[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:24

Jus: even een aanvullinkje: Ik vind de zadels uit Duitsland hoger dan de Engelse... :D

Michelle: Wow, dat is even schrikken met je moeder! Hopelijk is het niks ernstigs of goed behandelbaar. Beterschap in elk geval. De schrik zal er wel inzitten! Mijn oma was vroeger ook zo'n hartpatiënt en de hele familie was echt geschokt toen mijn opa zo maar dood neerviel. Die bleek ook hartpatiënt te zijn. Gelukkig waren jullie er snel bij!
En proficiat met Samantha's 3e verjaardag! Was je zelf nou ook jarig?

Wanda: Nee, het drukte niet door het kussen heen gelukkig, maar het kan niet anders dan dat de paarden die het zadel op hun rug hebben gehad de spijker gevoeld moeten hebben. Gelukkig rijdt de ruiter zijn meeste paarden al een hele poos met een ander zadel.
En die beenhulp kende ik al, maar ook ik vond het bij Soeske heel grappig ogen, die benen. hihi.
Tjonge, wat een tarieven! Ik vond 20 euro voor drie kwartier al om over te struikelen! Zoals jij bezig wil zijn, is het naar mijn idee te duur?

Denise: Uiteindelijk was tijd de doorslag. Ik had het nooit gered vandaag. Woensdag is een rendagje als ik ook nog op de peuterspeelzaal mag komen heppelen. Basje vond dat natuurlijk geweldig leuk, zo'n extra dagje naar school. haha. Dus gewoon gereden met mijn huidige zadel. Wat in het vat zit verzuurd niet. Ik heb wel aardig gereden. Gewoonlijk les ik bij Caroline en zij kan met een half woord al genoeg zeggen en dan gaat het lekker over de rug enzo. Nu had ik les van een andere instructrice en moest ik meer afdwingen. Zij gelooft meer in aanspanning dan ontspanning. En dan wordt Sam nogal zwaar op de hand. Dus na een uur was ik stuk! Op zich heeft ze gelijk hoor, want ik wil de teugels nog wel eens laten glippen en Sam was nogal 'afwezig' (eindelijk ook eens in de les!) Dus het was een erg goede les, maar wel heel zwaar! Dat afwezige doet Sam voornamelijk als hij ergens loopt waar hij veel ziet waar ie van kan schrikken. Dat doet hij bij mij natuurlijk niet meer, maar dan reageert hij heel slecht op mijn benen. Thuis krijg ik dan een driftbui. :o

Bully (Margot toch?) Dank je wel! Ik zie je opmerking als een compliment. Ja, ik zie veel mbt zadels! En nu ik ook een paar keer mee ben geweest op passessie ga ik ook steeds meer zien wat fout is en wat goed. Ik zal nog wel een heleboel zadels moeten zien. Ik zie nu wat mooier ligt, maar ja, dan weet ik nog niet wat ik moet aanpassen om een zadel perfect passend te krijgen, als het nog niet optimaal ligt en of het financieel aantrekkelijk is met het aanwezige zadel of niet. Wel weet ik dat ik er ontzettend veel lol van heb!

Evaline: Je zal met me eens zijn, dat er enorm veel aanbod is in merken zadels. Ik hoef er geen aan te schaffen hoor, maar als ik hier ervaringen lees van anderen, dan knoop ik ze in mijn oren. Ik geef grif toe, dat ik nog heel groen ben. Zo lang ik me dat realiseer, leer ik het meeste hè? Zowiezo: Een merk zadel dat ik nog niet ken (en ook die ik wel ken) bekijk ik altijd goed. Kan heel leerzaam zijn hoe het is opgebouwd en ook hoe het stikwerk is. Kieffer heeft bijvoorbeeld prachtige afwerking op de zadels, zag ik laatst. Blauwe draad heeft ook wel iets.

Jus: Wat je zegt! Heel veel keus! Zal ik voor de pony mijn Silhouette meebrengen??? :P Prince was ook zo'n gevalletje apart.

Angela: Wat goed allemaal! Is Nouschka al gechipt eigenlijk? Goed dat je nu al zo bezig bent met haar. Bij Sam is dat duidelijk niet gebeurd. Nouschka is een beaty. Ik vraag me af hoe het met de andere veulentjes is. Hoe zou Amistoso er bijvoorbeeld nu uitzien hè? :+

Wanda mooie foto's van je zoon joh! Mooi verhaal ook.

Nou zojuist les gehad. Uit luiigheid: Zie mijn antwoord op Denise! ;) Sammetje was behoorlijk braaf, ondanks zijn kijkerigheid. Vanmiddag zag ik nog waarom ik veiligheidsbeugels moet hebben voor Sabrina. Man wat viel dat meiske hard zeg! Ze zat op een NewForest en daar was een hond op af komen rennen. Daar was de pony zo van geschrokken, dat die er in volle galop vandoor ging. Meisje hing er langs en kreeg de voet niet uit de beugel. Toen de pony over de bakrand sprong (De les was in een soort van Z-ring) viel ze net over de plank in het gras en bleef liggen. Brrr, ze heeft het goed afgebracht hoor, maar zo zie je maar ongelukken zitten op rare plekjes. Sabrina ging weer in volle galop de bak rond en ook balkjes vindt ze nu geweldig. Ze is echt aan het genieten van het ponyrijden. Heerlijk om te zien, ook al zit ik af en toe met de tenen krom aan de kant. haha. :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:37

Anouk: nou ze komt dinsdag voor een intake en dan gaan we kijken hoe Jippe in zijn vel zit, hoe onze relatie is en of we samen tot een plan kunnen komen. Mijn insteek is eens in de 2 weken les. Ik zie wel. Vindt het wel fijn dat zij allerlei vlakken kan aanpakken. Ik ben immers ook erg divers met Jippe bezig.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:50

Wanda: Wat een super gaver foto's zeg. Jippe ziet er mooi uit. Leuk dat je gaat lessen, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Anouk: Ja, Margot is het. Wat fijn dat je les met Sam goed ging en heerlijk om te lezen hoe stoer Sabrina wordt, gaaf hoor! Als ze het eenmaal ontdekt hebben, het hard gaan... Veiligheidsbeugels zijn fijn, of die endurance beugels met van die korfjes voor de voeten.
Ja, ik blijf met pleziert je verhalen lezen. Het is gewoon zo een interessant iets.

Jus: fijn om te horen.

Hier een drukke dag, straks examen en daarna een weekend lesgeven. Tussendoor nog even 2 keer een avondje thuis en dan vlieg ik naar Spanje voor 2 dagen. Ik heb er allemaal veel zin in, alleen heb er zo'n hekel aan Aliso achter te laten. Ga zo dus nog maar lekker even rijden.

Trouwens, kreeg nog een hele gave Escalera merrie aangeboden voor echt belachelijk weinig geld incl veulen en zelfs opnieuw drachtig. Beide donkerbruin. Echt een super gaaf beest. Fokker moet er vanaf. Als ik mijn eigen wei had, had ik geen seconde getwijfeld, denk niet dat het voor dit geld me nog snel aangeboden zal worden. Nou, mocht iemand van jullie interesse hebben, dan pb me maar even.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:42

leuke foto's angela? en h&m topje :P Hij ziet er erg herkenbaar uit voor mij ;)

Michelle beterschap met je moeder!

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:51

Oohh veulen foto's!! Wat een lekker stevig veulentje is het <3 .

Anouk , oef... klinkt echt zeg met dat kindje.. brr! Veiligheidsbeugels moeten dat idd voorkomen! Je les ging wel redelijk las ik. Fijn!

Miesje al meer nieuws over je mams? :(:)

Zilfstar , zo een heel verslag incl. foto's! Leuk!! Die kids van jou zijn dapper zeg!

Jus, jeeh, drachtig dus! Goed nieuws.

Bully , tsjee, waarom voor zo weinig dan? Neem aan dat zo'n merrie wel goed te verkopen is.. Ik heb er helaas maar voor 1 plek.. Klinkt wel als een prachtig aanbod!

Gisteren weer geoefend met de trailer.. Laatste keer had ik op het strand gereden, wilde hij de trailer niet meer in.. := . Een uur gestaan daar zeg.. Uiteindelijk geblindoekt erin gekregen, maar das niet de bedoeling natuurlijk. Gelukkig was Suus zo lief mij de DVD te lenen van trailerladen van Balingehof. Ideaal! Even goed bekeken, en geprobeerd.. En na de eerste 5 min kwam hij er al snel achter dat hij zelf geen initiatief moest nemen, maar mij gewoon moest volgen.. ;) . Echt super joh, stuk of 7 a 8 keer de trailer op, stapje achteruit en weer stapje vooruit.. Overal kunnen plekken waar ík wil. Geen paard meer die achteruit de trailer afdenderd, maar controleerbaar.. Wauw :D ! Ben apetrots op hem! <3 Heb hem ook weer op de foto gezet, binnenkort ff topicje!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:06

Ilona: Tsjah, crisis en gewoon teveel paarden hebben. Ja, jammer he, als je plek zou hebben. Ik vind haar erg mooi, maar het blijft bij dromen denk ik zo.

Oh lastig he, dat trailerladen. Gaaf als het zo werkt. parelli zegt ook altijd,"it's not about the trailer". En het is gewoon zo waar. Een beetje oefening en het werkt perfect, met ieder paard.

Ben erg benieuwd naar je fototopic

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:41

Ja op die dvd doen ze ook een stuk grondwerk vooraf. Chico en ik doen dat al een beetje en hij weet volgens mij wel prima hoe de verstandshouding is. Hij kreeg bij de trailer door dat hij sterker was.. en tsja.. wat moet je dan beginnen? Slimmer zijn dan hem dus ;) . En timing blijkt dus ook wel heel belangrijk! Dat ging heel goed en het was meteen duidelijk voor hem. Moet goed resultaat dus. Ben echt happy!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:50

Ja, timing is alles! Dat doet zoveel meer dan je zou denken, echt gaaf blijf ik het vinden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:52

Jaa is het ook :D ! Alleen soms is het wel moeilijk hoor, het is echt seconde werk!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:00

Bullymonster schreef:
Oh lastig he, dat trailerladen. Gaaf als het zo werkt. parelli zegt ook altijd,"it's not about the trailer". En het is gewoon zo waar. Een beetje oefening en het werkt perfect, met ieder paard.

Ben erg benieuwd naar je fototopic

ben ik het niet helemaal met hem eens... een vriendin van mij heeft een tijdje een paard gereden welke ook erg lastig was met trailerladen. Maar als je goed keek kon het paard niet helemaal fatsoenlijk zn hoofd recht houden in de trailer, maar moest deze altijd een beetje 'gebukt' staan. Dit kan natuurlijk ook meespelen dat die er niet graag inging en in principe dus wel aan de trailer ligt ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:03

Bullymonster schreef:
Zo, ben hier al een tijd niet geweest. Lees wel altijd bij, maar van reageren komt het gewoonweg niet. Als ik de tijd eens kon vinden. Ik ga weer een nieuwe poging doen vanaf nu.

Jasmijn: wat een super schattig hondje. Als ik iets meer thuis was wist ik het. Ik hoop dat hij een super baasje vindt.

Soeske: Mooie foto's zeg. Ja, schouderruimte voor Spaanse pas klinkt logisch. Ik doe nu mijn voet naar voren en was aan het bedenken wat een meer logische hulp zou kunnen zijn hiervoor. Deze is handig.

Michelle: Verschrikkelijk van je moeder, ik wens je heele rg veel sterkte.

Anouk: Jij gaat lekker volgens mij. Ik vind het erg leuk om steeds je zadelverhalen te lezen. Zet me aan het denken.

Jenay: wat een prachtvent heb jij. Mooie foto. En vooral die bles maakt hem gaaf.

Ilona: Chico zijn manen zijn prachtig. Gaaf hoor.

Hier gaat alles best fijn. Druk aan de studie maar weer en verder lekker bezig met Aliso. Een van mijn paarden Bully is verhuisd omdat er ineens iemand op ons pad kwam die een super klik had met hem en nu zijn Aliso en ik nog samen. Hij doet het boven verwachting goed, is al mee geweest demo geven inmiddels wat hij erg gaaf vond. En inmiddels lessen we met dank aan Hosante nu ook bij Pedro 'd Almeida.

Nou dat was m tot nu toe wel, ik ga nu mijn best doen bij te houden, veel t gezellig

Ben je nog in Belgie wezen lessen Margot, ik kon helaas niet was door mijn rug gegaan.
Ga in juli wel 3 dagen lessen in Belgie.
Ingrid.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:26

Citaat:
kreeg nog een hele gave Escalera merrie aangeboden voor echt belachelijk weinig geld incl veulen en zelfs opnieuw drachtig. Beide donkerbruin. Echt een super gaaf beest. Fokker moet er vanaf. Als ik mijn eigen wei had, had ik geen seconde getwijfeld, denk niet dat het voor dit geld me nog snel aangeboden zal worden. Nou, mocht iemand van jullie interesse hebben, dan pb me maar even.

Op stal hebben we drie escalera merries staan ( wel met het brandmerk van jose luis) op 2 is er een bod gedaan van over een bedrag van een 1 en 5 nulletjes eracher en bod is niet aangenomen , als de merrie in Spanje staat en heeft het brandmerk van jose luis of maria fernanda PB me even dan heb ik interesse.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:18

Michelle: dan is het om die trailer, niet om de trailer in het algemeen. :D En er zijn uitzonderingen.

Ingrid: ja ben nog geweest. Het ging erg goed. Pedro vond Aliso veel verbeterd. Mijn vriendin was ook mee voor het eerst en zij was zeer tevreden ook. Leuk, dan zie ik je in juli denk ik. Ik doe alleen een dag mee, geef het weekend een clinic maar probeer de vrijdag vrij te houden.

jus: ik vraag het even na. Durf het niet te zeggen. Wat een bedragen waar je over praat, dan zal het vast niet.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:32

margot: inderdaad, maar dat is wel een factor die zeker niet vergeten mag worden! Soms wordt het paard als bang of dwars bestempeld terwijl zulke simpele dingen soms al een wereld van verschil kunnen maken.
Niet mijn bedoeling om parelli ongelijk te geven hoor, want er zit zeker iets in zijn stelling, maar alle factoren moeten meegenomen worden. en naar mijn mening blijft het een kwestie van doen, regelmatig laden (en rijden) en belonen en het zal steeds makkelijker gaan :)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:37

Mies_Apollo schreef:
margot: inderdaad, maar dat is wel een factor die zeker niet vergeten mag worden! Soms wordt het paard als bang of dwars bestempeld terwijl zulke simpele dingen soms al een wereld van verschil kunnen maken.
Niet mijn bedoeling om parelli ongelijk te geven hoor, want er zit zeker iets in zijn stelling, maar alle factoren moeten meegenomen worden. en naar mijn mening blijft het een kwestie van doen, regelmatig laden (en rijden) en belonen en het zal steeds makkelijker gaan :)

Dan ben ik hier misschien onduidelijk en onvolledig in mijn uitleg. Paarden worden bij Parelli in tegendeel als bang of dwars bestempeld. Er wordt juist meer vanuit gegaan dat zeer regelmatig geladen moet worden en geoefend moet worden. Dat je niet zomaar eens weg moet gaan zonder enige voorbereiding. Dus los van bang dan wel dwars. En een paard dat uit dwarsheid niet op de trailer gaat geloof ik dan weer niet zo heel erg in. En dus inderdaad wat je zegt, zeer regelmatig laden is het beste.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:43

ik doelde daarin ook niet op parelli, meer in het algemeen...
maar toch nog tot een mooie overeenstemming gekomen :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:16

Margo, was je destijds afgelaste training bij Michael Wanzenried nog een andere keer doorgegaan ook?

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:21

Karina schreef:
Margo, was je destijds afgelaste training bij Michael Wanzenried nog een andere keer doorgegaan ook?

Ja, heb in januari een week lang iedere dag les gehad. Was erg gaaf! Wat alleen zo jammer is, is dat ik door de sneeuw daarna een maand thuis niet kon rijden en er daarom minder uit kon halen dan ik had gehoopt. En in september is hij er weer geloof ik. Lunteren en je kent Mikey, sta je toevallig bij het Uilenbos?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:26

Nee hoor, ik sta gewoon thuis :D
Ik "ken" hem niet persoonlijk maar volg hem wel zo'n beetje omdat ik de combi Parelli/Phillipe Karl wel interessant vond. Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat je zelf vooral met hem getrained hebt.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:30

Karina schreef:
Nee hoor, ik sta gewoon thuis :D
Ik "ken" hem niet persoonlijk maar volg hem wel zo'n beetje omdat ik de combi Parelli/Phillipe Karl wel interessant vond. Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat je zelf vooral met hem getrained hebt.

Oh leuk!

Ik moet nu de deur uit, kom hier vanavond op terug. De combinatie daarvan bevalt mij echt ontzettend goed ook, interessant.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:36

Leuk, ik hoor er graag meer over! En ook over je lessen bij Pedro d'Almeida trouwens ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:24

Heey

Dankjulliewel allemaal :D <3.

Anouk: Fijn dat de les opzich wel lekker ging :). Super van Sabrina zeg :D. Nouchka is nog niet gechipt. Mijn vader heeft met de VA gebelt daarover maar ik weet niet wat de VA erover gezegt heeft.

Mies: Haha, dat hempje komt idd van de H&M :P. Alleen is de pasvorm er een beetje uit dus gebruik ik hem voor bij de paarden :P.

Ilona: Super zeg :D. Snap dat je helemaal happy bent :D.

Baggerzooi, ik ga dit jaar dus weer niet over :(. Maar ik kan ook niet meer blijven zitten :(. 15 Juni heb ik een gesprek met de afdelingsleider en de decaan over hoe ik nu verder moet.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 03-06-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:32

dat was bij die van mij ook zo! hij werd ineens langer en het model was weg ;)!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:33

Die van mij is wel lang mooi gebleven. Ik heb hem nu 2 of 3 jaar en heel veel gedragen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:38