[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:49

zeepaardjes...
puberende paarden...
heel vervelende zadelproblemen...
niet meer passende kleren, dus shoppen...

en de rest... :D

Hier ook weer mega natte baggerbende, gek word je er van... -O-

Ferro is al een paar dagen wat matjes...
Hij heeft een wondje aan z'n achterbeen dat wat dik geworden, twijfelde of dat het soms is, of dat het misschien een virusje is...
vandaag maar eens temp opgenomen en dat was 38.2, wel iets aan de hoge kant, dus even in de gaten houden...

die regen en natte baggerbende werkt dan ook niet echt lekker mee...

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:15

Nee inderdaad, dat werkt niet echt nee... dan kunnen er heel makkelijk infecties in een open wondje! Even goed in de gaten houden en anders toch maar laten controleren? Is zijn been ook warm?

Jolijn, ik ga die zadels eens bekijken! Thanx

Oeh en een nieuw draakje in ons midden dus... vervelend dat hij zo heftig reageert! Weet je hoe rustig de eigenaar is tijdens het opzadelen? Misschien snoert hij/zij de singel wel in een keer aan terwijl jij dat altijd in stapjes doet en dat soort dingen?

Bluh, ik weet even niet hoe ik dat aan moet pakken, ze willen dat ik mijn zadel opstuur want het komt helemaal uit A'dam en ik woon in Steenwijk.... maar dan ben ik m kwijt en ben ik bang dat ze me gaan flessen door een ander zadel als de mijne te benoemen ofzo. En als dat niet gebeurd, dat ze m willen vermaken, of een andere mee willen geven, en eigenlijk ben ik er wel klaar mee en wil ik gewoon een heel ander zadel met een totaal andere winkel er achter! Gelukkig is Chim vrolijk, dat scheelt wat... voel me zo schuldig dat ik dat zelf niet gezien heb en er steeds zo op gezeten heb!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:17

Daar kun jij niks aan doen hoor :o Als iemand die er verstand van behoort te hebben tegen je zegt dat het goed is zo, dan kun je het jezelf niet kwalijk nemen dat jij dan niet ziet dat dat niet zo is.
Kun je niet een brief/mail sturen met daarin dat je vindt dat ze verzuimd hebben en de koop gewoon wilt ontbinden? (dus retour en geld terug)
Soms wil zo'n brief weleens helpen. Dan kun je iig op zoek naar een leverancier en zadelmaker waar je wel achter staat. Kan me wel voorstellen dat je hier wel een beetje klaar mee bent namelijk.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:20

Ja, ik heb al gemaild met wat ik er nu mee moet omdat ik er zo niet op ga zitten... ik wacht even af wat zij precies willen en dan reageer ik daar weer op...

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:22

Ja verstandig.. Ik zou er iig onderuit proberen te komen. Je kunt altijd vragen of het mogelijk is om het met hun gewoon af te sluiten.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:07

notrouble klinkt niet fijn, hoop dat met de tijd tog beter gaat.

Grr ook ik moet even frustratie kwijt Amor wat een drammer zeg en sterkt heb bijna het hele terein gezien en niet vrijwillig meneer wou niet in de bak blijven toen zn vriendje weg ging dus is maar door de draadjes gegaan, had hem optijd zag het gebeuren maar hij wou niet meer trug dus ben ik erachter aan gesleurt tot ie gras zag en stil stond uiteindelijk na veel gedoe staat ie nu weer in de bak met een ander vriendinnetje maar die vind ie niet zo leuk.
We hebben sinds een leuk fries hengst veulen op stal van een maandje of 9/10 nou die 2 zijn van dag 1 beste maatjes erg leuk maar soms ook lastig

hier de 2 donderstenen maar ze zijn zo lief samen
Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:05

Vervelend als Amor zo zijn eigen plan begint te trekken zeg! Wel leuk dat hij een maatje van eigen 'formaat' heeft ;-) Als ik Amor natuurlijk al weer groter en forser...

Ja, t is wel lastig, want zij willen natuurlijk vast eigenlijk het zadel niet terug... maar heb nu heel duidelijk uitgelegd dat ik er zo 'laat' (wel binnen een jaar) mee kom omdat ik er toch wel op heb vertrouwd dat zij verstand van zaden hadden... ik heb de problemen steeds bij mezelf gezocht maar sommige dingen KAN ik gewoon niet oplossen als ik dit zadel blijf gebruiken!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:17

Dat is idd niet leuk dapperedodo :( Onvrijwillig het hele terrein zien is niet echt iets waar je vrolijk van wordt :P

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:18

Nee idd was niet grappig ik geloof dat meneer begint te ontdekken dat hij sterker is dan ik heel vervelent

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:14

Ik ken het helaas, die van mij heeft ook heel goed dat ze groter en sterker is! Dus ze werkt steeds vaker mee hoor, maar als het dan een keer niet gaat zoals het haar zint, dan loopt ze gewoon weg... of ik er nou aan hang of niet!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:49

Ik ben wel een ondersteboven gelopen door Bram, die wou zo graag naar binnen dat hij mij gewoon opzij duwde.
Gelukkig lette Boukje op anders was die zo over me heen gelopen. maar zij bleef wachten tot ik weer stond en opzij ging.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:43

Nou, Chim zit geloof ik lekker in dr vel! Vandaag even gelongeerd met hoofdstelletje en daarna zonder zadel wat uitgestapt... ben blij dat ik er eerst niet op zat zeg!! Zo ongelooflijk hard aan het racen en zo ontzettend hoog springen en bokken! Niet normaal meer ;-) Met de oortjes vooruit en zonder te trekken, dus ze was echt lekker vrolijk... normaal ging ze ook wel eens te keer maar dan trok ze mij de hele bak door en maakte ze boze 'piep' geluidjes... Nu was ze gewoon echt heeeeeeel fris *\%/*
Zonder zadel rijden is echter nog niet echt iets wat werkt... ze snapt dan ineens geen enkele hulp meer en kijkt maar wat om, stopt weer, ruikt eens aan mijn teen en gaat dan achteruit, best aandoenlijk, schattig, maar ook wel jammer want ik kan dus verder even weinig... Maarja, Jan Knuffel vindt spelletjes doen ook leuk <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:51

mdat ik vaak lees dat de barokke paarden moeite hebben met een passend zadel.komt bij ons er een boomloos op daar heb je ook zoveel modellen van zelfs modelen die op een normaal zadel lijken.dan ben je ook van die zeik af dat ze meer/minder bespiering gekregen hebben.ik vind boomloos erg fijn.van de boomzadels waar ik goede ervaring mee heb is stubben paste hier op alle paardjes nooit problemen mee gehad

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:50

Ja klopt, boomloos heb ik ook al even naar gekeken voor ik het vorige zadel ging kopen... Ik ben nog op zoek ;-) Dus tips zijn welkom... vandaag stuur ik mijn zadel terug...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:56

My_Chimanga schreef:
Ja klopt, boomloos heb ik ook al even naar gekeken voor ik het vorige zadel ging kopen... Ik ben nog op zoek ;-) Dus tips zijn welkom... vandaag stuur ik mijn zadel terug...

wat wil je met het zadel.wil je wedstrijden rijden.zo ja dan moet je kijken want niet alle boomloos zadels zijn toegestaan.dus dan vallen er sommige al af

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:58

je hebt barefoot
maar www.buitenzinnig.nl heeft verschillende soorten boomloos
freeform/en freemax de namaak van freeform
en zo zijn er nog ook een hoop andere kom even niet op de naam

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:18

Heey

Marlou: Wat vervelend zeg.
Ben benieuwd naar de foto's.

Ellis: Hoe gaat het nu met Ferro?

Dapperedodo: Wat vervelend dat hij zo deed en weet dat hij sterk is.
Wel leuk dat hij een vriendje heeft.

Geeske: Haha, gekke chim. Misschien kan iemand je helpen als je er zonder zadel opgaat? Dat iemand ervoor loopt en jij dan de hulpen geeft? Wel lastig dat ze het zonder zadel niet zo goed begrijpt.
Boomloos vind ik ook erg fijn. In het begin wel enorm wennen maar daarna zit het echt heerlijk. Maar je hebt wel heel veel verschillende merken en vormen.

Gister weer lekker zonder zadel gereden op Nikita. Samen met een stalgenoot en het ging aardig goed. Ze was best braaf en lekker ontspannen. Wel heel snel moe omdat ze der warmte niet kwijt kon. En nog heerlijk een rondje buiten uitgestapt. Voor het eerst onder het zadel naar buiten en ze vond het spannend maar ze was echt zo braaf <3

Vanmorgen hebben we haar borst en een stuk van de hals geschoren. Ze kon haar warmte echt niet meer kwijt waardoor ze na 1 rondje draf al moe was. Ze vond het erg spannend maar ze was echt super braaf <3 Daarna even gereden. Ze was erg eigenwijs maar ook heerlijk los en soepel.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:29

Nikita lekker geschoren zodat ze langer mee kan! Super braaf hoor, en ook lekker zonder zadel op pad geweest!
Gisteren heeft inderdaad mijn vriend er wat voor gelopen, maar dan gaat ze hem alleen maar in zijn jas happen enzo, dan maakt ze er een spelletje van en plakt ze aan hem vast!
Vandaag met dubbele longe bezig geweest, ging super braaf! Nog niet perfect, maar dat doen we ook allebei eigenlijk nooit... je probeert eens wat he, zo zonder zadel! (heb m vandaag teruggestuurd)
Keona, Ik heb nog niet echt een voorkeur, ik wil op den duur wel eens een wedstrijdje pakken, maar niet als einddoel. Gewoon ter ervaring enzo! Maar heb nu een zadelmaker gevonden die me betrouwbaar lijkt en hele mooie kieffer zadels e.d. heeft... alleen kan die pas 5 of 6 januari komen, dus nog even geduld!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:15

Geeske: Dat werkt dan ook niet echt nee. Wel jammer hoor.
Fijn dat het aan de longe wel goed ging :) En met de feestdagen enzo is het zo 5 of 6 januari ;) Ben benieuwd of er iets tussen zit voor jullie.

Iedereen fijne kerstdagen {:)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:43

Fijne kerst, allemaal!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:07

Ow lkkr nikita geschoren en braaf

Zonder zadel gereden ja daar ben ik niet zo'n ster in dan glij ik er zo af.

Boomloos zadel daar ben ik ook voor aan kijken wil zoiets als de london barefoot gisteren ook een boomloosgepast bij amor en zo braaf ff aan ruiken gaf geen kick stond wel stoer de verleiding was er wel om der zo op te stappen niet gedaan maar het wachten duurt lang nu, maar houden vol

En iedereen fijne kerst

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:00

ook vanaf deze kant allemaal gezellige dagen toegewenst!

{:)

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:57

Dapperedodo: Oefening baart kunst ;) Ik kon eerst ook niet zonder zadel rijden hoor. Maar nu ik regelmatig zonder rijd blijf ik toch aardig zitten. Nu moet ik wel zeggen dat door het boomloze zadel mijn evenwicht en balans wel sterk verbeterd zijn.
Stoere Amor, snap dat de verleiding dan groot word :D

Ellis: Leuke foto :D

Nikita is kreupel :( We hebben haar vanmorgen los gegooid in de bak en ze was erg hyper maar toen het hete eruit was begon ze te kreupelen. Niet heel erg maar erg lekker loopt ze ook niet. Toen we de benen gingen voelen gaf ze links achter onder de knie duidelijk pijn aan. Het is niet warm of dik.
Waarschijnlijk is dat gebeurd met het opstaan in de stal. Er zit namelijk ook een streep op de muur. Geen vuil maar echt een beschadiging.

Afbeelding
Zo is haar borst nu 2 dagen na het scheren.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:48

Vervelend dat Nikita kreupel is, hopelijk is het snel over.
Mooie foto Elllis

Ik begin er niet meer aan om zonder zadel te rijden, Bram is te smal en Boukje te snel

Een beetje laat, maar toch nog fjne dagen toegewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:50

Ik heb het ook hardhandig afgeleerd :+ Om zonder zadel te rijden _O-