Mensen ik ben zooooooooooo blij! Ik had het echt nooooit gedacht, had de hoop al opgegeven, maar ben vandaag gebeld! Mijn portemonnee is gevonden!!!
Alles zit er nog in. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.. wat ben ik blij zeg
Peet: Volgens mij zijn de meeste friezen (lang niet allemaal natuurlijk) best wel lui. Ik rijd er ook zo eentje, echt een eerste klas luiwammes. Hij is aan de longe nog wel te doen, al geeft ie niet veel om een tikje hoor
Maar alleen buitenrijden word al moeilijker. Dan moet je flink drijven om hem aan de praat te houden. Met zn tweeën buitenrijden gaat dan alweer wat beter. Ik rij nu de laatste tijd veel in de bak dressuur en dat gaat nu wel goed. Ik heb wel spoortjes aangedaan, en merk nu echt goed verschil. Ik ben met rijden heel consequent. Ik geef been, dan wil ik reactie! Geen reactie, meteen een tik. Ook flikt hij het dan nog vaak om nog geen stap harder te gaan, en dan geef ik hem nóg een tik, omdat er echt reactie is vereist! Al is het maar een paar passen, hij reageert wel. Ik merk nu dat ik de sporen minder nodig heb. Nu gebruik ik ze wel weer bij het wijken, maar ook dat word minder. Zoals ik vaak lees over sporengebruik bij een sloom paard, dat ze dan helemaal niet meer reageren was bij mij niet het geval
Maar als je ze niet goed gebruikt kan je je paard alleen maar slomer maken natuurlijk..
Even kort samen gevat: als je been geeft, of een tik, zorg dat je ten alle tijden reactie krijgt! En wees hierin heel consequent. Succes.
Zasread: Jij hebt idd een luizenleven! Ik heb trouwens ook geen klagen hoor, ik woon maar 15 min van me school af met de scooter. En heb maandag, donderdag en vrijdag tot half 1 les. Dinsdag vrij en woensdag 1 lange dag tot kart voor 4. Eigenlijk is school nog zo erg niet he
Hoe is t trouwens met Ot? Wanneer komen er weer foto's