Gefeliciteerd Jenny en Rachel! Inderdaad flinke woei vandaag, weer voor 2 keuzes: in je bed blijven liggen of gaan werken. Ik doe het laatste, werken dus. Hopelijk gaat de wind eind van de middag wat liggen en is het in de manege een beetje te doen om te rijden vanavond........
Gefeliciteerd jenny en rachel en wat vervelend van het oog van je paard. Ik moet zo werken heb vanochtend ff gelongeerd. We missen ook een plaat in de binnenbak dus was lekker lawaaiig
Ik ben vanmorgen lekker in bed blijven liggen met zoonlief. Net even naar stal geweest om de paarden in de loopstal te zetten zodat ze, als ze willen, ook naar buiten kunnen en midden in een stormbui met zoonlief de bak in gelopen om het hek goed vast te zetten. Zoonlief zat vast met zn laars en de regen sneed in zn gezichtje, echt zielig Mja, hij moest en zou mee...
Oh ja, ik ben gevraagd voor 4tal! Donderdag eerste les, vet leuk! Heeft 1 van jullie al es 4tal gereden?
piepdoos is het. vals loeder. eerst aandacht vragen en als je stinkt gaan janken
Splinterz
Geplaatst: 31-03-15 14:03
Jenny_S schreef:
splinterz: nee doutz zou er dan 3 wegslaan
hahaha ben ook benieuwd hoe Mike erop reageert. Die is niet vriendjes met iedereen
iEmmaaa
Geplaatst: 31-03-15 17:44
Welkom hannelover!
@racheel_, als eerste gefeliciteerd met je verjaardag! Maar wat een vervelend nieuws! Hopelijk duurt het nog heel lang of gewoon nooit voordat zijn andere oog ook ergens last van krijgt
@Jenny, Gefeliciteerd!
@Marjon, oeh leuk! Ik heb twee jaar geleden een paar keer meegereden met een viertal met m'n kwpner toen. Helaas was dat niet zo'n succes, ik kwam met mijn 1.80 paardje nogal in de knoei tussen allemaal ±1.65 paardjes Toen met z'n alle maar besloten dat ze beter iemand met een kleiner paardje erbij konden zoeken hahaha.
Lang niet meer gereageerd, wel al die tijd meegelezen .
Splinterz ik rijd sinds een klein half jaartje bij een carrouselgroep en dat gaat verbazingwekkend goed. Onder het zadel is toch altijd anders dan wanneer je ze helemaal vrij laat.
* kruipt weer in meeleesmodus want jullie gaan zo hard *
Splinterz
Geplaatst: 01-04-15 09:06
haha nee, dat snap ik Emma! Carrousel is ook gaaf Kaula! Zijn daar ook wedstrijden in eigelijk?
Hoe is bij jullie de bak dames?
Caro_MarjaH
Geplaatst: 01-04-15 09:41
Wij zouden ruim een jaar geleden een 4tal opstarten maar 1 van de friezen werd verkocht en we konden niemand vinden in de buurt die mee wilde rijden en op hetzelfde niveau zat. Dus helaas, maar het leek me wel heel leuk om te doen.
Gisteravond maar niet gereden tijdens de storm. De manegelessen waren ook allemaal afgezegd. Ik heb madam maar even de beentjes laten strekken in de binnenbak. Vanavond maar weer lekker rijden en morgenmiddag komt mijn vriendin mee en gaat 2 M2proeven voorlezen zodat ik die een keer aan elkaar kan rijden. Eens ervaren hoe die proeven te rijden zijn en hoeveel ik nog moet trainen voordat ik overstap.
Raiza
Geplaatst: 01-04-15 10:43
Ahhh.. wat een leukerd dat veulen
Balen Racheeel, maar idd niet het einde van de wereld. Mijn vorige paard was ook blind aan 1 oog door ontsteking op ontsteking, maar daar kon je ook gewoon mee rijden (heb er Z1 mee gereden). Enige was dat als hij iets hoorde aan zijn blinde kant dat hij dan ineens zijn hoofd omgooide om te kijken en heb wel een paar keer gehad dat ik aan zijn blinde kant stond en dus echt een flinke klap tegen mijn kop kreeg van zijn hoofd
Kaula
Geplaatst: 01-04-15 21:14
Splinterz schreef:
haha nee, dat snap ik Emma! Carrousel is ook gaaf Kaula! Zijn daar ook wedstrijden in eigelijk?
Hoe is bij jullie de bak dames?
Jazeker! Heb 3 mei zelfs een NK. Het verbaasde mij in het begin ook hoe groot het eigenlijk was. Hoe zit dat eigenlijk met 4-tal wedstrijden?
Ilsemarie
Geplaatst: 01-04-15 21:41
Leuk viertal!! Dat heeft mij ook altijd leuk geleken. Ik denk wel dat je goed in de gaten moet houden hoe je paard reageert. Vooral het met het oog op basistempo van de verschillende paarden. Als je constant moet inhouden bijvoorbeeld, dan is het misschien iets minder geschikt. Kennis van me reed ook in een viertal, maar die moest zo inhouden aldoor dat 't paard enorm erachter ging kruipen en ook gewoon met individueel rijden niet fijn meer liep, dus die is er helaas weer mee gestopt. Ik weet het van vroeger ook nog wel, ik reed voorop met m'n pony dus had dat probleem niet zo maar diegene achter mij had een heeeeele slome en diegene daarachter een heeeele snelle... dus die twee zaten mij constant aan de kop te zeuren, de een dat ik langzamer moest en de ander dat ik sneller moest, hopeloos was dat maar dat was met de pony en verder geen serieus viertal. Maar ik weet het nog als de dag van gister
Gaaf Kaula! Waar is dat? Viertal heeft ook wedstrijden, NK enzo
Ben echt benieuwd morgen, we krijgen eerst gewoon een aantal lessen en daarna gaan we proberen een proef te rijden. Ik denk/hoop dat Mike zich wel aanpast, daar maak ik me niet druk om. Waar ik me wel druk om maak is dat ik morgen voor het eerst met haar met de trailer weg ga. Zit me echt druk te maken over dingen zoals: hoe ga ik opzadelen? Binnen of bij de trailer? Heb net zelfs de route al gereden want ben daar nog nooit geweest
Ilsemarie
Geplaatst: 01-04-15 22:16
@splinterz: ik doe het vanaf begin af aan altijd hetzelfde. Ik doe in de trailer het hoofdstel om, loop even een rondje met hem zodat hij kan zien waar hij is. Dan parkeer ik hem achter de trailer met moeders en maak hem klaar. Bij wedstrijd moet ik dan zelf nog even broek uit en jasje aan en in die tijd loopt mama even een rondje over de parkeerplaats of wacht gewoon even. Een keer regende het echt pijpenstelen dus doen hebben we wel binnen opgezadeld maar verder doe ik het altijd op dezelfde manier (zeker in het begin) en daardoor weet hij precies waar hij aan toe is en heeft de minste prikkels. Trailer is veilig tenslotte En dan heb je alle spullen bij de hand, geen extra gesjouw. Mocht hij echt onrustig zijn heb je nog wat hooi bij de hand. En anders gewoon even een rondje lopen dat de spanning er even af kan. (Arjen heeft hoge transportbeschermers, die laat ik bij 't eerste rondje altijd gewoon zitten, kost 't ook wat extra energie haha)
Ik vond de eerste keer ook super spannend. Nou scheelt het wel dat Arjen super makkelijk is met trailer, zowel met op als afladen en erop staan. Als jij maar weet hoe je het wil, dan volgt paardlief wel. Alleen kalmte kan u redden Zet 'm op en vergeet niet te genieten!! Ik vraag me onderhand echt af waar ik me toen zo druk om heb gemaakt
Mike is niet alleen te laden, maar staleigenaar helpt me en daar kan ik vast ook wel hulp vinden haha Ben verder helemaal alleen, niemand die haar even vasthoud. Ik denk dat ik haar vastknoop aan zijkant van de trailer. Alles komt vast wel goed en er is ook nog Valeriaan! Maar ik zou er idd toch een vast ritme in moeten krijgen zodat het vooral voor mij steeds makkelijker word, goed tip, thnx!
Alleen is het lastiger inderdaad. Maar juist dan kan een vast ritueel wel extra helpen denk ik. Heb je een anderhalfpaards trailer? Want dan kun je ook nog overwegen om in de trailer op te zadelen?
Ik ben zelf nooit zo fan van in de trailer opzadelen, heb ook een 1,5 paards trailer maar vind het altijd een beetje griezelig om bij het paard tussen de stangen te staan. Ben altijd een beetje bang dat ze misschien ergens van schrikt en dat ik dan klem kom te zitten.
Ik ben nooit helemaal alleen op stap aangezien ik geen trailer rijbewijs heb maar neem wel regelmatig m'n vader mee. Hij vind paardjes heel lief enzo maar echt meer dan even vasthouden zit er niet in wat ik dan doen is Klasien gewoon met zadel op in de trailer zetten. Dan op de plaats van bestemming zorg ik dat ik de goede dingen aan heb, cap enzo. Dan doe ik het hoofdstel op in de trailer en hoeft vaders alleen nog even de klep open te doen en tadaaa klaar!
Mijn paard gaat bijna altijd opgezadeld de trailer op. Mocht ze dan op locatie niet stil willen staan dan staat ze zo goed als klaar. Scheelt een hoop frustratie.