[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:03

Goedemorgen,

Zilfstar Flan is ook regelmatig hengstig. Op mooie dagen heeft ze t in de winter ook weleens. Bij Flan duurt het zo'n 5 dagen dat wij t iig zien. Een tijd terug was t zelfs een x 1,5 week leek net of er geen einde aan kwam :))

Fijne dag!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:54

KOF-FIE-TIJD!!!!

Zit vandaag weer voor het eerst in mijn uniform sinds 6 (!) weken. Betekend echter niets hoor... Ben nog steeds chef hek/telefoon :(

Maar welke conclusie trok ik vanmorgen?!?!? Mijn uniform, wat maatwerk is, want mijn maten staan niet in het bestand (slanke dames werken niet bij de politie ofzo?!?) is te groot!!! Gewoon zeker 2 cm! Ik ben dus behoorlijk afgevallen :s

Geloof dat ik vanmiddag maar even naar mijn vriend Mac Donald ga!

Verder ga ik zo even bijlezen. Heb niet zoveel te melden. Ben er ook maar even. Moet om half 11 naar de bedrijfsarts en om 2 uur naar de fysio...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:56

Eline -> Ik vond het wel wat spannend, maar meer niet, ik ben ook niet bang om met iets achter mijn auto te rijden.
Ik vind het zelfs leuk en een uitdaging om het te leren. :+
Fijn dat de bobbel bij Atlas al minder wordt.
Frits heeft ook iets scheef zitten in zijn SI-gewricht en loopt er helemaal krom van met veel pijn.....
Je zou wat wilgentakken aan hem kunnen geven waar hij aan kan knabbelen, wordt hij ook rustiger van.
Of van die lege plastic melkflessen ophangen met een gaatje onderin en er dan een handje brokjes in doen.

Natalia -> Jammer dat Garbosa niet drachtig blijkt te zijn.
Wees voorzichtig met de peesblessure!

Esther -> Fijn zo'n afstudeermaatje! Dan maar zelf aan de gang.....

Heidi -> Wat leuk om mee te maken! Baron als het witte paard van de prins!

Wanda -> Een merrie is ongeveer 1x in de 3-4 weken hengstig en dat duurt ongeveer een dag of 5.
Bij de meeste merries is het in de winter minder heftig, of komt het helemaal niet.
In het voorjaar zijn ze dan 1-2x flink hengstig en duurt het ook langer en daarna weer normaal.
De meesten laten hun merrie in het voorjaar dekken zodat het veulen ook in het voorjaar wordt geboren.
Zo kan het veulen lekker de hele zomer het land op, wat veel beter voor ze is dan wanneer ze bijv. in het najaar worden geboren en eerst een winter op stal staan.

Vannacht heeft Rints weer lekker buiten gestaan, volgens mij bevalt het haar wel goed, ze stond er lekker rustig bij gistermorgen hoorde ik.
Alleen vindt ze haar vliegendeken helemaal niks.....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:45

Goedemorgen allemaal.

Saida, fijn dat Rints het buiten zo goed doet!
De vliegen zijn idd rond zonsondergang echt niet te harden!

Heidi, wat onwijs stoer zeg haha... ik denk dat ik in mijn broek zou piesen van het lachen als iemand zo'n stunt uit zou halen om me ten huwelijk te vragen.

Natalia, aan de ene kant idd jammer dat ze niet drachtig is maar nu kun je goed met haar wennen.
Hoe gaat het dan volgend jaar? Ze is toch gedekt door een hengst uit Spanje?
Vliegen ze dan sperma in?
Of kies je dan voor een Nederlandse hengst.
Weet niet hoe dat bij de PRE zit maar hier mag je namelijk nog een jaar proberen voor hetzelfde geld als je merrie niet drachtig is.

wij gaan maandag voor de 2e scan.

Gister een portugees hoofdstel gekocht... kon het niet laten.
Hij komt op de de foto niet zo mooi uit als dat hij in het echt is.
Hij is met zilver beslag (op de foto in goud) en echt super gaaf :~

Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:17

Elise....doos....je moet ook voor jezelf zorgen. Enne....koffie is geen eten.

Heidi, gaaf! Deed mijn vriendlief dat nu maar eens. Ik zal wel even een hint geven dat er een brave witte hengst in de buurt beschikbaar is :).

Gisteren Sun aan de hand gewerkt en hij deed het zo goed. Kan me niet herinneren dat hij het zo goed heeft gedaan bij mij. Was helemaal in de gloria. Dus vandaag in het roze gekleed (om te laten zien dat ik op een grote roze wolk zit :)). Nog even erop gezeten zonder zadel, was ook heerlijk. Lieve Sunnie :+:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:47

Wouw Kelly Wat een mooie jurk! Zo iets zou ik ook nog wel willen. PRACHTIG. Dat gaat een plaatje worden!
En dat hoofdstel is ook heel mooi, ik houd er ook wel van!

En nee tonen kon de mijne al voor ik het hem ging leren. Hij doet dat alleen op een andere manier... haha. Gelukkig veranderd dat nee bij hem steeds meer in ja.

Madelief Wat fijn dat het klikt met de nieuwe bijrijdster! Klinkt heel positief!
En wat betreft kinderen. Basje hier is een kadootje (we waren er net over uit, dat het bij 2 zou blijven) en ook de meiden zijn ontzettend leuk. Maar er zijn dagen dat ik zou willen dat je de batterijtjes er uit kon halen en ze in de kast kon zetten. :+ Gelukkig hebben ze daarvoor scholen uitgevonden.

Tamara We hebben pas gemeet in Delft... :D Wij komen uit de buurt van Den Bosch, dus voor een echt leuke meeting moet je gewoon wat over hebben... hihi

Saida Wat netjes dat je dat achteruitrijden zo even uit de mouw schudt! Ik wil ook cursus van die man! Ga ik daarna meteen door om mijn E te halen! Haha, ik baal nu echt van mijn examenvrees. Jammer dat verstand en gevoel dan op eens zo ver uit elkaar blijken te liggen. }:0
En dat struikelen klinkt voor mijn idee ook als voetjes optillen.
Handig dat je je auto kan laten maken, terwijl je met Rintske aan de slag bent. Dat noem ik nou nog eens een complete pension! Haha.

Sanne Begrijpelijk hoor. Ik kan ook nooit wachten op baby's. Of het nou die van een paard zijn of die van een hond of mens. ;) Hopelijk verrast Vaidosa jou met een op tijd geboren en gezond veulentje! Hier heeft de welsh het ook stiekem in het donkerste van de nacht gedaan. Toen we s morgens gingen kijken stond het er al droog naast! En te laat geboren wil niet altijd op een man wijzen... Ik kan het weten!
Bij mensen is het overigens ook 9 maanden + een week.

Sam kan zijn hoofdstel netjes aangeven... :D

Michelle90 Is kopen onderhand geen optie? De huizen zijn onderhand spotgoedkoop en hypotheek kost bijna net zo veel als huur, alleen bouw je dan op... Ik weet nog wel een huis in Vlijmen te huur? Hier is de huur van pensionstallen ook goedkoper. :+

Esther HAha, ja dat paardje is een mooie, maar dan zou ik dat onder begeleiding van een elise willen doen. En als ie als 7-jarige nog niet eens zadelmak is, dan hoef ik hem niet. Eén moeilijke vind ik wel voldoende. Hierna wil ik gewoon een paard dat alles al kan. :+
Ik weet hier nog een boer met een passie voor Shetjes. Maar bij echte liefde veelt ie vast wel een fries tussen de shetjes! Ook een echte boer van: "Ja het is lekker op de trekker...!"

Naatjuh Klinkt als een hengst met capsones, die betunero. Zou mijn paard niet zijn. O:)
JAmmer dat de merrie niet drachtig is, maar het is idd wel fijn, dat je nu gewoon met haar aan de slag kunt gaan hè? Elk nadeel heb zijn voordeel.

Laura Ik weet dat je hem niet dagelijks rijdt en het is geen vorm van kritiek, maar ik wil je toch waarschuwen. Mijn wedstrijdmaatje haar paardje is 5 en sinds januari onder het zadel en staat nu kreupel. Ze reed haar ook niet alle dagen en leste eens per 2 weken. Regelmatig stond de merrie een weekje stil en ging ze lekker het land op. De punten stroomden binnen. Ze vreest dat ze haar toch overvraagd heeft. De jouwe is ook zo super werklustig en zulke paarden overvraag je makkelijk. Dus blijf het wel in de gaten houden. Het is zo'n mooi beest en een gewaarschuwd mens telt voor 2 hè?

Jellie Ja, leuk zo vroeg bewust van de ware, maar ja, bij Frank duurde dat nog 6 jaar. :P
Exceem? Heb je wel eens paardenmelk geprobeerd? Dat schijnt enorm goed te helpen tegen exceem. Ik heb dat gehoord van iemand die er al jaren last van heeft. Die haalt het bij een paardenmelkerij in het plaatsje Zeeland. Maar bij ons in de buurt zit er sinds kort ook één. BETERSCHAP!

Lisenka Nou ik duim mee, dat het deze keer dan niet te lang duurt! Wel meteen nieuws hè? Als het er is....

Snowy Heeft die van jou dan ook een ruit op het hoofd en een witbeen? Dat mag toch helemaal niet bij Friezen? :+ Er stonden foto's in van Shy Boy, die ik ook exact zo heb van Sam! Ik vond het wel een beetje een typisch amerikaans boek. Nogal schreeuwerig. Alsof een 'gedomesticeerd' paard niet die eigenschappen zou kunnen bezitten. Nou is Sam wel op een kudde opgegroeid. Welliswaar een kudde 'huispaarden', maar toch! Toen ie een jaar was, was ie nog nooit in de hand geweest. Ik denk dat de verschillen tussen wilde en niet wilde paarden niet zo groot zijn, als hij omschrijft. Fijn dat Atlas vooruit gaat. Hopelijk is het snel weer een probleem van gisteren!

Heidi Wat mooi! Wat leuk dat die jongen er zo'n moeite voor doet. Bijzonder hoor! Frank heeft dat bij mij tussen de soep en aardappels door gedaan. 8-) Mooie foto's ook. Jammer dat die met jou een beetje donker is, maar het effect is weer in stijl!

Zilfstar Ik ken merries die worden accuut hengstig als ze een mannelijk paard zien. Het maakt ze niet uit dat ze ruin zijn. Dat kan dus het hele jaar door. Zorg dat ie met jou bezig is en niet met andere dingen.

Nou ja, had gisteren naar Sam willen gaan, maar we kregen erg leuke visite. Een meisje met een fjord en haar pa. De fjord is heel dicht familie van Taco overigens. Ze hebben dezelfde vader en de moeders zijn zusjes! Ze kwam het ponyzadeltje halen van Prince voor een shetje. Even een zadeltje halen eindigde een een vertrek rond half 11. Sam had woensdag weer goed zijn best gedaan en ik heb weer een auto, dus dan ga ik maar vanaaf. zodoende dat ik nu even bij reageer... Mijn les is woensdag niet doorgegaan. De instructrice haar schoonmoeder (89) was onverwacht overleden en dat brengt veel werk met zich mee.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:42

spokie79 schreef:
Elise....doos....je moet ook voor jezelf zorgen. Enne....koffie is geen eten.

:o

Kom trouwens net bij de bedrijfsarts vandaan. Voor het eerst weer in een opvallend voertuig gezeten, heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk...

Goede nieuws is dat ik straks gewoon weer 9 uur mag werken. volgende week nog 4x6 (had ik aangevraagd bij mijn chef) maar mag daarna gewoon over op 9 uur. Heel fijn.

Nadeel...

Ik mag ab-so-luut geen straatwerk doen, op saaie controles na. 9 uur schriftelijk werk is ook not done en sporttest voor mijn lopende solliciatie is ook out of the question |(

Heb nog uitgelegd dat ik niet gemaakt ben voor binnen zitten (dat hoorde hij wel vaker, zei hij :+ ) en besloot dat hij, mij kennende, aankomende week met mijn unithoofd en chef gaat overleggen mijn aangepaste werkzaamheden tot en met augustus (!!!!!!!). Zucht...

Over 3 weken moet ik weer terugkomen, tot die tijd blijf ik chef hek...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:09

Goed zo! Maar je mag nu ook weer meer dan de bedrijfsarts in eerste instantie had gezegd. Dus we gaan er maar gewoon vanuit dat je volgende keer weer meer mag, dan je nu vanuit gaat. Bij jou gaat namelijk niets 'normaal'.......hihi.
Wel balen van de sportttest, maar in september is het ook nog warm hoor.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:22

evdpanne: dat is echt vervelend dat je maatje neit meewerkt, maar gelukkig heb je dan nog een kans
mocht het verkeerd gaan ;)

Heidi: wat leuk joh ! een prins op het witte paard voor de aankomende bruid :D ga dit natuurlijk wel een beetje via via
aan mijn vriend laten lezen :P een stille hint hahahahaha :P echt zo van: kijk schat zo moet je het doen :=

Suelza: vriend mc. Donald werkt altijd, maar waarom je mooie figuur verpesten voor een uniform ? :D wat voro werk doe je eigenlijk prescies ?

Saida: Natuurlijk ben ik voorzichtig, maar gelukkig is het maar een lichte pees verreking, en hij loopt niet eens meer kreupel, maar
de DA kon toch nog net zien dat het niet helemaal lekker zat bij hem, dus 10 dagen stappen en daarna weer rustig aan opbouwen :)

Kelly: Ik heb de dekking gratis erbij gekregen bij de koop van Garbosa, dus daarom is het ook geen drama dat ze niet drachtig is.
Volgend jaar mag Betunero z'n best doen, dat was 1 van de redennen dat ik Garbosa heb gekocht, om met Betunero zo nu en dan een baby te maken :D
Gaaf hoofdstel ook !

Spokie: hahhaha helemaal in het roze op je grote roze wolk :D fijn hoor dat alles zo goed ging :D

Idefix: hahaha lang bezoekje dan om een zadeltje op te halen, wel leuk dat die fjord zulke dichte famillie is van Taco

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:19

Suelza: vriend mc. Donald werkt altijd, maar waarom je mooie figuur verpesten voor een uniform ? :D wat voro werk doe je eigenlijk prescies ?
[/quote]

Haha, zelfs met 10 kilo erbij is haar figuur nog niet verpest hoor.....jaloers :(

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:34

Angela: Ik wandel ook met Atlas, maar die wordt altijd erg druk als hij zich verveeld. Vandaar dat ik hem geestelijk bezig wil houden, omdat het nu lichamelijk niet echt kan.

Natalia: Het is afleiding naast het stappen. Zodra hij wat drukker word moet ik nu steeds stoppen en anders kan ik hem dan iets leren of iets dergelijks.
Jammer voor Garbosa, maar gelukkig had je niet je zinnen erop gezet en heb je geduld tot volgend jaar.
Wat een geluk dat het een licht verrekt peesje is en dat het maar een kort genezingsproces heeft. Het paard van mijn vriendin heeft een beschadigde pees, die is minimaal 3 maanden zoet. Sterkte en wandelse.

Esther: Lekker afstudeermaatje heb je dan. Vind dat niet zo netjes. Jij zorgen dat jou deel klaar is en omdat de ander zo lui is kan je het dalijk overdoen. Ik zou daar heel eerlijk in zijn, dat jou gedeelte wel klaar is en die van de ander niet. Misschien dat jij alleen over jou stuk wordt beoordeeld. Succes.

Heidi: Wat romantisch en dat met jou paard. Heerlijk.
Baron staat ook zo relaxt naast de surfspullen. Geweldig.
Komen jullie ook wel eens richting Katwijk? Wij rijden meestal richting Scheveningen.

Jell: Ik heb idd ook weleens gehoord dat dat verband met elkaar houd. Volgens mij heb ik daar nog een schrijven van gekregen van de apotheek waar ik mee samen werk. Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden. Dan kan ik er wat info over opsturen naar jou.
Kusjes geven kan hij al en doet dat ook graag voor een snoepje.
Bekertjes en pionnen aanraken kon hij vroeger wel, ik kan eens kijken of hij dat nog kan. Goed idee.

Wanda: Er zijn merries die lijken wel chronisch hengstig en je hebt ze er ook bij die helemaal niet hengstig worden.

Elise: Wil jij van mij 2 cm? Ik moet nog aardig wat kilootjes kwijt. Mac Donalds lekker, ben ik echt al lang niet meer geweest.
Wow, dat duurd nog wel lang zeg.

Saida: Het is niet voor op stal hoor, anders had ik mijn speelbal nog. Het is echt als ik aan het wandelen ben en hij wordt ineens enorm druk, dat ik hem met iets anders even kan laten concentreren op mij, zodat hij afgeleid is.

Kelly: Mooi hoofdstel. Ik ben ook een keer met een Portugees hoofdstel bezig geweest, maar dat was via internet en ik vond het toch te veel geld om het maar te proberen.

Anouk: Je moet eens weten wat er allemaal in het fries paarden stamboek mag. Haha.

Met Atlas gaat het nog steeds hetzelfde. Hij staat nu wel s nachts op het land samen met zijn weidemaatje. Vanochtend stonden ze al heerlijk te grazen, dus dat gaat wel goed. Gister vond mijn vriendin hem nog wel stijf lopen vanachter.
Ik smeer hem 's ochtende in met koelgel en 's avonds met Arnika. En hij heeft een vlieg en zonwerende deken op.
Allemaal nog een fijne dag.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:24

Kelly -> Gaaf dat Portugese hoofdstel!
Dat lijkt mij ook heel gaaf staan op Rintske, alleen ben ik dan zo'n muts dat ik er meteen ook een bijpassend zadel en borsttuig bij wil hebben..... :=

Anouk -> Ik heb ook examenvrees, ik klap helemaal dicht dan.
Dat overkomt me ook als ik wedstrijd heb.
Ik ben dus erg blij dat ik lekker met m'n b-rijbewijs met m'n trailer op pad kan!
Helaas moest ik m'n auto wel daar laten staan, hij kon 'm niet meteen helemaal repareren want er was meer aan de hand dan we dachten en er waren meer onderdelen nodig.
Al met al viel het me nog erg mee wat hij berekende, bij de garage was ik zeker weten dik € 100,= meer kwijt geweest!

Elise -> Balen dat je de komende tijd nog geen straatwerk mag gaan doen!

Rintske komt niet meer 's nachts buiten te staan, het gaat niet.
Gisteren had ik haar heel even binnen om een hoofdstel in te doen om zonder zadel te rijden en toen schuurde ze de hele stal rond.
Ik dacht dat het door de vliegendeken kwam, dat die haar irriteerde.
Vanmorgen had ik haar weer op stal gezet zodat ik haar kon poetsen en opzadelen en ze wist van gekkigheid niet waar ze moest schuren, zo'n jeuk had ze.
Ik ben bang dat ze toch gevoelig is voor ZE..... ondanks dat ze hier nog nooit last van heeft gehad.
Bij haar fokkers stond ze altijd 's avonds voor de schemer binnen en 's morgens weer buiten als het goed licht is, en bij mij ook.
Knutten komen niet binnen, dus vandaar dat ze hier nooit last van heeft gehad.
Ik baal zo verschrikkelijk, had ik me maar nooit over laten halen.
Ik wilde nl nooit dat ze buiten kwam te staan 's nachts omdat ze op stal echt haar rust neemt en gaat liggen, buiten niet, en omdat ze het niet gewend is.
Ook vind ik het geen prettig idee dat ze nog buiten staat als het onweert buiten.
Ik vrees nu dus ook voor komende nacht als ze weer binnen staat en dus weer kan schuren..... |(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:37

Idefix: weet je wie de mama was van die fjord?
Nu heb je bij de fjorden snel familie hoor, zoveel goedgekeurde hengsten hebben we niet.

Snowy: deze was ook niet echt goedkoop O:) Maar precies wat ik zocht.
En ik werk natuurlijk in een ruitersportzaak (op Inkoop) dus je komt gewoon wat makkelijker aan je spullen.

Saida: zo ben ik ook hoor O:)
Maar ja ik heb nu niet eens een paard haha..

Overigens raad ik je aan om Auriplak te gebruiken als ze last heeft van jeuk, dat werkt echt heel erg goed!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:20

Anouk: Natuurlijk laat ik het weten zodra er een brusje geboren is.

Saida: Getver, dat is echt balen. Ik hoop niet dat ze echt ZE heeft.

Kelly: Oei, gevaarlijk werken bij een ruitersportzaak en dan nog op de inkoop.

Wat is de wereld toch klein. Toeval of niet: Madelief krijgt Sonrisa toch nog op haar stal. De nieuwe eigenaresse wist niet dat ze Sonrisa niet van het land mocht halen bij de stal waar ze haar naar toe had meegenomen (blijkt achteraf dezelfde stal te zijn als waar Jasmijn stond) en ze wil haar toch wel graag beetje meer aandacht geven dan alleen knuffelen op het land. Ze is gisteren bij Madelief op stal wezen kijken en nu gaat Sonrisa daar naar toe. Vind het zo ongelooflijk toevallig maar wel ONTZETTEND leuk.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:21

Heey
Kelly :Gaaf hoofdstel zeg :D
Saida : Balen zeg :(:). Hopenlijk is de jeuk snel weg :(:). Loopt ze nog steeds onregelmatig of weer goed ??
Heidi : Gaaf zeg :D Ook mooie foto's :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:26

Anouk: Taco en Keljan zijn ook familie. De opa van Taco is de vader van Keljan.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:49

kelly echt gaaf je hoofdstel zeg super

en saida ja zo zjn vrouwen he hahaha
maar zal frits toch niet erg vinden of wel
en wanneer ga je naar de woodyanch!!!!!!denk je dan nog een beetje aan vorigjaar toen we er ook waren
mss komen we nog wel ff langs om bij te beppen en de bbQ leeg te maken hahah

genieten hoor

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:52

zooo, hier is de haremmeester ook weer eens. ik hou het weer kort.

lisenka: tis wel een klein wereldje zo met die fjordjes. en wat leuk dat son ook naar die kleine stal gaat. moet ik toch eens terug naar jasmijn en madelief. maar dat gaat vast en zeker gebeuren, woont familie in de buurt daar.

heidi: leuk zo'n idee. baron had van mij wel op de knieën gemoeten hoor. en wat is die flip ook een lekker zwaar behangen type

elise: sjonge, elke morgen om een uur of 8 al op bokt. tis wat als je niet mag werken en je toch wilt

overigens lekker rustig hier zeg. ik denk dat de veluwe-bewoners volgende week weer opgelucht ademhalen..... kreeg gister een anoniem telefoontje van een toestel met erg slecht bereik. een hoop gekraak dus en af en toe tussen het gekraak door, waren een stel opgewonden meiden te horen. naderhand een smsje dus toen wist ik wie het waren. haha stelletje mol-malloten. het laatste wat ik van de harem gehoord heb is dat benthe een kopstoot gehad heeft. hm wordt ze nog gekker dan ze al is..... haha

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:59

idefix : Wij willen nog geen huis kopen.
Huren is voor ons de beste optie. Want wie weet hoe het dalijk als die crisis nog verder gaat alles instort. En we hebben natuurlijk dat bedrijf, dus moeten altijd met dit soort tijden extra goed opletten. Hier staan ook veel huizen te huur, alleen krijgen die buitenlanders het eerder omdat die urgentie krijgen. En wij het niet krijgen.
We moeten zowiezo hier in de buurt blijven voor mij vriends bedrijf. hij heeft hier zijn opdrachtgevers zitten en kunnen niet ineens naar een andere plek verhuizen. Ik wil het liefst naar Drenthe maar dat gaat er voorlopig nog niet in zitten:P
Dus even afwachten hoe of wat ...
Ben benieuwd, altijd blijven hopen zeggen ze toch :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:01

Lisenka -> Ik had het al bij Madelief op haar Hyves gelezen idd, wat leuk zeg!

Petra -> Ik kan me vorig jaar nog heel goed voor me halen toen jullie op de Woodyranch waren! :D
Ik zal zeker aan jullie denken als we er weer zijn!

Ik heb vanmiddag om 5 uur toch maar m'n veearts gebeld om raad.
Rintske had niet eens de rust om te eten, ze kon alleen nog maar schuren.
Ik was heel bang dat Rintske vannacht zichzelf stuk zou schuren.....
Annemarie was in de buurt en wilde meteen langskomen dus ben ik meteen weer naar stal gegaan.

Ze heeft Rintske onderzocht en merkte inderdaad ook dat ze extreem veel jeuk heeft, alleen over haar hele lichaam en niet alleen op de plekken waar het normaliter met staart- en maneneczeem tot uiting komt. (staartwortel, manenkam en onderbuik)
Ook vond ze het niet in het plaatje passen dat Rintske nog nooit zoveel last heeft gehad van jeuk of andere huidproblemen.
En het is dan wel in ene heel explosief gegaan, terwijl s&m eczeem zich normaliter langzaamaan opbouwt.

We zijn samen gaan brainstormen en kwamen uit bij de vliegendeken.
Die heeft ze namelijk pas opgekregen toen ze 's nachts buiten bleef staan.

Zij heeft Rintske een spuitje met kortwerkende corticosteroïden gegeven, deze onderdrukt dan ongeveer 8 uur de jeuk.
Daarna moest ik haar helemaal wassen met vloeibare groene zeep om eventuele achtergebleven vezels van de stof weg te wassen, of misschien dat de deken wel behandeld is met een vliegenwerend spul.

Als het een reactie is geweest op de deken dan moet er morgen duidelijke verbetering in zitten.
Is het toch s&m eczeem dan komt de jeuk weer terug.....
Het is dus afwachten hoe het morgen gaat.
Maar verder ben ik er wel uit dat ze weer lekker binnen blijft staan 's nachts!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:04

he wat een trammelant zo ff gauw saida. succes ermee!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:51

Kelly dat is een super gaaf hoofdstel!!!

Idefix, Frank wat minder snel zeker van zijn zaak dan jij :))
pfft heb je wel geduld gehad 6 jaar :D Ik heb weleens paardenmelk op toen mijn pa kanker had.
Is best apart. Hij had t geloof ik uit Brabant. Ik zal t hem nog eens vragen.
OW mss wel bij jou uit de buurt.
Jij gezellig bezoek gehad gisteren. Vanaaf dus lekker naar Sam gegaan.
Les niet doorgegaan.. Nooit leuk om iemand te verliezen maar 89 is wel een mooie leeftijd zeg.

Snowy, ik ben benieuwd of je dat schrijven nog gevonden hebt.
Leuk dat je dat v.d. bekertjes en pionnen ook kende. Wij hebben t een tijd terug geleerd bij
een 'politiepaartraining' :D
Atlas nog t zelfde wel fijn dat zijn weidemaatje s'nachts bij hem is.

Saida, jammer dat t s'nachts niet gaat met Rintske op de wei.
Hopelijk verdwijnt de jeuk snel. Ah lees nu je andere berichtje.
BEn heel benieuwd hoe t uitpakt :j

Frankiej de haremmeester :P

Had vanmiddag lekker atv. Zijn naar de Hornbach gegaan. Ben voor t eerst zelf met de trailer gaan rijden over de snelweg.
Iig hebben we daar materiaal gekocht om er een nieuwe bodem in te maken omdat de huidige slecht wordt.
We hadden een offerte gevraagd maar t zou bijna 600 euro kosten en zelf zijn we voor 90 euro en de nodige vrije tijd klaar..
Dus dat was geen moeilijke beslissing.
Ook hebben we dakplaten voor op t nieuwe houthok gekocht en al een deel erop bevestigd.
Vanaaf Flan d'r staart en achtersokken een beetje gewassen zodat ze een beetje toonbaar op de markt is morgen.
Helaas was de shampoo op dus niet echt een super resultaat :))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:02

Kelly: Gaaf zeg dat hoofdstel!! Zoiets wil ik ook wel :D.

Het afstuderen wordt waarschijnlijk pas september :(, weer een maand vertraging.... Ik had vandaag mijn begeleidster gesproken van school en die denkt dat het hem niet gaat worden in augustus. De beoordeling kan wel allemaal in augustus maar we krijgen ons diploma dan pas in september. Slaat helemaal nergens op en kost mij alleen maar schoolgeld voor niets....

Maar er zijn ook nog lichtpuntjes :). Het gaat goed op mijn nieuwe werk, ik werk nu in de middagen bij Pharos reizen van de ANWB. Ik zit op de afdeling cliëntenservice en dat houd in klachtbehandeling. Ik registreer daar de klachten en stuur ze door naar de verantwoordelijke inkoper van de reis. Die kunnen dat meenemen in de contracten met campings en hotels of bijvoorbeeld de folder aanpassen. Als dat allemaal goed gaat kan ik ze ook gaan vertalen naar het engels en doorsturen naar de campings en hotels zodat ze zelfs ook iets kunnen gaan doen daarmee. En uiteindelijk ga ik waarschijnlijk ook de klachtbehandeling zelf doen (en dat allemaal in twee maanden want het is een vakantiebaantje :P). Ik werk daarnaast ook gewoon nog bij de bloemenveiling, daar heb ik een vast contract en kan ik ook na de zomer blijven werken. En dat is toch wel zo handig. Wel druk maar ook goed voor de financieën :P.

En nog een lichtpuntje, ik heb me net opgegeven voor de workshop paardenfotografie van Hippofocus :D. Heb er nu al zin in! Het is 12 juli in Amersfoort. Ben benieuwd hoe het is, lijkt me echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:08

Ik kom weer ff een update geven, denk voorlopig de laatste... Robijn wordt woensdag ingeslapen....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:17

Robijntjah heel veel sterkte :(:)