[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:55

Heikedenise: Pallavi is de naam waaronder iemand haar diensten aanbiedt...

http://www.pallavi.nl

Weet niet hoe ze die naam gekozen heeft, maar via deze website kun je meer lezen. Zij combineert diverse soorten NH met klassieke rijschool. Geeft les in grondwerk en zit/houding/ rijden en tevens is zij paardencoach. Ze komt erg deskundig over, maar ja. Ik ken haar verder niet. Dus vandaar dat ik ervaringen vraag met haar werkwijze.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:08

Zo, ben hier al een tijd niet geweest. Lees wel altijd bij, maar van reageren komt het gewoonweg niet. Als ik de tijd eens kon vinden. Ik ga weer een nieuwe poging doen vanaf nu.

Jasmijn: wat een super schattig hondje. Als ik iets meer thuis was wist ik het. Ik hoop dat hij een super baasje vindt.

Soeske: Mooie foto's zeg. Ja, schouderruimte voor Spaanse pas klinkt logisch. Ik doe nu mijn voet naar voren en was aan het bedenken wat een meer logische hulp zou kunnen zijn hiervoor. Deze is handig.

Michelle: Verschrikkelijk van je moeder, ik wens je heele rg veel sterkte.

Anouk: Jij gaat lekker volgens mij. Ik vind het erg leuk om steeds je zadelverhalen te lezen. Zet me aan het denken.

Jenay: wat een prachtvent heb jij. Mooie foto. En vooral die bles maakt hem gaaf.

Ilona: Chico zijn manen zijn prachtig. Gaaf hoor.

Hier gaat alles best fijn. Druk aan de studie maar weer en verder lekker bezig met Aliso. Een van mijn paarden Bully is verhuisd omdat er ineens iemand op ons pad kwam die een super klik had met hem en nu zijn Aliso en ik nog samen. Hij doet het boven verwachting goed, is al mee geweest demo geven inmiddels wat hij erg gaaf vond. En inmiddels lessen we met dank aan Hosante nu ook bij Pedro 'd Almeida.

Nou dat was m tot nu toe wel, ik ga nu mijn best doen bij te houden, veel t gezellig

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:24

Anouk: Op Ebay duitsland kom je regelamtig gebruikte Harry DAbbs/ Jaquar en Cobra zadels tegen.

Een poosje geleden vond ik een brede Frank Baines in Engeland op internet. Heb hem gekocht en paste super op Comprador. Anders had ik ehm in de zaak wel verkcoht.

Cobra is hier ook wel zeldzamer, op ebay zie ik hem zeer regelmatig. Ga er vanuit dat als het niets voor jou is, je het zadel via marktplaats of bokt weer snel kwijt kunt zijn.

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:24

bullymonster, klopt. Hij kan het ook op kleinere hulpen hoor, maar hij duwt daarbij ook zijn buik wat opzij dus word ik ook wat meer opzij geduwd zeg maar haha. Doe er ook nog een teugelhulp bij vaak, dezelfde kant iets omhoog brengen zeg maar.
Zilfstar, met Kim heb ik geen ervaring, ziet er wel leuk uit allemaal op de site. Gewoon een keer proberen of vragen of je een les mee mag kijken?
Zo, ik ga zo douche en weer aan't werk, gister nog ff weg geweest met een vriendin, net ff heerlijk in de tuin gezeten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:25

Sorry Michelle, overheen gelezen, sterkte meid!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:30

Soeske: Het ziet er gewoon gaaf uit, ja snap wat je bedoelt van zijn buik. Ach een teken dat hij zijn best doet en zijn been goed hoog tilt. Het blijft gewoon een gave oefening onder het zadel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:39

Soeske: Ik heb inmiddels emailcontact met haar en wrs "bestel" ik haar voor een intakeles. Dan komt ze kijken hoe ver ik en Jippe nu zijn en wat de mogelijkheden zouden zijn. En of het tussne ons ook klikt (zij en ik+Jippe dus) Hou jullie op de hoogte!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:44

succes wanda ben benieuwd

suus werk ze

Bullymonster fijn te lezen dat het goed gaat met je en dat je lekker bezig bent :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:48

bullymonster, is zeker een gave oefening :D Hij voelt zich ook heel stoer als ie dat doen mag :D
Zilfstar, oh, leuk, ben benieuwd ja!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:48

denise, thnx :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:58

Oh mies.. wat eng van je moeder.. :(:) . Schrikken meid.. getver... sterkte...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:53

Dank jullie! Net in het ziekenhuis op bezoek geweest. Ik kwam aan en ze gingen een echo maken. Ze hebben geen vocht bij/naast der hart gevonden. Ik ben weg gegaan omdat ze de scan in ging.
Even allemaal nog afwachten.

Denise, ik doe rustig aan :) Ben daar in tegen heel erg kalm van mezelf:D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:14

Anouk harry dabbs maakt de zadels zoals de modelen van amerigo , cobra en labelle dus anders als bijv county , jeffries , albion of de typische wallsall zadels.
Bijv veel euroridingmodelen zijn in Engeland gemaakt en fryso , ainsley bijv ook.
Mijn KN ligt op heel veel paarden goed maar je hebt gekke ruggen , heb hier een pony waar ik maar geen zadel voor kan vinden.
Er zijn zoveel modellen en merken dat je gek kan worden :D

Gister is het gebit van mijn hollandse paardje gedaan en de verdoving of het rustgevend middel weet precies niet hoe het heet in Nlands werkte niet echt bij hem dus dubbele dosis , moest lachen zeg laat dat flesje hier maar voor het rijden.

Paar maanden terug zijn er 4 merries naar Amerika verkocht maar onder voorwaarde dat ze drachtig waren van een hengst op stal , 2 van de merries werden maar niet drachtig en de hengst is inmiddels verkocht dus we zaten er wel over in omdat de koper perse deze guardiola hengst wou en de koper van de hengst zijn paard mee wou nemen, gister dierenarts echootje gemaakt en drachtig , konden wel dansen.

Suuz mooie fotos als ik strandfotos zou moeten maken met al die toeristen word het moeilijk 8-)

Michelle , beterschap met je moeder.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:55

Heey

Michelle: Jeetje, dat is schrikken zeg, beterschap voor je moeder en sterkte :(:).

Jus: Super dat de merrie toch drachtig is :D.

Net weer bij Shaddy en Nouchka geweest. Naar mensen die Shaddy goed kent is ze nu echt heel lief :D. Wij mogen nu gewoon bij Nouchka komen en van alles met haar doen :D.

Nouchka komt ook helemaal uit zichzelf naar ons toe als we de wei in komen. Dan komt ze lekker knuffelen :D. Ik heb ook even haar beentjes aangeraakt en dat vond ze geen probleem. Ze bleef netjes staan :D.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:01

Leuk dat Nouchka lekker naar je toe komt en lekker komt knuffelen! Je ben al lekker bezig met in de hand zijn dus, al een borsteltje erover heen gehaald? En heb je ook halster om gehad?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:12

Het halster heeft ze nu voor de 2de keer om :). Borsteltje nog niet omdat mams een beetje moeilijk was. Maar daar kunnen we nu denk ik wel mee gaan beginnen :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:20

even een Nouchka spam. Ze kwam zo heerlijk knuffelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:28

Lief! <3

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:36

Oh wat een lief veulentje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:40

Wat een schatje is het toch ook!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:50

Wat een leuke foto's!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:01

Schitterend veulentje <3

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:24

Moppie wat een schatje en fijn dat mammie weer liever word.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:02

Zoooooo wat een lekker weertje zeg. Nog een beetje veel wind, maar prima paardenweer. Beetje te warm voor Jippe met zijn zwarte velletje zelfs. Dochterlief had een kinderfeestje dus ben ik met zoon van 8 naar Jippe getogen. Kwamen bij de wei aan en ik dacht eerst: Die is niet goed! Gezien het toch wel ineens vele werk gisteren en hij zweette zo gister en nu stond ie vierkant in de wei, kop naar beneden en keek niet op of om. Ik had echt zoiets van O NEE toch te hard gewerkt gisteren??? Maar toen we dichterbij kwamen... bleek dat hij dus werkelijk stond te slapen!! :Z Ogen dicht en neus bijna op de grond. Hij had door dat er iets aan kwam en keek even lui op met zijn ogen half dicht en kop zakte weer. En toen viel het kwartje ineens en ging met een ruk zijn hoofd omhoog. VERREK! Het is het baasje met de kleine baas erbij! Brieste even het stof uit zijn neus en kwam naar ons toe. Goed, mijn hartslag kon weer kalmeren. Jippe was dus OK. :D

Halster om en touw vast, touw in handen van zoon gegeven en hij heeft Jippe meegenomen naar de paddock. Daar heeft hij hem keurig los geklikt en even grondwerk gedaan (op zijn manier dan) En dat is dus lekker rondwandelen met een paard op je hielen. Ik blijf twijfelen hoe Jippe dit vindt, want hij loopt na een tijdje met zijn oren in zijn nek achter Stefan aan en een beetje dreigend, sturend... Dus wie nou wie leidt... Een kort "Jippe!' van mij uit zorgt ervoor dat die lelijke bek verdwijnt dus misschien toch een kwestie van respect?

Meeste tijd echter is het dit beeld:
Afbeelding

En toen hebben we Jippe in de paddock gezadeld. Tsja dat gaat echt lekker met die wind... niet dus. Dus Stefan heeft Jippe vastgehouden, ik heb het dek onder het zadel gedaan en zo de hele handel op Jippe gelegd. En dat ging best goed. Hij bleef braaf staan en Jippe ook... :P Krukje erbij en Stefan is zonder mankeren opgestapt! En dat vond ik erg knap van hem! Beugels zijn duidelijk te lang en korter konden deze riemen niet. Dus daar moet ik nog wat op verzinnen totdat de kindermaat binnen is.

En toen heeft ie lekker rondgestapt op onze bijna slapende Grote Vriendelijke Reus

Afbeelding

Eerst nog wat onwennig maar na een tijdje op zijn gemak rondkijkend en dan kan Stefan ineens wel rechtop zitten (daar heeft hij in dagelijks leven erg moeite mee vanwege zijn spierspanning)
Afbeelding

Ik hoop dat de rij-ervaring van vandaag weer bijgedragen heeft aan zijn innerlijke rust. Want hij is de laatste tijd vrij onrustig in zijn hoofd. Waardoor weten we niet. Er is niets waar hij het nu over heeft (zoals toets, vakantie, musical ofzo). Dus hopelijk brengen dit soort ritjes wat ontspanning met zich mee.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:10

Michelle – fijn dat ze geen vocht hebben gevonden dat is iig positief, en wees maar blij dat je wat dat betreft daar ook kalm in ben ik ben redelijk kalm maar als het me teveel wordt ben ik een stresskip :j nogmaals sterkte

Jus - fijn dat alle merrie’s drachtig zijn is zeker een hele geruststelling, en bij de ander zijn gebit weer netjes gemaakt kan die der weer even tegenaan

Angela – fijn dat shaddy nou lief is tegen jullie dan kunnen jullie ook wat meer met het veulen gaan doen i.p.v. dat jullie alleen maar mogen kijken
En de foto’s <3

Wanda – een beetje spanning maar uiteindelijk toch gerustgesteld hij was aan het slapen wat lief, en wat een uber cute foto’s van jippe en je zoon, hopelijk geven deze ritjes hem idd rust in zijn hoofd want het is niet niks om je op die leeftijd druk te maken hij moet nu nog lekker genieten