[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:42

Toch maar aan de hand meejoggen... Duivel
Ik merk ook dat ze wat gevoeliger zijn tijdens de verharing. Oeste krijgt altijd lichte schuurplekken achter het zadel (waar het randje van het sjabrak loopt).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:48

Ja, dat lijkt de enige optie... Clown
niet zo slecht voor mij ook trouwens, ik merk het altijd gelijk als ik minder rijd... Cool

Ja, achter het zadel is inderdaad ook zo'n plek, mijn vorige paard werd daar altijd aan het eind van de winter kaal in de ruitijd...

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:51

Dank jullie wel allemaal. Ik ben ook echt heel blij met m!
Hij is 50% Andalusier en 50% KWPN. Ze vinden hem een erg fijn veulen, hij is echt ontzettend braaf met binnen en buiten zetten. Iedereen knuffelt 'm even als ze langs zijn stal lopen, echt heel prettig. Hij loopt heel makkelijk de trailer op en loopt ook netjes naast je aan het halster. Echt heel erg prettig, hoefsmid kent hij ook en dat deed 'ie ook heel braaf! Ik ben echt blij dat dat er al inzit Lachen

Ik zal even wat informatie opzoeken over z'n ouders.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:54

hmm niet kunnen vinden, er was toch zo'n site waar je PRE's op kon zoeken? Ik weet dat de papa van mijn paard, Argento, was GGK als dekhengst alleen is ie nu geruind. Zijn papa zou in Spanje heel bekend zijn en de volle broer hoog nivo dressuur lopen. De mama is een kwpn'er M springen.Maar daar kan ik niets over vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:56

Misshien dat je via de ouders van de vader en de moeder iets kunt vinden?

zou wel leuk zijn als je aan meer info kunt komen!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:01

ilona wat geweldig voor je meid je zal je nu wel heel lekker voelen he
en die sloom hioed van mijn schatje ach vanmiddag was wel weer super hij loopt zo lief naats me en vertrouwd me helemaal het hele weiland staat nu omgebouwd met een stuk of 20 dressuur-piste`s voor de wedstrijd van morgen en tja normaal kun je lekker rollen in het gras en nu niet Bloos
maar hij kijkt en snuift een keer maar loopt zo fijn met me mee lief he dit soort kleine dingen daar kan ik heel erg van genieten hij is zo lief

bb wat een schoonheid heb je ik wens je heel veel geluk toe met deze mooie jongen

Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:37

Blueberry, Wat een lekker ding is jouw veulen zeg!! Wauw! (en kwijl!)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:44

Kjoetie -> ROFL Ik heb medelijden met je paard.....

Peetisgreat -> Grytsje is heel erg voorwaarts, alleen valt ze nog wel eens terug.
Tijdens het draven blijf ik inhalen en oversteken met haar of anders zit ze in de kont van haar voorganger.
Met longeren gaat het ook best goed, eigenlijk hetzelfde als met rijden dus erg voorwaarts maar valt regelmatig terug.
Als ik dan DOOR! roep kan ik het voorkomen en anders loopt ze wel voor de zweep.

Zasread -> Jij hebt het echt goed voor elkaar!
Menigeen zal jaloers zijn op jou!

Prinslover -> Go jij! Go jij! JIPPIE! Go jij! Go jij! Wat een mazzel! Ben heel blij voor je!
Zat alles er nog in?
Wat spoorgebruik betreft; ikzelf ben nog niet zover en als het niet nodig is zal ik ze ook niet gebruiken, maar ik zie wel eens mensen die ze gebruiken om hun paard meer voorwaarts te maken en maar blijven prikken met die dingen.
Eentje die ramt ze er zowat in, echt zielig....... Verdrietig

Blueberry -> Wat een kanjer is dat!
Veel plezier met hem!

Esssss -> Moet jij eens opletten hoe snel je Spaans leert op deze manier!
Veel plezier op school!

Nouvel -> Das idd balen, heb je alle tijd, kan je er niets mee......
Dan maar de hele dag tuttelen en knuffelen! Haha!

Ik heb vanmorgen weer les gehad en ben voor de eerste keer buiten wezen rijden met haar.
Ze was eerst erg onrustig, wilde maar niet op de hoefslag blijven lopen en begon telkens te dribbelen, maar na een kwartiertje was het over en liep ze netjes mee.
Het is nog flink oefenen met haar dat ze beter naar m'n benen luistert, want met bijv. een gebroken lijn snijdt ze de bocht bij de M of K gigantisch af en snelt ze achter de anderen aan.
Ik redt het niet eens om haar op de hoefslag te krijgen, ja pas bij de F of de H weer. Verward
En een andere keer tijdens een slangenvolte luisterde ze juist weer té goed naar m'n beenhulp..... toen reden we ongeveer zigzaggende lijnen.
Ik moet gewoon de knopjes nog vinden, hoeveel hulp ze nodig heeft enzo.
Ik vind het wel erg leuk om zo'n groen paard te rijden moet ik zeggen, ik leer er zelf ook erg veel van.
Ze was flink moe na de les, kan ook niet anders want de buitenbak was vrij zwaar.
Ze staat nu even lekker binnen met een grote bult hooi, vanmiddag wordt ze bekapt.
Vanavond weer een rijles.
Ik zal wel kijken hoe ze loopt en of ze het volhoudt, en anders stop ik gewoon eerder.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:45

esmee is je paardje nou goed gekeurd
je zal wel niet reageren omdat je lekker aan het rijden, poetsen en knuffelen bent met je eigen mooie paardje

Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:01

_Saida_, dat zal best een intensief lesje zijn geweest! Haha!
Wel leerzaam zo'n paardje waarbij je alles nog zelf op kunt bouwen!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:15

Zo dames,ik val even binnen.
Ben ziek geweest,dus moet gelijk héél veel blz gaan bijlezen.
Dat ga ik nu eeerst maar doen,maar weet bij voorbaat al bijna zeker dat ik geen puf heb om (bijna) overal op te reageren,sorry Bloos
Dus vanaf hier zal ik weer braaf af en toe een reactie plaatsen Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:16

Ik ben me net echt helemaal super mega een ongeluk geschrokken!!! Ik was met Otje aan het wandelen, toen kwam er ineens een enorme hond uit een oprit stormen (de gele stip) en toen is Otje zo geschrokken dat hij er heel hard van doorging, toen is het ringetje van zijn halstergeknapt en stond ik daar met het halstertouw in mijn handen en Otje liep los. Hij ging er echt als een speer vandoor en vloog uit de bocht tegen een hek aan (rode stip), Otje weer overeind en daar ging hij weer. Ik er achteraan hollen. Ging hij de hoofdweg op (een drukke straat bij ons) dwars tussen de auto's door, ik maar roepen. Otje! Otje! Ik hield mijn hart vast. Halverwege kwam er een man langs rijden, hij zei: Stap maar in, jij bent nooit snel genoeg. Dus ik ingestapt, achter Ot aangereden. Een auto van de andere kant was midden op de weg gaan staan en de man uit die auto hield Otje van die kant tegen. Toen ben ik snel uitgestapt en op de grond gaan zitten en Otje heel lief bij me geroepen (zo doe ik dat ook altijd in de wei) Gelukkig kwam hij naar mij toe, ik hem snel gepakt.(blauwe stip) En toen zag ik dat hij een bloedneus had. Gelukkig bleek dat de enige schade, ondanks de enorme smak tegen het hek heeft hij er verder niks aan overgehouden, hij liep niet kreupel ofzo. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Stel dat hij onder een auto was gekomen..
Otje maakt het nu goed, ik heb zijn neus schoon gemaakt en hij staat weer in de wei te grazen en zijn neus bloedt niet echt meer. Vanavond maar weer even kijken hoe het met hem gaat..

Deze route heeft hij helemaal gerend Ach gut
Afbeelding

(ik heb ook nog leuke foto's van hem gemaakt, maar die zijn van voor Otje er van door ging, die plaats ik later een keertje)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:17

zasread, jeetje wat een schrik zeg!
Gelukkig is het redelijk goed afgelopen!
sterkte ermee... Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:19

Goedgekeurd! Go jij! Go jij!

Nu is die officieel van mij Haha! ! Hij word nu of dalijk naar de manege gebracht, we gaan zo naar 'm toe Lovers . Maar hij bleek dus nog een hengst te zijn.. Maar wij laten hem ruinen Knipoog .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:20

Ess: Gefeliciteerd!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:21

Zasread, dat is schrikken zeg!!!! Jeetje.
Daarna heb je helemaal van die papbenen zeker.. Gelukkig goed gekomen.

Essssssssssssss (al die ssen! Lachen)
Gefeliciteerd!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:23

Essss, gefeliciteerd! Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:23

Lusitano schreef:
Zasread, dat is schrikken zeg!!!! Jeetje.
Daarna heb je helemaal van die papbenen zeker.. Gelukkig goed gekomen.

Ik stond inderdaad ontzettend te trillen op mijn benen, en Otje ook.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:47

Zasread, ik zat nog even in jouw profiel te spieken en kwam oude Otje foto´s tegen. Die ezel (Sara) is echt supercute!!!! Wat een kleintje! Ik ben verliefd..... Haha! Tong uitsteken

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:51

Oef, ik kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken!! Gelukkig hielp men goed mee en is de schade beperkt gebleven.

Esss, gefeliciteerd!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:10

zasread tjeetje wat erg meid
gelukkig dat er een auto stopte pffffff moet er niet aan denken dat er wat gebeurt zou zijn
brrrr kreeg ook kippevel van je verhaal
en wat een route heeft die genomen ook nog met zoveel verkeer
jij hebt een engel boven je paard vliegen
die rot honden ook altijd ik zeg altijd maar zo ik laat me hond ook niet los lopen zorg ook voor een goed tuin hek denken die lui echt dat hun hond nooit wegloopt
hoe is het met je paardje nu gaat het weer

een dikke knuffel voor je

en esmee toppie voor je .........maar had je niet gezien dat hij hengst was dan????? hangt toch aardig wat onder Knipoog
maar fijn voor je dat hij nu van jou is van harte meid en gauw foto`s he Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:45

Even kort berichtje, net uit mn werk, maar Essss: GEFELICITEERD!!!!! Haha, hij bleek nog hengst te zijn, geweldig Clown..
En nu heel snel foto's he?!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:22

Nouvel -> Voor Grytsje was het idd een behoorlijk intensieve les.
Ik ben het wel gewend om zo lang te rijden, maar zij moet nog conditie opbouwen en dan is zo'n buitenbak met zand best wel zwaar.
Ik moet wel zeggen dat ze heeeeeel braaf haar best deed, en dat ik ontzettend trots ben op m'n meissie!

Zasread -> Jeetjemina, dat was schrikken!
Volgens mij heb jij duizend angsten uitgestaan!
Gelukkig dat alles goed is afgelopen en het alleen bij een bloeneus is gebleven, het had veel en veel erger kunnen aflopen. Ach gut

Esssss -> GEFELICITEERD!!! Go jij! Go jij!

Vanavond weer les gehad met Grytsje en ze liep weer heel goed mee.
We hebben de hele les uitgelopen, alleen de galop hebben we niet meegedaan.
Aanstaande maandag gaan we die doen na de les onder begeleiding.
Omdat ze die hulpen nog niet zo goed begrijpt en daarom gaat bokken, vind ik het prettiger om dat eerst een paar keer samen met een instructrice te doen.
Tot ze het door heeft, dan ga ik er zelf wel weer verder mee.
Ik kreeg heel veel complimenten van diverse mensen over hoe ze liep en dat ze zo mooi is, dat doet me echt wel glimmen van trots, hoor! Pling

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:55

Dankje allemaal Haha! . Haha ja ik zag al dat er aardig wat onder hing maar er bleek ook dat er een andere soort ingreep was.. Dan knippen ze iets van binnen door. Maar dat was nieuw en ik had al het vermoedde dat ze dat niet doen hier in Spanje.. En we dachten dat ze misschien wel bedoelde dat ze hem nog lieten ruinen, omdat ons Spaans niet geweldig is. Maar nee dus . Verder had de dierenarts alles met hem uitgeprobeert, overal aan getrokken, en hij reageerde overal heel rustig op. Ze gaven ons wel het advies om hem later te castreren.. Dus we zien wel hoe het uitloopt, misschien blijkt het wel een hele brave hengst te zijn zonder enige slechte bedoelling!

We zijn trouwens net even langsgeweest. De manege was al gesloten dus eerst even aangebelt. Toen hebben ze ons gezien waar Fuego stond, een hele ruime leuke stal. Hij moest nog even wennen, maar dat gaat wel goed komen denk ik. Even met 'm geknuffeld. Hij alsmaar hinniken naar de knappe merries naast hem. Morgen vroeg gaan we er weer heen, dan hebben we meer tijd. Dan is het om 2 uur Siesta, dus gaat de manege weer dicht, dan gaan wij ondertussen een Zadel en hoofdstel kopen, en dan komen we na de siesta weer terug en dan zien we wel verder! Haha!

De camera die we nu hebben is van slechte kwaliteit, en de batterijenoplader zijn we kwijt dus moeten we ff nieuwe batterijen vinden. En dan ook even een nieuw draadje kopen zodat we ze op de comp kunnen zetten! Haha! Hopelijk kan ik dan binnenkort de foto's errop zetten. Zodra ik foto's heb zet ik ze er gelijk op! Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:51

Otje update: Gisteravond was de bloedneus helemaal weg en hij heeft ook geen opgezwollen benen van de val overgehouden. Hij heeft ook zijn favoriete hobby weer opgepakt, eten en verder maakte hij een goede indruk. Vandaag maar weer even kijken of alles nog goed is.

Lusitano: Die ezel is inderdaad heel schattig, maar ook een super mega watje Tong uitsteken Maar wel heel koppig. Zal ik binnenkort maar eens wat foto's van haar plaatsen Knipoog

Wat oude foto's:

Sara april 2007
Afbeelding
Sara april 2007

Afbeelding

mei 2007
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding