[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:29

Huilen Of, of, misschien mist hij zijn Pennymeisjes wel Ja Ja dan moet je toch maar eens gaan vlechten he fem Tong uitsteken Ik heb trouwens iets gezien wat we de volgende keer maar eens moeten gaan proberen Haha!

http://showshimmer.com/Prod-GEL.html

ROFL

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:26

[quote="Yenneke"]Hey Peet! Ik zie nu pas dat jij uit Vroomshoop komt. Daar heb ik een klant! Kloffie's & Zo! Grappig!!
die ken ik wel kom er ook wel voor celine Haha! Knipoog
nou dat betekend dat je hier toch een keer langs moet komen he daar kom je dus niet meer onderuit gaan we gelijk bij stal een kijkje nemen en tsjillert irl even zien toch!!!!!!!!!!!!!!!!! Knipoog Tong uitsteken Duivel

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:35

hoe zijn jullie paarden

lui- sloom- voorwaarts- iets te snel????????

tsjil is nl. niet zo`n vlieger nooit geweest ook
maar de laatste tijd en dan vooral aan de longe is hij niet vooruit te branden
met de zweep is geen optie want die is toch niet eng Bloos die kan ik op zijn kont leggen en meneer denkt dat er een vlieg opzit Knipoog

buiten is hij lekker voorwaarts maar binnen pfffffff hard werken hoor

hoe lossen jullie dit op

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:18

Ik heb Goya eigenlijk nooit een deken op gedaan. Al dat gedoe hihi. Soms een zweetdekentje even in de winter, maar stap vaak goed uit.
Ik weet niet wat je andere paarden moet voeren, Goya staat 24/7 buiten en krijgt na het rijden 1kg bix. Misschien wat meer straks.
Trouwens, voor de nieuwe mensen (en natuurlijk ook voor degenen die hier al langer rondlopen haha), er is ook een algemeen barokke paard forum. Kun je terecht voor problemen, fotos van je barokkie, een gezellig babbeltje etc.
http://barokkepaarden.forumup.nl/

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:41

Marit: we vergeten de bokpartijen en afgezien daarvan gaat het dus lekker met jou een Sam Haha! Dat is fijn om te horen.

Ilona: jeetje, dat is echt lastig met die portemonnee van je, Ach gut
Wel fijn dat het zo lekker ging met Jielt

Kjoetie: Ik vind het wel zielig hoor wat je Lucky hebt aangedaan, heeft hij voor de rest van zijn leven een trauma en een geknakt ego..
Nee! Geen glittergel, daar komt hij nooit meer van te boven Knipoog

Nou, mijn studentenluizenleven is aangebroken Sigaar Inmiddels is mijn rooster zo veranderd dat ik alleen op dinsdag en woensdag naar school moet Pling Cool En voor de rest heb ik een heeeeeeeeeeeeeeeel lang weekend Go jij! Go jij! Bloos sorry voor iedereen die niet zo'n luxe heeft. Ik moet dan wel aan een groot project werken, maar het is altijd lekkerder om dat thuis te doen dan op school. En zo heb ik ook nog genoeg tijd voor Ot, want als ik naar school moet ben ik in totaal bijna 3 uur kwijt aan reizen op die dag..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:18

even kort antwoord op Marit... Cool
Nee, helaas, ik heb alle pogingen gedaan om dat erdoor te krijgen en ze zijn er wel mee bezig geweest maar helaas... Clown

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:56

Mensen ik ben zooooooooooo blij! Ik had het echt nooooit gedacht, had de hoop al opgegeven, maar ben vandaag gebeld! Mijn portemonnee is gevonden!!! Haha! Haha! Haha! Alles zit er nog in. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.. wat ben ik blij zeg Vork

Peet: Volgens mij zijn de meeste friezen (lang niet allemaal natuurlijk) best wel lui. Ik rijd er ook zo eentje, echt een eerste klas luiwammes. Hij is aan de longe nog wel te doen, al geeft ie niet veel om een tikje hoor Knipoog Maar alleen buitenrijden word al moeilijker. Dan moet je flink drijven om hem aan de praat te houden. Met zn tweeën buitenrijden gaat dan alweer wat beter. Ik rij nu de laatste tijd veel in de bak dressuur en dat gaat nu wel goed. Ik heb wel spoortjes aangedaan, en merk nu echt goed verschil. Ik ben met rijden heel consequent. Ik geef been, dan wil ik reactie! Geen reactie, meteen een tik. Ook flikt hij het dan nog vaak om nog geen stap harder te gaan, en dan geef ik hem nóg een tik, omdat er echt reactie is vereist! Al is het maar een paar passen, hij reageert wel. Ik merk nu dat ik de sporen minder nodig heb. Nu gebruik ik ze wel weer bij het wijken, maar ook dat word minder. Zoals ik vaak lees over sporengebruik bij een sloom paard, dat ze dan helemaal niet meer reageren was bij mij niet het geval Lachen Maar als je ze niet goed gebruikt kan je je paard alleen maar slomer maken natuurlijk.. Knipoog Even kort samen gevat: als je been geeft, of een tik, zorg dat je ten alle tijden reactie krijgt! En wees hierin heel consequent. Succes.

Zasread: Jij hebt idd een luizenleven! Ik heb trouwens ook geen klagen hoor, ik woon maar 15 min van me school af met de scooter. En heb maandag, donderdag en vrijdag tot half 1 les. Dinsdag vrij en woensdag 1 lange dag tot kart voor 4. Eigenlijk is school nog zo erg niet he Tong uitsteken Hoe is t trouwens met Ot? Wanneer komen er weer foto's Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:13

Ik heb ook een fries maar absoluut geen slome donder hoor! Buiten is 'ie zelfs vaak te vlug, dan ben ik meer aan het terug rijden dan voorwaarts houden. Maar ook in de bak is hij prima voorwaarts Lachen Er staat sowieso bij ons op stal maar 1 slome fries van de 7.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:45

prinslover super zeg dat je hem terug hebt!!!

gelukkig!

en mijn friesje is zeker niet sloom te noemen...

wessel heeft zich tot nog toe ontpopt als een echte turbo fries Haha! ,die gaat zooooo hard,en houdt ook niet echt op als je erop gaat zitten....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:35

Daarom zei ik ook, lang niet allemaal natuurlijk Haha! Sommige zijn zeker lekker voorwaarts. Maar de friezen die ik tot nu heb gezien zijn allemaal niet zo vlot. Meerendeel dan. En bovendien lees ik het wel vaker hoor. Ik denk ook dat het komt hoe het paard is ingereden, wie hem nu rijd en hoe diegene rijd. Maar het is alleen maar beter als ze voorwaarts zijn Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:40

Femke: Ik zat trouwens even te spieken in je profiel. Heel erg leuk gedaan! Mooi zo al die foto's van je paarden! Ik was bijna vergeten dat je nog meer paarden had dan alleen Wessel, Friesje, Lucky, Yippie en Meas! Heb je ook rij foto's met Lazlo, ben best benieuwd Ja

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:22

Prinslover, super, gefeliciteerd!
Echt heel fijn voor je! Pling

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:12

Hoi Allemaal,
Voor de lipizzanerfans onder ons hier... de vernieuwde website van de lipizzanerstamboek vereniging nederland is net online gegaan (www.lipizzaner.nl) Lachen

Groetjes Marieke

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:11

Mijn knapperd is maandag gebracht!

Hier de foto's, hij staat tijdelijk op stal. Volgende week komt er nog een hengstveulen bij en dan gaan ze in een loopstal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingGroot dat ie is!!
Afbeelding
AfbeeldingOortjes naar mij gericht

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:17

Ahh, wat een lieverd zeg!! Hij is echt knap die kleine (al hoewel, heel klein issie niet meer idd. Haha! ) Leuk dat ie met zn koppie uit de stal kan kijken! Hou je hem hengst, of ga je hem laten ruinen?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:20

ja hij is al flink groot. Ik ben een kleine 1.80m dus hij zal wel 1,25 zijn nu. En dat met 5 maand!

Hij blijft voorlopig nog even hengst. Moet even kijken hoe die zich gata gedragen. Hij hefet geen papier en is een crusado dus ik denk wel dat hij met 4/5 geruind gaat worden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:24

Daar ben ik weer Haha! .
Tijd om alles bij te lezen, om half 11 moet ik naar school om kennis te maken, bahbahbahbah! Kan geen eens Spaans Verdrietig . Maar ik hoor wel mooi of Fuego is goedgekeurd Pling

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:53

Blueberry, wat een leukerd zeg!
En wat een gaaf koppie!
Veel plezier met 'm! Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:55

BB, hij is erg leuk! Lekker genieten van hem!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:56

BB, wat een heerlijk smoeltje!!

Prinslover wat goed dat je portemonnee terug is!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:04

Essssss, sterkte met kennis maken op je nieuwe school! Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:15

BB wat een geweldig koppie heeft ie zeg Lovers

die ogen zijn mooi!!

en prinslover ik heb wel foto''s van laz onder het zadel maar niet met mij erop.. Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:18

Ilona: Wat fijn dat je portemonee weer terug is Haha! Go jij! Go jij!
En vandaag zal ik weer foto's maken van mijn Ottebeest, schrik niet, hij is een beetje dik geworden Bloos

Dat Femke haar Friesje niet sloom is kan ik over meepraten Schijnheilig Echt dat was super om op te rijden, het leek wel alsof ik vloog Nagelbijten / Gniffelen Nee, die is alles behalve sloom Tong uitsteken

Blueberry: Wat een lief beestje Pling Echt een mooi diertje!

Ess: Spannend, hopelijk is hij van jou Haha!, en hoe ging het op school?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:27

Ellis, balen.... Lachen
Ilona, wauw!!!! Wat een mazzel! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Blueberry, wat een gaaf beestje zeg! Wat voor kruizing is het? (heb ik dat even gemist?) Ben het helemaal eens met Femke, er zit een prachtig groot oog in. Lekker smoeltje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:38

Marit, jeps vond ik ook...

Ga zo maar weer even bij m'n beestjes kijken, heb ik een vrije dag kan ik weinig doen...
't witte spookje staat op de antibiotica voor 't hoesten, nog 1 dag spuiten en dan alleen de poeders nog.
Ze moet lichte beweging hebben met 'r neusje naar voren, dat werkt nog niet echt... Clown
Stappen gaat aardig, maar zo gauw ik aandraaf is madam vertrokken! Cool
Gisteren maar aan de longe geprobeerd, ging ook goed totdat ze mocht draven...
Gelukkig loopt ze verder lekker de hele dag buiten en dan beweegt ze ook genoeg, dus ik doe maar even niet te veel met haar...

En 't grijze monster heeft zich van de week stuk gelopen op de singel, echt balen, dat had zij nog nooit eerder gehad, dus ik stond er wel van te kijken...
Zal misschien met de rui te maken hebben, dan zijn ze vaak wat gevoelig.
Maar goed, ook die dus maar even vrij totdat het weer over is...