Michelle: Wow, dat is even schrikken met je moeder! Hopelijk is het niks ernstigs of goed behandelbaar. Beterschap in elk geval. De schrik zal er wel inzitten! Mijn oma was vroeger ook zo'n hartpatiënt en de hele familie was echt geschokt toen mijn opa zo maar dood neerviel. Die bleek ook hartpatiënt te zijn. Gelukkig waren jullie er snel bij!
En proficiat met Samantha's 3e verjaardag! Was je zelf nou ook jarig?
Wanda: Nee, het drukte niet door het kussen heen gelukkig, maar het kan niet anders dan dat de paarden die het zadel op hun rug hebben gehad de spijker gevoeld moeten hebben. Gelukkig rijdt de ruiter zijn meeste paarden al een hele poos met een ander zadel.
En die beenhulp kende ik al, maar ook ik vond het bij Soeske heel grappig ogen, die benen. hihi.
Tjonge, wat een tarieven! Ik vond 20 euro voor drie kwartier al om over te struikelen! Zoals jij bezig wil zijn, is het naar mijn idee te duur?
Denise: Uiteindelijk was tijd de doorslag. Ik had het nooit gered vandaag. Woensdag is een rendagje als ik ook nog op de peuterspeelzaal mag komen heppelen. Basje vond dat natuurlijk geweldig leuk, zo'n extra dagje naar school. haha. Dus gewoon gereden met mijn huidige zadel. Wat in het vat zit verzuurd niet. Ik heb wel aardig gereden. Gewoonlijk les ik bij Caroline en zij kan met een half woord al genoeg zeggen en dan gaat het lekker over de rug enzo. Nu had ik les van een andere instructrice en moest ik meer afdwingen. Zij gelooft meer in aanspanning dan ontspanning. En dan wordt Sam nogal zwaar op de hand. Dus na een uur was ik stuk! Op zich heeft ze gelijk hoor, want ik wil de teugels nog wel eens laten glippen en Sam was nogal 'afwezig' (eindelijk ook eens in de les!) Dus het was een erg goede les, maar wel heel zwaar! Dat afwezige doet Sam voornamelijk als hij ergens loopt waar hij veel ziet waar ie van kan schrikken. Dat doet hij bij mij natuurlijk niet meer, maar dan reageert hij heel slecht op mijn benen. Thuis krijg ik dan een driftbui.

Bully (Margot toch?) Dank je wel! Ik zie je opmerking als een compliment. Ja, ik zie veel mbt zadels! En nu ik ook een paar keer mee ben geweest op passessie ga ik ook steeds meer zien wat fout is en wat goed. Ik zal nog wel een heleboel zadels moeten zien. Ik zie nu wat mooier ligt, maar ja, dan weet ik nog niet wat ik moet aanpassen om een zadel perfect passend te krijgen, als het nog niet optimaal ligt en of het financieel aantrekkelijk is met het aanwezige zadel of niet. Wel weet ik dat ik er ontzettend veel lol van heb!
Evaline: Je zal met me eens zijn, dat er enorm veel aanbod is in merken zadels. Ik hoef er geen aan te schaffen hoor, maar als ik hier ervaringen lees van anderen, dan knoop ik ze in mijn oren. Ik geef grif toe, dat ik nog heel groen ben. Zo lang ik me dat realiseer, leer ik het meeste hè? Zowiezo: Een merk zadel dat ik nog niet ken (en ook die ik wel ken) bekijk ik altijd goed. Kan heel leerzaam zijn hoe het is opgebouwd en ook hoe het stikwerk is. Kieffer heeft bijvoorbeeld prachtige afwerking op de zadels, zag ik laatst. Blauwe draad heeft ook wel iets.
Jus: Wat je zegt! Heel veel keus! Zal ik voor de pony mijn Silhouette meebrengen???

Angela: Wat goed allemaal! Is Nouschka al gechipt eigenlijk? Goed dat je nu al zo bezig bent met haar. Bij Sam is dat duidelijk niet gebeurd. Nouschka is een beaty. Ik vraag me af hoe het met de andere veulentjes is. Hoe zou Amistoso er bijvoorbeeld nu uitzien hè?

Wanda mooie foto's van je zoon joh! Mooi verhaal ook.
Nou zojuist les gehad. Uit luiigheid: Zie mijn antwoord op Denise!