Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Getty_Maan schreef:Haha stoute Tjitske, toch wel erg vervelend dat ze door heeft dat ze er dan doorheen kan (hier ook zo'n monster).
Ik heb ook een fryso zadel, niet extreem dikke wrongen en zit. Je zit er zeker niet in 'vast'. Ben er erg blij mee.
Hier is eindelijk het veulen bij de merrie weg sinds een week (beestje was alweer 7 maand) en dat gaat erg goed.
Nu kijken of ik de merrie weer wat in vorm kan krijgen, volgend jaar komt er namelijk wederom een veulen..
Maar gelukkig mag ik dan eindelijk met mijn eigen paard bezig, kan niet wachten.
Stephanie_86 schreef:Ik heb ook een fryso zadel voor mn oude fries gehad. Het is een oud type met weing wrong maar dus ook in die zit je niet vast. Vind het een heel fijn zadel en hoop dat mn baby hem met de tijd ook zal passen of dat hij passend gemaakt kan worden voor haar. maar zo ver zijn we uiteraard nog lang niet! Vandaag over een weekje komt de kleine smurf!!!![]()
![]()
![]()
![]()
_Jelske schreef:Ik heb 'babaansingel' even moeten googlen.![]()
Hier een vroege update. Ik ga straks met een paard van de staleigenaar en één van haar kortverblijf-gasten het bos in, in de hoop wat wild te spotten.Lang geleden en ik heb er heel veel zin in.
Dit soort momenten realiseer ik mij wat voor een luxe het is om a. op de Veluwe te wonen en b. te paard op pad te kunnen.
_Jelske schreef:Ik hoorde van meer mensen dat de livestream kansloos was idd
Ons weekend zit er weer zo goed als op. Ben echt volkomen content momenteel. Vrijdag middag met staleigenaar en een leuke kennis met de paarden het bos in geweest. Zaterdag met een grote groep van stal het bos in geweest en vanmorgen dan ontzettend veel wild gespot. En was wat het bos mooi met al z'n kleuren zo in de vroege ochtend. Zelfs de paarden werden er super opgewekt van.
Vanmiddag Jels d'r benen weer gewassen en voor de tweede keer behandeld met Sebacil. Wat één grote waterpartij en dat terwijl ik het maar op het randje warm genoeg vond.![]()
Eerst had ik geprobeerd haar met één voet tegelijk in een grote emmer te zetten, zodat ik alles goed in kon masseren. Die trapte ze om en ging duidelijk niet gebeuren. Maar het warme water was op dus ik had alleen nog een klein emmertje met Sebacil. Gek genoeg ging ze daar dan weer wel heel gemakkelijk, voetje voor voetje in staan. Sterker nog: daar kreeg ik haar voeten bijna niet meer uit omdat ze het kennelijk wel prima vond.![]()
![]()
Daarna zijn we met de Jels en Tjitske van stal, langs de drukke weg, door het bos naar de Loenense watervallen gewandeld. Thijs met Jels - wat hij echt heel goed heeft gedaan - en ik met pit. Die vond alle indrukken zo nu en dan wat overweldigend maar die heeft dus werkelijk geen stap verkeerd gezet terwijl ze nog niet eerder mee naar buiten is geweest.![]()
Dappere paardenkind. Daarna was ze zo moe - die liep de weide op en zocht een plekje om neer te ploffen. Die was gelijk vertrokken naar dromenland.
Dennenboom schreef:Lekker weekend Jelske. Mooi ook dat jouw vriend (?) er zo voor open staat, heerlijk is dat he![]()
Hier van het weekend eens de dubbele longe uit de kast gepakt. Jaar geleden maar gaf geen kik