen met der. Lekker wandelen of een stapritje onder het zadel.

[EJL-ITP] Een bewogen jaar met veel ups en downs

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:29

We hebben 2 nieuwe katten Angela, en die zijn nog jong. Dus zo'n cursur is echt heel leuk.

Gelukkig gaat het met Nikita al weer beter.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:31

Ja Fiëla is echt groot aan het worden!!

Zou lekker zijn als het wat gaat drogen.. Kan ik ook weer eens wat gaan doen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:45

Haha katten op het toetsenbord... die van mij is 8 kilo en ploft altijd overal neer waar het hem uitkomt! Op de krant, op je laptop, in de wasmand (met schone was), of ergens midden op de bank zodat er niemand meer fatsoenlijk naast past en dan dusdanig geirriteerd kijken als je hem wakker maakt dat je van armoe maar ergens anders gaat zitten :')

Fijn dat Nikita niet kreupel meer is!

NoTrouble, ik zou idd ook zorgen dat je er in ieder geval geen kosten aan maakt zelf... maar als het je leuk lijkt dan kun je er wel tijd in steken... geld niet ;-) Maar ik zou geen percentage van de verkoopprijs doen, de verkoop gaat momenteel niet zo goed, dus wie weet krijg je nooit genoeg.

Gelukkig Figo weer fitter!
En de kleintjes allemaal flink in de groei dus!

Vandaag even laat nog (nu net terug) na mijn werk even gaan rijden op Chim.. met een veelzijdig/springzadel van een stalgenoot die heel mooi stil ligt op mijn paard. Het zadel wordt door haar 'plankie' genoemd, nou ik weet nu waarom!! Man man, t is een Stubben maar echt super hard! Echt hard, maar heb weer even goed doorgepakt... Chim liep eerst weer alle kanten op, en ik had er ook al weer een week niet op gezeten, dus uiteindelijk was dat te verwachten. Aan t einde liep ze lekker, even flink gedraafd en gegaloppeerd, lekker gezweten en daarna heeft ze nog een tijd met mijn vriend door de bak lopen struinen, wat gerold, alles uitgebreid gesnuffeld en dat soort dingen... <3 zo schattig altijd dan die twee samen ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:22

My_Chimanga schreef:
Haha katten op het toetsenbord... die van mij is 8 kilo en ploft altijd overal neer waar het hem uitkomt! Op de krant, op je laptop, in de wasmand (met schone was), of ergens midden op de bank zodat er niemand meer fatsoenlijk naast past en dan dusdanig geirriteerd kijken als je hem wakker maakt dat je van armoe maar ergens anders gaat zitten :')

Fijn dat Nikita niet kreupel meer is!

NoTrouble, ik zou idd ook zorgen dat je er in ieder geval geen kosten aan maakt zelf... maar als het je leuk lijkt dan kun je er wel tijd in steken... geld niet ;-) Maar ik zou geen percentage van de verkoopprijs doen, de verkoop gaat momenteel niet zo goed, dus wie weet krijg je nooit genoeg.

Gelukkig Figo weer fitter!
En de kleintjes allemaal flink in de groei dus!

Vandaag even laat nog (nu net terug) na mijn werk even gaan rijden op Chim.. met een veelzijdig/springzadel van een stalgenoot die heel mooi stil ligt op mijn paard. Het zadel wordt door haar 'plankie' genoemd, nou ik weet nu waarom!! Man man, t is een Stubben maar echt super hard! Echt hard, maar heb weer even goed doorgepakt... Chim liep eerst weer alle kanten op, en ik had er ook al weer een week niet op gezeten, dus uiteindelijk was dat te verwachten. Aan t einde liep ze lekker, even flink gedraafd en gegaloppeerd, lekker gezweten en daarna heeft ze nog een tijd met mijn vriend door de bak lopen struinen, wat gerold, alles uitgebreid gesnuffeld en dat soort dingen... <3 zo schattig altijd dan die twee samen ;-)

is maar net wat je prinsessen kont gewend is ik vind stubben heel fijn heb een dressuur een spring en een vzh zadel er van

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:22

Haha, nou die is echt al 20 jaar oud en knalhard, dat heeft een ander stalgenootje vandaag ook ervaren, maar heb vandaag op haar andere Stubben gereden en die zat al een stuk beter, die is van 2000 geloof ik, dus daar is al wel weer iets meer op het comfort van de ruiter gelet... Die is trouwens ook veelzijdig met oog op dressuur en die ander was echt op springen gericht, dat ben ik totaal niet gewend!! T was ook niet bedoeld om dat merk af te kraken ofzo,.. t was meer een ervaring delen....

Vandaag hebben we met wat stalgenootjes geprongen, en ik heb mee gedaan ;-) Voor t eerst echt sprongen gemaakt, wel vanuit draf, maar Chim gaat pas springen als er een hindernis van boven de 50/60 cm staat, anders draaft ze er gewoon overheen... Was heel leuk, best spannend! Maar springen wil ze wel *\o/*
Ga gelijk twijfelen of ik geen veelzijdigheidszadel moet nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:10

Hallo, ik ben er ook weer :D

Alle paardjes gelukkig weer een stukkie beter!

Stubben zadels, weinig ervaring mee!

Hier ff wat afwezig geweest door mijn privé issues die wat veel energie vreten :o

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:22

Prive issues, hopelijk niet ernstige, das altijd zeer energie slopend ja!

Hier wordt momenteel bijna nonstop gewerkt... ik heb tot nu toe alleen 1e kerstdag vrij gehad deze 'vakantie' en ja, dan heb je het druk zat om alle familie op te zoeken... vandaag ook 'vrij' maar hebben we om 5uur een borrel dus moet ik toch weer die kant op ;-) Morgenmiddag mag ik al weer aan t werk dus ben benieuwd hoe fit ik dan ben!
Iedereen alvast een veilig, gezond en gezellig nieuw jaar!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:21

Gezellige jaarwisseling allemaal!

Ferro is vanmorgen van zijn zere wang en waarschijnlijk bijbehorende verhoging en slechte eten af geholpen, zijn melkkies zat vast geprikt tussen zijn nieuwe kies en zijn wang...
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:31

Gelukkig opgelost met Ferro.

Ik wens iedereen hier een geweldig en gezond 2013 toe.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:18

AI! Kan me voorstellen dat hem dat dwars gezeten heeft! Nu kan ie lekker het nieuwe jaar in :)

Heb gisteren de spullen van een oud-stalgenootje uitgezocht. Hij heeft geen paarden meer al een hele tijd en doet dus niks meer met de spullen. Kwamen o.a. een mooie leren kaptoom, een longeersingel, teugels etc vandaan. Heel blij mee!
Vandaag bij Sterre voor het eerst de singel omgedaan. Aansingelen vond ze wel spannend. Maar verder was ze erg braaf, ssteeds er aan snuffelen enzo, ze gaat de goede kant op en begint vertrouwen te krijgen :)

Edit: iedereen een fijne jaarwisseling natuurlijk!