[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:41

Heel veel sterkte :(:).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:42

Elise Wat balen dat je het saaie werk moet blijven doen. Maar ja, het is wel beter om nu te zorgen dat je weer topfit wordt toch? En met al dat gestruikel binnen van jou, denk ik dat je ze je niet snel weer naar buiten sturen. haha.

Eline Die Atlas, vliegendeken, nog een deken. Sam stond weer geblutst op stal... Hij heeft geen last van vliegen, eerder van vliegende paardenhoeven en paardentanden... :P

Saida Hoe kan dat dan dat jij dat kan? Ik heb eens van iemand gehoord dat dat nooit kan met een B-rijbewijs. Ach, als ik de staatsloterij win, ga ik het ook proberen. :+
Wat vreselijk jammer dat Rintske ook gevoelig is voor ZE. Bij ons heeft een stuk in de krant gestaan met heel duur homeopatisch spul dat keigoed werkt tegen knutten. Het flesje is duur, maar gaat drie jaar mee. Als je wil kan ik kijken of ik het nog ergens kan vinden.
Ach, auto even kwijt, maar daarna is ie weer voor 100% betrouwbaar!
Nou hopelijk is het de deken! Dat scheelt enorm! Sam veelt ook geen dekens. Die krijg ik gegarandeerd gesloopt terug. Er zijn er dus meer die er een hekel aan hebben.
BBQ?? Peet Geef mij een lift!? Ik ga mee hoor!

Kelly (en Lisenka) Ze is zelf ook actief (geweest) op bokt. Hier heet ze xxDiandraxx De moeder van haar pony Sonja heet Keszie. Het fjordenwereldje is ook klein zeg! Ik kan me herinneren dat Frank zijn pa volgens mij eens verteld heeft dat ie er nog bij was dat de eerste Fjorden in Nederland op een markt stonden en als je geluk had, kon je er één bemachtigen. Was een heel bijzonder evenement. Dat werkte met een lotingsysteem. Nr. 1 mocht als eerste kiezen, tot ze allemaal op waren.

Lisenka We wachten het gewoon af. Wat leuk dat Sonrisa naar Madelief en Jasmijn's onderkomen gaat. Dan hoor je hier nog zat hoe het met haar gaat! Kom je zelf ook nog regelmatig in Noord-Holland?

Michelle Tja, crisis, dan is kopen riskant, de verwachting is toch dat de huizen niet veel goedkoper meer worden. Ik heb lang als assistent hypotheekadviseur gewerkt. Dus ik weet wel wat over het hypotheekgebeuren. Wonen blijft altijd nodig... Nieuwbouw is dan het veiligst of iets met een lapje grond. Als het maar helemaal in je idee past en je niet binnen 5 jaar wil verhuizen. Het is idd een afweging. Maar alles wat je nu aan huur betaalt, had aflossing kunnen zijn. Zo kan je het ook zien...

Jellie Ja, joh, Frank bewaart het beste altijd voor het laatst. :+ Hij heeft eerst achter mijn zus aangezeten, maar hij vond haar uiteindelijk veel te jong voor een relatie, dus geen ongeoorloofde dingen. Ik ben wel de volhouder, hij breekt elke dag een nieuw record, want zo lang als bij mij, is ie nog nooit bij één vrouw gebleven. Maar ja, hij heeft dit forum, dus dan heeft ie daarnaast aan mij voldoende. haha. Dus toen wij serieus werden was ik 19. Dan heeft het ook wel meer kans van slagen hoor.

In het brabantse plaatsje Zeeland zit al jarenlang een paardenmelker, dus ik denk dat het daar vandaan is gekomen. Die drie dagen had ze niet nodig voor 'oma'. Ze hadden een reisje naar Berlijn kado gekregen van een toeleverancier. Door oma's dood was ze helemaal vergeten om te melden dat de lessen niet doorgingen. Haha! Dat legde ze me vandaag uit. Ik had haar gevraagd of het zo'n impact had gehad, maar het was voor iedereen een opluchting. Oma was behoorlijk dement en dan is het beter dat ze ging. Eigenlijk is zo iemand al weg.

Met omo was je een tinker door en door schoon!

Sam was er nog niet zo zeker van dat ie moest werken vandaag. Hij vond het te warm. En de kraaien zaten vanaf de bakrand te kijken. Als je in de wei staat te vreten zijn ze niet eng, maar als het vrouwtje wil werken met hem, zijn ze ineens heel spannend. Na een flinke por met de spoortjes werden we het eens. Toen werd er gewerkt en ging het weer super! Dus weer een fijne avond.
Morgen ga ik bij een vriendin langs en daarna feesten!
De dag erop gaan we naar Rotterdam - Ahoy. We hebben kaarten gekregen voor het zomerfestival van Studio 100. Frank en ik gaan met de kinderen genieten van een show van kabouter plop, Piet Piraat, K3 (Kathleen voor het laatst), Mega Mindy en mss Merel van Amika! Frank gaat waarschijnlijk mee voor het vrouwelijk schoon haha!

Ik weet niet of ik op tijd weer thuis ben voor Sam, maar dat heb ik vast verteld! ;) :+ Hij zat er geloof ik niet zo mee. 8-) :Z

Groetjes en allemaal geslaagd weekend!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:46

Robijntjah schreef:
Ik kom weer ff een update geven, denk voorlopig de laatste... Robijn wordt woensdag ingeslapen....

Wat vreselijk Jolijn,ik weet gewoon even niet wat te zeggen... |(
Ik vind het echt verschrikkelijk erg voor je,maar ik vind het ook een dappere beslissing in het belang van Robijn.
Heel heel heel veel sterkte,ik denk aan jullie,en ik zou het heel fijn vinden om nog wat contact met je te houden als je het kunt opbrengen,je kunt me altijd pb-en :(:)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:51

Idefix, dat heeft Frank dus slim bekeken :)) Best for last.. gelukkig kan hij hier zijn hart ophalen tussen alle boktvrouwen.
Zou goed kunnen dat t daar vandaan kwam. Heb er weleens een folder van gehad maar is al een paar jaar geleden.
Dood van die oma dus eigenlijk 'beter'.. Omo, thanx voor de tip!
Sam even gepord om op te laten letten. Was hij lekker los? Jeeej morgen feesten *\o/*
Frank zondag weer een goede dag bomvol vrouwen :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:51

Kelly -> Als ik op Auriplak zoek op Google dan kom ik op van die oortags voor koeien.....?

Angela -> Gisteren met rijden liep Rintske weer goed, denk toch dat ze zich wat heeft verstapt.

Jellie -> Jij ook al je paard gewassen. :D
Ik was Rintske bijna nooit, spoel haar wel af na het rijden als het warm is, en haar manen en staart was ik af en toe.
Maar gisteren moest ik haar helemaal wassen en ze knapte er wel heel erg van op moet ik zeggen!

Esther -> Bezig bijtje!
Kan je niet iets van een klacht indienen bij je school?
Het zou toch van de zotte zijn als de afspraak is dat je al afgestudeerd moet zijn en dit bij elke leerling een paar maanden uitstellen en ook nog eens die paar maanden extra geld ontvangen!
Die leraren gaan wel lekker op vakantie zeker?

Jolijn -> Een zware maar moedige beslissing.....
Heel veel sterkte! :(:)

Anouk -> Dit kan omdat ik m'n trailer heb laten terugkeuren naar iets onder het gewicht van mijn auto.
Mijn trailer met Rintske erin weegt minder dan wat ie beladen mag wegen, en de totale combinatie is onder de 3500 kg, dus mag ik er met mijn b-rijbewijs mee rijden.
En we gaan zeker bbq-en op de Woodyranch, maar ook VLEESWIEGEN!!!! Mjummie! :9

Straks even naar stal, ben heel benieuwd hoe Rintske de nacht heeft doorgebracht en of de jeuk minder/weg is......
Vanmiddag moet m'n nichtje Fien afzwemmen voor d'r C-diploma.
Mooie prestatie, want ze heeft haar A-B-C in 3/4 jaar gehaald.
Vanavond uit eten met Frits en de buurman, ze hebben wéér een streefomzet gehaald en dat moet gevierd worden.
Bij de volgende streefomzet gaan we een dagje naar de Zwaluwhoeve!

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:22

Jolijn, heel veel sterkte!
Zal zo even rijden, beetje vreemd weekend gehad..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:49

Snowy2004: ja Baron is niet bang voor dingen die op het strand liggen zoals sufspullen dat komt omdat ik schiktraining met hem doet.
het enige was dat ie drukjes deed omdat ie zo graag wil lopen :D
Maar hij bleef best braaf eronder :D

frankiej de haren meester :P : hahaha ja Baron op zijn knieen dat was ook de bedoeling maar omdat Baron toch iets drukker deed dan op de manege vond ie het toch een beetje eng om dit tedoen :D
zou wel mooie foto,s geweest zijn Jongen met zijn neus en al in het zand zo voor zijn vriendin :P hahah nee hoor dat gun ik hem niet :o
deze jongen had nog nooit op een paard gezeten dus vidn ik het heel knap en zo gelijk het strand op :D

Ja oke jij mag een keer op Baron knielen hoor :P

Ohoh Jesse gaat tekeer hij heeft honger :Y) dus reageer ik later wel weer bij :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:02

Saida: Mijn lerares gaat idd wel gewoon lekker op vakantie, die kunnen we binnekort dan niet meer bereiken :(. En nu is ze ziek waardoor de afspraak die ik vrijdag met haar had alweer kwam te vervallen... Echt drama school! Maar ja nog even en dan ben ik dr vanaf. Wel jammer dat het op het eind zo rot moet gaan, de vorige jaren ging het nog wel aardig... Al kon ik doordat een docent mijn cijfer vergeten was door te geven in de eeste al niet mijn propedeuse krijgen tijdens de propedeuse uitreiking. Dat was ook best jammer want ja iedereen zijn ouders zijn er dan en je krijgt dan een bloem en mag een handtekening zetten enz... Op het laatste moment kreeg ik wel te horen dat ik iets mocht ondertekenen dat ik hem wel gehaald had maar nog niet de officiele propedeuse, maar ja toen kon mijn moeder er al niet meer bij zijn.... En nu mis ik dus ook de diploma uitreiking, zal voor mij wel een handtekening komen zetten bij het clusterbureau zijn...

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:10

Kelly - gaaf hoofdstel zeg! :D
_Saida_ - Flip had bij de oude eigenaar ook last van zomerexceem, daar stond hij ook 24/7 op het land. nu alleen overdag en hij heeft er helemaal geen last van op een beetje schuren in zijn staart na. daarvoor gebruik ik exceembalsem. maar het is echt balen! ik hoop voor je dat ze het niet heeft.
Robijntjah - wat een vreselijk nieuws, heel veel sterkte!

verder moet ik natuurlijk ook nog even vertellen over mijn ervaring op het strand met Flip en Baron :D
wat was dat geweldig zeg :) en heel lief hoe hij haar ten huwelijk vroeg. dat wil ik later ook wel!
Baron en Flip waren erg braaf, Flip was voor het eerst op het strand en je zag hem echt denken: Huh? wat is dit nou, zand, met allemaal kuilen, én schelpjes?! daarom waren de eerste 10meter ook zowat zig-zaggend over het strand haha. voor de rest waren ze echt braaf, en we hebben heerlijk over het strand gereden!
Afbeelding
Afbeelding Flip vond de zee een beetje spannend :D
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:18

in de maand Juli heeft Marcel vrij (daarna begint hij aan een andere baan :D)
Wilde ik een weekje naar Benthe en Ilona :D met Baron
en dit wilde ik nog afspreken van waneer het uit komt :D
Maar nu :(het kan niet meer er is bij ons in de buurt Rhino uit gebroken (in pijnakker) en er zijn al 2 paarden dood ;(
Nu mogen we natuurlijk niet van het terrein af of ergens anders heen gaan dus ook niet voor een weekje ;(
wat heel begrijpelijk is :o
We mogen niet meer naar buiten met onze paarden alles is in veiligheid gesteld om de Rhino tevoorkomen.
ook worden geen wedstrijden meer gehouden tot alles weer is orde is in Pijnakker en evt omgevingen :o
elke dag worden nu de paarden getempt voor ze het land op gaan. :o

Ik baal wel :o kan ik eindelijk met Baron vakantie houden dan breekt er Rhino uit ;(

Hoop dat het niet verder uit breekt en dat alle paarden die nu ziek zijn beter worden :o :(:)

gelukkig is het niet bij ons maar Pijnakker is wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg dichtbij :(:) ;(

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:26

zo ik ga boodschappen doen en dan naar de paardjes om ze op het land te zetten
en daarna naar Annick om de tuig van Macho schoon te maken.
Annick woond schuin tegen over de manege en als er onweer uit breekt dan zijn we als de kippen bij het land om ze ervan af te halen.
en kan Jesse bij Annick,s moeder blijven :D
het ziet er dreigend uit dat wel :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:31

Annick: Leuke foto's! Heerlijk hoor die strandritjes!!
Machonito: Balen zeg dat er Rhino is uitgebroken!! Hopelijk overlijden er idd niet nog meer paarden aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:20

Ben ik ook even tussendoor.

Jolijn Heel veel sterkte komende woensdag!! :(:)

Ik probeer een andere keer weer een beetje mee te kletsen. Heb 't druk gehad de laatste tijd. We zijn met het kantoor naar ons hoofdkantoor in Amsterdam verhuisd en maandag begint de verkoop weer, dus we waren druk bezig met alles inrichten, showrooms klaarmaken en andere voorbereidingen.

Maar ik wil even vertellen dat er vandaag een box bij ons op stal vrijgekomen is. Dus iemand die een stal zoekt?
Het is een kleinschalige, doe-het-zelf privé stal met vier boxen in het buitengebied van Maasland. De box is 4x4m en heeft een luik. Er moet zelf gemest worden en je kan zelf bepalen wat je je paard voert, hoeveel, enz. De paarden buiten zetten en voeren regelen we onderling dmv beurten. De paarden worden 4x per dag gevoerd. Er is een buitenbak van 30x50m met verlichting aanwezig en in de zomer is er weidegang. Er staan op dit moment 2 hengsten en 1 ruin. Een merrie is helaas niet welkom. Je betaalt aan de staleigenaar kale stalhuur en overige kosten voor voer, hooi, vlas zijn dus voor eigen rekening.
Mocht je interesse hebben of iemand weten stuur mij dan even een pb-tje!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:57

Heey
Jolijn : Jeetje :(:). Echt heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:).
Ik denk dat dit ( ookal is het nu heel hard en moeilijk) het beste is voor robijn :(:).
Saida : Fijn dat ze weer goed loopt :).
Hoe is het nu met de jeuk van Rintske ??
Annick : Gave foto's :D
Machonito : Balen dat er rhino uitgebroken is, hopenlijk gaan er niet nog meer paarden aan dood.

Gister avond was echt heel raar/eng/moeilijk.
Ik ging met ons hondje wandelen rond de tijd dat ik met heet weer altijd met moppie over de dijk ging rijden. Toen we op de dijk waren voelde ik echt zijn neus tegen mijn schouder. De neus voelde heel warm en zacht, echt moppie's neus.
10 minuten daarna kreeg ik ontzettend veel last van mijn heup ( ik was net iets over de helft van de ronde). Toen we langs de stalling kwamen waar moppie stond leek het net alsof moppie in mijn heup kroop zodat ik het net redde tot thuis want mijn heup deed echt ontzettend veel pijn.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:21

Hoi allemaal,

ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om mij zelf voor te stellen
Mijn naam is Jacintha en sinds een aantal dagen ben ik de supper trotse eigenaar van sonrisa en ben er echt supper blij mee
ze is echt een schat van een paard en een grote knuffelkont. ik zal zo snel mogenlijk foto's van haar er op zetten (maar dat lukt nog niet helemaal)
ik heb haar eerst een aantal dagen op een stal in egmond gehad, maar helaas mocht ze daar niet van het land af en kon ik dusnog niet echt veel met haar doen.
via Lisenka ben ik in contact met Madelief gekomen en vanaf vandaag staat ze daar lekker op het land.

Groetjes jacintha

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:32

Welkom Jacintha !!

Je hebt in elk geval een prachtige PRE- merrie. :D :+ :P
Om je te helpen met wat foto's, hier zijn er alvast 2

Sonrisa, net geboren
Afbeelding

Sonrisa (op foto rechts), 1 jaar oud, hier nog samen met broer Baldomero.
Afbeelding

Lisenka en ik zijn ook suppppper blij dat Sonrisa zo'n ontzettend goed plekje heeft gekregen.
We hopen hier veel van je te horen, net zoals van Frank die Desperado zo'n goed tehuis heeft gegeven.

Groetjes,
Jan

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:52

mooie foto`s weer gezien van op het strand heerlijk he
en een mooie kleine van jan ook top

saida kan het niet aan je deken liggen mss kan ze daar wel niet tegen
was hem anders ff en kijk of het beter gaat

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:02

oh hadden wij weer hadden we het verkeerde poesje uit het nest
bleek dat we de heletijd de verkeerde op de foto hebben vastgelegdt hihihi
het bleek nl. de ander zwartwitte te zijn dus bij deze ff de goede foto`s

Afbeelding
hier dus onze kwiebus

ook nog ff een van mijn kanjer aan de lijn
Afbeelding

me twee toppers
Afbeelding

zijn speknekkie
Afbeelding

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:15

tsjillert schreef:
mooie foto`s weer gezien van op het strand heerlijk he
en een mooie kleine van jan ook top

Haha, ook teksten lezen, niet alleen foto's kijken !! :P
De kleine is inmiddels een jaar en niet meer van Jan.
Zij (Sonrisa) is inmiddels van Jacintha, die zichzelf één bericht daarboven introduceert.

Ben evenwel content dat je dr mooi vindt. :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:22

ach lees wel maar zat idd meer foto`s te kijken hihihihihihi

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:46

Jacintha, leuk dat jij Sonrisa hebt gekocht :D
En leuk dat je je ook hier gemeld hebt!

Ik ga binnenkort naar Jasmijn en Madelief toe, dus misschien zien we elkaar dan ook!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:48

****Advertentie****

Zeer vriendelijke oppas die:

Afbeelding
-Uw kind laat wennen aan vreemde dieren

Afbeelding
-Zeer degelijke bedden voor uw kind biedt

Afbeelding
-Uw kind met respect en vriendelijkheid behandeld

Ik ben beschikbaar in de regio Den Haag.
Interesse? neem contact op!

(Foto's: Jesse)

:') :P :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:27

_O- :') _O- _O- hahaha ik keek naar die foto,s en bij de eerste foto zat ik te denken wat een leuk baby huh hij komt me bekend voor hahahahahaha
toen zag ik dat jij de foto,s had geplaatst hahahaha
Marcel en ik lagen in een deuk hahahaha

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:24

Haha wat een geweldige fotos! Ik heb me rot gelachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:20

Wat een geweldige foto's :).

Jacintha: Welkom hier! Heel veel plezier met Sonrisa!